امکانات مهم ماشین لباسشویی

امکانات مهم ماشین لباسشویی چیست

امکانات مهم ماشین لباسشویی؛ باید ویژگی‌ها و عملکردهای کافی برای ارائه لباس‌های فوق العاده تمیز داشته باشد.

ممکن است برای شما، انتخاب یک ماشین لباسشویی جدید می‌تواند سخت باشد. ماشین مناسب نه تنها باید لباس‌های فوق العاده تمیز ارائه کند، بلکه باید این کار را به راحتی و به طور موثر در طول چند سال انجام دهد. همچنین باید ویژگی‌ها و عملکردهای کافی را ارائه دهد که بتوانید طیف وسیعی از لباس‌ها، ملافه‌ها و سایر لباس‌ها را بشویید.در این مقاله سعی داریم امکانات مهم ماشین لباسشویی را به شما معرفی کنیم تا بتوانید بهترین ماشین لباسشویی را برای خود خریداری نمایید لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

ویژگی‌های ماشین لباسشویی که باید در نظر داشته باشید

  • صفحه نمایش دیجیتال گزینه مفیدی است که نشان می‌دهد چقدر زمان از برنامه شستشوی شما باقی مانده است.
  • تأخیر زمانی این به شما امکان می‌دهد شروع چرخه شستشو را به تعویق بیندازید تا ماشین لباسشویی شما در طول شب با تعرفه انرژی ارزان‌تر یا زمانی که خارج از خانه هستید کار کند.
  • تشخیص بار ماشین لباسشویی شما بار شستشو را در درام وزن می‌کند و به طور خودکار شستشوی مطلوب مورد نیاز را انتخاب می‌کند.
  • این به صرفه جویی در مصرف آب و انرژی کمک می‌کند، اما یک ویژگی پرهزینه است که معمولاً فقط در ماشین لباسشویی‌های درجه یک یافت می‌شود.
  • قفل کودک یک ویژگی ایمنی ضروری برای خانواده‌هایی که کودکان خردسال دارند.
  • اکثر مدل‌ها دارای قفلی هستند که از استفاده از کنترل‌های دستگاه جلوگیری می‌کند، در حالی که سایر مدل‌ها دارای قفل ایمنی درب هستند که از بسته شدن درب جلوگیری می‌کند.
انتخاب ماشین لباسشویی خوب
انتخاب ماشین لباسشویی خوب باید متناسب با نیاز، تعداد افراد خانواده و فضای آشپزخانه شما انجام شود.

انتخاب بهترین ماشین لباسشویی 

شما می‌توانید ماشین لباسشویی را به صورت مستقل، نیمه یکپارچه یا کاملا یکپارچه خریداری کنید. ماشین لباسشویی‌های ایستاده متداول ترین نوع هستند و در اندازه‌ها و قیمت‌های مختلفی عرضه می‌شوند. اکثر مدل‌های ایستاده سفید هستند، اما برخی در رنگ‌های نقره‌ای، مشکی و رنگ‌های دیگر موجود هستند تا بتوانید آن‌ها را با آشپزخانه خود هماهنگ کنید.

یکپارچه یا داخلی ماشین لباسشویی

اگر می‌خواهید دستگاه خود را پشت درب آشپزخانه پنهان کنید تا ظاهری بدون درز داشته باشید، ماشین‌های لباسشویی توکار انتخاب خوبی هستند، اما معمولاً هزینه نصب آن‌ها بیشتر از مدل‌های مستقل است.

ماشین‌های لباسشویی نیمه یکپارچه به پنل کنترل در بالای ماشین دسترسی دارند و بقیه توسط درب کمد آشپزخانه پوشانده شده است. با این حال، تنها چند مدل نیمه یکپارچه در بازار وجود دارد.

ظرفیت ماشین لباسشویی

اندازه درام یکی از مهم‌ترین موارد هنگام خرید ماشین لباسشویی جدید است، زیرا هر چه درام بزرگتر باشد، می‌توانید لباس‌های بیشتر بشویید. ظرفیت درام معمولاً بین 5 کیلوگرم تا 12 کیلوگرم متغیر است، که معمولاً 7 کیلوگرم برای اکثر خانواده‌ها کافی است. 1 کیلوگرم لباس خشک معادل لباسی متشکل از یک شلوار، یک تاپ، لباس زیر و جوراب است.

حتما مطالعه کنید:  راهنمای خرید غذاساز

سرعت چرخش ماشین لباسشویی

سرعت چرخش سریع‌تر رطوبت بیشتری را از لباس‌ها خارج می‌کند و مدت زمان خشک کردن آن‌ها را روی قفسه یا خشک‌کن کوتاه می‌کند. وقتی صحبت از شستن پارچه های ضخیم مانند جین یا پشم می‌شود، سرعت چرخش بالای 1400 تا 1600 دور در دقیقه بسیار مفید است.

چرخه چرخش ماشین لباسشویی؛ در پایان برنامه شستشو آب را از لباس های شما خارج می‌کند. سرعت چرخش درام بر حسب دور در دقیقه است و معمولاً هر چه سرعت بیشتر باشد، لباس خشک‌تر می‌شود. برخی از ماشین‌های لباسشویی مقرون‌به‌صرفه حداکثر سرعت 1100 دور در دقیقه را ارائه می‌کنند، اما اکثر مدل‌های مناسب بین 1200 دور در دقیقه تا 1600 دور در دقیقه برای شستشوی نخی ارائه می‌دهند.

سرعت کمتر بین 400 دور در دقیقه تا 800 دور در دقیقه برای محصولات مصنوعی، ظریف و پشم استفاده می‌شود. معمولاً سرعت چرخش به طور خودکار بر اساس برنامه شستشوی شما انتخاب می‌شود، اما برخی از مدل‌ها تابع سرعت چرخش متغیر را ارائه می‌دهند تا بتوانید خودتان آن را انتخاب کنید.

انواع ماشین لباسشویی
در هنگام انتخاب ماشین لباسشویی برچسب انرژی را فراموش نکنید.

بهره وری انرژی ماشین لباسشویی

بهترین نوع ماشین‌های لباسشویی؛ باید دارای حداقل رتبه انرژی A+ باشند، اگرچه ممکن است همچنان مدل‌های قدیمی‌تر را با رتبه A پایین‌تر در فروش پیدا کنید. ماشین‌های لباسشویی ممتاز از ویژگی‌های پیشرفته‌ای برای به دست آوردن نتایج تمیز کردن با استفاده از آب کمتر استفاده می‌کنند و مدل‌هایی که کمتر از ۷.۵ لیتر آب در هر کیلوگرم مصرف می‌کنند، طبق استاندارد در مصرف انرژی کارآمد تلقی می‌شوند. 

دقت به بهره وری انرژی در هنگام خرید ماشین لباسشویی اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا توجه به برچسب انرژی می‌تواند در قبوض برق و آب شما تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

امکانات ماشین لباسشویی

اکثر ماشین‌های لباسشویی؛ دارای طیف وسیعی از برنامه‌های شستشو از جمله پنبه، مصنوعی، ظریف و پشمی هستند. مدل‌های پیشرفته‌تر گزینه‌های اضافی مانند حالت ورزشی، کار سنگین، نیمه بار و ضد چروک را در اختیار شما قرار می‌دهند که همه اینها به هزینه دستگاه شما می‌افزاید، بنابراین به دقت فکر کنید که کدام یک به طور منظم استفاده می‌کنید و آن‌هایی که می‌توانید زندگی کنید. 

ظرفیت بالا ماشین لباسشویی

اگر احساس می‌کنید لباسشویی زندگی شما را تحت الشعاع قرار می‌دهد؛ مخصوصاً اگر بچه دارید، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که به یک ماشین لباسشویی با ظرفیت بالا بروید. با اندازه درام هشت تا دوازده کیلوگرم، این وسایل می‌توانند بار بسیار بیشتری نسبت به ماشین لباسشویی متوسط ​​شما تحمل کنند.

در نتیجه، بارهای کمتری مورد نیاز خواهد بود و زمان کلی لباسشویی شما را به شدت کاهش می‌دهد. اگر از ماشین لباسشویی خود استفاده می‌کنید و اغلب در هفته پنج یا بیشتر شستشو انجام می‌دهید، یک دستگاه با ظرفیت زیاد می‌تواند ساعت‌ها در وقت گران‌بهای شما صرفه جویی کند.

عملکرد بی صدا ماشین لباسشویی

یک ماشین لباسشویی بی صدا؛ نحوه شستن لباس‌ها را تغییر می‌دهد. به جای محدود شدن به ساعات روشنایی روز برای جلوگیری از ایجاد اختلال در خواب کودک یا پرت کردن حواس از تلویزیون عصرگاهی، یک دستگاه تقریباً بی‌صدا به شما این امکان را می‌دهد که لباس‌های شسته شده را در هر زمانی که برای شما مناسب است اجرا کنید. ماشین لباسشویی خود را یک شبه روشن کنید و با یک بار لباس تمیز از خواب بیدار شوید، یا حوله چای و لباس‌های کار را در عصر بدون ترس از صداهای مخرب و لرزش بشویید.

شستشوی سریع ماشین لباسشویی

اکثر ماشین لباسشویی‌ها دارای تنظیمات شستشوی سریع هستند؛ که به شما امکان می‌دهد تا یک بار کوچک را به سرعت بشویید یک ویژگی مفید برای زمانی که به شما فشار می‌آورد و می‌خواهید لباس خاصی بپوشید. به طور مشابه، اگر فراموش کرده اید لباس کار یا کیت تمرینی خود را بشویید، این ویژگی کمک بزرگی است.

حتما مطالعه کنید:  قوانین فروش کالای دست دوم

کنترل از راه دور ماشین لباسشویی

برخی از واشرهای فوق پیشرفته به شما این امکان را می‌دهند که چرخه‌ها را از راه دور از طریق یک برنامه شستشوی قابل دانلود کنترل و نظارت کنید. این ویژگی نوآورانه به شما امکان می‌دهد تا در صورت نیاز چرخه را تغییر دهید و حتی هنگام شستشوی لباس‌ها به شما اطلاع می‌دهد. اگر تعداد زیادی لباس کثیف برای شستن دارید اما نمی‌توانید وقت خود را برای ماندن در خانه اختصاص دهید، این ویژگی برای شما عالی است.

چرخه‌های کارآمد ماشین لباسشویی

هر کاری که ارزش انجام دادن را دارد ارزش انجام خوب را دارد، بنابراین ماشین لباسشویی را انتخاب کنید که کار را بار اول به درستی انجام دهد. مدل‌های جدید به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از نظر انرژی کارآمدتر و موثرتر باشند، بنابراین نیازی به شستشوی مجدد لباس‌ها وجود ندارد. آن‌ها لباس‌ها را تمیزتر از همیشه می‌کنند و ارزش سرمایه‌گذاری روی آن‌ها را دارند، به خصوص وقتی در نظر بگیرید که چقدر در زمان و انرژی صرفه‌جویی می‌کنید.

ویژگی ماشین لباسشویی خوب
ویژگی ماشین لباسشویی خوب به نیاز شما و انتظارات شما بستگی دارد.

ویژگی ماشین لباسشویی خوب چیست؟

پنبه و مواد مصنوعی اکثر ماشین لباسشویی‌ها برنامه‌هایی هم برای پنبه و هم برای مواد مصنوعی دارند که اغلب با تنظیمات درجه حرارت متفاوت است. ممکن است یک یا دو برنامه پنبه ای با دمای گرم‌تر وجود داشته باشد، در حالی که مواد مصنوعی در دمای پایین تر – 40 درجه سانتیگراد یا کمتر – و با سرعت چرخش کمتر شسته می‌شوند.

  1. پشمی/ظریف/شستشوی دستی: این برنامه‌های ملایم از دمای پایین و حداقل سرعت چرخش برای جلوگیری از آسیب دیدن لباس‌ها استفاده می‌کنند و اگر وسایل ظریف زیادی برای تمیز کردن دارید مفید است.
  2. قابلیت شست و شوی لباس ورزش: برای تمیز کردن لباس‌های میکروفیبر، از بین بردن لکه‌ها و بوهای عرق طراحی شده است، این حالت با استفاده از چرخه شستشو طولانی‌تر در دمای پایین‌تر کار می‌کند. 
  3. شستشوی سریع: ایده آل برای زمانی که به لباس‌های تمیز نیاز دارید، برخی از ماشین‌ها برنامه سریعی را ارائه می‌دهند که در کمتر از 30 دقیقه کار می‌کند. با این حال، اکثر حالت‌های شستشوی سریع فقط به مقدار کمی حدود 2 کیلوگرم اجازه می‌دهند یک‌باره شسته شوند. برخی از ماشین‌های لباسشویی دارای گزینه شستشوی سریع با بار کامل هستند، اما این ماشین‌ها فقط برای لباس‌های کم کثیف هستند.
  4. اتوکشی آسان/ضد چروک: یک گزینه مفید در صورتی که مرتباً با اتوکشی زیاد مواجه می‌شوید، این حالت با کوتاه کردن چرخه چرخش یا کاهش سرعت چرخش به جلوگیری از چروک شدن لباس‌ها در حین شستشو کمک می‌کند.
  5. ضد حساسیت با استفاده از بخار یا دمای بسیار بالا: این برنامه مواد حساسیت‌زا و باکتری‌ها را از لباس‌های شما پاک می‌کند.
  6. آبکشی اضافی: لباس ها دوباره آبکشی می‌شوند تا مواد شوینده بیشتری از بین بروند اگر یکی از اعضای خانواده پوست حساس یا حساسیت به مواد شوینده داشته باشد این ویژگی بسیار مفید است.
  7. حالت اقتصادی: به طور خودکار دمای شستشو را کاهش می‌دهد تا به کاهش مصرف انرژی کمک کند.
  8. سرعت چرخش متغیر: به شما امکان می‌دهد سرعت چرخش را تغییر دهید تا از اقلام ظریف محافظت کنید.
  9. محل نگهداری آبکشی: این لباس‌های شسته شده را قبل از چرخاندن در آب شستشوی تمیز نگه می‌دارد، بنابراین می‌توانید به محض چرخاندن لباس‌ها برای کمک به کاهش خطر چروک شدن، آنجا باشید و دستگاه را خالی کنید.
حتما مطالعه کنید:  راهنمای خرید یخچال ال جی
مهمترین آپشن ماشین لباسشویی
در ماشین های لباسشویی آپشن های مختلفی را با توجه به برندهای معتبری که در بازار وجود دارد را میتوانید انتخاب کنید.

انواع ماشین لباسشویی چیست؟

ماشین لباسشویی نیمه اتوماتیک چیست؛ چه تفاوتی بین ماشین لباسشویی‌های نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک وجود دارد و چرا ماشین‌های لباسشویی با بار بالا برای افرادی که فضای کمتری در آپارتمان خود دارند بهتر است.

ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک:

ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک؛ همه کارها را با فشار یک دکمه انجام می‌دهد. این ماشین لباسشویی دارای یک وان است که به عنوان ماشین لباسشویی، خشک کن و همچنین آبکشی لباس عمل می‌کند. این دستگاه‌ها می‌توانند به عنوان ماشین‌های بار جلو و بالا عرضه شوند و برنامه‌ها و کارایی نیز می‌تواند بسته به برند بین ماشین‌ها متفاوت باشد.

ماشین لباسشویی نیمه اتوماتیک:

بر خلاف ماشین لباسشویی‌های تمام اتوماتیک، ماشین لباسشویی‌های نیمه اتوماتیک؛ فقط ماشین لباسشویی نیمه اتوماتیک هستند. این بدان معناست که شما باید برخی از قسمت‌ها را به صورت دستی انجام دهید، مانند پر کردن آب داخل وان قبل از راه‌اندازی دستگاه، یا اگر یک ماشین لباسشویی نیمه اتوماتیک دو وان دارید، باید لباس‌های شسته شده را به داخل وان ببرید.

ماشین لباسشویی درب جلو:

ماشین لباسشویی درب جلو؛ یک ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک است که از سمت جلو بارگیری می‌کند. این ماشین‌ها معمولاً آب و انرژی کمتری مصرف می‌کنند و معمولاً نتایج بهتری در شستشوی لباس‌ها نسبت به نمونه‌های با بار بالا دارند.

ماشین‌های لباسشویی با بار بالا:

هم ماشین‌های لباسشویی دستی و هم ماشین‌های لباسشویی تمام اتوماتیک به شکل بار بالا عرضه می‌شوند. این نوع ماشین‌ها از بالا بارگیری می‌شوند. این برای افرادی خوب است که ماشینی می‌خواهند که در آن نیازی به خم شدن کامل نداشته باشند تا لباس‌ها را در دستگاه قرار دهند. ماشین‌های لباسشویی تمام اتوماتیک معمولاً فضای کمتری را اشغال می‌کنند، بنابراین برای افرادی که به دنبال قرار دادن ماشین لباسشویی در فضای باریک‌تر هستند مناسب هستند.

مزایا ماشین لباسشویی بار بالا

  • ظرفیت بزرگتر
  • عملکرد تمیز کردن بهتر
  •  گزینه‌های چرخه بیشتر
  • مصرف انرژی بیشتر
  •  کمتر از آب استفاده کنید
  •  خشک کردن کارآمدتر 
  • می‌تواند لباسشویی را در اواسط چرخه اضافه کند
  •  چرخه‌های شستشو کوتاه‌تر
  • حداقل لرزش
  •  کنترل پنل ساده‌تر
  •  هزینه کمتری دارد
  •  در مکان‌های کوچک‌تر جا می‌شود

معایب ماشین لباسشویی بار بالا

  •  گران‌تر
  •  چرخه شستشو طولانی‌تر
  • لرزش بیشتر در طول چرخه چرخش
  •  ممکن است آب در داخل محبوس شود و باعث ایجاد بوی بد شود
  • عملکرد تمیز کردن پایین‌تر
  •  از آب و برق بیشتر استفاده می‌کند
  • ظرفیت کمتر
  • زمان خشک شدن طولانی تر

ابعاد ماشین لباسشویی

ارتفاع، عرض و عمق ابعاد اصلی هستند که هنگام تصمیم گیری برای خرید نوع ماشین لباسشویی باید در نظر بگیرید. مهم‌ترین سوالی که در اینجا باید بپرسید این است که چقدر فضا دارید؟

اگر فقط فضای تنگ یا باریکی دارید که ماشین لباسشویی خود را در آن نصب کنید، این ممکن است در تصمیم گیری شما در انتخاب ماشین لباسشویی مناسب نقش داشته باشد. به عنوان مثال، یک ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک با بار بالا ممکن است از یک لودر جلویی باریک‌تر باشد، به این معنی که اگر در آپارتمان کوچکتری زندگی می‌کنید، برای شما مناسب‌تر است.

هنگام اندازه گیری فضایی که باید برای ماشین لباسشویی خود داشته باشید، دقیق‌تر باشید، زیرا حتی یک میلی متر نیز می‌تواند تفاوت ایجاد کند. چه قصد خرید یک ماشین لباسشویی در بالا و چه از جلو، مطمئن شوید که فضای کافی برای باز شدن درب ماشین لباسشویی دارید و حداقل 2.5 سانتی متر فضای تنفس در هر طرف ماشین لباسشویی بگذارید.

کلام آخر امکانات مهم ماشین لباسشویی چیست؟

در این مقاله سعی کردیم شما را با امکانات مهم ماشین لباسشویی آشنا کنیم. اگر قصد دارید تا ماشین لباسشویی خود را به صورت آکبند تهیه کنید می‌توانید موارد مطرح شده در بالا را مد نظر داشته باشید.

اما اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که تمایل دارید ماشین لباسشویی خود را به صورت دست دوم تهیه کنید سمساری طنین بزرگترین خریدار و فروشنده لوازم منزل در سراسر کشور تعدادی ماشین لباسشویی نو و در حد نو را آماده برای فروش دارد کافیست با کارشناسان ما تماس حاصل نموده و لیست ماشین لباسشویی را دریافت کنید و یا اگر تمایل دارید تا از تمامی خدمات لوازم منزل ما استفاده کنید اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید