راهنمای خرید مخلوط کن

راهنمای خرید مخلوط کن

در حالی که برخی می‌گویند که یک مخلوط کن آشپزخانه ضروری نیست، برخی دیگر به شدت به مخلوط کن خود متکی هستند و بدون آن نمیتوانند خیلی از کارهای خود را به راحتی انجام دهند. مخلوط کن آشپزخانه می‌تواند کارآیی بیشتری در تهیه غذا داشته باشد و در نتیجه در زمان آشپزخانه صرفه جویی کند.

و هنگامی که شروع به استفاده از مخلوط کن می‌کنید، بیشتر برای استفاده‌های مختلف به سراغ آن خواهید رفت. خرید مخلوط کن آشپزخانه کار ساده ای به نظر می‌رسد، اما با انواع مختلف و عملکردهای موجود، برای اطمینان از اینکه خرید دستگاه شما نیازهای شما را برآورده می کند، باید تا حدودی در نظر گرفته شود.

در این مقاله قصد داریم به راهنمای خرید مخلوط کن اشاره کنیم تا بتوانید بهترین نوع آن را خریداری نمایید لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

انواع مخلوط کن

مخلوط‌کن‌های بسیار متنوعی برای خرید در دسترس هستند، برخی با عملکردهای اولیه و برخی دیگر می‌توانند غذاهای سفت را پردازش کنند یا سوپ بپزند. مخلوط کن‌های شیشه ای با ویژگی‌ها، ظرفیت و قیمت‌هایی که بسته به قدرت، عملکرد و طراحی تیغه متفاوت است، محبوب‌ترین هستند.

مخلوط کن‌های چند منظوره همه کاره‌تر اما پرهزینه هستند. مخلوط‌کن‌های دستی یا غوطه‌وری معمولاً ویژگی‌های اصلی پوره کردن، مخلوط کردن و اختلاط را دارند، مگر اینکه با اتصال خردکن یا طراحی تیغه‌ای خاص همراه باشند.

در حالی که بیشتر مخلوط کن‌های دستی برقی هستند، مدل‌های شارژی سطح دیگری از راحتی را به این ابزار آشپزخانه اضافه می‌کنند. مخلوط کن‌های شخصی عملکردهای مختلفی دارند.

انواع مخلوط کن
در هنگام خرید مخلوط کن به نیازهای خود توجه ویژه ای داشته باشید.

به دنبال چه عملکرد مخلوط کن هستید؟

اگر به طور عمده برای تهیه اسموتی‌ها و نوشیدنی‌های یخ زده مخلوط کن می‌خواهید، یکی با حداقل 500 وات قدرت و تیغه یخ شکن را انتخاب کنید. مخلوط کن‌های یخ خرد کن در مدل‌های فول سایز یا همزن‌های شخصی کم توان موجود هستند.

حتما مطالعه کنید:  نحوه فروش یخچال بکو (Beko)

برای کارهای خرد کردن/سایر کردن، به تیغه خردکن و عملکردهای پردازش نیاز دارید. در غیر این صورت، معمولاً یک مخلوط کن استاندارد برای اکثر کارهای مخلوط کردن، پوره کردن، هم زدن و مخلوط کردن، مانند تهیه غذای کودک یا خامه کردن سوپ‌ها، کافی خواهد بود.

ویژگی های مخلوط کن

از آنجایی که ظرفیت مخلوط کن‌ها متفاوت است، یکی را انتخاب کنید که مناسب‌ترین نیاز شما باشد. ظروف شیشه ای یا پلاستیکی هستند که مدل‌های بالاتر معمولاً شیشه ای هستند، در حالی که مخلوط کن‌های ارزان قیمت یا توزیع کننده عمدتاً شیشه‌های پلاستیکی دارند.

مخلوط کن‌های شخصی معمولا لیوان های پلاستیکی دارند. ترکیبی از طراحی دهانه وجود دارد. برای بهترین ریختن، مخلوط کن با دهانه ریختن منحنی برجسته را انتخاب کنید. آنهایی که طراحی مسطح دارند ریختن را دشوار و کثیف می‌کنند.

برخی از مخلوط کن‌ها دهانه ندارند و ریختن باید از گوشه شیشه باشد که بدون چکه کردن کار سختی است. تیغه فولادی ضد زنگ قوی‌تر و بادوام‌تر است، به خصوص برای خرد کردن یخ.

ویژگی های مخلوط کن
ویژگی هایی مخلوط کن در هر برندی متفاوت است قبل از خرید سعی کنید ویژگی هایی که در اختیار شما قرار میدهد را مورد بررسی قرار دهید.

ویژگی های غوطه وری یا مخلوط کن دستی

مخلوط کن‌های غوطه ور یا دستی با مخلوط کن‌های شیشه ای متفاوت است. اغلب به عنوان مخلوط‌کن چوبی شناخته می‌شوند، این مخلوط کردن، پوره کردن و مخلوط کردن درست در یک کاسه یا قابلمه داغ روی اجاق گاز آسان است.

با یک پای تیغه کوچکتر، آنها می‌توانند به راحتی مقادیر کمتری را اداره کنند. آنها جمع و جور هستند و به راحتی در یک کشو ذخیره می‌شوند و برخی از مدل‌ها دارای قفسه‌های دیواری دستی هستند.

موجود در برق یا برق بی سیم برای پوره کردن غذاهای پخته شده، خامه کردن سوپ‌ها، مخلوط کردن نوشیدنی و موارد دیگر ایده آل هستند. برخی از مدل‌های دستی عملکردهای گسترده ای مانند خرد کردن یخ یا لوازم جانبی خرد کردن دارند.

مخلوط کن های چند منظوره

مدل‌های خاصی چند منظوره از نظر عملکرد بسیار بیشتر از انواع استاندارد ارائه می‌دهند. اگرچه گران‌تر هستند، اما واحدهای قدرتمندی با ساختار تجاری هستند که می‌توانند سوپ بپزند، غذاها را پردازش کنند، آب‌میوه درست کنند و بسیاری از عملکردهای دیگر. این مخلوط کن‌ها می‌توانند جایگزین چندین وسیله در آشپزخانه شوند و سرمایه گذاری ارزشمندی هستند.

حتما مطالعه کنید:  راهنمای فروش خشک کن لباس

نوع دیگری از مخلوط کن‌های چند منظوره مدل‌هایی هستند که دارای لوازم جانبی برای خرد کردن یا پردازش با استفاده از واحد پایه یکسان هستند.

قیمت‌های مخلوط کن را مقایسه کنید

هر چه عملکرد یک مخلوط کن شیشه ای به جای سرعت بیشتر باشد، هزینه آن بیشتر است. ابتدا تصمیم بگیرید که چه نوع مخلوط کن می‌خواهید، سپس به دنبال ویژگی‌هایی باشید که برای شما مهم هستند بروید.

مزیت برخی لوازم جانبی را نیز در نظر بگیرید که ممکن است بعداً باعث صرفه جویی در خرید دستگاه دیگری شود. مخلوط‌کن‌های دستی یا غوطه‌وری در مدل‌های سیمی یا شارژی، با یا بدون لوازم جانبی برش در دسترس هستند.

میله های مخلوط کن عموما قابلیت یخ شکنی خوبی دارند.

مخلوط کن های چند منظوره
سعی کنید در هنگام خرید مخلوط کن صرفا توجه به زیبایی آن نداشته باشید بلکه با توجه به ظرفیت خانواده اقدام به خرید مخلوط کن کنید.

یک مخلوط کن چقدر باید دوام بیاورد؟

وسایل آشپزخانه کوچک مانند مخلوط کن، میکسر و غذاساز معمولا بین 4 تا 20 سال عمر می‌کنند و اغلب می‌توانند ارزان‌تر از تعمیر باشند. با این حال، تنوع زیادی در قیمت و کیفیت وجود دارد، بنابراین باید نوع مخلوط کن و ارزش آن را در نظر بگیرید.

اگر سازنده قطعات یدکی بفروشد، می‌تواند ارزش تعویض کاسه‌ها، تیغه‌ها و لوازم جانبی شکسته را داشته باشد، اما اگر یک مخلوط‌کن واقعاً گران‌قیمت با کارایی بالا نداشته باشید، خرابی‌های عمده مانند خرابی موتور معمولاً منجر به تعویض می‌شود.

موارد دیگری که باید هنگام خرید مخلوط کن در نظر بگیرید

در ادامه به موارد مهم دیگری که باید در نظر داشته باشید را مورد بررسی قرار می‌دهیم

ظرفیت مخلوط کن

به چند وعده نیاز دارید؟ ظرفیت پارچ بلندر می‌تواند از یک مخلوط کن کوچک 600 میلی لیتری یک بار مصرف تا یک مخلوط کن 2 لیتری مناسب برای خانواده متفاوت باشد.

به خاطر داشته باشید که برخی از مخلوط کن‌ها برای بلند کردن و حرکت دادن می‌توانند سنگین باشند، به خصوص زمانی که پر هستند.

درجه بندی‌های اندازه گیری در کنار پارچ نیز می‌تواند ابزار پخت و پز مفیدی باشد تا نشان دهد که مخلوط کن چقدر می‌تواند با آن کنار بیاید.

جنس و شکل مخلوط کن

پارچ‌های شیشه ای سنگین‌تر هستند و در صورت افتادن در معرض شکستگی هستند. ظروف پلاستیکی رایج‌تر از شیشه هستند، اما احتمال لکه‌دار شدن آن‌ها با برخی مواد غذایی (مثلاً زردچوبه) بیشتر است.

حتما مطالعه کنید:  راهنمای خرید کولر گازی سامسونگ

مخلوط کن‌ها می‌توانند مربع یا گرد باشند. سازندگان آنها را به گونه ای طراحی می‌کنند که اجازه می‌دهد مواد به طور موثر در اطراف مخلوط کن توزیع شوند، اما عوامل دیگری مانند تیغه‌ها و نیروی چرخش (گشتاور) وجود دارد که بر عملکرد تأثیر می‌گذارد.

یک مخلوط کن چقدر باید دوام بیاورد
در هنگام خرید مخلوط کن به محل نگهداری آن هم توجه داشته باشید.

محل نگهداری مخلوط کن

برخی از مدل‌ها به اندازه کافی خوب به نظر می‌رسند که روی نیمکت شما نمایش داده شوند، اما می‌توانند فضای زیادی را اشغال کنند. اگر قصد دارید آن را در کمد خود نگه دارید، بررسی کنید که فضای مناسبی برای آن دارید و به یاد داشته باشید که مخلوط‌کن‌های سنگین می‌توانند فشاری برای بلند کردن آن از مکان‌های نامناسب باشند.

سهولت استفاده و تمیز کردن مخلوط کن

یک مدل با تیغه‌های قابل جابجایی می‌تواند به تمیز کردن اطراف ته مخلوط کن کمک کند. مخلوط کن‌های با تیغه‌های تعبیه‌شده همچنان مشکلی ندارند، اگر پارچ پایه پهن‌تری داشته باشد، بنابراین برداشتن تکه‌های فرآوری‌نشده زیر آن‌ها آسان‌تر است.

راحتی عمومی نیز مهم است، از جمله اینکه آیا به راحتی می‌توان پارچ را در جای خود قفل کرد و مواد را از کناره‌های مخلوط کن پاکسازی کرد.

تنظیمات سرعت مخلوط کن

مخلوط کن‌ها برای موثر بودن به سه تنظیم سرعت نیاز دارند: زیاد، کم و پالس. بسیاری از مخلوط‌کن‌ها یک ویژگی راه‌اندازی مدرج ارائه می‌دهند که به آرامی تیغه‌ها را به سرعت دلخواه می‌رساند و بازپس‌پاشی را کاهش می‌دهد. برخی از مدل‌ها حتی عملکردهای از پیش برنامه ریزی شده ای مانند سوپ، اسموتی سبز و شربت دارند.

عملکرد پالس: تنظیم پالس یک انفجار کوتاه قدرت می‌دهد و برای مقادیر کمی از غذاها، به ویژه غذاهای خشک، مفید است تا به توزیع بار و ایجاد یکنواختی یکنواخت کمک کند.

کنترل و ساخت و ساز مخلوط کن

کنترل‌ها می‌توانند دکمه ای، صفحه‌های قابل تنظیم یا پد لمسی باشند. پدهای لمسی راحت‌ترین تمیز کردن هستند، اما تمیز می‌شوند، برای کنترل‌هایی که به خوبی مهر و موم شده اند، بنابراین غذا نمی‌تواند وارد هیچ شکافی در اطراف آنها شود. پایه محکم و سنگین با دستگیره ضد لغزش مفید است تا مخلوط کن روی نیمکت ثابت بماند.

کلام آخر راهنمای خرید مخلوط کن

در این مقاله سعی کردیم به راهنمای خرید مخلوط کن اشاره کنیم و به مهم‌ترین نکاتی که باید در هنگام خرید مخلوط کن به آن توجه داشته باشید اشاره کنیم، در صورتی که در منزل خود مخلوط کن قدیمی دارید و تمایل دارید آن را به فروش برسانید سمساری طنین بزرگترین خریدار مخلوط کن در سراسر کشور است.

سمساری طنین خدماتی مانند قیمت گذاری آنلاین و به روز، خرید نقدی و آنی را در اختیار شما شهروندان گرامی قرار میدهد برای استفاده از این خدمات می‌توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نموده و یا بر روی لینک خریدار لوازم منزل کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید