راهنمای خرید لوازم منزل دست دوم

راهنمای خرید لوازم منزل دست دوم؛ چند نکته طلایی

امروزه بسیاری از افراد تمایل دارند که خرید لوازم منزل دست دوم؛ را جایگزین وسایل نو کنند زیرا در برخی از مواقع از نظر اقتصادی خرید نو وسایل منزل ممکن است مقرون به صرفه نباشد. بنابراین بسیاری از افراد به خرید لوازم دست دوم روی می‌آورند.

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که ترجیح می‌دهید لوازم منزل خود را به صورت دست دوم خریداری نمایید، باید توجه داشته باشید که خرید این نوع وسایل نیز نیازمند توجه خاصی است که پس از خرید متضرر نشوید. در این مقاله قصد داریم راهنمای خرید لوازم منزل دست دوم و چند نکته طلایی را در اختیارتان قرار دهیم تا با توجه به این راهنمایی‌ها بتوانید بهترین خرید را انجام دهید لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

راهنمای کامل خرید لوازم خانگی دست دوم

لوازم خانگی؛ به بخش مهمی از زندگی روزمره ما تبدیل شده اند که بدون استفاده از این لوازم روند زندگی ما ممکن است کمی با مشکل روبرو شود. این لوازمی که به بازار عرضه شده اند به ما کمک می‌کنند تا مهم‌ترین کارهای روزانه خود را به راحتی و با کمک این لوازم در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهیم.

برخی از لوازم خانگی؛ مانند: یخچال به ما کمک می‌کند تا مواد غذایی خود را خنک نگهداریم، ماشین لباسشویی فرایند شستشوی لباس و خشک کردن آن را برای ما آسان می‌کند و لوازم خانگی‌های متفاوتی که هر کدام از آنها در یک زمینه به ما کمک می‌کنند.

با پیشرفت تکنولوژی و سرعت بسیار بالای رشد آن شاهد ارائه لوازم خانگی جدیدی هستیم که با ویژگی‌هایی که دارند می‌توانند کمک بیشتری در رفع نیاز ما انجام دهند.

خرید لوازم منزل
خرید لوازم منزل دست دوم به شما کمک میکند تا بتوانید در هزینه خود صرفه جویی کنید.

لوازم خانگی آشپزخانه دست دوم 

در لوازم خانگی؛ با توجه به تنوع برندها و ویژگی‌هایی که در اختیار داریم ممکن است جستجو و پیدا کردن لوازم خانگی دست دوم برای ما کمی سخت به نظر برسد.

شما می‌توانید با یک دستور العمل بسیار ساده یک خرید فوق العاده را می‌توانید انجام دهید. در ابتدا مشخص کنید که قیمت، ویژگی‌ها و نوع کارکرد وسیله مورد نظر را یادداشت کنید، سپس می‌توانید ارزیابی کنید از بین لوازم دست دوم کدام دستگاه برای شما مناسب است.

حتما مطالعه کنید:  راهنمای خرید آبمیوه گیری

خرید یخچال و فریزر دست دوم

یخچال و فریزر؛ شاید بتوان گفت مهم‌ترین وسیله ای است که در آشپزخانه ما وجود دارد که در هنگام خرید یخچال و فریزر دست دوم باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • طراحی یخچال و فریزر
  • چیدمان آشپزخانه
  • قیمت در نظر گرفته شده
  • تعداد افراد در خانه
  • عادات خرید
  • بیشتر به بخش یخچال نیاز دارید و یا فریزر
  • قفسه‌ها و محفظه‌های قابل تنظیم برای سازماندهی محتویات یخچال
  • پیکر بندی 50/50 که یخچال و فریزر را به صورت مساوی تقسیم می‌کند
  • اندازه یخچال از نظر ارتفاع و عمق
  • ویژگی‌های خاص مانند: یخ ساز، آبسرد کن،
  • نمایشگر و کنترل لمسی
  • دارا بودن صفحه نمایش در پنل جلویی یخچال
  • رنگ یخچال و فریزر که می‌تواند: سفید، استیل ضد زنگ، استیل برس خورده و یا مشکی باشد

خرید اجاق گاز و فر دست دوم 

پس از یخچال اجاق گاز و فر؛ با توجه به تنوع زیادی که در برندهای مختلف به بازار ارائه شده است در رده دوم پر خرید و فروش‌ترین لوازم خانگی دست دوم قرار می‌گیرد در هنگام خرید اجاق گاز و فر دست دوم به موارد زیر توجه داشته باشید:

فضای موجود در آشپزخانه

فضای موجود در آشپزخانه را در نظر داشته باشید زیرا انتخاب اجاق گاز بزرگ ممکن است انتخاب درستی نباشد.

اجاق گازهای برد دست دوم

بسیاری از افراد اجاق‌های پخت و پز برد دست دوم؛ را به عنوان بهترین وسایل آشپزی می‌دانند. مدل‌های عریض این نوع اجاق گاز می‌توانند شامل 2 فر و محفظه گرم کننده و حداکثر 8 اجاق گاز در بالای اجاق گاز باشند.

اندازه و ویژگی های فر دست دوم

  •  اجاق‌های فن‌دار زمان پخت را کاهش می‌دهند زیرا گرما با استفاده از فرآیند بادکش در سراسر فر به گردش در می‌آید.
  • در حال حاضر بسیاری از اجاق ها دارای سیستم های خود تمیز شونده هستند.
خرید لوازم منزل دست دوم
خرید لوازم منزل دست دوم میتواند با استفاده از ملاک هایی مانند قیمت، برند، ویژگی و… صورت بگیرد.

اجاق گاز و هود دست دوم

اجاق و هود دست دوم؛ در یک جا در اختیار شما است. این بدان معنی است که اجاق‌های داخلی و فرهای توکار را می‌توان به راحتی در کابینت‌های آشپزخانه ادغام کرد و واقعاً ظاهر کلی فضا را تکمیل می‌کند.

هودهای تهویه اغلب در هنگام پخت و پز مورد استفاده قرار می‌گیرند و راهی عالی برای جذب گرمای ایجاد شده در هنگام پخت و پز و همچنین بوهای آشپزی هستند.

اجاق گازی یا برقی باشد

شما می‌توانید گازی یا برقی بودن را برای اجاق گاز یا فر انتخاب می‌کنید. هر دو مزایا و معایبی دارند. اکثر مردم اجاق گاز را ترجیح می دهند زیرا توزیع یکنواخت گرما که به راحتی قابل کنترل است.

حتما مطالعه کنید:  نحوه فروش مبلمان منزل

اجاق های گازی دست دوم

به طور کلی، اجاق گازها کنترل حرارت دقیق تری را نسبت به همتایان برقی خود ارائه می‌دهند. اجاق‌های گازی گرمای فوری را فراهم می‌کنند و گرما را می‌توان فوراً قطع کرد. اگرچه تمیز کردن آن نسبت به اجاق‌های برقی کمی دشوارتر و مشکل‌تر است.

اجاق های برقی دست دوم

اجاق‌های برقی؛ معمولاً نسبت به گاز پایین‌تر از نظر ارتفاع در نظر گرفته می‌شوند، اما مشعل‌های برقی مدرن با کنترل‌های مختلف برقی و دیجیتالی که استفاده را ساده‌تر و راحت‌تر می‌کنند، پیشرفت‌های بزرگی در فناوری داشته‌اند. اجاق‌ها مطمئن‌ترین و ثابت‌ترین دما را در سراسر فر فراهم می کنند.

ماشین ظرفشویی دست دوم

مزایای داشتن وسیله‌ای که می‌تواند کار شست‌وشو را از دست ما بردارد، برای ما بسیار خوش آید است. ماشین‌های ظرفشویی دست دوم می‌توانند شستشو، تمیز و خشک شوند و در کم مصرف‌ترین مدل‌ها نسبت به شستشوی معمولی آب کمتری در این فرآیند مصرف می‌کنند.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم: اندازه سوراخ‌هایی است که روی بازوهای شستشوی ماشین ظرفشویی وجود دارد. هرچه سوراخ‌ها کوچکتر باشند، تمیز کردن قوی‌تر خواهد بود. امروزه اکثر ماشین‌های ظرفشویی تنظیمات زیادی برای پاسخگویی به اکثر نیازها و حتی حسگرهایی دارند که نیاز به یک بار خاص را تشخیص می‌دهند.

کالای دست دوم منزل
لوازم منزل دست دوم را با توجه به محیط مد نظر خریدار کنید.

ماشین های لباسشویی دست دوم

ماشین لباسشویی دست دوم؛ یک عملکرد مشخص دارد و آن هم شستشوی لباس است. ماشین لباسشویی با طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها و چرخه‌های شستشوی از پیش تنظیم شده با توجه به نوع لباس‌هایی که شسته می‌شوند، از نظر فناوری بسیار پیشرفته شده‌اند.

به عنوان مثال: لباس‌های نخی، ظریف و حتی ورزشی را می‌توانید با برنامه مخصوص خود بشورید. اکثر ماشین‌های لباسشویی مورد استفاده، برنامه‌هایی مانند شستشوی سریع یا شستشوی اقتصادی را ارائه می‌دهند تا در صورت داشتن شرایط از آنها استفاده کنید

خشک کن های چرخشی دست دوم 

خشک کن نیز یک عملکرد واحد دارند و آن هم خشک کردن لباس است. درست مانند ماشین‌های لباسشویی، آنها با درجات مختلفی از برنامه ها و عملکردها ارائه می شوند تا نیازهای بارها و انواع لباس های مختلف را برآورده کنند.

سنسور در خشک کن یکی از ویژگی‌های رایج فناوری است که به محض رسیدن محتویات بار به سطح مناسب خشک شدن، چرخه خشک شدن را به طور خودکار متوقف می‌کند.

بهره وری انرژی در لوازم خانگی دست دوم

به دنبال رتبه بندی انرژی در همه لوازم خانگی باشید. آنهایی که رتبه انرژی بالایی دارند برای محیط زیست بسیار بهتر هستند. لوازم برقی کارآمد همچنین در درازمدت باعث صرفه جویی در هزینه قبوض شما می‌شود زیرا گاز، برق یا آب کمتری مصرف می‌کنند.

اگر چه صرفه جویی در هر یک از لوازم خانگی زیاد نیست، اما اگر تمام لوازمی را که برای استفاده در خانه نیاز دارید، داشتن مدل‌های کم مصرف، یا استفاده از برنامه‌های کم مصرف (مانند شستشوی اقتصادی در چرخه شستشو) در نظر بگیرید، در صورت امکان می‌توانید این کار را انجام دهید. در طول زمان پس انداز خوبی برای شما ایجاد کنید.

خرید لوازم منزل دست دوم: به شما این امکان را می‌دهد تا با کم‌ترین مبلغ، تنوع بیشتر، انتخاب ویژگی مد را در اختیار داشته باشید. خرید لوازم دست دوم همواره از خرید وسایل نو نیز به صرفه‌تر است ولی به این نکته توجه داشته باشید که این لوازم را از کجا و از چه فردی خریداری می‌کنید.

کلام آخر راهنمای خرید لوازم منزل دست دوم؛ چند نکته طلایی

مزیت آشکار خرید کالاهای دست دوم کاهش هزینه است. و گاهی اوقات صرفه جویی قابل توجهی در هزینه شما است. 

حتما مطالعه کنید:  راهنمای فروش تلویزیون سامسونگ

لوازم خانگی مانند: وسایل آشپزی، وسایل سرمایشی و گرمایشی، ماشین ظرفشویی و لباسشویی برای دوام و طول عمر معمولی ساخته شده‌اند و این باید در هنگام خرید لوازم دست دوم در نظر گرفته شود.

البته تعداد دفعات استفاده نیز عاملی است که باید در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، ماشین لباسشویی که تنها یک یا دو سال از عمر آن می‌گذرد، هنوز عمر زیادی در آن خواهد داشت، اما اگر ماشین لباسشویی یک خانواده بزرگ را در مدت زمان کوتاهی با شستن و خشک کردن مکرر سرویس دهی کرده باشد، فرسودگی و بدیهی است که عیب های دستگاه بیشتر خواهد بود.

دفعات استفاده و ظاهر وسایل هر دو ارزش توجه دارند، اما بهترین توصیه این است که محصولی را که قصد خرید آن را دارید، بشناسید. تحقیق خود را در مورد محصولات برندها خاص و عملکرد آنها ومخصوصا قیمت نو همان وسیله چقدر است توجه ویژه ای داشته باشید.

هنگامی که این اطلاعات با اطلاعات موجود در فهرست شما قرار داده می‌شود، به شما کمک می‌کند تصمیم بگیرید که آیا یک کالای خاص ممکن است خرید ارزشمندی باشد یا خیر.

در اکثریت قریب به اتفاق موارد، لوازم دست دوم سال‌ها خدمات خوبی به شما ارائه می‌دهند. طول عمر مورد انتظار لوازم خانگی (با استفاده معمولی) زیاد است.

می‌توان انتظار داشت ماشین ظرفشویی و مایکروویو حداقل 10 سال عمر کنند. دستگاه‌هایی از جمله: یخچال، فریزر و یخچال فریزر می‌توانند تا 20 سال عمر کنند. به طور مشابه، همه انواع وسایل پخت و پز با هر نوع سوخت باید دوام داشته باشند.

وسایل لباسشویی تا 20 سال عمر می‌کنند. باز هم، به یاد داشته باشید که این با سطح مورد انتظار استفاده معمولی است. هر وسیله ای که در طول زمان به شدت مورد استفاده قرار گرفته باشد، طول عمر کلی آن کاهش می یابد.

با این حال، به عنوان آخرین نکته در مورد اینکه چگونه شرایط شخصی ما می‌تواند در 10-20 سال تغییر کند، ارزش آن را دارد. این توضیح می‌دهد که چرا بسیاری از لوازم خانگی استفاده شده در بازار موجود است و همچنین چرا مردم مایل به خرید لوازم دست دوم هستند.

اگر شما به دنبال وسیله دست دوم هستید انتخاب فروشنده منصف و متخصص نیز شرط بسیار مهمی است. سمساری طنین بزرگترین خریدار و فروشنده لوازم دست دوم با بیش از 40 سال تجربه با خدماتی مانند: مشاوره تلفنی، قیمت گذاری عادلانه، تنوع لوازم دست دوم به شما این امکان را میدهد تا بهترین لوازم خانگی دست دوم خود را خریداری کنید.

برای تماس با کارشناسان ما و یا تنوع خدمات ما کافیست با کارشناسان ما تماس حاصل نموده و یا بر روی لینک سمساری کلیک کنید تا با خدمات ما بیشتر آشنا شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید