تنظیمات یخچال سامسونگ

تنظیمات یخچال سامسونگ

ممکن است تنظیمات یخچال سامسونگ؛ برای شما پس از اینکه یخچال را خریداری میکنید برایتان پیچیده به نظر برسد. این نکته را در نظر داشته باشید که نمایندگی‌ها پس از فروش یخچال سامسونگ، کارشناسی را جهت راه اندازی به منزل شما میفرستند تا برای شما یخچال را نصب و راه اندازی کنند.

در این مقاله قصد داریم تنظیمات یخچال سامسونگ را مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانید به راحتی از یخچال خود بهترین استفاده را داشته باشید، لطفا تا پایان مقاله تنظیمات یخچال سامسونگ با ما همراه باشید.

دکمه‌های کنترل یخچال و دما

مدل‌های یخچال سامسونگ با ارائه دو دکمه جداگانه، انتخاب دما را برای شما ساده می‌کنند: یکی برای کنترل یخچال و دیگری برای کنترل دمای فریزر است. با استفاده از این دکمه‌ها، می‌توانید دمای هر قسمت از واحد یخچال خود را جداگانه تغییر دهید. شما باید دمای یخچال خود را 4 درجه سانتیگراد یا کمتر از آن نگه دارید. فریزر شما باید در دمای 18 درجه سانتیگراد بماند.

نحوه راه اندازی یخچال سامسونگ

گام اول تنظیم یخچال

به کنترل پنل یخچال سامسونگ خود نگاه کنید. اگر مدل شما دارای یخ ساز است، در جلوی دستگاه، بالای یخ ساز قرار دارد.

گام دوم تنظیم یخچال

به دکمه‌های جداگانه با علامت فریزر و یخچال توجه کنید. دکمه فریزر در قسمت پایین سمت چپ کنترل پنل و دکمه یخچال در سمت راست پایین قرار دارد.

گام سوم تنظیم یخچال

دکمه یخچال را فشار دهید تا دما را بین تنظیمات از پیش تعیین شده موجود در رایانه یخچال خود تغییر دهید. بسته به مدل یخچال سامسونگ شما، ممکن است گرافیکی را مشاهده کنید که محدوده دما را از سرد تا سردترین نمایش می‌دهد. همچنین ممکن است مقادیر جداگانه دما را به صورت عددی در کنترل پنل مشاهده کنید.

گام چهارم تنظیم یخچال

دکمه فریزر را فشار دهید تا از پیش تعیین شده دمای فریزر خود را تغییر دهید. درست مانند یخچال، مدل یخچال شما تعیین می‌کند که آیا تنظیمات دمای شما به صورت گرافیکی یا عددی نمایش داده می‌شود.

گام پنجم تنظیم یخچال

دکمه‌های فریزر یا یخچال را برای سه ثانیه فشار دهید و نگه دارید تا از Power Cool در هر دو بخش یخچال خود استفاده کنید. به عنوان مثال: پس از اینکه برای اولین بار یخچال خود را نصب کردید، ممکن است بخواهید از Power Cool استفاده کنید تا سریع‌تر یخچال سامسونگ خود را به دمای کارکرد مناسب برسانید.

فضای آشپزخانه خود را با دقت اندازه گیری کنید

نحوه راه اندازی یخچال سامسونگ

در ادامه قصد داریم شما را با نحوه راه اندازی یخچال سامسونگ آشنا کنیم، لازم است به این نکته اشاره کنیم که بهتر است در صورتی که یخچال مورد نظر خود را خریداری کردید به نمایندگی امور راه اندازی یخچال را بسپارید. در ادامه به نحوه راه اندازی یخچال می‌پردازیم:

حتما مطالعه کنید:  نحوه انتخاب یخچال مناسب

فضای آشپزخانه خود را با دقت اندازه گیری کنید

شما باید اندازه یخچال را برای فضایی که می‌خواهید در آن قرار دهید مناسب است، اندازه گیری کنید. مهم نیست که به سراغ کدام از مدل یخچال بروید، در اینجا مواردی وجود دارد که باید هنگام تهیه مکان برای یخچال جدید خود در نظر داشته باشید:

یخچال باید روی سطح صاف و سفت قرار گیرد.

مطمئن شوید که فضای شما فضایی برای باز شدن کامل درها دارد. اگر یخچال شما در جایی نصب می‌شود که در یک طرف دیوار وجود دارد و درب یخچال ممکن است در هنگام باز شدن با دیوار تماس پیدا کند، اطمینان حاصل کنید که حداقل 2.5 سانتی فاصله در نزدیک‌ترین طرف به دیوار بگذارید.

برای گردش مناسب هوا، اتصالات آب و اتصالات الکتریکی به حداقل 5 سانت فضای خالی در پشت یخچال نیاز دارید.

برای سهولت در نصب، حداقل 3/8 سانتی متر از هر دو طرف و قسمت بالا فاصله داشته باشید.

جابجایی یخچال

11 قدم جابه جایی یخچال سامسونگ

اگر در حال انتقال به یک مکان جدید هستید، جابجایی یخچال یکی از کارهای چالش برانگیز است. با کمی برنامه ریزی و کمی کمک، جابجایی یخچال می‌تواند با خیال راحت و ایمن انجام شود و از شما و دستگاهتان محافظت کند. در ادامه به نحوه جابجایی یخچال سامسونگ اشاره خواهیم کرد

قدم اول جابجایی یخچال

یخچال را از تمام محتویات آن خالی کنید. قبل از اینکه بخواهید یخچال را جابجا کنید، بهتر است همه چیز را بیرون بیاورید. مطمئن شوید که یخچال و فریزر شما عاری از مواد غذایی، چاشنی‌ها، قالب‌های یخ و هر چیز دیگری باشد که ممکن است در اطراف شما بچرخد و وزن را تغییر دهد.

اقلامی که خارج از یخچال و فریزر خود قرار داده شده اند را نیز بردارید. اگر وسایل فاسد شدنی در یخچال وجود دارد، آنها را تمام کنید.

اگر می‌خواهید یخچال را با فاصله کوتاهی در همان اتاق جابجا کنید، پشت آن را تمیز کنید یا آشپزخانه را مرتب کنید، به هر حال وسایل را بردارید و روی پیشخوان قرار دهید.

جابجایی آن را ایمن‌تر می‌کند و خطر واژگونی روی یخچال را نخواهید داشت. برای این کار از غلتک‌های متحرک استفاده کنید و آن‌ها را زیر پایه‌های یخچال قرار دهید. آن قدر آن را بیرون بکشید تا از برق بکشید، سپس به سادگی آن را به جایی که می‌خواهید بکشید.

قدم دوم جابجایی یخچال

قفسه‌ها را بردارید. تمام اجزای قابل جابجایی را از داخل یخچال از جمله قفسه‌ها، سینی‌ها و سایر اقلام شل یا متحرک، سازمان دهنده‌ها و تقسیم کننده‌ها خارج کنید.

قفسه‌ها را برای محافظت در حوله بپیچید، سپس برچسب بزنید و آنها را با دقت روی هم قرار دهید.
همچنین می‌توانید قفسه‌ها را به جای جدا کردن با چسب در جای خود محکم کنید، اما توصیه می‌شود آنها را به‌کلی جدا کرده و جداگانه بسته‌بندی کنید.

با این حال، بسته به یخچال شما، این ممکن است گزینه خوبی باشد. اگر نسبتاً ایمن هستند، در نظر بگیرید که آنها را در جای خود بچسبانید و با حرکت کمتر آشفتگی ایجاد کنید.

قدم سوم جابجایی یخچال

یخچال را از برق بکشید. سیم برق را محکم بپیچانید و آن را در یک بسته محکم بچسبانید تا مطمئن شوید که در هنگام حرکت در جای خود باقی می‌ماند. اگر یخچال شما یخ ساز دارد، آن را از منبع آب نیز جدا کنید.

حتما مطالعه کنید:  مزایای یخچال سامسونگ

قدم چهارم جابجایی یخچال

در صورت لزوم فریزر را یخ زدایی کنید. اگر مقدار قابل توجهی یخ در فریزر جمع شده است، قبل از حرکت به جلو، باید آن را یخ زدایی کنید. این کار معمولاً 6 تا 8 ساعت طول می‌کشد، بنابراین مطمئن شوید که زمان کافی قبل از حرکت دارید.

بهتر است این کار را شب قبل از حرکت انجام دهید تا در طول شب زمان کافی برای یخ زدایی وجود داشته باشد و صبح می‌توانید داخل یخچال را پاک کنید.

قدم پنجم جابجایی یخچال

درها را ببندید و محکم کنید. درهای یخچال و فریزر را با طناب محکم یا طناب محکم ببندید. اگر یخچال شما دو در دارد، دستگیره‌های در را نیز به هم ببندید. مراقب باشید که یخچال را خیلی محکم نبندید، در غیر این صورت ممکن است درها از تراز خارج شوند.

استفاده از نوار چسب برای محکم کردن درب توصیه نمی‌شود، زیرا ممکن است به پایانه یخچال آسیب برساند یا اثری از آن باقی بماند. اگر قرار است جابه‌جایی بیش از یک روز طول بکشد، توصیه می‌شود درها را کمی باز نگه دارید تا جریان هوا جریان داشته باشد و از رشد هرگونه کپک یا کپک در داخل یخچال جلوگیری شود.

11 قدم جابه جایی یخچال سامسونگ

قدم ششم جابجایی یخچال

چند یاری پیدا کنید از آنجایی که یخچال باید به صورت عمودی نگه داشته شود و با استفاده از چرخ سه پایه کار کند، می‌تواند به تنهایی وسوسه‌انگیز باشد، اما همیشه راحت‌تر است که اجسام سنگین را بلند کنید و آنها را از درها، گوشه‌ها، طبقه‌های پایین و داخل کامیون با کمک برخی از دستیاران جابجایی یخچال یک کار برای حداقل دو نفر است.

قدم هفتم جابجایی یخچال

از چرخ سه پایه متحرک استفاده کنید. یکی از بهترین وسایلی که می‌توان از آن استفاده کرد، چرخ سه پایه یخچال است که می‌تواند وزن یخچال را تحمل کند و در حین جابجایی سهولت ایجاد کند، به خصوص اگر یخچال نیاز به حمل و نقل به طبقه پایین داشته باشد.
هر چرخ سه پایه که بند داشته باشد این کار را می‌کند، اما مطمئن شوید که پایه آن به اندازه‌ای بزرگ باشد که کف یخچال به طور ایمن روی آن قرار گیرد و تسمه‌ها به اندازه‌ای بزرگ باشند که یخچال را ایمن نگه دارد.

بسیار مهم است که پایه به اندازه کافی بزرگ باشد زیرا برای جلوگیری از نشت مایع خنک کننده باید یخچال را صاف نگه دارید.
اگر چرخ سه پایه متحرک ندارید، باید آن را اجاره کنید.

در حالی که تسمه‌های متحرک در دسترس هستند که از نظر تئوری می‌توانند برای بستن تسمه فر استفاده شوند به پشت خود، خرید تسمه‌های متحرک گران‌تر و بسیار خطرناک‌تر از قرض گرفتن چرخ سه پایه خواهد بود. سعی نکنید بدون آن یکی را جابجا کنید.

قدم هشتم جابجایی یخچال

یخچال را از دیوار جدا کرده و روی چرخ سه پایه محکم کنید. در بیشتر یخچال‌ها، باید بتوانید چرخ سه پایه را درست زیر آن بلغزانید و در صورت لزوم آن را به آرامی بلند کنید. چرخ سه پایه را به داخل زیر هر دو طرف بکشید تا از آسیب ناشی از خراش یا فرورفتگی در جلو جلوگیری کنید.

حتما مطالعه کنید:  راهنمای خرید یخچال ساید بای ساید دست دوم

توصیه می‌شود که یک حوله یا پتو را بین ریل‌های عمودی چرخ سه پایه و کنار یخچال قرار دهید تا به کاهش احتمال خراش سطوح نهایی کمک کند. یخچال را با استفاده از تسمه‌های متحرک به چرخ سه پایه ببندید.

اطمینان حاصل کنید که هنگام بلند کردن و قرار دادن یخچال روی چرخ سه پایه، هرگونه کج شدن را به حداقل برسانید. موقعیت عمودی خود را حفظ کنید تا مطمئن شوید که روغن مبرد به لوله‌های مبدل حرارتی نفوذ نمی‌کند.
هرگز به هیچ دلیلی یخچال را به پهلو یا عقب حرکت ندهید. روغن مبرد موجود در کمپرسور ممکن است به داخل لوله‌های مبدل حرارتی جریان یابد.

هنگامی که یخچال به حالت عمودی بر می‌گردد، روغن مبرد ممکن است به طور کامل از لوله‌های مبدل حرارتی تخلیه نشود و یخچال به درستی خنک نشود.
اگر غیرقابل اجتناب است که یخچال را به پهلو بخوابانید، در صورت امکان حتماً این کار را با زاویه عمودی انجام دهید.

یک جعبه یا یک تکه مبلمان بزرگ را زیر بالای یخچال قرار دهید تا به حالت نسبتاً عمودی آن کمک کند.

قدم نهم جابجایی یخچال

یخچال را به آرامی کج کنید. وقتی یخچال را به چرخ سه پایه وصل کردید، آن را به آرامی به سمت کامیونی که در حال بسته بندی آن هستید بچرخانید و به جلو حرکت کنید. مهم است که در جهت مخالف شیب حرکت کنید تا بیشترین امنیت را حفظ کنید.

از طرف دیگر یک کمک کمکی داشته باشید که شما را از طریق موانع راهنمایی کند و به ایمن کردن یخچال کمک کند.
برای پایین آوردن یخچال از یک پله به پایین، آن را هر بار یک پله پایین بیاورید و دستیار شما آن را در هر پله متوالی پایین بیاورد. ایده آل است که دو نفر در جلوی دالی و دیگری در پشت، دسته‌ها را گرفته و به آرامی پایین بیاورند. با صدای بلند ارتباط برقرار کنید و تند نروید.

قدم دهم جابجایی یخچال

یخچال را در کامیون بارگذاری کنید. چه در حال جابجایی یخچال خود به داخل وانت یا یک کامیون در حال حرکت هستید، آن را به تخت برگردانید و چرخ سه پایه را بین لبه تخت کامیون و یخچال قرار دهید.

در حالت ایده آل، یک کامیون متحرک دارای یک سطح شیب‌دار کامیون است که می‌توانید آن را به راحتی جمع کنید. اگر نه، باید کمی دقت بیشتری به خرج دهید.
برای بلند کردن یک یخچال مستقیماً روی تخت کامیون، باید داخل تخت بلند شوید و حداقل دو نفر را روی زمین بگذارید. هماهنگ کنید و همزمان بلند کنید، با دسته‌های چرخ سه پایه مستقیماً به سمت بالا بکشید در حالی که کمک کنندگان روی زمین از پایه بلند می‌شوند و آن را به سمت تخت فشار می‌دهند.

ایده آل است که کمک دیگری نیز همراه خود داشته باشید تا مطمئن شوید که یخچال به عقب روی شما نمی‌افتد. یخچال را به صورت عمودی در کامیون محکم کنید. اگر می‌توانید آن را به چرخ سه پایه متصل کنید، امنیت و ثبات یخچال را افزایش می‌دهد.

قدم یازدهم جابجایی یخچال

یخچال را به فضای جدید منتقل کنید. یخچال را رها کنید و همانطور که آن را خارج کردید، آن را به مکان جدید منتقل کنید. قبل از وصل کردن آن به برق اجازه دهید حداقل 3 ساعت بماند.

این کار باعث می‌شود تا روغن مبرد به کمپرسور خود برگردد و از هر گونه آسیبی به دستگاه جلوگیری کند. حدود 3 روز طول می‌کشد تا یخچال به دمای خنک کننده ایده آل خود برگردد و قابل استفاده باشد.

کلام آخر تنظیمات یخچال سامسونگ

در این مقاله سعی کردیم شما را با تنظیمات یخچال سامسونگ و نحوه جابجایی یخچال سامسونگ آشنا کنیم، این مقاله در هفته‌های آینده به روز خواهد شد در صورت تمایل مجددا به این مقاله مراجعه کنید. در صورتی که تمایل دارید از تمامی خدمات مربوط به یخچال در سایت ما بازدید کنید، اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید