انواع مبلمان دست دوم

انواع مبل و نکات مهم هنگام خرید مبلمان

قبل از اینکه بخواهیم با انواع مبل دست دوم و یا حتی نو؛ آشنا شویم باید بدانیم؛ با پیشرفت جوامع و تفکر، افراد تمام تلاش خود را برای راحتی بیشتر و ساخت وسایل راحتی در تمام مراحل زندگی خود می‌کردند و یکی از جنبه‌های این راحتی وآسایش استفاده از مبلمان است.

در زندگی امروزی مبلمان جز جدایی ناپذیر از وسایل خانه افراد است. مبلمان قبلا در زندگی اشراف زادگان و پادشاهان دیده می‌شد اما امروزه مبلمان از مهمترین وسایل دکوراسیون منزل مردم محسوب می‌شود. مبلمان زیبایی و جذابیت خاصی به منزل شما می‌دهد. برای آن که بتوانیم انتخاب مناسبی در هنگام خرید مبلمان داشته باشیم باید با انواع آن آشنا باشیم بنابراین در این مقاله با ما همراه باشید تا انواع مبل و نکات مهم هنگام خرید مبلمان را باهم بررسی کنیم.

انواع مبلمان

مبلمان به دسته بندی مختلفی تقسیم می‌شود که این دسته بندی شامل:

  • مبل کلاسیک
  • مبل مدرن
  • مبل اسپرت
  • مبل چستر
  • مبل شزلون
انواع مبل و نکات مهم هنگام خرید مبلمان
انواع مبلمانی که در بازار وجود دارد را برای خرید به خوبی بشناسید

معرفی مبل کلاسیک

نام مبل‌ کلاسیک؛ را حتما تا حالا بسیار شنیده‌اید این نوع مبل‌ها تلفیقی از زیبایی و راحتی را دارند و راحتی این مبل‌ها جز مشخصه‌های اصلی آن‌ها است.

حتما مطالعه کنید:  مزایای خرید تجهیزات صوتی دست دوم

در واقع مبل‌های کلاسیک؛ تلفیقی از دو مبل استیل و راحتی است و علاوه بر استفاده از قسمت‌های چوبی و منبت کاری شده، قسمت‌های نشیمن و تکیه‌گاه نرمی دارند.

مبل کلاسیک؛ فضای خانه را شیک و مجلل می‌کند و همین طور نشیمنی نرم و راحت را برایتان فراهم می کند.

معرفی مبل مدرن

یکی از پرفروش‌ترین مدل‌‌های مبل، مبلمان مدرن است و ویژگی راحتی، زیبایی و سادگی را باهم دارد بنابراین این مبلمان از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین دسته بندی مبل‌ها محسوب می‌شود.

خطوط صاف و عدم کاربرد تزئینات اضافی از عناصر مهم در ساخت این مبل است. مبلمان مدرن؛ برای چندعملکرد ساخته شده است و دو نوع کاملا راحتی و نیمه راحتی دارد که مدل نیمه راحتی این مبل را می‌توان برای اتاق پذیرایی و راحتی آن را برای اتاق نشیمن یا اتاق استراحت به کار برد.

از این مبلمان مخصوصا از مدل نیمه راحتی آن می‌توان در ادارات هم استفاده کرد که به آن مبلمان مدرن اداری گفته می‌شود.

خرید مبل
در هنگام خرید مبل به فضا، تعداد افراد و رنگ بندی توجه بسیار زیادی داشته باشید

معرفی مبل اسپرت

مبل اسپرت به دلیل طراحی که دارد می‌تواند با انواع دکوراسیون منزل شما ست شود. معمولا این مبل‌ها دارای طرح‌های ساده و پارچه‌هایی با طرح های ساده یا مینیمال هستند. مبل‌های ال از نمونه بارزاین مبلمان است.

مبل ال و ویژگی‌های آن

همان طور که گفته شد مبل ال؛ در دسته مبل‌های راحتی قرار می‌گیرد. مبل ال به دلیل طراحی که دارد انتخاب مناسبی برای فضاهای کوچک است. این مبل‌ها طراحی ساده‌ای دارند و دارای کوسن‌های بسیاری است که راحتی و آسایش بسیاری را رقم می‌زند.

حتما مطالعه کنید:  انتخاب ماشین ظرفشویی دست دوم برای آشپزخانه

این مبل‌ها بیشتر برای اتاق نشیمن به کار می‌رود اما اگر فضای مجزا برای نشیمن و پذیرایی ندارید، می‌تواند تقسیم کننده خوبی بین پذیرایی و نشیمن باشد.

معرفی مبل چستر

مبل‌های چستر؛ به مبل‌های پادشاهی معروف است، مبل‌های چسترفیلد جز دسته مبل‌های راحتی به حساب می‌آیند، به همین دلیل چوب کمتری در ساخت این نوع از مبل‌ها به کار می‌رود.

پشتی مبل‌های چستر کوتاه و زاویه داراست تا جلوی دید افراد در اتاق را نگیرد. با استفاده از مبل چستر می‌توانید فضای اتاق را متمایز کنید. قدرت هماهنگی مبل‌های چستر با هر فضا و محیطی به قدری بالاست که همین امر باعث شهرت آن‌ها شده است.

مبل دست دوم
در هنگام خرید مبلمان به تناسب رنگ بین پرده و فرش توجه ویژه ای داشته باشید

معرفی مبل شزلون  Chaise longue

مبل شزلون؛ طراحی کاملا متفاوتی با انواع مبل‌های رایج دارد.یکی از مبل های منحصر به فرد است که برای نشستن و استراحت یک نفر طراحی شده است. به مبلمان هایی که دارای:

  1. یک دسته با قوس رو به بیرون 
  2. دارای تکیه گاه کوچک و کوتاه
  3. قسمت نشیمن آنها به اندازه دراز کردن کامل پاها است

اصطلاحا مبل شزلون یا صندلی بلند گفته می‌شود.

نکاتی برای خرید مبلمان

حالا که متوجه دسته بندی مبل‌ها شدید، نکاتی را هنگام خرید باید رعایت کنید که باهم بررسی می‌کنیم.

تناسب سایز و اندازه مبل با فضای اتاق

یکی از راه‌های نمایان شدن جلوه و زیبایی مبل‌ها، انتخاب مناسب مبلمان با فضا و انداره اتاق است. مبل شما نباید به اندازه‌ای بزرگ باشد که فضای اتاق را گرفته نشان دهد. داشتن فضای کافی برای حرکت در فضای اتاق و بین مبل‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد.

حتما مطالعه کنید:  راهنمای خرید سیستم صوتی خانگی
انتخاب مبل دست دوم
در هنگام خرید مبل و انتخاب مدل به متراژ، هماهنگی بین فرش و دیگر وسایل توجه داشته باشید

انتخاب مناسب رنگ و طرح مبلمان

در هنگام خرید مبلمان رنگ آن را با دقت انتخاب کنید. مبلمان شما نه باید خیلی هماهنگ و نه خیلی تضاد داشته باشد این اصل مهم در انتخاب و ست کردن مبلمان با دکوراسیون اتاق پذیرایی است. بهترین گزینه برای ست کردن رنگ مبلمان با وسایل اتاق پذیرایی انتخاب رنگ پرده و یا دکورهای اتاق است.

انتخاب مبلمان با کیفیت

خرید مبلمان با کیفیت؛ به این دلیل مهم است که مدت طولانی تری زیبایی‌شان را حفظ می‌کند و تا مدت زیادی زیبایی را به اتاق شما هدیه می‌دهد. مطمئن باشید با خرید یک مبلی که از لحاظ کیفی درجه بالاتری دارد هرگز پشیمان نخواهید شد.

مبلمان را فقط برای نشستن نخرید

این امر درست است که مبل برای نشستن و پذیرایی از مهمان است اما در فضاها و آپارتمان‌های کوچک با خرید مبل‌های تخت شو می‌توانید هم محیطی مناسب برای نشستن داشته باشید و هم فضایی راحت برای استراحت.

 

اگر قصد دارید مبل مناسبی برای فضای مورد نظر خود تهیه کنید، ابتدا: متراژ، رنگ فرش، رنگ پرده و دیگر وسایل موجود در فضا هم توجه داشته باشید. باید مبل مد نظر با رنگ‌بندی محیط همخوانی داشته باشد تا زیبایی محیط را دو چندان کند. مبلمان با رنگبندی روشن به شما کمک می‌کند تا فضا را بزرگتر نشان دهید

کلام آخر انواع مبل دست دوم و نکات مهم خرید مبلمان

در این مقاله با انواع مبلمان و نکات مهم آن هنگام خرید آشنا شدیم. برای خرید مبلمان ابتدا به میزان فضای اتاق خود و بعد رنگ دکوراسیون خانه دقت کنید و سپس ببینید کدام نوع از مبل‌ها برای منزل شما مناسب است. در زمانی که شما تصمیم دارید مبلمان خود را به فروش برسانید، ممکن است مبلمان قدیمی خود را قصد داشته باشید بفروشید تا مبل جدید را جایگزین آن کنید. سمساری طنین آماده خرید مبلمان دست دوم شما است. برای شروع میتوانید با کارشناسان ما تماس گرفته و یا بر روی لینک خریدار لوازم چوبی و مبلمان کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید