راهنمای خرید توستر

راهنمای خرید توستر

این حرف را شنیده اید که صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی در روز است. بسیاری از مردم احساس می‌کنند که کیفیت اولین وعده غذایی آنها بر نحوه انجام بقیه روز تأثیر می‌گذارد. در حالی که طبقه بندی غذاهای صبحانه گسترده است، یکی از استانداردترین و محبوب‌ترین انواع صبحانه نان تست با تخم مرغ و قهوه است.

اگر نان تست خود را دوست دارید و مانند بسیاری از افراد آن را بخش مهمی از هر روز صبح می‌دانید، پس داشتن یک توستر چیزی است که احتمالا هرگز آن را زیر سوال نخواهید برد. این به سادگی یکی از آن مواردی است که در هر آشپزخانه ای وجود دارد. سوال واقعی این است: کدام یک را انتخاب کنم؟

توسترها در انواع و اندازه‌های مختلف موجود هستند و قیمت آن‌ها در مدل‌ها بسیار متفاوت است. در حالی که پایه دستگاه ساده است، گشت و گذار در بازار گسترده توسترها می‌تواند بسیار پیچیده باشد. چه زمان آن رسیده است که یک توستر مورد اعتماد خود را جایگزین کنید یا اینکه برای اولین بار تصمیم گرفته اید وارد قلمرو مالکیت توستر شوید، در اینجا موارد اصلی وجود دارد که باید بدانید تا به شما کمک کند بهترین توستر را پیدا کنید. در این مقاله قصد داریم به راهنمای خرید توستر اشاره کنیم، لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

انواع تستر

انواع توستر

دو نوع اصلی از توستر وجود دارد که در جستجوی خود با آنها روبرو خواهید شد که هر کدام از آنها در اندازه‌های مختلف موجود است، این دو نوع توستر پاپ آپ و آون توستر رومیزی است.

توستر پاپ آپ

عواملی که هنگام خرید توستر باید در نظر گرفت

اغلب اینها فقط به عنوان “توستر” بدون هیچ شرطی شناخته می‌شوند. وقتی کسی این کلمه را می‌گوید، احتمالاً این همان چیزی است که شما تصور می‌کنید: یک وسیله کوچک در آشپزخانه شما که دارای دو یا چهار شکاف در بالای آن است که نان خود را در آن می‌اندازید، یک اهرم را فشار می‌دهید، و نان تست وقتی آماده شد ظاهر می‌شود.

توسترهای پاپ آپ در انواع 2 تکه و 4 تکه تولید می‌شوند و به طور خاص برای برشته کردن طراحی شده اند. برخی از آن‌ها اگر قصد دارید با نان‌هایی که در اندازه‌های استاندارد عرضه می‌شود بچسبید، بهترین کار را دارند، در حالی که برخی دیگر شکاف‌های پهن‌تری را ارائه می‌دهند که کار بهتری برای قرار دادن شیرینی‌های دیگر، مانند شیرینی‌های شیرین را دارند.

آنها مقرون به صرفه، آسان برای استفاده هستند و تقریباً در همه جا یافت می‌شوند. این واقعیت که آنها به طور خاص برای این هدف طراحی شده اند به این معنی است که فرآیند تهیه نان تست با یک توستر پاپ آپ ساده‌تر از هر روش دیگری است.

فواید توستر پاپ آپ:

  • مقرون به صرفه
  • آسان برای استفاده
  • فقط برای تهیه نان تست طراحی شده است

نکات مهم توستر پاپ آپ:

  • بسته به مدلی که با دارید، می‌توانید هر بار فقط دو یا چهار برش درست کنید.
  • فقط برای برشته کردن غذاهایی که در شکاف‌ها قرار می گیرند خوب است.
  • نمی توانید از آن برای هیچ نوع پخت دیگری استفاده کنید.
حتما مطالعه کنید:  راهنمای خرید یخچال بوش (Bosch)

آون توستر رومیزی

آون توستر رومیزی

آون توستر رومیزی برای درست کردن نان تست خوب هستند، اما می‌توان از آنها برای انواع دیگر پخت و پز استفاده کرد. برخی از مردم آنها را می‌خرند تا به عنوان جایگزین یا جایگزینی برای فر استاندارد استفاده کنند، که برق بیشتری مصرف می‌کند و پخت و پز با آن زمان بیشتری می‌برد.

در حالی که می‌توانید اجاق‌های توستر 4 تکه ای را پیدا کنید که جمع و جور هستند و فضای کمتری را روی پیشخوان شما اشغال می‌کنند، همچنین می‌توانید مدل‌های بزرگتری را پیدا کنید که می‌توانند شش یا نه برش نان تست را در یک زمان درست کنند. اگر خانواده شما پرجمعیت هستند و اشتهای خوبی دارند، یک واحد کانتر که می‌تواند به اندازه کافی نان تست برای کل خانواده یکباره درست کند، صبح شما را راحت‌تر می‌کند.

به طور معمول، آون رومیزی کمی بیشتر از توسترهای پاپ‌آپ هزینه دارند، زیرا آنها طیف وسیعی از کاربردها را فراتر از تهیه نان تست ارائه می‌دهند. در واقع، بسیاری از اجاق‌های رومیزی اغلب دارای ویژگی‌هایی هستند که بسیار فراتر از نان تست است، از جمله تهیه پیتزا، پخت کوکی‌ها، و حتی برخی از آنها دارای عملکرد جوجه‌گردان هستند. اگر فقط چیزی می‌خواهید که نان تست درست کند، احتمالاً اینها زیاده روی می‌کنند. اما اگر چیزی می‌خواهید که بسیاری از کارهایی را که برای آن به اجاق معمولی خود روی می‌آورید انجام دهد، خرید هوشمندانه‌ای است.

فواید آون توستر رومیزی:

  • استفاده های زیادی فراتر از تهیه نان تست دارد.
  • در هر دو اندازه جمع و جور و بزرگ عرضه می شود.

نکات مهم آون توستر رومیزی:

  • گرانتر از توسترهای پاپ آپ است
  • در طراحی به این سادگی نیست

عواملی که هنگام خرید توستر باید در نظر گرفت

حتی در بازار توسترهای پاپ آپ که برای انجام یک کار ساده طراحی شده اند، دامنه گزینه‌ها قابل توجه است. برای یافتن بهترین توستر برای نیازهای خود، در اینجا عوامل اصلی را در جستجوی خود در نظر بگیرید.

اندازه توستر

برای در نظر گرفتن اندازه ایده آل توستر خود، باید سه سوال را در نظر بگیرید:

  1. چند برش نیاز دارید تا بتوانید همزمان نان تست کنید؟
  2. می خواهید شکاف ها چقدر بزرگ باشند؟
  3. چقدر فضای پیشخوان برای توستر در دسترس دارید؟

شما به سرعت متوجه خواهید شد که توسترها معمولاً پاسخ اولین سوال را در نام محصول خود یا حداقل در توضیحات محصول درج می‌کنند. توسترهای پاپ آپ 2 تکه و 4 تکه و اجاق‌های توستر رومیزی که از 4 تا 9 برش متغیر است را خواهید یافت.

سوال دوم فقط در مورد توسترهای پاپ آپ صدق می‌کند، اما در صورت رفتن به آن مسیر، نکته مهمی است. اگر می‌خواهید چیزی بزرگتر از اندازه معمولی بسازید

یک تکه نان، سپس باید مدلی را پیدا کنید که شکاف‌های به اندازه کافی بزرگ داشته باشد. یک توستر با شکاف‌های بزرگتر می‌تواند مواردی مانند: نان شیرینی، کلوچه و نان تست را به لیست امکاناتی که می‌توانید از توستر خود استفاده کنید اضافه کند.

سوال آخر باید برای همه لوازم جدید پرسیده شود، به خصوص آنهایی که قصد دارید به آشپزخانه ای با فضای محدود کانتر اضافه کنید. فقط کجا قرار است آن را بگذاری؟ توسترهای پاپ آپ معمولاً بسیار کوچک و در اندازه جمع و جور هستند، بنابراین فضای زیادی برای پیشخوان ندارند. اجاق‌های رومیزی در طیف وسیعی از اندازه‌ها عرضه می‌شوند.

حتما مطالعه کنید:  راهنمای خرید سیستم صوتی خانگی

از یک طرف، یک اجاق بزرگتر برای کارهایی مانند تهیه پیتزا یا کلوچه مفیدتر خواهد بود، اما این امر با اشغال فضای زیادی در پیشخوان همراه است. باید تعادل بین کارهایی که می‌خواهید با اجاق‌های روی میزتان انجام دهید و فضایی که در آشپزخانه خود دارید را تعیین کنید.

هزینه توستر

یک توستر پاپ آپ می‌تواند بر اساس مارک و مدلی که با آن استفاده می‌کنید متغیر باشد. اجاق‌های توستر رومیزی با قیمت بالاتری شروع می شوند.

چند عامل وجود دارد که باعث تفاوت قیمت می‌شود. با توسترهای پاپ‌آپ، می‌توانید مدل‌های کاملاً ساده‌ای بیابید که کار درست کردن نان تست را به خوبی انجام می‌دهند، اما با مواد ارزان‌تر ساخته شده‌اند و ممکن است آنقدرها دوام نداشته باشند. در طرف دیگر طیف، می‌توانید مدل‌هایی با بسیاری از ویژگی‌ها و گزینه‌های تنظیمات مختلف پیدا کنید که برخی از کاربران ممکن است از آن‌ها استقبال کنند، اما بسیاری از آنها نیازی ندارند. مانند بسیاری از چیزها، اکثر مشتریان می‌خواهند چیزی در وسط پیدا کنند: توستری که برای مدت زمان معقولی ساخته شده است و کار درست کردن نان تست را به خوبی انجام می‌دهد.

با توستر رومیزی، طیف وسیع‌تری از ویژگی‌های مختلف در دسترس است. بسیاری از مدل‌ها از آشپزی کانوکشن استفاده می‌کنند که سریع و محبوب بسیاری از سرآشپزهای خانگی است. اجاق‌های توستر رومیزی که می‌توانند بیشتر جا بیفتند یا تنظیمات بیشتری برای استفاده افراد داشته باشند، معمولاً نسبت به آنهایی که کوچکتر یا ساده‌تر هستند، قیمت بیشتری دارند.

نکته اصلی که برای شناسایی بهترین توستر برای خود باید بدانید این است که می‌خواهید از آن برای چه کاری استفاده کنید. اگر نیازهای شما ساده است: انتظار دارید که از آن فقط برای تهیه نان تست با استفاده از برش‌های نان با اندازه استاندارد استفاده کنید، پس می‌توانید تقریباً با هر توستری استفاده کنید و احتمالاً خوب خواهید بود مگر اینکه در مورد میزان یکنواخت برشته شدن نان خود حساس باشید، سپس ممکن است بخواهید از برخی از توسترهای ارزان‌تر این طیف اجتناب کنید.

اگر می‌خواهید از توستر خود فقط برای برشته کردن چیزها استفاده کنید، اما لیست چیزهایی که در ذهن دارید شامل: نان شیرینی، کلوچه ، وافل، انواع مختلف شیرینی‌ها و تارت‌های پاپ می شود، پس باید این لیست را در ذهن داشته باشید. جستجوی خود را شروع کنید تا بتوانید مطمئن شوید مدلی را انتخاب کرده اید که دارای اسلات‌های بزرگ و تنظیمات مناسب برای برآورده کردن تمام نیازهای شما باشد.

اگر دوست دارید فضای پیشخوان و پول را برای وسیله‌ای که فقط یک کار انجام می‌دهد، هدر دهید و واقعاً چیزی را می‌خواهید که بیشتر شبیه یک فر مینی‌فر باشد، پس یک توستر رومیزی که هنوز هم می‌تواند نان تست درست کند. استفاده از آن برای فهرستی طولانی از انواع دیگر مواد غذایی بسیار منطقی است.

عواملی که هنگام خرید توستر باید در نظر گرفت

تنظیمات توستر

برخی از توسترهای ساده‌تر با تنظیمات اولیه برای روشن، متوسط یا تاریک ارائه می‌شوند. برای بسیاری از مصرف‌کنندگان، آن‌ها تنها چیزی است که شما نیاز دارید، اما برخی از مدل‌های پیچیده‌تر با طیف وسیع‌تری از گزینه‌های تنظیمات عرضه می‌شوند. معمول است که توسترهای پاپ آپ دارای گزینه نان شیرینی هستند که یک طرف آن بیشتر از طرف دیگر قهوه ای می‌شود. اگر به طور مرتب نان تست خود را فریز می‌کنید یا وافل‌های یخ زده را در توستر درست می‌کنید، دکمه یخ زدایی به کارتان می آید. اگر همه افراد در خانه شما نان تست خود را کمی متفاوت می‌پسندند، خوشحال خواهید شد که طیف وسیعی از تنظیمات تاریکی را انتخاب کنید.

حتما مطالعه کنید:  راهنمای خرید آبمیوه گیری

البته اجاق‌های توستر با طیف وسیع‌تری از تنظیمات عرضه می‌شوند، زیرا آنها خیلی بیشتر از این کار می‌کنند. یکی با تعداد زیادی از پیش تنظیم‌ها می‌تواند روند پخت و پز شما را ساده کند. یکی با گزینه همرفت، همه چیز را سریع‌تر و یکنواخت‌تر می‌پزد. اگر جوجه‌هایی با محیط جوجه‌گردان بخرید، می‌توانید مرغ و بوقلمون‌هایی درست کنید که طعم و بافت عالی دارند. با بسیاری از گزینه‌های دیگر که باید در نظر بگیرید، فراموش نکنید که همچنین بررسی کنید و مطمئن شوید که اجاق توستر تنظیمات تست مورد نظر شما را نیز دارد.

سهولت استفاده و تمیز کردن توستر

استفاده از اکثر توسترها بسیار ساده خواهد بود، حداقل زمانی که بفهمید بر روی کدام تنظیمات ترجیح می‌دهید نان تست را درست کنید که ممکن است شامل آزمون و خطا باشد. داشتن تنظیمات مناسب کار را کمی ساده‌تر می‌کند. و مطمئن شدن از خرید یکی در اندازه مناسب  که می‌تواند هر چقدر که می‌خواهید نان تست را یکباره درست کند صبح‌هایتان را آسان‌تر می‌کند.

تمیز کردن توستر کمی پیچیده‌تر است. داشتن یک سینی خرده نان باعث می‌شود تمیز نگه داشتن آنها کمی آسان‌تر شود و یک اجاق توستر با فضای داخلی نچسب راحت‌تر از اجاق بدون آن تمیز می‌شود.

ماندگاری توستر

یک توستر خوب چندین سال برای شما دوام خواهد داشت، برخی از بررسی‌هایی که ما در مورد آنها بررسی کردیم، حتی به مشتریانی اشاره کردیم که بیش از یک دهه به همان توستر استفاده می‌کردند.

برای فهمیدن اینکه آیا توستری که مد نظر شماست احتمالاً از نظر دوام عملکرد خوبی دارد یا خیر، کمی وقت بگذارید تا اعتبار نام تجاری و برخی از نظرات مشتریان گذشته را بررسی کنید. چند توستر و اجاق‌های رومیزی با ضمانت‌نامه ارائه می‌شوند تا آرامش بیشتری را فراهم کنند. اغلب اوقات، قیمت بالاتر به این معنی است که یک مدل به خوبی ساخته شده و دوام بیشتری خواهد داشت، اما این یک قانون سخت و سریع نیست. بهترین شرط شما این است که ببینید دیگران در مورد تجربه خود با یک توستر خاص چه می‌گویند.

ویژگی‌هایی که باید در توستر جستجو کنید:

  • راهنماهای خودتنظیمی: این ویژگی به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که نان تست شما به خوبی در مرکز قرار دارد تا به طور یکنواخت برشته شود.
  • دکمه کنسل: این به شما امکان می‌دهد در هر زمانی که نگران سوختن نان تست خود هستید، نان تست را متوقف کنید.
  • سینی خرده نان: این سینی خرده نان‌ها را جمع می‌کند تا تمیز نگه داشتن توستر شما راحت‌تر باشد.
  • گرمایش همرفت: اجاق‌های توستر با تنظیم همرفت می‌توانند غذاها را سریع‌تر و یکنواخت‌تر بپزند.
  • جوجه گردان: اجاق‌های توستر با حالت جوجه گردان برای پختن مرغ مانند مرغ کامل و بوقلمون عالی هستند.

کلام آخر راهنمای خرید توستر

در این مقاله سعی کردیم به راهنمای خرید توستر اشاره کرده باشیم تا شما بتوانید بهترین نوع توستر را خریداری کنید، اگر در منزل خود توستر قدیمی دارید که تمایل دارید آن را به فروش رسانید سمساری طنین بزرگترین خریدار توستر در سراسر کشور است که می‌توانید در صورت تمایل توستر خود را به بالاترین قیمت به ما بفروشید، برای اینکار شما می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید و یا بر روی لینک خریدار لوازم منزل کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید