انواع ماشین ظرفشویی

در این مقاله به بررسی موارد زیر خواهیم پرداخت:

انواع ماشین ظرفشویی

با وجود تنوع انواع ماشین ظرفشویی؛ موجود در بازار پیدا کردن ماشین ظرفشویی مناسب برای خانه شما بسیار دشوار است. شما باید به دنبال ماشین ظرفشویی باشید که ویژگی‌های مورد نیاز شما را به سبکی متناسب با خانه شما ارائه دهد. ماشین ظرفشویی مناسب می‌تواند، به صرفه جویی در زمان، تلاش و کارکرد راحت آشپزخانه شما کمک کند.

در این مقاله به تنوع انواع ماشین ظرفشویی و مزایای آنها می‌پردازیم، شما با استفاده از این راهنما می‌توانید ماشین ظرفشویی را پیدا کنید که به بهترین وجه متناسب با نیاز شما باشد. لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

9 مدل ماشین ظرفشویی و ویژگی‌هایی آن

انتخاب یکی از انواع مختلف ماشین ظرفشویی می‌تواند کار سختی باشد، شما می‌توانید به یک مدل داخلی سنتی پایبند باشید یا مدل‌هایی با ویژگی‌های پیشرفته انتخاب کنید. در حقیقت انتخابی که می‌کنید به بودجه، فاصله و نگرانی‌های خاصی که می‌خواهید رسیدگی کنید بستگی دارد.

بیایید نگاهی به 9 مدل ماشین ظرفشویی مختلف بیندازیم که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید.

9 مدل ماشین ظرفشویی
شما با توجه به نیازی که دارید میتوانید از 9 مدل رایج و محبوب موجود در بازار استفاده نمایید.

ماشین ظرفشویی توکار

یکی از رایج‌ترین انواع ماشین ظرفشویی؛ ماشین ظرفشویی توکار است، این مدل از ماشین‌های ظرفشویی سنتی هستند که در بازار نیز بسیار محبوب هستند. آنها نام خود را به دلیل ساخته شدن در نقطه زیر کابینه می‌گیرند.
بر خلاف ماشین ظرفشویی‌های قابل حمل، ماشین‌های ظرفشویی توکار به سادگی برای ماندن در جای خود طراحی شده اند. هر ماشین ظرفشویی که قابل حمل نباشد تعبیه شده است. آنها تقریباً هم سطح با کابینت‌ها قرار می‌گیرند و خطوط تمیزی را به آشپزخانه می‌آورند.

ماشین ظرفشویی پانل آماده نوعی ماشین ظرفشویی توکار است که به شما امکان می‌دهد جلوی کابینت را به ماشین ظرفشویی بچسبانید و ظاهری کاملاً داخلی و سفارشی به آن بدهید که با سبک آشپزخانه شما مطابقت دارد.

آنها به چند دلیل انتخاب مناسبی هستند که در ادامه به این دلایل می‌پردازیم:

  • آنها معمولاً همسطح کابینت آشپزخانه ساخته می‌شوند که باعث صرفه جویی در فضا می‌شود و لازم نیست مکان جداگانه‌ای برای این ماشین ظرفشویی در آشپزخانه خود پیدا کنید.
  • از آنجایی که توسط کابینت‌های دیگر احاطه شده اند، صدای زیادی که در حین کار ایجاد می‌شود جذب می‌شود. به این معنی که نسبت به مدل‌های دیگر کم صداتر هستند.
  • تجهیزات لوله کشی و اتصالات الکتریکی برای این نوع ماشین ظرفشویی از قبل در داخل فضای کابینت فراهم شده است. این بدان معنی است که شما نیازی به انجام کار نصب اضافی ندارید.

ماشین ظرفشویی قابل حمل

ماشین ظرفشویی‌های قابل حمل؛ را می‌توان در جایی نگهداری کرد و در صورت نیاز بیرون کشید. آنها از لوله کشی زیر سینک شما استفاده نمی‌کنند بلکه به شیر آب متصل می‌شوند و به داخل سینک تخلیه می‌شوند. برخی از مدل‌ها به اندازه یک ماشین ظرفشویی توکار استاندارد هستند و برخی به اندازه کافی کوچک هستند تا روی میز قرار بگیرند.

مزایای ماشین ظرفشویی قابل حمل عبارتند از:

  • واحدهای توکار معمولاً گران قیمت هستند. بنابراین اگر به دنبال یک جایگزین مقرون به صرفه هستید، به دنبال یک مدل قابل حمل بروید.
  • می‌توانید هنگام جابجایی ماشین ظرفشویی قابل حمل خود را با خود ببرید
  • ایده آل برای فضاهای کوچکتر مانند آپارتمان‌هایی که فضای اختصاصی برای ماشین ظرفشویی وجود ندارد
  • از آنجایی که چرخ‌هایی به آن‌ها متصل است، جابجایی دستگاه از مکانی به مکان دیگر آسان است. مستاجرین معمولاً به سراغ این مدل می‌روند، زیرا جابه‌جایی از یک خانه به خانه دیگر آسان است و هزینه‌های نصب کمتری نیز دارد.
  • افرادی که بودجه کمی دارند یا فضای آشپزخانه اختصاصی ندارند، می‌توانند به راحتی با ماشین ظرفشویی قابل حمل اکتفا کنند. این مدل‌ها برای آشپزخانه‌هایی که لوله کشی لازم برای مدل توکار را ندارند نیز مناسب هستند.
کشوهای ماشین ظرفشویی
مهمترین عامل برای انتخاب ماشین ظرفشویی فضای آشپزخانه و تعداد نفرات یک خانواده است.

کشوهای ماشین ظرفشویی

انواع مختلفی از ماشین ظرفشویی با طراحی منحصر به فرد وجود دارد که کشوهای ماشین ظرفشویی یکی از آنها است که در ادامه به بررسی این مدل از ماشین ظرفشویی می‌پردازیم:

  • این مدل‌ها مانند مدل‌های توکار سنتی همتراز با کابینت نصب می‌شوند، اما برخلاف مدل‌های سنتی، استفاده از آن‌ها راحت‌تر است، زیرا دارای محفظه‌های کشوی کشویی هستند.
  • مدل‌های ماشین ظرفشویی کشو به راحتی بارگیری و تخلیه می‌شوند. این طراحی جدید دارای دو سطح یا کشو است که می‌توانند به طور همزمان یا جداگانه مطابق با راحتی شما اجرا شوند.
  • این به صرفه جویی در مصرف آب و انرژی در دراز مدت کمک می‌کند، زیرا نیازی به کارکردن دستگاه با ظرفیت کامل حتی زمانی که بارهای کوچکتری دارید ندارید.
  • با این حال، این نوع ماشین ظرفشویی در مقایسه با مدل‌ها یا جایگزین‌های دیگر می‌تواند گران باشد.
حتما مطالعه کنید:  انواع لوازم چوبی دست دوم منزل

ماشین ظرفشویی رومیزی

ماشین ظرفشویی‌های رومیزی؛ واحدهای جمع و جوری هستند که به راحتی می‌توان آنها را روی پیشخوان آشپزخانه ثابت نزدیک سینک قرار داد. این نوع از ماشین ظرفشویی‌ها برای آپارتمان‌های کوچک و موقعیت‌های زندگی مشترک که فضای کمی دارند عالی هستند.

  • هنگام کار، آنها به نوک انواع معمولی شیرآلات آشپزخانه شما متصل می‌شوند.
  • این ماشین‌های ظرفشویی را می‌توان به راحتی جابه‌جا کرد زیرا معمولاً به اندازه یک اجاق مایکروویو هستند.
  • برای زوج‌ها و افرادی که زیاد آشپزی نمی‌کنند مقرون به صرفه‌تر و صرفه جویی در انرژی هستند

ماشین ظرفشویی وان پلاستیکی

دو سبک اصلی ماشین ظرفشویی وجود دارد که ماشین ظرفشویی وان پلاستیکی یکی از رایج‌ترین آنها است.

  • اکثر ماشین‌های ظرفشویی معمولاً دارای یک فضای داخلی پلاستیکی هستند.
  • ماشین ظرفشویی با وان پلاستیکی راحت‌تر تمیز می‌شود و نسبت به سایر انواع وان دوام بیشتری دارد.
  • لازم نیست نگران خراشیدن انواع قاشق‌هایتان در وان به هیچ وجه یا حتی برعکس باشید.
  • بنابراین اگر از شستن و شستشوی مکرر ماشین ظرفشویی خود لذت نمی‌برید، مدل وان پلاستیکی یک انتخاب عالی است.

با این حال، این مدل‌ها دارای چند اشکال هستند:

  • چرخه‌های دمای بالا را نمی‌توان در این دستگاه‌ها اجرا کرد.
  • این وان‌ها همچنین از وان‌های فولادی ضد زنگ پر سر و صداتر هستند.
  • اگر از سروصداها و ظروفی که با آب داغ شسته نشده اند اهمیتی نمی‌دهید، این وان‌های پلاستیکی گزینه خوبی هستند.
ماشین ظرفشویی توکار
اگر شما مستاجر هستید باید ماشین ظرفشویی را انتخاب کنید که هزینه نصب کمتر و جابجایی راحت تری داشته باشد.

ماشین ظرفشویی وان استیل ضد زنگ

فضای داخلی فولاد ضد زنگ به اندازه فضای داخلی پلاستیکی در ماشین ظرفشویی رایج نیست. جدا از اینکه از نظر زیبایی شناختی نسبت به همتایان پلاستیکی خود زیباتر به نظر می رسند، نسبت به نسخه‌های پلاستیکی خود از نظر انرژی کارآمدتر و سر و صدای کمتری نیز دارند.

بسیاری از مردم روی وان‌های فولادی ضد زنگ سرمایه گذاری می‌کنند زیرا آنها در ضدعفونی کردن ظروف بهتر عمل می‌کنند زیرا ماشین ظرفشویی می‌تواند در طول چرخه آب گرم‌تر را تحمل کند.

عیب این نوع ماشین ظرفشویی ها این است که قیمت بسیار بالاتری نسبت به مدل وان پلاستیکی دارند.

ماشین ظرفشویی باریک

پهنای ماشین ظرفشویی‌های باریک به اندازه ماشین ظرفشویی استاندارد شما نیست. این مدل‌ها ترجیح داده می‌شوند، این مدل از ماشین ظرفشویی، برای افرادی که فضای کمی دارند اما همچنان به ماشین ظرفشویی با اندازه کامل نیاز دارند گزینه بسیار خوبی است.

اینها می‌توانند بارهای بزرگتری را در خود جای دهند زیرا عرض آنها فقط چند اینچ کمتر از یک ماشین ظرفشویی سنتی است.

با این حال، آنها ممکن است به اندازه سایر مدل‌ها بهینه انرژی یا صرفه جویی در مصرف آب نباشند زیرا جذابیت اصلی در اینجا فضای ذخیره شده است.

ماشین ظرفشویی یکپارچه

انواع ماشین ظرفشویی یکپارچه، نسخه‌ای از ماشین ظرفشویی داخلی است. اینها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در حفره طراحی شده برای ماشین ظرفشویی در داخل کابینت آشپزخانه شما قرار بگیرند.

  • آنها نه تنها روی کابینت‌ها هموار می‌نشینند، بلکه پوشش بیرونی این مدل‌ها به گونه ای طراحی شده است که با کابینت‌های شما مطابقت داشته باشد.
  • این به طور کامل ماشین ظرفشویی را از دید پنهان می‌کند و ظاهری مدرن و ساده به آشپزخانه می‌دهد.

نصب ماشین ظرفشویی یکپارچه چند اشکال دارد:

آنها به راحتی قابل حمل نیستند، تعمیرات شامل باز کردن کل دستگاه برای دسترسی به کنترل پنل است و نیاز به طرح‌های ویژه ای برای طراحی پوششی متناسب با کابینت‌ها دارد.

ماشین ظرفشویی مستقل

این مدل‌ها می‌توانند توکار یا قابل حمل باشند، جذابیت اصلی این است که راحت‌تر از خانه ای به خانه دیگر جابه جا می‌شوند. در واقع، اینها رایج‌ترین طرح‌هایی هستند که مردم برای خرید انتخاب می‌کنند.

  • چه آن‌ها به صورت هم سطح روی کابینت‌ها بنشینند یا به‌عنوان یک واحد جداگانه بایستند، پوشش جلویی همیشه کاملاً قابل مشاهده است و به وضوح شبیه ماشین ظرفشویی هستند.
  • در حالی که برای طراحی، نصب و جابجایی یک ماشین ظرفشویی یکپارچه به کمک متخصص نیاز دارید، ماشین‌های ظرفشویی مستقل هیچ یک از این هزینه‌های اضافی را ندارد.
اشین ظرفشویی رومیزی
شما میتوانید با توجه به ویژگی هایی که برندها در اختیار شما قرار میدهند ماشین ظرفشویی خود را انتخاب کنید.

ویژگی‌هایی که باید یک ماشین ظرفشویی داشته باشد

در ادامه به برخی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک ماشین ظرفشویی باید داشته باشد اشاره خواهیم کرد. شما می‌‌توانید در صورت کارآمد بودن این ویژگی‌ها آنها را در هنگام خرید یک ماشین ظرفشویی لحاظ کنید.

سیستم کاهش صدا

بسیاری از ماشین‌های ظرفشویی رده بالا دارای ویژگی‌های اضافی زیادی برای سهولت در کار هستند. یکی از این ویژگی‌ها کاهش صدا است.

اگر در یک آپارتمان کوچک زندگی می‌کنید یا اگر آشپزخانه شما نزدیک به اتاق خواب شما باشد، از این نوع ماشین ظرفشویی‌ها بهره‌مند خواهید شد که دارای ویژگی کاهش صدا هستند، زیرا ماشین ظرفشویی هنگام کار می‌تواند بسیار سر و صدا شود.

ویژگی شروع با تاخیر

شروع با تاخیر؛ یکی دیگر از ویژگی‌های پیشرفته ای است که امروزه بسیاری از افراد در ماشین ظرفشویی به دنبال آن هستند.

ممکن است بخواهید بعد از یک روز کاری طولانی به خانه برگردید و با ظرف‌های شسته شده مواجه شوید تا دیگر زمان خود را بیهوده تلف نکنید.

به هر دلیلی، ویژگی شروع تاخیری به شما کمک می‌کند چرخه‌های شستشوی خود را مطابق با آن زمان‌بندی کنید. برخی از افراد دوست ندارند که آب در قسمت‌های پایینی انواع مختلف کاسه‌هایشان جمع شود و می‌خواهند بتوانند آن‌ها را پاک کنند و این ویژگی برای آنها عالی است.

حتما مطالعه کنید:  راهنمای فروش تلویزیون سامسونگ

شستشوی سنسور خاک

بیشتر انواع ماشین ظرفشویی رده بالا؛ دارای ویژگی سنسور خاک هستند. سنسور زمان چرخه و مصرف آب را بسته به میزان کثیف بودن ظروف در هر بار تنظیم می کند.

این به صرفه جویی در مصرف آب، انرژی و پول در درازمدت کمک می‌کند زیرا منابع فقط بر اساس نیاز مصرف می‌شوند.

ماشین ظرفشویی با وای فای

قابلیت اتصال WiFi به کاربران این امکان را می‌دهد تا با استفاده از یک برنامه گوشی هوشمند، ماشین ظرفشویی را از راه دور کنترل کنند.

این برای افرادی که زمان زیادی را در خانه سپری نمی‌کنند و افرادی که می‌خواهند حتی زمانی که در خانه نیستند برای کار با دستگاه از نرخ برق پایین‌تر استفاده کنند مفید است.

ماشین ظرفشویی قفسه سوم

اکثر ماشین‌های ظرفشویی معمولاً دو قفسه دارند، ویژگی قفسه یا سینی سوم برای افرادی که در مرتب کردن و شستن ظروف نقره مشکل دارند عالی است. قفسه اغلب کم عمق است و برای اقلام کوچکتر مانند ظروف ایده آل است، اگرچه برخی از ماشین‌ها می‌توانند لیوان و کاسه را در خود جای دهند.

به دنبال مدل‌هایی با قابلیت شستشو در زیر قفسه باشید تا با قدرت تمیز کنندگی مشابه قفسه‌های دیگر برخورد کند. هنگامی که قفسه سوم دارید، می‌توانید از این سینی منحصراً برای شستن ظروف نقره یا تخت یا وسایل کوچک استفاده کنید. این کار شستن و دسته بندی آن را آسان‌تر می‌کند. این نوع ماشین ظرفشویی برای خانواده‌های پرجمعیت بسیار ارزشمند است.

پیش شستشو با بخار

این ویژگی پیشرفته به شما امکان می‌دهد قبل از شروع چرخه شستشو، ظرف‌ها را مدتی بخارپز کنید. این کمک می‌کند تا مواد غذایی سفت یا خشک شده را از بشقاب‌ها جدا کنید و ظروف را به خوبی تمیز کنید.

این ویژگی همچنین تضمین می‌کند که ماشین ظرفشویی شما در طول چرخه‌ها آب کمتری مصرف می‌کند. اگر از آن دسته افرادی هستید که اجازه می‌دهید کیک و پوسته غذا بین دو شاخه چنگال‌هایی که استفاده می‌کنید بچسبد، این کار می‌تواند زمان خیساندن شما را کاهش دهد.

قفسه های قابل تنظیم

اکثر مردم برای قرار دادن تمام ظروف خود در ماشین ظرفشویی مشکل دارند، به خصوص که قفسه‌ها قابل تنظیم نیستند.

ماشین‌های ظرفشویی با قفسه‌های انعطاف‌پذیر این آزادی را به شما می‌دهند که بار بیشتری را اجرا کنید. قفسه‌ها را میتوان با توجه به اندازه قابلمه‌ها و تابه‌ها تنظیم کرد.

افرادی که از قابلمه‌ها و تابه‌های بزرگ زیادی استفاده می‌کنند، این ویژگی را بسیار مفید می‌دانند، زیرا برای تمیز کردن تمام ظروف خود مجبور نیستند چندین چرخه را اجرا کنند. این نوع ماشین ظرفشویی باعث صرفه جویی در زمان، انرژی و آب می‌شود.

ماشین ظرفشویی قابل حمل
شما میتوانید قبل از خرید ماشین ظرفشویی خود نیازهای خود را لیست کرده و با توجه به نیاز خود به دنبال ماشین ظرفشویی مورد نظر باشید.

درب آزاد کننده خودکار

ویژگی درب خودکار این اطمینان را می‌دهد که به محض اتمام چرخه شستشو، ظروف شروع به خشک شدن در هوا می‌کنند. این شما را از دردسر این که مجبور باشید در اطراف ماشین ظرفشویی منتظر بمانید تا کار تمام شود، رها می‌کند.

اگر درب ماشین ظرفشویی به طور خودکار باز شود، ظروف در آب ظرفشویی مرطوب نمی‌نشینند.

دور ریختن غذای سخت

برخی از انواع ماشین ظرفشویی دارای ویژگی خاصی به نام دور ریختن مواد غذایی سخت هستند که زباله‌های مواد غذایی را در هنگام تمیز کردن جمع آوری می‌کند.
اگر زباله‌دانی در زیر سینک خود ندارید، باید قبل از اجرای چرخه شستشو، ضایعات غذا را با دقت از ظروف پاک کنید، در غیر این صورت ضایعات غذا ممکن است دستگاه شما را مسدود کند.

یک دفع کننده مواد غذایی سخت که در ماشین ظرفشویی تعبیه شده است، این ضایعات مواد غذایی را جمع آوری می‌کند و اطمینان حاصل می‌کند که لوله‌ها را مسدود نمی‌کند. یک عیب آن این است که برای افزایش عمر دستگاه باید مرتباً سطل زباله و کف ماشین ظرفشویی را تمیز کنید.

روش‌های مختلف استفاده از ماشین ظرفشویی چیست؟

روش‌های مختلف استفاده از ماشین ظرفشویی شامل: شستشو، ضدعفونی، پیش شستشو، خشک کردن و تمیز کردن است.

ماشین ظرفشویی عمدتاً برای: شستشو، ضدعفونی و خشک کردن بشقاب‌ها، لیوان‌ها، دستگیره‌های لوازم آشپزخانه، ظروف پخت و پز و ظروف پخت و پز استفاده می‌شود.

در اینجا چهار کاربرد دیگر ماشین ظرفشویی آورده شده است:

  1. اسفنج‌ها را بشویید: اسفنج‌های بدبو را داخل ماشین ظرفشویی بیندازید و عمر آنها را تا دو هفته دیگر افزایش دهید.
  2. به عنوان فضای ذخیره سازی یا صافی ظروف استفاده کنید: اگر جای بشقاب‌ها، لیوان‌ها، ظروف پخت و پز و ظروف پخت و پز شما تمام شد، می‌توانید از ماشین ظرفشویی برای خشک کردن آنها با هوا یا به عنوان فضای ذخیره اضافی استفاده کنید.
  3. اسباب بازی‌های بچه‌ها را ضد عفونی کنید: ماشین ظرفشویی می‌تواند لگوهای کثیف، توپ‌ها، و مواد لاستیکی را کاملا تمیز کند.
  4. کلاه‌ها و زانوبندها را بشورید: کلاه‌ها، زانوبندها و سایر وسایل ورزشی خود را به جای ماشین لباسشویی داخل ماشین ظرفشویی بیندازید، اگر نمی‌خواهید شکل و بالشتک خود را از دست بدهند.
ماشین ظرفشویی وان پلاستیکی
سعی کنید در هنگام خرید ماشین ظرفشویی به گارانتی آن نیز توجه داشته باشید.

چه چیزی بهترین نوع ماشین ظرفشویی را تعیین می‌کند؟

بهترین نوع ماشین ظرفشویی را می‌توان با موارد زیر تعیین کرد: عملکرد تمیز کردن و خشک کردن، ظرفیت، کارایی، صدا، چرخه تمیز کردن و بودجه شما تعیین کننده بهترین نوع ماشین ظرفشویی است.

حتما مطالعه کنید:  راهنمای خرید لوازم صوتی و تصویری دست دوم

هدف نهایی ماشین ظرفشویی تمیز کردن ظروف است. شما ماشین ظرفشویی می‌خواهید که با قدرت تمیز کنندگی خوب، دوام و خشک کردن کافی خوب عمل کند. آیا ویژگی‌های اضافی دارد که قدرت تمیز کنندگی و قابلیت اطمینان آن را افزایش می‌دهد؟

مدل‌های گران‌تر دارای ویژگی‌های تمیزکننده و خشک‌کننده قدرتمندی هستند که ظروف پلاستیکی را پس از چرخه خیس نمی‌کنند. آنها همچنین دارای درجه دسی بل کمتری هستند که برای روشن کردن ماشین ظرفشویی در طول شب بهترین است.

اندازه در خرید ماشین ظرفشویی بسیار مهم است. انتخاب اندازه مناسب برای اطمینان از برآورده شدن نیازهای نظافتی خانواده و فضای آشپزخانه ضروری است.

باید تعداد ظروفی را که باید هر روز یا هر چند روز یکبار بشویید در نظر بگیرید. اگر به تنهایی زندگی می‌کنید، یک ماشین ظرفشویی جمع و جور و قابل حمل ممکن است کافی باشد. اگر به یک خانواده بزرگ یا کل رستوران غذا می‌دهید، ممکن است بخواهید یک واحد بزرگ یا تجاری را انتخاب کنید.

اگر می خواهید آب کمتری مصرف کنید و قبض‌های ماهیانه خود را کاهش دهید، بهره‌وری انرژی ممکن است یک ویژگی ضروری باشد. برخی از مدل‌ها دارای ویژگی‌های صرفه جویی در انرژی مانند گزینه‌های نیمه بار هستند.

سر و صدا یکی دیگر از موارد است. ماشین‌های ظرفشویی قابل حمل نسبت به کابینت، مدل‌های یکپارچه یا داخلی که دارای کابینت و دیواره‌ای برای کاهش صدا هستند، بلندتر کار می‌کنند.

مدل‌های خاص ماشین ظرفشویی قابل حمل صدای بیشتری را با میانگین 63 تا 66 dBA نسبت به مدل‌های دیگر با ویژگی عملکرد بی‌صدا تولید می‌کنند. هنگام خرید ماشین ظرفشویی قابل حمل، به دنبال مدل هایی با سطح صدای 55 دسی بل باشید، شبیه به مایکروویو.

ماشین‌های ظرفشویی دارای چرخه‌های تمیز کردن مختلفی مانند: چینی، ضدعفونی، پیش‌شست و شوی بخار یا گزینه‌های شستشوی سفارشی هستند. شما می‌خواهید ماشین ظرفشویی را انتخاب کنید که گزینه‌های تمیز کردن برای شما مهم‌ترین باشد.

بودجه یک عامل بسیار مهم برای انتخاب بهترین نوع ماشین ظرفشویی است. ماشین‌های ظرفشویی جمع‌وجور و قابل حمل ممکن است قیمت کمتری نسبت به واحدهای داخلی و یکپارچه سایز کامل داشته باشند، اما ویژگی‌های تمیزکننده و خشک‌کننده قدرتمند یا سطح دسی‌بل پایین ندارند. داخلی‌های فولادی ضد زنگ قیمت بالاتری نسبت به داخلی‌های ساخته شده از پلاستیک دارند، زیرا دارای ویژگی های خود تمیز شوندگی هستند و به طور موثرتری نسبت به واحدهای پلاستیکی خشک می شوند.

آیا ماشین ظرفشویی های قابل حمل ایمن هستند؟

ماشین ظرفشویی‌های قابل حمل به دلیل ماهیت «تنظیم و فراموش کردن» این دستگاه ایمن هستند. هنگامی که همه موارد را داخل آن قرار دادید، فقط باید تنظیمات مربوطه را فشار دهید و بین سه تا دوازده ساعت صبر کنید تا آنها را تمیز و خشک کنید. هیچ موردی از سوختگی، بریدگی یا آتش سوزی در استفاده از ماشین ظرفشویی قابل حمل گزارش نشده است.

طول عمر ماشین های ظرفشویی مختلف چقدر است؟

عمر متوسط ماشین ظرفشویی ده سال است. فرکانس و نگهداری ماشین ظرفشویی شما بر طول عمر آن تأثیر می‌گذارد. حفظ و نگهداری معمولی و استفاده از ماشین ظرفشویی به صورت دلخواه می‌تواند به ماندگاری بیشتر آن کمک کند.

نوع ماشین ظرفشویی چه تاثیری بر روند تمیز کردن دارد؟

نوع ماشین ظرفشویی با گزینه‌های روی هم چیدن، تنظیمات از پیش برنامه ریزی شده و ویژگی‌های موجود بر روند تمیز کردن تأثیر می‌گذارد.

ماشین‌های ظرفشویی توکار و یکپارچه گاهی اوقات گزینه‌های روی هم قرار می‌دهند که انعطاف‌پذیری را در تنظیم ارتفاع قفسه‌ها و ایجاد فضایی برای اندازه‌های مختلف ظروف و ظروف پخت و پز ایجاد می‌کند. برخی از مدل‌ها دارای سینی‌های تاشو، سبدهای بالایی قابل تنظیم ارتفاع، سینی کارد و چنگال و فضای داخلی وان بلند هستند.

مدل‌های داخلی، یکپارچه و برخی از مدل‌های کشو، میز و ماشین ظرفشویی قابل حمل دارای ویژگی‌هایی هستند که تمیز کردن و خشک کردن قوی‌تر و کامل‌تر را ممکن می‌سازد. این ویژگی‌ها شامل یک دستگاه ضد سیل، المنت گرمایش مخفی، فیلترهای قابل دسترسی، فن ها و درهای باز شونده خودکار، مناطق شستشوی فشرده، مواد شوینده با دوز خودکار، گزینه آب گرم یا سرد، و WiFi داخلی یا ویژگی های هوشمند است.

نوع ماشین ظرفشویی چه تاثیری بر روی بهداشت دارد؟

انواع ماشین ظرفشویی از نظر نحوه تمیز کردن و خشک کردن کامل اقلام داخل، بهداشت را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

صرف نظر از نوع، ماشین ظرفشویی از مواد شوینده قوی، آب داغ و خشک کردن بخار استفاده می‌کند که به طور موثر و کامل بقایای مواد غذایی را از بین می‌برد و ظروف، ظروف پخت و پز و ظروف پخت را ضدعفونی می‌کند.

مدل‌های داخلی، یکپارچه و برخی از مدل‌های کشو، میز و ماشین ظرفشویی قابل حمل دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند که تمیز کردن و خشک‌کردن قوی‌تر و کامل‌تر را ممکن می‌سازد، مانند: مناطق شستشوی فشرده، مواد شوینده با دوز خودکار، دستگاه ضد سیل، در دسترس فیلترها، فن‌ها و درهای باز شونده خودکار، المنت گرمایشی مخفی و گزینه آب گرم یا سرد.

مدل‌های استیل ضد زنگ نیز دارای گزینه خود تمیز شوندگی هستند که از نشت عوامل بیماری زا ناشی از عدم تمیز کردن معمولی به ظروف جلوگیری می‌کند.

در هنگام انتخاب ماشین ظرفشویی: به مواردی مانند تعداد نفرات خانواده، میزان حجم، میزان استفاده از ماشین ظرفشویی، مدل‌ مورد نظر توجه ویژه ای داشته باشید. به این نکته توجه داشته باشید که برندی را انتخاب کنید که گارانتی خوبی را در اختیار شما قرار میدهند و هزینه تعمیر کمتری نیز دارد.

کلام آخر انواع ماشین ظرفشویی

در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع ماشین ظرفشویی موجود در بازار آشنا کنیم و به ویژگی‌ها و مزایا و معایب هر کدام از این نوع ماشین‌ها بپردازیم. اگر شما در منزل خود ماشین ظرفشویی قدیمی دارید می‌توانید در صورت تمایل به خرید ماشین ظرفشویی جدید آن را به بالاترین قیمت فروخته و با مبلغ دریافتی مدل بالاتر و یا ویژگی‌های بالاتر را خریداری کنید.

سمساری طنین بزرگترین خریدار ماشین ظرفشویی در سراسر کشور است که شما می‌توانید در کمترین زمان ممکن و به بالاترین قیمت ماشین ظرفشویی خود را به فروش برسانید فقط کافیست با کارشناسان ما تماس حاصل نموده و یا بر روی لینک خریدار لوازم منزل کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید