راهنمای خرید یخچال

راهنمای خرید یخچال

برای خرید یکی یخچال خوب؛ راهنمای خرید یخچال جزو مهم‌ترین و ضروری‌ترین مواردی است که افراد باید از آن استفاده کنند. این راهنمای برای افرادی که یخچال قدیمی در منزل خود دارند و یا می‌خواهند از برندها و مدل‌های به روز یخچال عرضه شده در بازار خریدار و از آن استفاده کنند.

در برخی از موارد نیز افراد تصمیم می‌گیرند به جای خرید یخچال نو از یخچال دست دوم استفاده کنند تا بتوانند در هزینه‌های خود تا حد بسیار زیادی صرفه جویی کنند. در این مقاله قصد داریم راهنمای خرید یخچال را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید با اطلاعات کافی اقدام به خرید یخچال نمایید. لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

راهنمای خرید یخچال
در هنگام خرید یخچال سعی کنید ابعاد آشپزخانه، تعداد اعضای خانواده و مواد غذایی که نگهداری میکنید توجه ویژه ای داشته باشید.

نکات مهم خرید یخچال

همانطور که می‌دانید خرید یخچال با توجه به تنوع بسیار زیادی که در بازار وجود دارد باید به این نکته توجه داشته باشید که برند مورد نظر شما چه امکاناتی را در اختیار شما قرار می‌دهد. در قدم ابتدایی سعی کنید اندازه آشپزخانه خود را در نظر داشته باشید و در دقت کنید که در آشپزخانه شما کابینت مخصوص قرار گیری یخچال وجود دارد یا خیر.

در قدم بعدی به تعداد اعضای خانواده خود نگاه کنید و به این موضوع توجه کنید که بیشتر مواد غذایی که در یخچال نگهداری می‌کنید چه نوعی است زیرا این موضوع در هنگام انتخاب فریزر نکته بسیار حائز اهمیتی است.

برخی از برندهای معتبر در بازار شامل: دوو، امرسان، دیپوینت، اسنوا، ال جی، و سامسونگ است. پس از انتخاب نوع برند نوبت به انتخاب سبک یخچال می‌رسد که امروزه در بازار یخچال به سبک‌های: ساید بای ساید، فریزر بالا، فریزر پایین، و سبک فرانسوی دسته بندی می‌شود. در مقاله زیر به صورت کامل به توضیح نکات مهم ابتدایی خرید یخچال اشاره کردیم پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را مطالعه نمایید.

حتما مطالعه کنید:  نکات مهم خرید یخچال که باید به آن توجه کنید
نکات مهم خرید یخچال
اگر قصد دارید یخچال خود را به فروش برسانید حتما میزان سلامت، برند، ویژگی ها و هر آنچه که باعث جذب مشتری میشود را بیان کنید.

نحوه قیمت گذاری و فروش یخچال دست دوم

ممکن است شما جزو آن دسته از افرادی باشید که تمایل داشته باشند یخچال خود را به فروش رسانده و با هزینه‌ای که دریافت می‌کنید برندهای معتبر، مدل‌های بالاتر و یا حتی سبک جدیدی از یخچال را برای خود خریداری نموده و با استفاده از آن نیازهای خود را برطرف نمایید.

برای فروش یخچال دست دوم ابتدا باید یک قیمت گذاری اصولی و برمبنای اصول و قواعد کارشناسی را تعیین کنید. مهم‌ترین آن مشخص کردن نام برند، ویژگی‌ها، میزان سلامت و… است.

شما می‌توانید برای اینکه سریع‌تر یخچال خود را به فروش برسانید در سایت‌های فروش آنلاین یخچال، ابتدا قیمت نو را یادداشت نموده سپس به سایت‌هایی که مخصوص فروش لوازم دست دوم است به دنبال یخچال‌هایی با برند و ویژگی یخچال خود بگردید تا ببینید دیگر فروشندگان بر روی یخچال‌های خود چه قیمتی را اعلام کرده اند.

پس از آن با توجه به عواملی که بالاتر به آن اشاره کردیم قیمت گذاری کنید. راهکار دیگر و مطمئن‌تر استفاده از افرادی است که بر روی لوازم دست دوم قیمت گذاری می‌کنند با این روش شما سریع‌تر می‌توانید بر روی یخچال خود قیمت گذاری کنید.

حتما مطالعه کنید:  انواع یخچال دست دوم؛ نحوه قیمت گذاری و فروش یخچال
راهنمای خرید یخچال دست دوم
اگر تمایل دارید یخچال خود را به صورت دست دوم خریداری نمایید حتما از فروشنده معتبر آن را خریداری و حتما تمامی موارد مهم از قبیل سلامت موتور یخچال، سلامت ترموسات را مد نظر داشته باشید.

مشکلات خرید یخچال دست دوم

خرید یخچال دست دوم نیاز به تخصص خاصی دارد که ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از یک کارشناس معتبر استفاده نمایید زیرا در برخی از اوقات به دلیل عدم آشنایی کامل با قطعات یخچال، افراد بدون بررسی موارد مهمی از قبیل: بررسی گارانتی، برچسب انرژی، وضعیت دمای یخچال، میزان سلامت موتور یخچال، بررسی کمپرسور، میزان سلامت فن اواپراتور، درست کار کردن کویل‌های کندانسور، مهم‌ترین بخش بررسی سلامت ترموستات، بررسی و عیب یابی نویز اقدام به خرید یخچال نموده اند.

به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد خرید یخچال دست دوم را دارید از یک فروشنده معتبر آن را خریداری کنید تا در صورت بروز هرگونه مشکل احتمالی بتوانید پیگیری لازم برای رفع این ایرادات را انجام دهید.

در صورتی که تمایل دارید یخچال را به صورت آنلاین خریداری کنید حتما مواردی مانند: آدرس، مشخصات فروشنده، تلفن تماس و.. را مورد بررسی قرار دهید زیرا برخی از افراد پس از خرید و جابجایی آن در محل سکونت خود با مشکلات عمده ای روبرو شده‌اند برای اینکه شما نیز دچار این مشکلات عمده نشوید پیشنهاد می‌کنیم مقاله زیر را مطالعه نمایید.

حتما مطالعه کنید:  مشکلات پس از خرید یخچال دست دوم
خرید یخچال
در هنگام خرید یخچال حتما گارانتی، ویژگی ها و امکاناتی را که در اختیار شما قرار میدهد را بررسی کنید.

تشخیص مشکلات یخچال

به دلیل استفاده زیادی که از یخچال داریم و یخچال نیز جزو لوازمی هست که با برق سرو کار دارد بروز نوسان‌های ناگهانی برق، عدم مراقبت صحیح، استفاده از قطعات بی‌کیفیت و مواردی از این قبیل باعث می‌شود که نیاز داشته باشید در هنگام بروز مشکل بتوانید در ابتدا یک متخصص تعمیرکار یخچال را پیدا کنید و سپس نوع خرابی را به درستی برای تکنیسین شرح دهید. برخی از مشکلات رایجی که بیشتر افراد با آن سر و کار دارند شامل:

  • ایراد در کمپرسور: این مشکل باعث می‌شود یخچال شما خنک نباشد و باعث فاسد شدن مواد غذایی می‌شود.
  • مشکل فن اواپراتور: بروز ایراد در فن اواپراتور باعث می‌شود یخچال شما با سر و صدای زیادی کار کند.
  • کویل‌های کندانسور: در صورت بروز مشکل در کویل‌های کندانسور گاز داغ نمی‌تواند به مایع خنک تبدیل شود.
  • ترموستات: ترموستات جزو مهم‌ترین قطعات است که ایراد در آن باعث می‌شود یخچال به درستی کار نکند.
  • نشتی در یخچال: نشتی معمولا به دلیل، زهکشی یخ زدایی مسدود شده یا یخ زده، دریچه ورودی آب، تشت تخلیه، سر فیلتر آب و یا محفظه فیلتر آب ایجاد می‌شود.
  • سر و صدای غیر معمول: با شنیدن سرو و صدای غیر معمول که در برخی از اوقات با آسیاب کردن، خراشیدن یا ضربه زدن همراه است باید به فکر تکنیسین تعمیر یخچال باشید.
  • انتشار گرما زیاد: معمول به دلیل نقص فنی در کویل‌های کندانسور رخ می‌دهد باعث گرمای زیاد در یخچال می‌شود.

اگر تمایل دارید برای مواردی که اشاره کردیم بتوانید به راحتی عیب یابی و در برخی از اوقات آن را برطرف نمایید پیشنهاد می‌کنیم مقاله زیر را مطالعه نمایید

حتما مطالعه کنید:  نحوه تشخیص مشکلات یخچال

کلام آخر راهنمای خرید یخچال

در این مقاله سعی کردیم بهترین راه حل و راهنمای خرید یخچال را در اختیار شما قرار دهیم. اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که تمایل دارید یخچال خود را به عنوان یخچال دست دوم به فروش برسانید می‌توانید از خدمات رایگان قیمت گذاری ما استفاده کنید.

همچنین اگر به دنبال خرید یخچال دست دوم هستید می‌توانید با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نموده و با توضیح درباره یخچال مورد نظر خود لیست اسامی تمامی یخچال‌های موجود ما را دریافت نمایید.

همچنین می‌توانید جهت مشاهده تمامی خدمات بر روی کلمه سمساری کلیک کرده و یا اگر می‌خواهید فقط تمامی خدمات یخچال ما را مشاهده کنید بر روی کلمه خریدار یخچال ساید بای ساید کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید