قوانین فروش کالای دست دوم

قوانین فروش کالای دست دوم

 در زندگی همه ما پیش آمده است، وسایلی را که در خانه داریم و مدت هاست از آن استفاده نمی‌کنیم، بخواهیم به فروش برسانیم و مقداری پول نقد بدست بیاوریم. اما بعد از مدتی با خود فکر کرده‌ایم که چه کسی حاضر است برای این وسیله پولی پرداخت کند! موضوعات مختلفی وجود دارد که هنگام فروش  وسیله دست دوم باید به آن دقت کنیم مانند کجا آن را بفروشم؟ چگونه قیمت گذاری کنم؟ و موضوعات مختلف دیگر که در این مقاله قوانین فروش کالای دست دوم را که باید در نظر بگیریم باهم بررسی خواهیم کرد لطفا تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

راه های فروش وسایل دست دوم:

اولین سوالی که به ذهن ما می‌رسد این است که کجا می‌توانم وسیله خود را بفروشم؟

بسیاری از افراد حداقل یک بار به سمساری مراجعه کرده‌اند، شما میتوانید وسایل دست دوم خود را به سمساری نزدیک به محل سکونت خود ببرید تا آن را بفروشید و یا با آنها تماس حاصل نمایید تا در منزل و یا محلی که وسایل در آن قرار دارد حاضر شوند، بر روی کالای شما قیمت گذاری کنند و در صورت تایید قیمت توسط شما آن را خریداری کند.

یکی از راه‌های دیگر که می‌توان از طریق آن به راحتی کالای خود را به فروش برسانید سایت‌های فروش کالا هستند که شما با یک سرچ ساده در گوگل می‌توانید بهترین سایت‌های فروش کالا را بیابیید و کالاهای خود را در آن بفروشید.

نکات مهم در هنگام فروش لوازم خانگی
نکات مهم در هنگام فروش لوازم خانگی به نکاتی مانند عکس گذاری بسیار توجه داشته باشید

عکس مناسب انتخاب کنید:

یکی از نکاتی که شما باید در هنگام فروش وسایل دست دوم خود در اینترنت و در سایت های فروش کالا به آن توجه داشته باشد استفاده از عکس مناسب برای کالای دست دوم شما است.

حتما مطالعه کنید:  راهنمای خرید توستر

اگر کالای دست دوم شما پارگی‌های بیش از اندازه دارد و یا یک ایرادی درآن وجود دارد که می‌تواند منجر به کم شدن ارزش کالای شما شود سعی کنید قبل از عکس برداری به ترمیم آن بپردازید تا ارزش قیمتی آن بالاتر رود.

همیشه سعی کنید خود را جای خریدار بگذارید آیا حاضر هستید وسیله ای را خریداری کنید که بیش از حد کهنه باشد و یا پس از خرید آن به اندازه مبلغ پرداخت شده هزینه تعمیر بدهید؟ این مورد در عکس شما بسیار حائز اهمیت است، انتخاب عکس‌های با کیفیت یکی از راه‌های مناسب برای جلب مشتری است در حقیقت با کمی ذوق و سلیقه می‌توانید نظر افراد بیشتری را نسبت به محصولتان جذب کنید و اشتیاق آن‌ها را برای خرید محصولتان بالا ببرید.

 نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که محصول خود را تا حد ممکن تمیز و ترمیم کنید. مثلا اگر می‌خواهید فرشی را به فروش برسانید باید لکه‌های آن را تمیز کنید و یا اگر میز چوبی را می‌خواهید بفروشید در صورت امکان، مجدد آن را رنگ بزنید و آن را مرمت کنید.

توضیحات کاملی را برای وسایل دست دوم خود بدهید:

اینترنت یک فضای کاملا رقابتی است و شما برای اینکه بتوانید کالای خود را به فروش برسانید باید اعتماد مشتری را جلب کنید. یکی از راه‌های جلب اعتماد مشتری ارائه اطلاعات کافی در مورد محصولتان به خریداران است.

سعی کنید مشخصات محصول را به صورت کامل و واضح توضیح دهید هیچ ایرادی ندارد حتی به عیوب موجود در کالا هم اشاره کنید زیرا این موضوع می‌تواند دردسر های پس از مراجعه افراد را برای شما تا حد بسیار زیادی کم کند.

حتما مطالعه کنید:  مزایای داشتن کولر گازی

برخی از افراد هیچ تمایلی ندارند پس از مراجعه در محل با کالایی مواجه شوند که توضیحات کاملی درباره عیب‌های آن نوشته نشده است شما می‌توانید با ارائه توضیحات کامل فقط خریداران واقعی را مورد هدف فروش کالای دست دوم خود قرار دهید.

نکات مهم در هنگام فروش لوازم خانگی
نکات مهم در هنگام فروش لوازم خانگی به نکاتی مانند قیمت گذاری بسیار توجه داشته باشید

انتخاب قیمت مناسب برای کالا:

قیمت گذاری حساسیت خاص خودش را دارد و اهمیت قیمت گذاری زمانی مشخص می‌شود که شما برای انتخاب دو کالای مشابه به قیمت آن نگاه می‌کنید پس شما با توجه به ارزش واقعی محصول خودتان باید قیمتی را انتخاب کنید تا خریدار احساس کند محصول شما ارزش خریدن دارد.

شما می‌توانید قبل از قیمت گذاری برای محصول خود در سایت‌های دیگر، کالای مشابه وسایل خود را پیدا کنید و قیمت‌هایی که افراد دیگر برای کالای خود گذاشته‌اند را ببینید اگر آن کالا مدت زمان زیادی در سایت قرار داشت و به فروش نرفته بود شما می‌توانید قیمت خود را حدودا 20 الی 30 درصد پایین‌تر از  قیمت دیگران تعیین کنید تا محصول شما به راحتی به فروش برود.

ممکن است بسیاری از افراد در قیمت‌گذاری همچنان مشکلات زیادی را داشته باشند این دسته از افراد می‌توانند با مشاوره گرفتن از افرادی که سمساری دارند و یا کالای دست دوم را خریداری می‌کنند بر روی کالای خود قیمت گذاری کنند و در صورت مورد رضایت بودن قیمت کالای خود را به همان سمساری بفروشند تا دیگر زمانی برای قیمت گذاری نگذارند.

تعیین مدت زمان برای فروش:

بسیاری از افراد برای فروش کالای دست دوم خود برنامه ریزی می‌کنند تا بتوانند آن را با فروش به فرد دیگری هم پول نقد جهت خرید یک کالای نو دریافت کنند و یا خارج کردن آن وسیله از خانه بتوانند به برنامه مورد نظر خود برسند.

در بسیاری از مواقع فروش کالا ممکن است زمانبر باشد بنابراین اختصاص دادن زمان نهایی برای فروش به ما در تصمیم‌گیری بسیار کمک می‌کند بر فرض مثال طبق برنامه ریزی که انجام دادید شما باید تا 6 ماه آینده کالای خود را فروخته باشید و یا به خریدار مهلت تست و بررسی و تصمیم گیری بدهید.

حتما مطالعه کنید:  لیست کامل لوازم منزل
توضیحات کامل را برای وسایل دست دوم خود بدهید
توضیحات کامل را برای وسایل دست دوم خود بدهید و از این توضیحات در شبکه های اجتماعی هم استفاده کنید

فروش از طریق شبکه های اجتماعی:

با ظهور اینترنت و گسترش آن مردم به استفاده از صفحات اجتماعی بیشتر ترغیب شدند و کمتر کسی را می‌توانید پیدا کنید که برای حل مشکلات خود از شبکه‌های اجتماعی استفاده نکند. شما از طریق شبکه‌های اجتماعی می‌توانید به راحتی شروع به معرفی محصول خود کنید و ارتباط جامع‌تری با خریداران داشته باشید.

همچنین می‌توانید از بهترین اپلیکیشن‌های معرفی محصولات دست دوم برای فروش محصول خود استفاده کنید. این برنامه‌ها به راحتی بر روی گوشی هوشمند شما نصب خواهند شد و بدون پرداخت هزینه‌ای به راحتی می‌توانید محصول خود را به فروش برسانید. برخی دیگر از این برنامه‌ها با پرداخت هزینه‌ای اندک می‌توانید سرعت فروش کالای خود را دو چندان کنید.

 سمساری آنلاین:

سمساری آنلاین  یکی از شغل‌های جالب، کم دردسر و از همه مهم‌تر پر درآمد و رو به رشد در ایران است، خرید و فروش وسایل دست دوم همیشه مشتریان خاص خود را داشته و با توجه به افزایش نقش فضای مجازی طرفداران بیشتری پیدا کرده است و افراد زیادی هستند که از این راه درآمد کسب می‌کنند.

همچنین یک سمساری آنلاین محدودیت جغرافیایی ندارد و این وسعت جغرافیایی، کسب درآمد از آن را متنوع‌تر کرده و بازار قوی برای کار ایجاد می‌کند و باعث شده سایت‌های زیادی در زمینه فروش اینترنتی کالای دست دوم طراحی و راه اندازی شوند.

کلام آخر قوانین فروش کالای دست دوم

بسیاری از افراد مشغله کاری زیادی دارند که فرصت این را ندارند که برای کالای دست دوم خود عکس تهیه کنند، بر روی کالای خود قیمت گذاری کنند و تلفن خود را در محل کار پاسخ دهند این افراد می‌توانند کار خود را نصف کرده و کالای مورد نظر خود را به افرادی که سایت‌های خرید و فروش کالای دست دوم دارند بفروشند.

شما می‌توانید از سایت سمساری طنین استفاده کنید برای مشاهده خدمات ارائه شده توسط ما می‌توانید بر روی لینک سمساری کلیک کنید.

سمساری طنین با 40 سال تجربه آماده خرید وسایل دست دوم شما در کمترین زمان ممکن و با قیمت بالا است. شما می‌توانید برای فروش کالای خود با ما تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید