خرید لوازم برقی

خرید لوازم برقی و 5 نکته طلایی

شما در منزل و یا محل کاری خرید لوازم برقی جزو موارد ضروری است زیرا شما به یک یخچال، ماشین لباسشویی یا اجاق گاز نیاز دارید و با توجه به تنوع مدل‌های بسیار زیاد است ممکن است مقداری سر درگم شوید. ما در این مقاله قصد داریم شما را با نکات مهم در هنگام خرید لوازم برقی آشنا کنیم لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

خرید لوازم برقی

متغیرهای بی شماری وجود دارد که هر وسیله الکتریکی را متفاوت می‌کند. اما یکی از مهم‌ترین موارد در انتخاب مدل مناسب برای شما کارایی است. همانطور که می‌دانید تهیه یک لیست از نیازهای ضروری شما جزو اولین قدم برای خرید لوازم برقی محسوب می‌شود.

خرید لوازم  برقی
در هنگام خرید لوازم برقی به برچسب انرژی آن توجه داشته باشید.

بهترین تعرفه برق برای لوازم برقی شما

شاید بتوان اهمیت مصرف برق را جزو اولین مواردی که باید بر روی آن حساسیت ویژه داشته باشید قرار دهیم. سعی کنید پس از یادداشت نیازهای خود و بررسی مدل‌ها و برندهای متفاوت از مصرف انرژی و یا همان برچسب انرژی آن هم اطلاعات کسب کنید زیرا هرچه برچسب انرژی پایین‌تری داشته باشد مصرف انرژی آن نیز بالا خواهد بود.

برای چه چیزی از آن لوازم برقی استفاده می کنید؟

بسیاری از مردم این سوال بسیار مهم را فراموش می‌کنند. در واقع، قبل از خرید هر چیزی، سوالی که باید از خود بپرسید این نیست که برای چه چیزی است، بلکه این است که برای چه چیزی قرار است از آن استفاده کنید.

حتما مطالعه کنید:  راهنمای خرید غذاساز

یخچال برای نگهداری مواد غذایی در دمای پایین است، اما برای چه کاری از آن استفاده می‌کنید؟ آیا یخچال اصلی خانه شما خواهد بود یا صرفاً یک یخچال اضافی برای نگهداری نوشیدنی ها و چیزهایی است که در جای دیگری جا نمی‌شود؟

پاسخ به این سوال به سرعت تعداد زیادی از مدل‌ها را رد می‌کند و بسیاری از ویژگی‌های مورد نظر شما را مشخص می‌کند. توصیه می‌کنیم فهرستی از نیازهای خاص خود تهیه کنید. اگر قصد خرید مایکروویو را دارید اما از قبل فر دارید، احتمالاً نیازی به مایکروویو با گریل ندارید.

اگر قرار است ماشین لباسشویی در یک اتاق مجزا قرار گیرد، شاید سطح سر و صدا چندان فاکتور مهمی نباشد. اگر فضای محدودی دارید، ترکیب 2 در 1 (به عنوان مثال ماشین لباسشویی + خشک کن) گزینه خوبی است.

این نیز یک سوال اصلی است که باید هنگام انتخاب ظرفیت مدل بپرسید. ظرفیت درام ماشین لباسشویی و خروجی فر در قیمت لحاظ می‌شود: هر چه بیشتر بخواهید، گران‌تر خواهد بود. به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم ظرفیتی را انتخاب کنید که نیازهای شما را برآورده کند: نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک.

اهمیت سایر جنبه‌ها، مانند اینکه آیا یک دستگاه هوشمند (که به اینترنت متصل می‌شود) یا طراحی و ارگونومی دستگاه نیز بسته به نحوه پاسخ شما به این سؤال بسیار متفاوت است.

لیستی از کارهایی که نیاز دارید دستگاه برقی برای شما انجام دهد تهیه کنید. از این برای کمک به انتخاب بین مدل‌ها استفاده کنید

خرید لوازم برقی
یکی از مهمترین نکات خرید لوازم برقی بودجه شما است که باید باتوجه به نیاز شما تعیین شود.

چقدر می توانید هزینه کنید؟

تاکنون با تمرکز بر برچسب انرژی، به شما کمک کرده‌ایم تا در مورد چرایی خرید یک وسیله برقی تصمیم منطقی بگیرید. ضروری است که قبل از بررسی قیمت، این دو نکته را در نظر بگیریم.

ما می‌دانیم که چقدر اهمیت دارد، اما توصیه ما این است که هرگز تصمیم خود را تنها بر اساس قیمت قرار ندهید، هرچقدر هم چیزی ارزان به نظر برسد، اگر نتوانید از آن استفاده کنید در دراز مدت هزینه بیشتری خواهید کرد.

حتما مطالعه کنید:  راهنمای خرید هود آشپزخانه

هنگام خرید کالاهای برقی، بودجه یک عامل تعیین کننده است، به همین دلیل توصیه می‌کنیم هنگام خرید لوازم خانگی خود، همیشه محدوده قیمتی را در نظر داشته باشید.

این به شما کمک می‌کند تا مدل‌ها و برندهای مختلف را با هم مقایسه کنید. هزینه‌های اضافی مانند تحویل و نصب را فراموش نکنید.

مهم‌تر از همه، به یاد داشته باشید که با خروج از مغازه، هزینه تمام نمی‌شود. وسایل برقی انرژی مصرف می‌کنند و مدل‌های مختلف مقادیر متفاوتی انرژی مصرف می‌کنند که به معنای تأثیر متفاوتی بر صورت حساب شما است.

تضمین ارائه شده در هنگام خرید لوازم برقی را جدی بگیرید

موضوع هزینه با خرید لوازم برقی خاتمه نمی‌یابد، اما در نظر گرفتن تأثیر آن بر قبض برق و گاز نیز پایان کار نیست. یک عامل سوم وجود دارد: خرابی. چه مدت تحت پوشش گارانتی هستید؟

 شرایط همیشه لوازم برقی را با بهترین گارانتی انتخاب کنید. اما فقط به طول ضمانت نگاه نکنید. سعی کنید دقیقاً بررسی کنید که چه چیزی را پوشش می‌دهد و حتی پس از اتمام گارانتی، خرید قطعات یدکی دستگاه چقدر آسان خواهد بود.

هزینه یک وسیله برقی فقط قیمت آن نیست: شما باید مصرف انرژی را در نظر بگیرید (این هزینه را در قبض برق و گاز خود خواهید پرداخت) و خرابی‌های احتمالی را هم باید در نظر بگیرید.

 نظر سایر افرادی که آن را خریده اند چیست؟

ما نمی‌گوییم که باید کورکورانه به نظرات دیگران اعتماد کنید، اما موردی که باید در نظر داشت این است که کاربران چگونه به یک مدل خاص امتیاز می‌دهند.

نکته مهم: فقط نظرات را در مورد مدلی که قصد خرید آن را دارید در نظر بگیرید، نظرات را در مورد مدل‌های دیگر و به طور خاص در مورد برند به طور کلی نادیده بگیرید.

نکات مهم خرید لوازم برقی
لوازم برقی را در صورتی که قابل تعمیر کردن باشد هزینه شما را حدود بسیار زیادی کاهش میدهد.

تعمیر یا تعویض لوازم برقی

وقتی یک وسیله برقی در خانه خراب می‌شود، دور انداختن آن و خریدن یک جایگزین جدید و براق اغلب آسان‌تر است. قبل از اینکه دستگاه خود را زباله کنید، با سازنده در مورد هزینه تعمیر آن صحبت کنید. از آنجا، ما تخمینی از هزینه‌های تعمیر و نگهداری در مقابل هزینه یک دستگاه جدید را پیشنهاد می‌کنیم.

حتما مطالعه کنید:  امکانات مهم ماشین لباسشویی

قبل از خرید مقایسه کنید

وسایل برقی ممکن است گران باشند، و مهم است که قبل از هر تصمیم بزرگی در اطراف خرید کنید. برندهای معروف همیشه گران‌تر از شرکت‌های کمتر شناخته شده هستند، اما همیشه محصول بهتری ارائه نمی‌دهند.

به جزئیات محصول نگاهی بیندازید و مواردی مانند: هزینه کلی، رتبه انرژی، گارانتی و نظرات مشتریان را با هم مقایسه کنید. مقایسه کنید و ببینید چقدر می‌توانید پس انداز کنید.

اندازه را بررسی کنید

دستگاهی را پیدا کنید که متناسب با نیازهای خود و خانواده شما باشد. به عنوان مثال: راه اندازی یک ماشین لباسشویی بزرگ برای مقدار کمی لباس، بسیار بیشتر از یک ماشین جمع و جور با اندازه مناسب هزینه خواهد داشت. هر ماشین لباس‌های شما را یکسان خواهد شست، اما انتخاب سایز مناسب باعث صرفه جویی در هزینه شما می‌شود.

وقتی نوبت به انتخاب یک وسیله الکتریکی می‌رسد، معمولاً انتخاب ابعاد کمتر بهترین کار است. برای ماشین لباسشویی و ظرفشویی مدلی با شستشوی سریع یا اقتصادی انتخاب کنید تا در مصرف انرژی خود صرفه جویی کنید.

هنگام انتخاب یخچال فریزر، هزینه چیزهایی مانند دستگاه پخش آب و یخ را در نظر بگیرید این تجمل اضافی از برق اضافی زیادی استفاده می‌کند.

کلام آخر خرید لوازم برقی

در این مقاله سعی کردیم موارد بسیار مهمی را در هنگام خرید لوازم برقی را مورد بررسی قرار دهیم. اهمیت توجه به این موارد به اندازی ضروری است که اگر به آنها دقت کافی نداشته باشید ممکن است علیرغم هزینه‌ای که برای خرید لوازم برقی می‌کنید هیچ کارایی مفیدی برای شما نداشته باشد.

در برخی از موارد شما می‌توانید لوازم برقی خود را با عنوان کالای دست دوم به فروش برسانید و یا می‌توانید کالای مورد نیاز خود را به عنوان کالای دست دوم تهیه کرده و هزینه خرید خود را در برخی از موارد به صفر برسانید.

سمساری طنین بزرگ‌ترین خریدار لوازم دست دوم در سراسر کشور است که خدماتی مانند: قیمت گذاری منصفانه، لیست کامل لوازم دست دوم و… را ارائه می‌کند برای استفاده از خدمات ما می‌توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نموده و یا بر روی لینک خریدار لوازم منزل کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید