راهنمای خرید یخچال دست دوم

راهنمای خرید یخچال دست دوم

وقتی نوبت به انتخاب هر یخچالی می‌رسد چه نو باشد و یا دست دوم، بسیاری از مواردی که باید در نظر بگیرید بسیار مهم است. خرید یخچال و فریزر دست دوم اگرچه معایب خود را دارد و لزوماً توصیه نمی‌شود، گاهی اوقات خرید یک وسیله آشپزخانه دست دوم تمام آن چیزی است که بودجه ما اجازه می‌دهد. خرید یخچال دست دوم می‌تواند راهی موثر برای به دست آوردن یکی از ضروری‌ترین لوازم آشپزخانه باشد و همچنین می‌تواند مقدار بیشتری از پول نقد را برای شما نگه دارد. در این مقاله سعی داریم راهنمای خرید یخچال دست دوم را در اختیار شما قرار دهیم لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

نکاتی که هنگام خرید یخچال دست دوم باید بدانید

با دنبال کردن این نکات، می‌توانید یخچال دست دوم مناسب خود را پیدا کنید:

1. فضای خود را اندازه گیری کنید

همانطور که با هر وسیله یا مبلمان جدیدی انجام می‌دهید، مهم است که قبل از خرید آن مطمئن شوید که از نظر ابعاد برای منزل شما مناسب است. قبل از خرید یخچال دست دوم سعی کنید: طول، عرض و عمق نقطه ای که یخچال شما در آن قرار می‌گیرد را اندازه گیری کنید. این امر به ویژه هنگام خرید وسایل دست دوم بسیار مهم است، زیرا معمولاً قابل عودت نیستند. برای اینکه این یخچال به درستی در محل خود قرار بگیرد، باید در هر طرف و روی آن یک فاصله چند سانتی وجود داشته باشد.

حتما مطالعه کنید:  نحوه فروش یخچال دست دوم
خرید یخچال دست دوم
در هنگام خرید یخچال دست دوم سعی کنید محدوده قیمتی خود را متناسب با نیاز خود تعیین کنید.

2. محدوده قیمت خود را تعیین کنید

یخچال فریزرهای دست دوم بسته به سن، ساخت و مدل، دارای طیف قیمتی بسیار متنوعی هستند. محدوده‌ای را در نظر بگیرید  و فقط به مدل‌هایی باشید که نیاز شما را می‌تواند بر آورده کند. حتی در برخی از اوقات هزینه کردن بابت یک ویژگی ساده می‌تواند بر روی مبلغی که شما باید پرداخت نمایید تاثیر زیادی بگذارد.

3. تحقیق درباره مدل های موجود در بازار

قبل از خرید، از طریق وب سایت‌ها، کمی تحقیق آنلاین انجام دهید. برخی از تولیدکنندگان کالاهای قابل اعتمادتری نسبت به سایرین تولید می‌کنند، بنابراین بررسی کنید که چه نوع تعمیرات، هزینه‌های عملیاتی، و تجربیاتی که صاحبان و کارشناسان درباره یخچال‌های مختلف گزارش می‌دهند و نظرات مشتریان را نیز مورد بررسی قرار دهید.

4. سوال بپرسید

فهرستی از سؤالات آماده داشته باشید تا از فروشنده درباره یخچال دست دوم که می‌فروشد بپرسید. باید بتوانید این احساس را داشته باشید که آیا دستگاه برای نیازهای شما مناسب است یا خیر. شما می‌توانید این سوال ها را در نظر بگیرید:

چرا داری این را می فروشی؟
پاسخ به این سوال چیزهای زیادی را به شما خواهد گفت. اگر آنها به سادگی به مکانی می‌روند که مجهز به یخچال است یا آشپزخانه خود را بازسازی می‌کنند و واحد قدیمی خود را بازیافت می‌کنند، این کالا می‌تواند یک محصول با کیفیت بالا باشد.

آیا مشکلی در آن وجود دارد؟
اکثر مردم در مورد هر نقص یا مشکلی صادق خواهند بود، شما می‌توانید پس از کسب اطلاعات کامل تصمیم بگیرید آیا وسیله مورد نظر برای شما قابل استفاده است یا خیر.

آیا شما مالک اصلی هستید؟
لوازم خانگی تک مالکی به اندازه یک خودروی تک مالکی مطلوب است، زیرا این شخص همه چیز را در مورد تاریخچه آن می‌داند. بعلاوه، اگر شخصی برای مدت طولانی مالک چیزی باشد، به احتمال زیاد رسیدگی کامل را برای حفظ آن وسیله انجام داده است.

حتما مطالعه کنید:  نکات مهم خرید یخچال که باید به آن توجه کنید

چه شکلی است؟
ممکن است فروشنده عکسی از داخل و خارج یخچال منتشر کرده باشد. اگر نه، در مورد رنگ، وضعیت، قفسه‌ها و سطل‌های نگهداری بپرسید تا ارزیابی کنید که آیا نیازهای شما را برآورده می‌کند یا خیر.

همه قطعاتش رو داره؟
اطمینان حاصل کنید که همه چیز مانند قفسه‌ها، ظروف، و دستگیره های در وجود داشته باشد، یا تحقیق کنید که آیا می‌توانید به راحتی آنها را تعویض کنید.

راهنمای خرید یخچال دست دوم
در هنگام خرید یخچال دست دوم سعی کنید از سلامت قطعات آن اطمینان حاصل نمایید.

5. موارد مهم را بررسی کنید

هنگامی که جستجوی خود را به چند برند یا یخچال محدود کردید، زمان آن فرا رسیده است که شخصاً از هر یک بازدید کنید. برای انجام یک بررسی کامل آماده باشید و اگر بتوانید یک دوست یا خویشاوند را برای نظر دوم با خود بیاورید، خیلی بهتر است. در اینجا مواردی وجود دارد که باید به دنبال آنها باشید:

سن:

یخچالی که بیش از یک دهه از عمر آن می‌گذرد احتمالا خیلی قدیمی است. در حالی که لوازم خانگی گذشته به دلیل کیفیت ساخت خود شناخته شده‌اند، آنقدر که شما می‌خواهید کارآمد انرژی نیستند. حتی در برخی از اوقات یک کالایارزان قیمت می‌تواند از نظر قبض آب و برق برای شما گران باشد.

سردی:

در صورت امکان، دمای داخلی فریزر و یخچال را بررسی کنید. برای جلوگیری از فاسد شدن غذا، این دماها باید به ترتیب ۰ درجه فارنهایت و ۳۸ درجه فارنهایت باشد.

بو:
هنگامی که بوی زننده ای در یک دستگاه قرار می گیرد، زیاد است خلاص شدن از شر بوی بسیار دشوار است، بنابراین قبل از خرید یک بو بکشید.

مهر و موم درب:
برای تست مهر و موم محکم، یک تکه کاغذ را بین درب بسته و دستگاه قرار دهید. هنگام تلاش برای برداشتن کاغذ باید مقاومتی وجود داشته باشد. اگر نه، بررسی کنید که آیا می‌توان با سفت کردن لولاها مشکل را برطرف کرد یا اخیر.

حتما مطالعه کنید:  انواع یخچال خارجی
نکات مهم خرید یخچال فریزر دست دوم
در هنگام خرید یخچال و فریزر دست دوم سعی کنید در صورت سلامت یخچال به رنگبندی آن توجه نکنید زیرا میتوانید آن را تغییر رنگ دهید.

6. مواردی که زیاد مهم نیستند

موانع خاصی وجود دارد که ممکن است با آنها روبرو شوید، اما اگر یخچال فریزر استفاده شده کاملاً خوبی پیدا کنید، می‌توانید بر آنها غلبه کنید. اجازه ندهید این جزئیات جزئی شما را از خرید واحد منصرف کند. مثلا:

رنگ:
اگر رنگ  یک دستگاه  را دوست ندارید، یک قوطی رنگ اسپری می‌تواند به راحتی آن را سفید یا سیاه کند.

جهت باز شدن درب:
اگر در برای چیدمان خانه شما به جهت اشتباه باز می‌شود، احتمالاً می‌توان به راحتی آن را طوری تنظیم کرد که به سمت دیگر حرکت کند.

قیمت:
فراموش نکنید، شما همیشه می‌توانید در مورد قیمت مذاکره کنید. اگر هر وسیله‌ای که به آن علاقه دارید بیش از حد قیمت شما است، می‌توانید از طریق تلفن در مورد ثابت یا انعطاف پذیر بودن قیمت استعلام بگیرید.

7. آیا یخچال کار می کند؟

ممکن است، در بیشتر مواقعی که یخچال دست دوم می‌خرید، دستگاه‌ها به برق وصل نمی‌شوند و کار نمی‌کنند، بنابراین نمی‌توانید مطمئن باشید که یک یخچال با کیفیت دریافت می‌کنید.

در حالی که فروشندگان لوازم خانگی دست دوم ممکن است ضمانتی برای هر چیزی که می‌فروشند ارائه دهند، اگر با فروشنده فردی سر و کار دارید، ممکن است این گزینه را نداشته باشید.

حداقل قبل از بستن قرارداد، بررسی کنید که موتور یخچال با وصل کردن آن به برق کار کند.

راهنمای خرید یخچال دست دوم
در هنگام خرید یخچال دست دوم از قابل تعمیر و در دسترس بودن لوازم آن اطمینان حاصل نمایید.

8. در دسترس بودن و هزینه قطعات

هنگام خرید یک یخچال دست دوم، مهم است که بدانید ممکن است با چه نوع هزینه‌های تعمیر و نگهداری مواجه شوید. ممکن است فکر کنید که با خرید یک یخچال دست دوم با نام‌های تجاری معروف به قیمت ارزان، معامله خوبی را انجام داده اید، اما به یاد داشته باشید که یخچال‌های درجه یک معمولاً قطعات گران قیمت دارند. همچنین مراقب مدل‌های قدیمی یا کمیاب باشید، زیرا ممکن است قطعات این یخچال‌ها به سختی تهیه شوند و در آینده باعث تاخیر در روند تعمیر یخچال شوند.

کلام آخر راهنمای خرید یخچال دست دوم

در این مقاله سعی کردیم راهنمای خرید یخچال دست دوم که برای شما مناسب است را در اختیارتان قرار دهیم. اگر به دنبال خرید یخچال دست دوم هستید و یا حتی می‌خواهید یخچال خود را به فروش برسانید کافیست با سمساری طنین تماس حاصل نموده و یا بر روی لینک خریدار یخچال ساید بای ساید کلیک کنید تا از خدمات ما استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید