انواع تلویزیون دست دوم

انواع تلویزیون دست دوم

تلویزیون با مدل‌های مختلف با امکانات متفاوتی در بازار وجود دارد که هنگام خرید باید نکات زیادی را مد نظر بگیریم تا یک خرید رضایت‌بخش داشته باشیم. با ما در این مقاله همراه باشید تا مواردی را که موقع انتخاب یک تلویزیون باید در نظر بگیرید باهم بررسی کنیم.

خرید تلویزیون دست دوم

برای خرید تلویزیون دست دوم باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

اندازه نمایشگر:

یکی از امکاناتی که خیلی از افراد هنگام خرید تلویزیون به آن توجه می‌کنند اندازه نمایشگر است البته این مورد سلیقه‌ای است و با توجه به دکوراسیون منزل، تعداد افراد خانواده قابل تغییر است.

اما در بیشتر اوقات افراد تلویزیون‌هایی با ابعاد بین 55 تا 65 اینچ را خریداری می‌کنند. اگر تلویزیونی در ابعاد کمتر خریداری کردید نگران کوچک بودن آن نباشید زیرا خرید تلویزیون بستگی به اندازه اتاق و دیوار آن دارد.

رزولیشن تلویزیون دست دوم
اهمیت رزولویشن تلویزیون دست دوم در هنگام فروش آن بسیار بالا است

رزولوشن تلویزیون:

تلویزیون‌هایی با رزولوشن بیشتر همیشه تصویری واضح تر دارند و جزئیات بیشتری را نشان می‌دهند از این رو کیفیت تصویر یکی دیگر از مواردی است که هنگام خرید تلویزیون دست دوم باید به آن توجه کنید.

همان طور که می‌دانید رزولوشن به تعداد پیکسل‌هایی گفته می‌شود که تصویر را روی صفحه، نمایش می‌دهند. بنابراین رزولوشن بالاتر همیشه کیفیت بیشتری را دارد. فرمت کیفیت تصویر شامل: استاندارد، HD ،full Hdو 4k است.

حتما مطالعه کنید:  انواع تلویزیون و تفاوت آن

در فرمت استاندارد پیکسل‌ها 480*720 و در حالت Hd 720*1280 و در fullHd 1080*1920 و در k4 2160*4096 است. البته امروزه خرید تلویزیون‌های  4k جای خود را به HD داده است و به دلیل وضوح تصویر بالا و کیفیت زیادی که دارند بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

تعداد اتصالات و ورودی ها:

تعداد پورت و کابل یکی دیگر از امکانات یک تلویزیون خوب است زیرا برای وصل کردن ریسیور، کنسول بازی و ساندبار شما به پورت‌های زیادی احتیاج خواهید اشت.

صفحه نمایش:

تلویزیون‌های که امروز در بازار وجود دارد صفحه‌های متفاوتی را ارائه داده است که انواع آن را با هم بررسی می‌کنیم:

تلویزیون های LCD

تلویزیون های LCD از رایج‌ترین تلویزیون‌های موجود در بازار است. LCD نه تنها در تلویزیون بلکه در دستگاه‌های مختلف نیز به کار می‌رود. در این تکنولوژی الکتریسیته باعث می‌شود که کریستال‌های مایع به حرکت در بیاد و رنگ‌ها رو عبور دهد و تصویر را نمایش دهد.

تلویزیون های LED

یکی از پر استفاده‌ترین نوع تلویزیون‌ها، تلویزیون‌هایی با صفحه نمایش LED است.این صفحه نمایش‌ها با استفاده از تعداد بسیار زیادی از لامپ‌های LED با عبور نور از فیلترهای رنگی شاهد نمایش تصویر هستیم.

تلویزیون‌های LCD و LED قیمت مناسب‌تری نسبت به تلویزیون‌های جدید در بازار دارند، پس اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که نمی‌خواهید برای خرید تلویزیون هزینه بسیاری بکنید، تلویزیون‌های LED سهم زیادی از بازار را دارند.

تلویزیون های OLED

این تلویزیون‌ها فناوری جدیدتری نسبت به تلویزیون‌های LED دارند. این صفحه نمایش‌ها درخشندگی هر پیکسل را به صورت جداگانه تنظیم می‌کنند. بنابراین کیفیت استثنایی و زاویه دید بسیار گسترده ای دارد.

تلویزیون QLED

و اما جدیدترین نوع تلویزیون، تلویزیون‌های QLED است که از پنل‌های LCD که با LED روشن می‌شوند استفاده می‌کنند. ویژگی‌های این پنل می‌توان بالا بودن میزان دقت رنگ‌ها و همچنین کنتراست بسیار بالا است. افرادی که به دنبال بهترین نمایش رنگ هستند می‌توانند این تلویزیون‌ها را خرید کنند.

حتما مطالعه کنید:  فروش لوازم صوتی و تصویری دست دوم
خریدار تلویزیون دست دوم
خریداران تلویزیون هوشمند تمایل دارند اطلاعات کافی از شما دریافت کنند

تلویزیون های هوشمند

قابلیت هوشمند بودن تلویزیون به یکی از استانداردترین ویژگی‌ها موقع خرید تبدیل شده است. Smart TVها قابلیت اتصال به اینترنت را دارند و به سرویس‌های استریمینگ و پخش زنده دسترسی دارند و همین طور اپ‌های متفاوتی روی آن‌ها نصب شوند.

فروش تلویزیون های دست دوم

اگر تلویزیون جدیدی خریداری کرده اید و می‌خواهید تلویزیون قبلی خود استفاده نمی‌کنید یکی از بهترین کارها فروش آن است. اما قبل از فروش تلویزیون چه کارهایی باید انجام دهید و به چه نکاتی باید دقت کنید؟

تعیین قیمت فروش

  • همه تلویزیون‌ها دارای مدل خاصی هستند که در پشت تلویزیون مشخص است بنابراین مدل تلویزیون خود را پیدا کنید.
  • مدل تلویزیون خود را در اینترنت جستجو کنید تا از قیمت جدید آن با خبر شوید و بتوانید قیمتی را برای آن تعیین کنید. تلویزیون‌های CRT به دلیل اینکه دیگر تولید نمی‌شود لیست قیمت فعلی آن ها را نمی‌توانید پیدا کنید اما افرادی هستند که برای خرید این تلویزیون‌ها تلاش می‌کنند.
  • قیمت تلویزیون خود را 20 تا 30 درصد ارزان تراز قیمت فعلی آن تعیین کنید. قیمت آن را ارزان‌تر از قیمتی که برای آن پرداخت کرده‌اید قرار ندهید و به این نکته توجه کنید که هرچه مدل تلویزیون قدیمی‌تر باشد، ارزان تر است.
  • قیمتی که برای تلویزیون خود قرارداده‌اید را در سایت‌های دیگر با اقلام مشابه مقایسه کنید و اگر می‌خواهید احتمال فروش تلویزیون شما بیشتر شود قیمت آن را برابر و یا کمتر از اقلام مشابه قرار دهید.
بهترین خریدار تلویزیون دست دوم
سعی کنید در هنگام فروش تلویزیون دست دوم به قیمت روز توجه داشته باشید

نحوه صحیح بارگذاری اطلاعات تلویزیون در سایت ها

تلویزیون خود را همراه با عکس و توضیحی در مورد اندازه و ویژگی‌های آن در سایت‌های مختلف بارگذاری کنید، حتما شماره مدل‌ تلویزیون خود را در توضیحات ذکر کنید تا دیگران بتوانند اطلاعات آن را به راحتی جستجو کنند. ابعاد تلویزیون، قدمت آن، مارک و هر آسیبی که ممکن است داشته باشد را حتما درج کنید.

حتما مطالعه کنید:  راهنمای خرید سینمای خانگی

توضیحات را با جزئیات کامل وارد کنید تا خریداران بدانند دقیقا چه محصولی را با چه ویژگی‌هایی میخرند. حتما عکس تلویزیون خود را بارگذاری کنید تا ظاهر تلویزیون مشخص باشد.

همچنین تصویری از پورت‌ها که در پشت تلویزیون قرار را حتما به عنوان عکس تکمیلی در سایت دهید تا مردم بدانند چه چیزی را می‌توانند یا نمی‌توانند به آن وصل کنند. اگر آسیبی را روی تلویزیون ذکر کرده اید، عکسی بگیرید که میزان آسیب را به درستی  نشان دهد.

نکته آخر حتما شماره تلفنی که در سایت قرار می‌دهید را بررسی کنید که در هر ساعت قابلیت پاسخ‌دهی به آن شماره را داشته باشید و نکته مهم دیگر نحوه پرداخت وجه را فراموش نکنید توضیح دهید.

فروش تلویزیون به سمساری ها

یکی دیگر از راه‌های فروش تلویزیون تماس با سمساری‌ها و فروش آن به سمساری محل یا مورد اعتماد خودتان است که به راحتی روی محصول شما قیمت می‌گذارد سمساری ها برای خرید تلویزیون شما پول نقد پرداخت می‌کنند و در برخی از موارد هزینه آن را برای شما کارت به کارت می‌کنند.

انواع تلویزیون دست دوم: چه در هنگام خرید و چه در هنگام فروش باید به مواردی از قبیل اندازه نمایشگر، رزولوشن تلویزیون، تعداد اتصالات و ورودی‌ها، نوع صفحه نمایش، تعیین قیمت برای فروش و نحوه فروش در سایت را رعایت کنید این موارد به شما کمک می‌کند به بهترین نحوه ممکن تلویزیون دست دوم خود را به راحتی بخرید و با بفروشید

کلام آخر انواع تلویزیون دست دوم

ما در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع تلویزیون دست دوم آشنا کنیم همچنین به مواردی از قبیل اندازه نمایشگر، نوع پورت ورودی و حتی نحوه فروش آن در سایت‌ها را برای شما شرح دادیم. در صورتی که تمایل دارید تلویزیون دست دوم خود را در کمترین زمان ممکن و به بالاترین قیمت به فروش برسانید کافیست با سمساری طنین تماس حاصل نمایید و یا بر روی لینک خریدار لوازم صوتی و تصویری کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید