راهنمای خرید چای ساز

راهنمای خرید چای ساز

شروع کردن روز با یک فنجان چای یک تجربه آرامش بخش است. چای می‌تواند چندین فواید سلامتی برای بدن و ذهن شما داشته باشد. این امر منجر به افزایش محبوبیت شده است زیرا افراد بیشتری شروع به تهیه چای در خانه کرده اند. همانطور که افراد بیشتری دنیای شگفت انگیز چای را کشف می‌کنند، تقاضا برای محصولات چای ساز نیز افزایش یافته است. با این حال، همه چای سازها یکسان ساخته و یا کار نمی‌کنند. در این مقاله قصد داریم به راهنمای خرید چای ساز بپردازیم لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

انواع چای ساز 

اولین قدم برای یافتن چای ساز مناسب این است که بدانید به چه نوع کتری نیاز دارید. نوع خرید شما بستگی به نحوه درست کردن چای خود و میزان چایی که می‌خواهید تهیه کنید دارد.

استفاده از اجاق گاز برای دم کردن چای

روش سنتی چای دم کردن؛ چای با کتری اجاق گاز است. از کتری برای گرم کردن آب روی اجاق گاز خود استفاده می‌کنید و سپس آب داغ را در فنجان خود بریزید. سپس چای کیسه ای یا چای خشک را برای دم کشیدن بریزید.

این روش برای ساخت یک فنجان عالی بهترین نیست. شما نمی‌توانید دمای آب را کنترل کنید. همچنین لازم است شما نزدیک اجاق گاز باشید و منتظر بمانید تا آب گرم شود.

حتما مطالعه کنید:  راهنمای فروش یخچال کندی

انواع چای ساز 

کتری برقی

یک کتری چای برقی روی میز شما قرار دارد. مانند قهوه ساز عمل می‌کند، زیرا آب را اضافه می‌کنید، تنظیمات خود را انتخاب می‌کنید و منتظر می‌مانید تا کتری کار خود را انجام دهد. آنها قادر به دم کردن بیش از یک فنجان در یک زمان هستند که آنها را راحت می کند.

برخی از چای سازها همه کاره هستند، که با شش تنظیمات از پیش برنامه ریزی شده برای دم کردن انواع مختلف برگ چای. طراحی خلاقانه آن دارای سبد بلند کردن، دکمه‌های روشن و عملکردهای یک کلیک است و حتی یک عملکرد سوپاپ گرم کن را دارد که یک درجه حرارت را تا 60 دقیقه حفظ می‌کند.

بطری‌های چای ساز

اگر دوست دارید چای خود را در حال حرکت بنوشید، پس به بطری نیاز دارید که بتواند چای دم کند و در عین حال به اندازه کافی بادوام باشد که در برابر ضربه و ضربه مقاومت کند. بطری چای شیشه ای قابل حمل زمان دم کردن کنترل شده‌ای را برای جلوگیری از دم کردن بیش از حد به شما می‌دهد. کف سیلیکونی ضخیم شده یک پوشش بیرونی محافظ روی شیشه بوروسیلیکات بالا ایجاد می‌کند. این سبد از جنس استیل ضد زنگ 304 است و دارای یک سبد ضد نشتی است که می‌تواند چای را تنها در پنج دقیقه پخش کند.

ویژگی‌های مهم چای ساز 

هیچ «بهترین چای ساز داغ» وجود ندارد زیرا همه نیازهای یکسانی ندارند. با این حال، همه بهترین کتری‌های چای ویژگی‌های مشترک مشابهی دارند. آنها از با کیفیت‌ترین مواد، ظرفیت مناسب، تمیز کردن آسان و دارای ویژگی‌های ایمنی داخلی ساخته شده اند.

حتما مطالعه کنید:  راهنمای فروش میز اتو

کتری برقی

ظرفیت چای ساز

به این فکر کنید که معمولاً چه مقدار چای در یک جلسه درست می‌کنید. این می‌تواند یک فنجان برای یک قابلمه بزرگ باشد. کتری که خریداری می‌کنید باید با نیازهای چای سازی شما مطابقت داشته باشد. اگر فقط یک فنجان درست می‌کنید، احتمالاً داشتن یک کتری بزرگ که فضایی روی اجاق گاز شما اشغال می‌کند بهترین گزینه نیست.

مواد بکار رفته در چای ساز

اکثر چای سازهای داغ از شیشه، فولاد ضد زنگ و فلزات پوشش داده شده ساخته شده اند. شیشه ماده ایده آلی است زیرا حاوی ژل نیست

مواد شیمیایی زیادی که می‌توانند به چای شما نفوذ کنند. همچنین شکاف یا منافذی ندارد که باکتری‌ها در آن رشد کنند. با این حال، چندین درجه شیشه وجود دارد، و شما می‌خواهید مطمئن شوید کتری را انتخاب می‌کنید که از شیشه با کیفیت بالا ساخته شده است. برای جلوگیری از ترک خوردن یا شکستن آن هنگام قرار گرفتن در معرض تغییر دما، باید آن را گرم کرد. همچنین باید دارای دو جداره باشد تا چای را عایق کرده و از شما محافظت کند.

هنگام انتخاب یک چای ساز داغ که دارای فلز است، از فولاد ضد زنگ مخصوص مواد غذایی استفاده کنید. این امر استفاده از آن را هنگام دم کردن و مصرف چای بی خطر می‌کند. فلزات با کیفیت پایین می‌توانند طعم چای شما را کاهش دهند. آنها همچنین می‌توانند زنگ بزنند که استفاده از آن خطرناک است زیرا شما را در معرض سرب قرار می‌دهد.

ظرفیت چای ساز

تمیز کردن چای ساز

ممکن است متوجه نباشید، اما چای ساز داغ شما ممکن است بسیار کثیف شود. بقایای فلس در داخل کتری شما ایجاد می‌شود. کتری‌هایی با دهانه بزرگ راحت‌تر تمیز می‌شوند زیرا می‌توانید دست خود را داخل آن قرار دهید تا بشویید. کتری که دهانه کوچکتری دارد برای تمیز کردن موثر به برس نیاز دارد.

حتما مطالعه کنید:  راهنمای خرید گاز

شیشه بهترین ماده برای ساخت کتری شماست. تمیز کردن و ضدعفونی کردن آن آسان است. همچنین می‌توانید به راحتی ببینید که آیا هر گوشه و کناری را تمیز کرده اید یا خیر. این باعث می‌شود، کتری‌های شیشه ای مطلوب باشند. شیشه‌های باکیفیت باعث می‌شود تمیز شوند و دوام بیشتری داشته باشند.

ایمنی چای ساز

در حالی که چای سازهای داغ یک کالای معمولی خانگی هستند، اما می‌توانند خطرناک باشند. کتری‌های باکیفیت باید دارای ویژگی‌های ایمنی باشند. قسمت بیرونی کتری می‌تواند از آب گرم شده ای که در آن می‌ریزید بسیار داغ شود. به دنبال یکی با نقاط لمسی مقاوم در برابر حرارت باشید. این به شما مکانی امن برای برداشتن و نگه داشتن کتری در حین ریختن می‌دهد.

همچنین باید هشداری داشته باشد تا به شما اطلاع دهد که چای آماده است. این تضمین می‌کند که هر بار یک فنجان چای کاملاً داغ بخورید.

کلام آخر راهنمای خرید چای ساز

در این مقاله سعی کردیم شما را با راهنمای خرید چای ساز و انواع چای سازهای متداول در بازار آشنا کنیم، اگر شما در منزل خود چای سازی دارید که مدلی قدیمی دارد و تصمیم دارید مدل بالاتری از چای ساز را خریدار کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم که با فروش دستگاه چای ساز خود هزینه خرید مدل جدید را کم کنید و با مبلغی که دریافت می‌کنید و بودجه ای که در نظر دارید اقدام به خرید دستگاه چای ساز کنید. سمساری طنین بزرگترین خریدار لوازم منزل مخصوصا چای است شما می‌توانید برای فروش لوازم منزل خود با کارشناسان ما تماس حاصل نموده و یا برای مشاهده تمامی خدمات اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید