راهنمای خرید قهوه ساز

راهنمای خرید قهوه ساز

قهوه این نوشیدنی صبحگاهی ترجیحی برای بسیاری از افراد است و بسیاری از ما نمی‌توانیم بدون آن روز خود را کاملاً شروع کنیم. مطمئناً، کافی‌شاپ‌ها همه جا هستند، اما برای داشتن اولین فنجان در خانه، شاید هنوز با لباس خواب، و بدون نیاز به ایستادن در صف یا صحبت منسجم با افراد دیگر، می‌توان گفت بسیار خوشایندتر است.

حتی بهتر از آن، زمانی که خودتان دم می‌کنید، می‌توانید دقیقاً از قهوه‌هایی که دوست دارید استفاده کنید، طعم‌دهنده‌ها اضافه کنید یا آن را ساده بگذارید، و دقیقاً به مقدار مناسب شیر، خامه یا شیرین کننده اضافه کنید. و می‌تواند در لیوان مورد علاقه شما به جای یک لیوان کاغذی یکبار مصرف با درب آزار دهنده باشد. به علاوه، تهیه قهوه در خانه باعث صرفه جویی در مصرف قهوه می‌شود.

مهم نیست کدام قهوه ساز را انتخاب می‌کنید، مفهوم اصلی یکسان است، قهوه آسیاب شده با آب ملاقات می‌کند، که طعم را از دانه‌ها استخراج می‌کند. آب از طریق دانه‌هایی که در یک فیلتر نگهداری می‌شوند تخلیه می‌شود، بنابراین قهوه بدون شن به فنجان، لیوان یا قفسه تحویل داده می‌شود. در حالی که این فرآیند ساده به نظر می‌رسد، قهوه سازهای مختلف می‌توانند نتایج متفاوتی تولید کنند.

دمای آب بر طعم‌های استخراج شده از قهوه‌های آسیاب شده تأثیر می‌گذارد، در حالی که زمان تماس آب با قهوه می‌تواند بر قدرت دم کرده تأثیر بگذارد. برخی از قهوه‌سازها از تکنیک‌های خاصی برای هم زدن یا تفاله‌ها استفاده می‌کنند، در حالی که برخی دیگر آب را به جای فرستادن آن در جریان آب روی زمین می‌ریزند. در این مقاله قصد داریم به راهنمای خرید قهوه ساز بپردازیم، که چه عواملی می‌تواند در خرید یک قهوه ساز مهم باشد، لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

بهترین قهوه ساز برای من چیست

بهترین قهوه ساز برای من چیست؟

در ادامه به بهترین انواع قهوه سازها اشاره خواهیم کرد که شما می‌توانید با توجه به نیاز خود از بین آنها یک گزینه را انتخاب نمایید

قهوه سازهای غیر برقی

در حالی که قهوه سازهای برقی راحتی را ارائه می‌دهند، اما تمایل دارند فضای دائمی روی میز را نیز اشغال کنند. قهوه سازهای غیر برقی، از جمله ظروف اسپرسو پرس فرنچ پرس، اجاق گازی و قابلمه‌های اسپرسو، ردپایی بسیار کوچک‌تری دارند و می‌توان آن‌ها را در صورت عدم نیاز در کابینت نگهداری کرد.

دستگاه‌های پرس و فرنچ پرس به آب داغ نیاز دارند، بنابراین باید آن را در یک قابلمه جداگانه روی اجاق گاز بجوشانید یا یک قوری برقی با آب داغ در کنار آن قرار دهید، در حالی که قابلمه‌های اسپرسو اجاق گاز درست در قابلمه می‌جوشند و دم می‌کنند. در حالی که استفاده از همه اینها ساده است، اما برای درست کردن قهوه به توجه شما نیز نیاز دارد، بنابراین با قهوه ای که از قبل دم کرده‌اید بیدار نخواهید شد. اما بسیاری از علاقه مندان به قهوه طعم قهوه فرنچ پرس را به قهوه‌های برقی ترجیح می‌دهند.

حتما مطالعه کنید:  نحوه انتخاب کولر گازی برای خانه

قهوه ساز قطره ای برقی

استفاده از قهوه‌سازهای قطره ای ساده است و به شما امکان می‌دهد دانه‌های خود را انتخاب کنید، چه ترجیح می‌دهید خودتان آسیاب کنید یا قبل از آسیاب شده بخرید. می‌توانید قهوه ساده، طعم‌دار یا بدون کافئین دم کنید یا ترکیب مورد علاقه خود را مخلوط کنید، و می‌توانید برای تنظیم قدرت دم، بیشتر یا کمتر پودر اضافه کنید.

در حالی که بسیاری از قهوه سازهای قطره ای واحدهای ساده ای هستند که فقط یک کلید روشن/خاموش دارند که آب را گرم می‌کند و آن را از طریق زمین می‌فرستد، طیف وسیعی از دستگاه‌های پیچیده‌تر وجود دارد که لیست طولانی از ویژگی‌ها، گزینه‌ها و تنظیمات را به شما امکان می‌دهد. قهوه خود را دقیقاً همانطور که دوست دارید دم کنید.

قهوه سازهای تک سرویس

دستگاه‌های تک فنجانی که از کپسول یا فنجان استفاده می‌کنند، یکی از ساده‌ترین دستگاه‌ها برای استفاده هستند، زیرا مجبور نیستید با تفاله‌های قهوه آشفته سر و صدا کنید.

برای استفاده از آنها، به سادگی فنجان (یا کپسول) را وارد کرده و دم کنید. برخی از ماشین‌ها می توانند اطلاعات روی فنجان را بخوانند و دمای دلخواه را تنظیم کنند، در حالی که برخی دیگر به شما اجازه می‌دهند دما و اندازه فنجان را خودتان انتخاب کنید.

ابتدایی‌ترین ماشین‌ها از دمای یکسانی برای هر دم کردن استفاده می‌کنند، در حالی که احتمالاً به شما امکان می‌دهند اندازه فنجان را تنظیم کنید. در حالی که استفاده از دستگاه‌های فنجان و کپسول ساده است، اما در هر فنجان قهوه زباله‌های بسته بندی بیشتری ایجاد می‌کنند.

اکثر دستگاه‌های لیوان و کپسول به استفاده از لوازم اختصاصی نیاز دارند، اما شما همچنین می‌توانید یک لیوان مخصوص را خریداری کنید و از تولیدکنندگان جداگانه‌ای بخرید که به شما امکان می‌دهد از ترکیب قهوه‌های خود استفاده کنید.

دستگاه اسپرسوساز

دستگاه‌های اسپرسوساز اختصاصی از مدل‌های ارزان‌قیمت گرفته تا مدل‌های فوق‌العاده‌ای را در بر می‌گیرند تا با نیازهای هر مصرف‌کننده اسپرسو مطابقت داشته باشند. آنها همچنین در سبک‌های مختلف، از مدل‌های اجاق گاز گرفته تا دستگاه‌های غلاف، تا آن‌هایی که از قهوه‌های آسیاب شده استفاده می‌کنند، وجود دارند.

چه بخواهید گهگاهی یک فنجان اسپرسو را به عنوان غذا میل کنید یا آن را نسخه مورد علاقه تان از قهوه باشد، احتمالا دستگاهی وجود دارد که متناسب با آشپزخانه و سبک زندگی شما باشد.

در حالی که بهترین دستگاه‌های اسپرسوساز صرفاً به تهیه اسپرسو اختصاص داده شده‌اند، دستگاه‌های هیبریدی نیز وجود دارند که می‌توانند هم قهوه معمولی و هم اسپرسو را دم کنند. در حالی که این‌ها معمولا بهترین دستگاه‌های اسپرسوساز نیستند، برای نیازهای قهوه خود به دو دستگاه جداگانه نیاز نخواهید داشت.

قهوه سازهای غیر برقی

قهوه سازهای سرد دم

دم کردن سرد یک دسته متفاوت از دم کردن قهوه است زیرا از آب سرد و گاهی اوقات حتی آب یخ برای استخراج طعم از دانه‌های آسیاب شده استفاده می‌کند. اکثر اینها برای تولید قهوه سرد دم کرده به زمان طولانی، حداکثر تا 24 ساعت نیاز دارند. در صورت استفاده از قهوه کمتر و آب بیشتر، قهوه سرد دم کنید

این دستگاه می‌تواند قهوه‌ای را تولید کند که آماده نوشیدن است، چه سرد یا گرم شده، یا می‌توانید از قهوه بیشتری برای ایجاد کنسانتره استفاده کنید که می‌توان آن را به آب داغ اضافه کرد یا روی یخ ریخت.

مزیت قهوه دم شده سرد این است که نسبت به قهوه دم شده معمولی اسیدی و طعم کمتری تلخ دارد. نکته منفی دم کردن سرد، زمان طولانی است. شما باید از قبل برای قهوه خود برنامه ریزی کنید.

حتما مطالعه کنید:  راهنمای خرید ساید بای ساید دست دوم

با این حال، می‌توانید آن را به مقدار کافی دم کنید تا آن را در یخچال نگهداری کنید تا بسته به قدرت آن در طول چند روز تا دو هفته استفاده شود.

در قهوه ساز به دنبال چه چیزی باشیم؟

هنگام خرید قهوه ساز باید موارد زیادی را در نظر گرفت، اما بیشتر تصمیمات باید با اولویت، هزینه و راحتی سروکار داشته باشند. در ادامه به مهم‌ترین مواردی که باید به آن توجه کنید اشاره خواهیم کرد.

راحتی استفاده از قهوه ساز

آیا می‌خواهید صبح‌ها یک تجربه قهوه‌سازی تقریباً بدون دردسر داشته باشید، آیا می‌خواهید قهوه در انتظار شما هنگام بیدار شدن باشد یا آیین دم کردن قهوه چیزی است که مشتاقانه منتظر آن هستید؟ یک قهوه ساز برقی قابل برنامه ریزی می‌تواند قهوه شما را هنگام بیدار شدن برای شما آماده کند.

قهوه ساز الکتریکی کمتر خودکار ممکن است به کمی توجه بیشتر نیاز داشته باشند، اما همچنان با فشار دادن چند دکمه کار می‌کنند. قهوه‌سازهای دستی مانند دم‌سازهای فرنچ پرس و ظرف‌های اسپرسو روی اجاق گاز همگی به توجه کامل شما برای آن فنجان عالی نیاز دارند. در حالی که دستگاه‌های غلاف برای خانواده هایی که همگی نوع متفاوتی از قهوه را ترجیح می‌دهند و نه در مقادیر زیاد، به خوبی کار می‌کنند.

اهمیت نوع قهوه در قهوه‌ساز

در حالی که قهوه سازها و دستگاه‌های اسپرسوساز معمولاً دستگاه‌های جداگانه ای هستند، دستگاه‌های هیبریدی که هر دو نوع قهوه را دم می‌کنند نیز در دسترس هستند. داشتن دو دستگاه روی پیشخوان فضای زیادی را می‌گیرد، اما اگر عاشق قهوه و اسپرسو هستید و می‌خواهید هر کدام را عالی درست کنید، بهترین گزینه است.

دستگاه های هیبریدی فضای کمتری را اشغال می‌کنند و احتمالاً هزینه کمتری نسبت به خرید دو دستگاه جداگانه دارند، اما اگر به دنبال بالاترین کیفیت قهوه و اسپرسو هستید، ممکن است بهترین انتخاب نباشند. دستگاه‌های پاد اغلب دارای گزینه نوشیدنی از نوع اسپرسو هستند، اما معتبرترین آنها نیستند، بنابراین اگر اسپرسو یا کاپوچینو سنتی را دوست دارید، بهتر است از آنها صرف نظر کنید.

اندازه دم کردن قهوه

از یک فنجان گرفته تا یک کافه به اندازه یک خانواده، قهوه‌سازهایی وجود دارند که می‌توانند فقط به مقدار لازم دم کنند. برخی از ماشین‌ها طیف نسبتاً گسترده ای از اندازه‌های دم را ارائه می‌دهند، در حالی که برخی دیگر به طیف بسیار محدودتری از گزینه‌ها محدود می‌شوند.

قهوه‌های تک فنجانی برای افرادی که به تنهایی زندگی می‌کنند یا جایی که هر فرد طعم یا سبک قهوه متفاوتی را ترجیح می‌دهد عالی است. آنها همچنین برای خانواده‌هایی که همه در زمان متفاوتی از خواب بیدار می‌شوند عالی هستند. قهوه‌هایی که مقادیر بیشتری درست می‌کنند برای افرادی که عاشق قهوه زیاد هستند و برای صبحانه‌های خانوادگی، برانچ با همسایه‌ها یا مهمانی‌های شام که در آن قهوه سرو می‌شود، عالی هستند.

قهوه‌ سازهای بزرگ اغلب دارای برچسب 10 تا 12 فنجان هستند، اما فقط هشدار داده می‌شود که یک “فنجان” قهوه در دستگاه فقط 5 تا 6 دانه است، نه 8 یا 16! برای مهمانی‌های بزرگ، حتی می‌توانید قهوه‌هایی با اندازه تجاری پیدا کنید که می‌توانند قهوه کافی برای رویدادهای کوچک دم کنند.

زمان‌بندی درست کردن قهوه

اگر خانواده‌تان در طول روز قهوه می‌نوشند، ممکن است بخواهید قهوه‌سازی را انتخاب کنید که دارای یک درجه حرارتی است که  قهوه را بدون توجه به زمان روز گرم نگه می‌دارد.

حتما مطالعه کنید:  انواع ماشین لباسشویی

برای کسانی که فقط صبح قهوه می‌نوشند یک بدنه شیشه ای با یک صفحه گرم کننده کافی است، اما برخی از افراد طعم ماندگی را دوست ندارند که گرم کننده‌ها در صورت ماندن بیش از حد طولانی در آنجا می‌توانند ایجاد کنند.

صبح، یک دستگاه قهوه ساز زمان سنج دار می‌تواند یک فنجان سریع بدون نگرانی در صورت روشن گذاشتن دستگاه برای شما تهیه کند.

اهمیت نوع قهوه در قهوه‌ساز

سایزبندی قهوه ساز

در حالی که اندازه یک دستگاه بر فنجان قهوه شما تأثیر نمی‌گذارد، اگر دستگاه در فضایی که برای آن در نظر گرفته شده قرار نگیرد، می‌تواند باعث سردردهای زیادی شود.

مطمئن شوید که به دقت اندازه گیری کرده و در صورت نیاز به باز کردن قسمت بالای دستگاه برای اضافه کردن آب و شیر، حساب کنید. برای ماشین‌های تک سرو سایز لیوان‌های خود را در نظر بگیرید. بسیاری از لیوان‌های بزرگتر زیر قهوه ساز قرار نمی‌گیرند.

گزینه های سفارشی دم کردن قهوه

ابتدایی‌ترین دستگاه‌ها عملاً هیچ گزینه ای به جز اضافه کردن بیشتر یا کمتر تفاله قهوه یا آب ندارند، در حالی که دستگاه‌های پیچیده تر به شما امکان می‌دهند دمای آب، قدرت دم کردن و طیف گسترده ای از اندازه‌های دم را انتخاب کنید.

دستگاه‌های فنجان و کپسول گزینه‌هایی را برای تهیه شکلات داغ، چای و غیره ارائه می‌دهند. به طور کلی، ماشین‌های ساده ارزان‌تر هستند و به احتمال زیاد استفاده از آنها آسان‌تر است، زیرا نمی‌توانید تصادفاً گزینه اشتباهی را انتخاب کنید.

ویژگی‌های اضافی قهوه ساز

برخی از ماشین‌ها فراتر از گزینه‌های دم کردن هستند و شامل گزینه‌هایی برای دم کردن برنامه‌ریزی شده در یک زمان خاص، گرم نگه داشتن یا خاموش شدن خودکار، یا یک کاراف حرارتی برای گرم نگه داشتن قهوه هستند. برخی از آنها شامل هشدارهای صوتی هنگام دم کردن قهوه هستند، و بیشتر مدل‌های برقی دارای چراغ‌هایی هستند که نشان دهنده روشن بودن دستگاه دم کردن یا اتمام قهوه است.

ماشین‌های سطح بالاتر ممکن است شامل ویژگی‌هایی مانند کف کردن شیر، آسیاب کردن قهوه و اعلان‌هایی برای تمیز کردن دستگاه باشند. دستگاه‌های اسپرسوساز و قهوه‌سازهای هیبریدی/قهوه‌ سازهای قهوه و اسپرسو، بیشتر گزینه‌ها را ارائه می‌دهند، و همچنین دارای بالاترین قیمت هستند.

تجهیزات جانبی قهوه ساز

در حالی که قهوه‌سازها معمولاً لوازم جانبی زیادی ندارند، آنها چند چیز هستند که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید. یک اسکوپ قهوه به شما کمک می‌کند مقدار مناسب قهوه را با تعداد فنجان‌هایی که در حال دم کردن هستید اندازه گیری کنید. فیلتر دائمی در ماشین نیاز به فیلترهای کاغذی را که نگهداری آن در انبار می‌تواند دردسرساز باشد را از بین می‌برد.

برخی از قهوه سازها دارای این هستند اما در صورت تمایل می‌توانید آنها را جداگانه خریداری کنید. و اگر تازه‌ترین قهوه را می‌خواهید، همیشه عاقلانه است که دانه‌های خود را در خانه آسیاب کنید، بنابراین اگر دستگاه شما آسیاب ندارد، ممکن است بخواهید روی آسیاب قهوه خود سرمایه گذاری کنید.

گارانتی قهوه ساز

گارانتی‌ها بسته به برند و مدل متفاوت است، برخی از آنها دارای ضمانت ساده 30 روزه هستند، در حالی که برخی دیگر دارای گارانتی یک ساله قطعات و کار هستند. ضمانت‌های محدود دو یا سه ساله که فقط عیوب سازنده را پوشش می‌دهند نیز بسیار رایج هستند.

کلام آخر راهنمای خرید قهوه ساز

در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع قهوه ساز و تنوع انواع دستگاه‌ها آشنا کنیم، ممکن است در منزل خود یک قهوه ساز قدیمی داشته باشید که تمایل داشته باشید آن را به روز کنید.

شما می‌توانید برای این کار قهوه ساز خود را به بالاترین قیمت به فروش رسانده و به سراغ مدل‌های بالاتری بروید، سمساری طنین بزرگترین خریدار قهوه ساز در سراسر کشور است که خدماتی از قبیل: قیمت گذاری آنلاین، خرید آنی، پرداخت آنی و…. را ارائه می‌دهد. برای استفاده از خدمات ما می‌توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نموده و یا برای مشاهده تمامی خدمات منزل اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید