نکات مهم خرید پرده منزل

نکات مهم خرید پرده منزل که باید بدانید

خرید پرده منزل؛ مانند یک ابزار طراحی قدرتمند هستند که می‌توانند ظاهر و احساس یک اتاق را به طور کامل تغییر دهند و به عنوان لایه تکمیلی عمل کنند که آن را کامل می‌کند.

اگر اتاق‌های منزل شما دارای چندین پنجره یا پنجره ای است که نقطه کانونی اتاق است، انتخاب نوع پرده مناسب می‌تواند بسیار دشوار باشد و ممکن است از خود بپرسید که طول پرده‌ها چقدر است؟ چقدر باید آویزان شوند؟ چه مواد و سبک‌هایی بهتر است؟ چه نوع ابزاری مورد نیاز است؟

همه اینها سوالات مهمی هستند که باید از خود بپرسید و برای اینکه انتخاب پرده مناسب برای اتاق‌ها و خانه شما به طور کلی آسان‌تر شود، در این مقاله قصد داریم که شما را با نکات مهم خرید پرده منزل آشنا کنیم لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

پارچه مناسب را انتخاب کنید

پارچه بخش مهمی از انتخاب پرده است؛ زیرا جنس پارچه تعیین می‌کنند که پرده‌های شما چقدر خوب کار می‌کنند و در طول زمان پایدار می‌مانند. اگر آنها خیلی سنگین باشند، ممکن است هنگام کشیدن به‌طور راحت جمع نشوند؛ خیلی سبک و به خوبی خود را نشان ندهد.

موادی که برای کار با پنجره انتخاب می‌کنید می‌توانند رنگ طراحی اتاق را تغییر دهند. این متریال در انتخاب پرده برای پنجره‌ها نقش حیاتی ایفا می‌کند و بر ظاهر اتاق تأثیر می‌گذارد.

از توری شفاف گرفته تا پنبه سبک، پارچه‌های بروکات متوسط ​​تا مخمل سنگین، گزینه‌های شما در طرح‌های پرده برای پنجره‌ها بسیار زیاد است. دو عاملی که باید هنگام انتخاب پارچه در نظر بگیرید عبارتند از:

  1. مقدار نور خورشیدی که می خواهید در آن جریان یابد
  2. حال و هوا و دکور اتاق شما

برای مثال پارچه‌های سنگین‌تر مناسب اتاق‌های سنتی‌تر هستند، در حالی که پارچه‌های شفاف در اتاق‌های مینیمالیستی بهتر کار می‌کنند
هر پارچه به طور متفاوتی از ارتفاع آویزان می‌مانند و بنابراین وقتی چین خورده و به عقب کشیده می‌شود، متفاوت به نظر می‌رسد. این نکته مهمی است که هنگام انتخاب طرح‌های پرده برای خانه باید به خاطر بسپارید که پارچه‌ای را انتخاب کنید که شکل مورد نظر شما را به خود بگیرد.

نکات مهم قبل از خرید پرده
در هنگام خرید پرده منزل به رنگبندی وسایل اتاق خود دقت لازم را داشته باشید.

شما می‌توانید از رنگ‌های خنثی استفاده کنید، زیرا احتمال محو شدن آن‌ها نسبت به رنگ‌های دیگر کمتر است و بیشتر با دکوراسیون اتاق ترکیب می‌شوند.

در مورد مواد، کتان، ابریشم، ابریشم مصنوعی و مخمل بهترین انتخاب‌ها برای استفاده در پنجره‌ها هستند، زیرا آنها به بهترین شکل ممکن آویزان هستند. ابریشم مصنوعی بادوام‌ترین است. و در یک اتاق مخصوصا آفتابی، ابریشم مصنوعی به سرعت ابریشم واقعی خراب نمی‌شود.

برخی از پارچه‌ها می‌توانند به جلوگیری از سرما کمک کنند. بسیاری از هتل‌ها از جیر، مخمل، ملیله یا توید استفاده می‌کنند، زیرا وزن آنها به جلوگیری از نور و حفظ گرما کمک می‌کند.

طول و آستر

قبل از اینکه متر نوار را بیرون بیاورید، تصمیم بگیرید که می‌خواهید پرده‌ها از چه ارتفاعی بالاتر از پنجره شروع شوند. طراحان اغلب پرده‌ها را حدود بین 12الی 15سانتیمتر بالاتر از قاب پنجره آویزان می‌کنند، اما برای داشتن ظاهری دراماتیک، برخی از آنها بالاتر می روند.

از بالای پنجره به اضافه سانت به ارتفاع که پرده ها از آن آویزان خواهند شد تا کف را اندازه بگیرید. برای ظاهری سنتی‌تر، با پرده‌ای که کمی روی زمین قرار دارد، باید دو یا سه سانت دیگر به طول خود اضافه کنید. برای داشتن ظاهری مدرن و شفاف، پانل را هم سطح زمین قرار دهید.

حتما مطالعه کنید:  نحوه انتخاب سرخ کن

هنگام اندازه‌گیری عرض پنجره، حتماً 8 سانت در هر دو طرف اضافه کنید و تعداد کل را دو برابر کنید تا از پر بودن پرده اطمینان حاصل کنید. اگر قصد دارید از پرده‌ها برای جلوگیری از نور خورشید استفاده کنید، آن سانت‌های اضافی در اطراف محیط قاب پنجره شما نیز به جلوگیری از هرگونه نور کمک می‌کند.

تفاوت بین پرده‌های نقاط مختلف منزل را بدانید

پرده‌ها؛ را برای حفظ حریم خصوصی انتخاب کنید و یا اینکه پرده‌ها را برای جلوگیری از نور خورشید انتخاب کنید. اولین قدم برای فهمیدن نحوه انتخاب پرده برای پنجره این است که بفهمید اتاق شما به چه چیزی نیاز دارد.

اغلب اوقات، صاحبان خانه‌ها، پرده‌ و سایه‌بان‌ها را انتخاب می‌کنند بدون اینکه تفاوت را بدانند. انجام این کار می‌تواند منجر به تداخل این پنجره‌ها با میزان نور خورشید شود که اتاق شما باید دریافت کند.

بنابراین، دانستن تفاوت بین این دو بسیار مهم است. پرده‌ها پانل‌های پارچه ای هستند که از مواد سبک ساخته شده‌اند و از میله‌های پرده آویزان می‌شوند.

آنها بیشتر برای اهداف حفظ حریم خصوصی استفاده می‌شوند و آن را برای اتاق نشیمن عالی می‌کنند. از طرف دیگر، دراپ‌ها از مواد ضخیم‌تری ساخته شده‌اند که برای جلوگیری از نور خورشید ساخته شده‌اند و برای اتاق خواب ایده آل هستند.

رنگ طرح پرده شما می تواند ظاهر را ایجاد یا خراب کند

رنگ طرح‌های پرده‌های شما؛ برای پنجره‌ها و درها باید با بقیه مبلمان هماهنگ باشد. شما می‌توانید پرده‌هایی را برای پنجره‌ها انتخاب کنید که با دکوراسیون هماهنگ باشد یا با آن تضاد داشته باشد.

برای داشتن ظاهری دلپذیر، پرده‌هایی را به رنگی انتخاب کنید که سایه دیوارهای شما را تکمیل کند. از طرف دیگر، اگر می‌خواهید طرح‌های پرده تمرکز داشته باشند، رنگی را انتخاب کنید که با مبلمان و دیوارها در تضاد باشد.

بین پرده چاپ شده و رنگی درست انتخاب کنید

زمانی که اتاق مملو از رنگ‌های ثابت است؛ الگوهای پرده‌های پنجره‌ها و درها را انتخاب کنید برای اینکه بدانیم از چه سبک رنگی استفاده کنیم باید به بقیه دکورها نگاه کنیم.

اگر همه وسایل دیگر در اتاق یک رنگ ثابت هستند، استفاده از طرح‌های پرده چاپ شده برای خانه می‌تواند انتخاب مطلوبی باشد. برعکس آن نیز صادق است.

نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که پرده‌های چاپ شده وزن بصری را به هر عنصری اضافه می‌کنند. بنابراین، یکی از راه‌های کار با طرح‌های پرده‌های چاپی برای پنجره‌ها این است که آن‌ها را با مبلمان تک رنگ همراه با کوسن‌های چاپی، فرش‌های سطحی و غیره جفت کنید.

نکات مهم خرید پرده
هنگامی که میخواهید پرده منزل خود را خریداری کنید اندازه گیری پنجره های خود را با دقت تمام انجام دهید.

طول ایده آل پرده ها را برای پنجره ها و درها انتخاب کنید

پرده‌های تا کف، ظاهر یک اتاق با سقف بلند را می‌دهند، پرده‌هایی که دقیقا روی زمین می‌افتند در مد هستند. برای داشتن ظاهری دراماتیک‌تر، می‌توانید اندازه پرده ای را انتخاب کنید که چند سانت بلندتر باشد، به طوری که پرده‌ها روی زمین قرار بگیرند.

از طرف دیگر، اگر بچه دارید، بهتر است پرده‌هایی چند سانت بالاتر از زمین داشته باشید. پرده‌های انتهایی برای پنجره‌ها در آستانه یک گزینه کلاسیک دیگر است، اما پرده‌های تمام قد می‌توانند به همان اندازه خوب کار کنند.

عرض طرح‌های پرده را برای پنجره ها و درها اندازه گیری کنید

طرح‌های پرده‌ای؛ برای پنجره‌هایی که پهن هستند تا ظاهری مرتب و مرتب داشته باشید. عرض ایده آل پرده‌های شما برای پنجره‌ها و درها به عرض قالب‌گیری پنجره یا درب شما بستگی دارد.

یکی از راه‌های رسیدن به عرض ایده آل اندازه گیری قاب و ضرب آن در ضریب 2/2.5 است. وقتی پرده‌ها به عقب کشیده می‌شوند، پارچه اضافی کمک می‌کند تا ظاهری جمع شده در طرفین ایجاد شود.

تزئینات و لوازم جانبی مطابق با پرده برای ویندوز بخرید

کراوات‌های پرده راهی عالی برای زیباتر کردن طرح هستند، به آنها لباس بپوشید یا آنها را کم رنگ کنید. تزئینات و لوازم جانبی پرده‌ها از پشتی‌ها و پرده‌ها گرفته تا خطوط پرده‌های زینتی که روی دیوار بالای پرده‌ها نصب می‌شوند، متغیر است.

حتما مطالعه کنید:  راهنمای خرید آبمیوه گیری

تزئینات و لوازم جانبی را می‌توان به طرز هوشمندانه‌ای با پرده‌های سبک همراه کرد تا عظمت را بیافزاید. پارچه‌های تزیینی که در بالای پرده پنجره‌ها قرار می‌گیرد، راهی عالی برای تزیین اتاق شماست.

از طرف دیگر، کشش‌های ساده و عدم وجود تزئینات تزئینی باعث می‌شود پارچه‌هایی مانند مخمل یا ساتن شیک و براق به نظر برسند.

بین پرده های خط دار و بدون خط برای پنجره انتخاب کنید

پرده‌ها با آستر پرده به شما حریم خصوصی می‌دهند و اجازه می‌دهند نور خورشید کافی وارد اتاق شود این جایی است که شما عملکرد پرده‌ها یا پرده‌هایی را که انتخاب کرده اید وزن می‌کنید.

اگر پرده روی پنجره‌ای آویزان باشد که نور مستقیم خورشید را دریافت می‌کند، یک پوشش محافظ می‌تواند آن را مات‌تر کند، کندتر محو شود و دوام بیشتری داشته باشد.

همچنین، دو لایه – یکی شفاف، یکی مات می‌تواند به شما انعطاف پذیری برای انتخاب میزان حریم خصوصی و نور مورد نظرتان را بدهد. واقعیت این است که آستر پرده‌ها را سنگین‌تر می‌کند پس با دقت انتخاب کنید.

خرید پرده منزل
در هنگام خرید پرده منزل به نوع شستشو و نگهداری آن توجه ویژه ای داشته باشید.

پارچه‌ها را بر اساس تعمیر و نگهداری مورد نیاز انتخاب کنید

پرده‌هایی که دارای چین و چروک‌های دوخته شده هستند باید خشک شوند. پارچه و جنس پرده تعیین می‌کند که چگونه باید آن را تمیز کرد و چند بار باید آن را تمیز کرد.

در حالی که تمام پرده‌ها و پارچه‌ها باید هر سه تا شش ماه شسته شوند ، برخی از پارچه‌ها وجود دارند که به مراقبت بیشتری نیاز دارند و برخی از آنها می توانند به راحتی در ماشین شسته شود.

  • پارچه‌های کم نگهداری: اگر به دنبال پرده هایی هستید که باید دو بار در سال شسته شوند، پارچه‌های نخی یا مصنوعی را انتخاب کنید. این پرده‌ها را می‌توان در ماشین شستشو داد، در صورتی که بدون آستر باشند یا در غیر این صورت، پرده‌های آستردار خود را سریع بشویید. یک گزینه عالی برای کسانی که به گرد و غبار حساسیت دارند یا بچه‌ها و حیوانات خانگی در خانه هستند
  • پارچه‌هایی با قابلیت نگهداری بالا: هر پرده‌ای که چین‌دار یا ضخیم است، بدون در نظر گرفتن پارچه، باید خشک‌شویی شود. با این حال، پرده‌های پشمی، ابریشمی و شفاف باید خشک شوند یا با دست در آب سرد شسته شوند تا رنگ و شکل خود را حفظ کنند. همچنین اگر مستعد حساسیت به گرد و غبار هستید، می‌توانید پرده ها و پرده های خود را به صورت هفتگی جاروبرقی شارژی بکشید.

همیشه بهترین کار این است که هنگام تصمیم‌گیری در مورد بقیه دکوراسیون اتاق خود، پرده‌ها را در نظر بگیرید. در نتیجه دکوراسیون شما هماهنگ‌تر و جذاب‌تر خواهد شد.

انواع پارچه

پرده‌ها در انواع بسیار متنوعی؛ از پارچه ها، از مخمل شاداب گرفته تا کتانی آرام، موجود هستند. هنگام انتخاب پارچه، دو فاکتور مهم را در نظر بگیرید: ظاهری که می‌خواهید به آن برسید و هدف عملی که پرده‌ها باید در خدمت آن باشند.

به عنوان مثال، اگر به دنبال پرده‌هایی هستید که نور روشن صبح را از بین ببرد یا به شما کمک کند تا فضا را برای یک شب فیلم تاریک کنید، پرده‌های روشن گزینه مناسبی برای شما نیستند. در اینجا چیزی است که باید در نظر داشته باشید:

پرده های تاریک کننده اتاق

اگر به دنبال پرده‌هایی هستید که نور صبحگاهی را از بین ببرد و به تنظیم دمای اتاق کمک کند، پارچه‌های مات سنگین‌تر مانند مخمل انتخاب خوبی هستند. برای جلوگیری کاملاً روشن پنجره‌ها، پرده‌های خاموشی با موادی پوشانده شده‌اند که از نور خورشید جلوگیری می‌کند و آنها را به یک انتخاب عالی تبدیل می‌کند.

پرده‌های فیلتر نور

برای پرده‌هایی که نور طبیعی زیادی وارد می‌کنند، پارچه‌های نازک‌تر و سبک‌تری مانند پنبه یا پارچه‌های شفاف از پلی استر را انتخاب کنید. برای پنجره‌های کوچک‌تر، پرده‌های توری نمونه خوبی از فیلتر کردن پنجره‌ها هستند.

نکته
اگر نمی‌خواهید تمام نور را مسدود کنید، اما همچنین نمی‌خواهید پرتوهای روشن به داخل جریان پیدا کند، پرده‌های کتانی یک انتخاب عالی هستند.

آنها ضخامت کافی برای جلوگیری از نور دارند، اما بافت بافتی دارند که اجازه ورود نور را می‌دهد. کتانی با رنگ روشن‌تر نور بیشتری را وارد می کند، در حالی که کتانی تیره‌تر نور بیشتری را مسدود می‌کند.

حتما مطالعه کنید:  راهنمای خرید همزن برقی

میله‌ پرده مناسب را  انتخاب کنید

اگر قبلاً این کار را نکرده اید، میله پرده خود را انتخاب کنید. یک میله پرده می‌تواند یک لایه جذاب بصری اضافه کند و به زیباتر شدن پنجره‌های شما کمک کند.

میله‌های پرده قابل افزایش هستند، به این معنی که می‌توانید طول آنها را تنظیم کنید. هنگام اندازه گیری طول میله ای که نیاز دارید، عرض پنجره خود را اندازه بگیرید و یک پا در دو طرف پنجره به آن اضافه کنید. با این کار فضای کافی برای آویزان شدن پانل‌های پرده فراهم می‌شود.

پرده‌ها در سبک‌های مختلفی مانند یک یا دوتایی وجود دارند، اگر می‌خواهید پانل‌های ضخیم‌تر را با لایه‌های شفاف و در طیف وسیعی از مواد قرار دهید.

چوب، برنج، آهن و نیکل برس خورده تنها برخی از مواد محبوب برای انتخاب هستند. انتهای میله دو کلاهک در دو طرف میله هستند و به تعریف سبک میله کمک می‌کنند، همچنین آنها در اشکال آراسته و سنتی‌تر و همچنین طرح‌های مدرن شیک و کارآمد موجود هستند.

نحوه انتخاب پرده منزل
در هنگام انتخاب پرده منزل توجه داشته باشید که پرده را برای کدام اتاق میخواهید خریداری کنید.

نکات مهم خرید پرده اتاق نشیمن

این احتمال وجود دارد که اتاق نشیمن شما بیشترین و پرکاربردترین اتاق خانه شما باشد، بنابراین انتخاب پرده‌های مناسب، هم از نظر شکل و هم از نظر عملکرد، مهم است.

برای شروع چند عامل را در نظر بگیرید، آیا پرده‌ها صرفاً تزئینی خواهند بود؟ آیا پنجره‌های زیادی دارید و می‌خواهید هزینه‌ها را پایین بیاورید یا پنجره بزرگی وجود دارد که نقطه کانونی اتاق باشد و ارزش آن را داشته باشد که پرده‌های سطح بالاتری را پر کنید؟ آیا می‌خواهید پنل‌های فیلتر نور اتاق را روشن و مطبوع نگه دارد یا فیلم‌های زیادی را در اتاق نشیمن تماشا می‌کنید و پرده‌های تیره را ترجیح می‌دهید؟

پاسخ به این سوالات عملی در مورد عملکرد پرده‌ها گزینه‌های شما را محدود می‌کند. اگر قرار است پرده‌ها فقط تزئینی باشند، پارچه روی میزان نوری که وارد می‌شود تأثیر نمی‌گذارد، بنابراین انتخاب شما کاملاً سبک است و فرقی نمی‌کند که با پارچه‌های مخملی سنگین یا کتانی طبیعی استفاده کنید.

با این حال، هنگامی که نور و روشنایی مورد توجه است، انتخاب پارچه مناسب برای دستیابی به اثر مورد نظر ضروری است. هنگامی که با اتاق نشیمن دارای چندین پنجره کار می‌کنید، ایجاد یک ظاهر یکپارچه کلیدی است و استفاده از پرده‌ها و میله‌های یکسان و آویزان کردن آنها در همان ارتفاع، دستیابی به آن را تضمین می‌کند.

پرده‌ها فقط به منظور تنظیم نور عمل نمی‌کنند، بلکه راهی عالی برای افزودن لایه‌ای از بافت، رنگ و طرح به اتاقی هستند که ناتمام به نظر می‌رسد، پنجره‌هایی را برجسته می‌کند که جزئیات معماری جالبی دارند و فضایی دنج و گرم‌تر ایجاد می‌کنند.

طول را مشخص کنید

یکی از فاکتورهای اصلی که در انتخاب پرده باید در نظر گرفت طول آن است؛ اگر آنها خیلی کوتاه باشند، همه چیزهای دیگر در اتاق را از بین می‌برد و به صورت بصری ارتفاع سقف را پایین می‌آورد.

اگر خیلی طولانی باشند، نامرتب به نظر می‌رسند. به همین دلیل است که اندازه‌گیری ارتفاع پنجره و سقف نقطه شروع خوبی است. هنگام انتخاب پرده، شما دو گزینه دارید. ساخت پنجره های سفارشی که گزینه ای زیبا و در عین حال بسیار گران قیمت است، یا خرید پرده‌های آماده که با قیمت‌های متنوع در دسترس هستند.

سوالات متداول خرید پرده منزل

قبل از خرید پرده برای پنجره چه نکاتی را باید در نظر گرفت:

  • قبل از خرید پرده، این 5 مورد را در نظر بگیرید: پارچه، رنگ، الگوها، اندازه و نگهداری پرده‌ها.
  • چگونه رنگ پرده های خود را برای پنجره انتخاب کنم: بهتر است رنگی را انتخاب کنید که مکمل وسایل خانه شما باشد. بنابراین، رنگ‌ها و الگوهای مکمل را انتخاب کنید.
  • کدام نوع پرده بهتر است: پرده‌های سفارشی با مواد کم نگهداری مانند کتان، ابریشم، ابریشم مصنوعی و مخمل بهترین گزینه برای هر خانه‌ای هستند.
  • چگونه پرده‌های اتاق نشیمن خود را انتخاب می کنید: پرده‌های بلند را با سبک و رنگ مکمل انتخاب کنید. پارچه را با توجه به نیاز خود به نور طبیعی در اتاق سفارشی کنید.

کلام آخر نکات مهم خرید پرده منزل

در این مقاله سعی کردیم شما را با نکات مهم خرید پرده منزل آشنا کنیم و به انواع پارچه های متناسب با فضای منزل شما اشاره کردیم.

در برخی از موارد شما می‌توانید با فروش پرده منزل خود در صورتی که جنس و سلامت مناسب را داشته باشند اقدام به خرید پرده مورد علاقه خود نمایید.

سمساری طنین بزرگترین خریدار و فروشنده لوازم منزل خدمت قیمت گذاری منصفانه را در اختیار مشتریان گرامی قرار داده است که شما می‌توانید در صورتی که تمایل دارید پرده منزل خود را به فروش برسانید بر روی پرده منزل شما قیمت گذاری منصفانه و به روز را انجام داده و در صورتی که با قیمت اعلام شده موافق هستید می‌توانید پرده منزل خود را به ما به فروش برسانید.

همچنین می‌توانید برای مشاهده تمامی خدمات ما بر روی لینک خریدار لوازم منزل کلیک نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید