انواع ماشین لباسشویی

انواع ماشین لباسشویی

بعد از یخچال می‌توان انواع ماشین لباسشویی را؛ به عنوان رایج‌ترین وسیله خانگی دانست که در  بیشتر خانه‌ها یافت می‌شود. همه انواع ماشین لباسشویی یک نیاز اساسی را برآورده می‌کند: شستن لباس و ملحفه‌های خانگی و این نیاز روزانه است. با تمایل همراه برای کم زحمت کردن فرآیند شستشو و بهداشتی‌تر، که مجموعه ای چشمگیر از انواع مختلف ماشین‌های لباسشویی را ایجاد کرده است که امروزه با آنها آشنا هستیم.

در حالی که برخی ماشین لباسشویی و خشک کن را لوکس می‌دانند، برخی دیگر آنها را به عنوان یک ضروری می‌دانند. اگر بدانید به چه چیزی نیاز دارید، انواع مختلف ماشین لباسشویی ارائه شده همیشه جذاب خواهد بود. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع ماشین لباسشویی آشنا کنیم لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

انواع ماشین لباسشویی

با پیشرفت تکنولوژی هر روز، کارهای روزانه ما آسان‌تر شده است. ماشین لباسشویی یکی از شگفتی‌های فناوری است که زندگی ما را بدون دردسر ساخته است. بیایید به برخی از مزایای انواع مختلف ماشین لباسشویی در زیر نگاه کنیم:

  • ماشین‌های لباسشویی در زمان صرفه جویی می‌کنند
  • ماشین‌های لباسشویی به ما کمک کرده اند در زمانی که برای شستن دستی لباس‌هایمان صرف می‌کردیم، صرفه جویی کنیم.
  • ماشین‌های لباسشویی به ما کمک کرده‌اند تا به روشی چند کاره را انجام دهیم که هرگز فکر نمی‌کردیم امکان‌پذیر باشد.
  • وقتی لباس‌هایمان در ماشین شسته می‌شوند، می‌توانیم به سادگی از آنجا دور شویم و پس از پایان چرخه شستشو برگردیم، فقط برای آویزان کردن لباس‌ها به بند رخت نیاز داریم زمان بگذاریم.
ماشین لباسشویی درب جلو
در هنگام خرید ماشین لباسشویی به فضای آشپزخانه خود توجه ویژه ای داشته باشید.

ماشین لباسشویی صرفه جویی در زحمت شست و شو

وظیفه فیزیکی شستن لباس‌های کثیف با دست با ظهور ماشین‌های لباسشویی حذف شده است. فرآیند شستشو و ویژگی‌های مختلف ماشین لباسشویی نیز به ما کمک می‌کند تا به درستی از لباس‌های خود مراقبت کنیم.

ماشین‌های لباسشویی با چرخه‌های مختلف عرضه می‌شوند

ماشین‌های لباسشویی دارای چرخه‌های شستشوی مختلفی هستند تا نوع لباس شما را برآورده کنند. برای بارهای بزرگتر می‌توان از چرخه سنگین استفاده کرد. برای لباس‌هایی که نیاز به مراقبت بیشتری دارند یا ظریف هستند، می‌توان این چرخه را مطابق با آن تنظیم کرد تا از آسیب دیدن لباس‌های شما محافظت کند. استفاده از چرخه شستشوی مناسب بسیار مهم است زیرا از آسیب دیدن لباس‌ها محافظت می‌کند.

حتما مطالعه کنید:  راهنمای خرید کولر گازی سامسونگ

ابهام زدایی انواع مختلف ماشین لباسشویی

شکی نیست که انواع مختلف ماشین لباسشویی‌های موجود، امروزه کار مناسبی برای شستن لباس‌ها انجام می‌دهند. چیزی که می‌تواند به عنوان یک مصرف کننده گیج کننده باشد، تنوع است.

امروزه تقریباً نیم دوجین انواع مختلف ماشین لباسشویی در بازار موجود است. هر خانواده نیازهای متفاوتی دارد و مهم است که ابتدا انواع ماشین لباسشویی را بررسی کنید که با شرایط شما مناسب‌تر است.

در ادامه به انواع مختلف ماشین‌های لباسشویی را که برای تکمیل فعالیت‌های روزانه‌مان مورد استفاده قرار می‌دهند، اشاره خواهیم کرد:

  • ماشین های لباسشویی درب جلو
  • ماشین لباسشویی و خشک کن
  • یکپارچه
  • قابل انباشته شدن
  • قابل حمل یا فشرده
  • بالا بارگذاری
  • نیمه خود کار
  • تمام اتوماتیک

ماشین های لباسشویی درب جلو

ماشین‌های لباسشویی درب جلو؛ اگر مساحت کمتری برای ماشین لباسشویی دارید و باید بتوانید بارهای زیادی را به راحتی اجرا کنید، این بهترین نوع ماشین لباسشویی برای انتخاب است.

در صورت لزوم، ماشین لباسشویی درب جلو را می‌توان با یک خشک کن روی هم قرار داد تا فضای عمودی بیشتری را به جای فضای کف اشغال کند. اینها عموماً فضای داخلی بسیار بزرگی دارند که به شما امکان می‌دهد اقلام حجیم یا بارهای بزرگتر را بدون کاهش قدرت تمیز کنندگی دستگاه بشویید.

در حالی که آنها برای اجرای بارهای بزرگتر عالی هستند، اما به عنوان کارآمدترین ماشین لباسشویی در نظر گرفته می‌شوند، زیرا به آب کمتری برای بار نیاز دارند.

مزایای ماشین‌های لباسشویی درب جلو:

  •  آنها حدود 1/3 آب و انرژی یک مدل همزن را مصرف می‌کنند و آنها را با محیط زیست (و قبض آب و برق) سازگارتر می‌کند.
  • آنها می‌توانند وسایل بزرگ مانند پتو، روتختی و کیسه خواب را اداره کنند.
  •  با لباس‌های شما ملایم هستند.
  • صدای کمی دارند.
  •  در حالی که همه آنها دارای پنل‌های کنترل پیچیده هستند، نترسید
  • همیشه می‌توانید چرخه را بر اساس آنچه قرار می‌دهید انتخاب کنید و شروع کنید.
  • سنسور و اتوماسیون بقیه کارها را بر عهده خواهند داشت.
  • فقط باید موارد اضافی را درگیر کنید که به شما کمک می‌کند.

معایب ماشین‌های لباسشویی درب جلو:

  •  از آنجایی که آنها آب بسیار کمی مصرف می‌کنند، با بارهای بسیار کثیف یا بسیار بدبو دست و پنجه نرم می‌کنند.
  • مهم نیست که اتوماسیون و برنامه نویسی چقدر پیچیده باشد، وقتی آب کثیف است، کثیف است.
  •  زمان چرخه طولانی است، تا 1.5 تا 2 برابر بیشتر از بارهای بالا زمان می‌برد تا لباس‌ها بدرستی شسته شوند.
حتما مطالعه کنید:  راهنمای خرید سیستم صوتی خانگی
ماشین لباسشویی و خشک کن
در هنگام خرید ماشین لباسشویی باید به نوع برند و ویژگیهایی که در اختیار شما قرار میدهد توجه ویژه ای داشته باشید.

ماشین لباسشویی و خشک کن

ترکیبات ماشین لباسشویی و خشک کن؛ مانند مجموعه ماشین لباسشویی و خشک کن نیست، بلکه یک دستگاه واحد است که دارای یک کابینت برای ماشین لباسشویی و خشک کن است. اگرچه آنها در همه جا محبوب نیستند، اما برای افرادی که در خانه‌ها یا آپارتمان‌های بسیار کوچک زندگی می‌کنند، می‌توانند عالی باشند زیرا اصلاً فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند.

ماشین لباسشویی یکپارچه

ایده کلی ماشین لباسشویی یکپارچه؛ این است که یک درب کمد در جلوی ماشین تعبیه شده است. اغلب در آشپزخانه نصب می‌شود و نه در جاهای دیگر زیرا یونیت‌های آشپزخانه پایداری دستگاه را فراهم می‌کند و با دکور ترکیب می‌شود.

ماشین لباسشویی انباشته شده

ماشین لباسشویی انباشته شده؛ گزینه خوبی برای کسانی است که به دنبال قابلیت خشکشویی کامل، اما با فضای محدود هستند. همچنین به عنوان یک مرکز لباسشویی شناخته می‌شود، خشک کن لباسشویی روی هم چیده ای است که در آن خشک کن به جای کنار آن، در بالای ماشین لباسشویی قرار می‌گیرد.

ماشین لباسشویی قابل حمل یا فشرده

اگر در یک آپارتمان یا خانه کوچک زندگی می‌کنید، ماشین‌های لباسشویی قابل حمل وسایلی ایده‌آل هستند و یک ماشین لباسشویی کامل گزینه‌ای نیست. ماشین لباسشویی‌های قابل حمل ظرفیت کمی دارند. بنابراین، آنها باید فقط زمانی انتخاب شوند که فضایی برای یک ماشین با اندازه کامل ندارید.

ماشین لباسشویی با بار بالا
در هنگام خرید ماشین لباسشویی به گارانتی ارائه شده توسط برند توجه کنید.

ماشین لباسشویی با بار بالا

ماشین لباسشویی با بار بالا؛ چرخه کوتاه‌تری دارند و هزینه خرید و تعمیر آن بسیار کمتر است. آنها از یک کنترل پنل بسیار ساده برای انتخاب نوع چرخه مورد نظر خود استفاده می‌کنند و کار با این پنل برای اکثر افراد بدون هیچ گونه سردرگمی فوق العاده آسان است.

متأسفانه، وقتی وسایل زیادی را داخل آن قرار می‌دهید تا بتوانید آنها را بشویید، متوجه خواهید شد که دستگاه شما قادر به انجام کار فوق العاده نیست و این نوع ماشین لباسشویی گاهی اوقات در خارج کردن تمام آب از بار در حین چرخش با مشکل مواجه می‌شود.

مزایای ماشین لباسشویی بار بالا:

  •  امتیاز قیمت پایین است. اینها ارزان‌ترین نوع ماشین لباسشویی هستند.
  • لباس‌ها تمیز خواهند بود و چرخه ها خیلی طولانی نیستند.

معایب ماشین لباسشویی بار بالا:

  • آنها حدود سه برابر آب و انرژی یک بار جلو یا مدل با راندمان بالا مصرف می‌کنند.
  • آنها کمترین سازگاری با محیط زیست را دارند و قبض انرژی و آب شما را افزایش می‌دهند.
  • عملکرد همزن نسبت به سایر گزینه‌ها روی لباس شما سخت‌تر است.
  •  برای وارد کردن وسایل بزرگ تکی مانند روتختی یا پتو در آنها مشکل خواهید داشت.

ماشین لباسشویی نیمه اتوماتیک

ماشین لباسشویی نیمه اتوماتیک؛ دارای دو وان است که یکی برای شستشو و دیگری برای خشک کردن می‌باشد. پس از شستن لباس، در صورت نیاز به خشک کردن، لباس‌ها باید به صورت دستی به وان خشک کن برای چرخه خشک کردن منتقل شوند.

حتما مطالعه کنید:  نکات مهم خرید اجاق گاز

ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک

ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک؛ رایج‌ترین نوع ماشین لباسشویی است. لباس‌ها در وان شستشو قرار می‌گیرند و درب آن بسته می‌شود. پس از تنظیم عملکردهای مورد نیاز، دستگاه به طور خودکار کار می‌کند و کل چرخه را از شستشو تا خشک کردن کامل می‌کند. شما می‌توانید فقط شستشو، یا شستشو و خشک کردن، یا هر عملکرد دیگری را مطابق با مشخصات مدل انتخاب کنید.

سوالات متداول انواع ماشین لباسشویی

در ادامه به سوالات متداول انواع ماشین لباسشویی می‌پردازیم:

  • سوال اول: کدام یک بهتر است ماشین لباسشویی با درب از بالا یا ماشین لباسشویی درب جلو؟
    پاسخ: به عوامل متعددی بستگی دارد. ماشین‌های لباسشویی درب جلو در مصرف آب صرفه‌جویی می‌کنند اما گران‌تر هستند. استفاده از ماشین‌های لباسشویی با درب بالا راحت‌تر است، زیرا برای بارگیری و تخلیه لباس‌ها نیازی به خم شدن ندارید.
  • سوال دوم: کدام یک برای خرید بهتر است ماشین لباسشویی نیمه اتوماتیک یا تمام اتوماتیک؟
  • پاسخ: تمام اتوماتیک دو راه در مورد آن وجود ندارد. ماشین‌های لباسشویی نیمه اتوماتیک را تنها در صورتی در نظر بگیرید که بودجه شما کم است. استفاده از ماشین‌های نیمه اتوماتیک بسیار مشکل ساز است. تمام مراحل شستشو زمان بر و خسته کننده است. شما باید بعد از هر مرحله حضور داشته باشید شستشو، آبکشی و خشک کردن. از سوی دیگر، دستگاه‌های تمام اتوماتیک تمام چرخه شستشو را بدون نیاز به حضور شما تکمیل می‌کنند.
  • سوال سوم: چه چیزی بیشتر به لباس آسیب می‌زند لباسشویی یا خشک کن؟
  • پاسخ: همه چیز به نحوه استفاده شما از ماشین لباسشویی بستگی دارد. اگر لباس‌های ظریف را با تنظیمات بالا بشویید یا خشک کنید، احتمال آسیب دیدن لباس های ظریف وجود دارد.
  • سوال چهارم: هنگام خرید ماشین لباسشویی چه عواملی را باید در نظر بگیرم؟
  • پاسخ: ظرفیت، فضای مورد نیاز، نوع، بودجه و برند  اینها عواملی هستند که باید هنگام خرید ماشین لباسشویی در نظر بگیرید.

کلام آخر انواع ماشین لباسشویی

ماشین‌های لباسشویی و خشک‌کن‌های امروزی از نظر انرژی کارآمد هستند و دارای ویژگی‌های زیادی هستند که از آن‌ها لذت خواهید برد. تولیدکنندگان صدها مدل مختلف را در اندازه‌های مختلف می‌سازند زیرا از این واقعیت آگاه هستند که اکثر خانه‌ها دارای محدودیت‌های ابعادی هستند. بنابراین، لازم است قبل از انجام تحقیقات خود، فضای خود را اندازه گیری کنید.

در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع ماشین لباسشویی و ویژگی‌های هر یک از این ماشین‌ها شما را آشنا کنیم. اگر در منزل خود ماشین لباسشویی دارید و قصد دارید آن را به روز کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم ماشین لباسشویی قبلی را به بهترین قیمت به فروش رسانده و هزینه دریافت شده را بر روی بودجه قرار دهید تا بتوانید بهترین مدل را برای خود خریداری کنید.

شما می‌توانید برای قیمت گذاری آنلاین و فروش فوری ماشین لباسشویی خود با کارشناسان سمساری طنین تماس حاصل نموده و یا بر روی لینک خریدار لوازم منزل کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید