راهنمای خرید یخچال دوقلو

راهنمای خرید یخچال دوقلو

سال‌ها است که یخچال‌ها و راهنمای خرید یخچال دوقلو؛ به عنوان یکی از اجزای اصلی آشپزخانه در نظر گرفته می‌شوند و خرید یکی از آن‌ها با گزینه‌های بسیار با ارزش و مهم محسوب می‌شود.

شما امروزه می‌توانید طیف روزافزونی از گزینه‌های رنگ و سبک، طراحی‌های هوشمندانه طراحی‌شده برای ناپدید شدن در دکوراسیون و طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های هوشمند جدید، از جمله ویژگی‌هایی که با هدف تغییر کامل آشپزخانه شما طراحی شده‌اند، پیدا کنید.

بودجه شما چقدر است؟

قیمت یخچال؛ یکی از مهم‌ترین عوامل تصمیم‌گیری هنگام خرید یخچال جدید است. برای شروع، تخمینی از میزانی که می خواهید خرج کنید را محاسبه کنید

این نکته را در نظر داشته باشید که شما می‌توانید با توجه به بودجه‌ای که مد نظر دارید می‌توانید به همان اندازه ویژگی‌های خاصی که انتظار دارید را دریافت کنید.

شما هرچقدر بیشتر هزینه کنید گزینه‌های انتخابی شما بیشتر می‌شود و ویژگی‌های خاصی را نیز دریافت می‌کنید. توجه به این نکته توجه داشته باشید که حتما الزامی برای بودجه زیاد خرج کردن وجود ندارد.

شما می‌توانید با توجه به فضای آشپزخانه، تعداد افرادی که در خانه زندگی می‌کنند، میزان غذایی که پخته می‌شود و باید در یخچال نگهداری شود اقدام به خرید یخچال نمایید.

یخ زدایی یخچال
سعی کنید ویژگی یخ زدایی یخچال را در گزینه های خود قرار دهید.

ظرفیت یخچال مورد نظر

ظرفیت یخچال؛ بر حسب لیتر اندازه گیری می‌شود. و با پیشرفت در صنعت فناوری، محدوده ظرفیت دستگاه از کم‌ترین ظرفیت به بالاترین نرخی افزایش یافته است.

اما برای اینکه بتوانید نیاز خود را تعیین کنید، یک عامل کلیدی باید در نظر گرفته شود و آن هم تعداد افرادی که در خانه زندگی می‌کنند است، توجه به این عامل کلیدی مقدار غذایی را که در یخچال نگهداری می‌کنید تعیین می‌کند.
به عنوان مثال: اگر یک خانواده 2 یا 3 نفره هستید، یک یخچال 150 تا 250 لیتری کافی است. از طرف دیگر، برای یک خانواده بزرگ‌تر چهار تا پنج نفره، ممکن است بخواهید به سراغ یک یخچال 250 تا 500 لیتری بروید.

اما اگر یک خانواده چهار نفره باشد، یک یخچال 250 تا 350 لیتری باید به اندازه کافی خوب باشد. خانواده‌های بزرگ شش تا هفت نفره البته به یک یخچال بزرگ با ظرفیت بین 550 تا 850 لیتر نیاز دارند.
علاوه بر این، یخچال‌هایی با ظرفیت 40 تا 100 لیتر دارید که اگر تنها زندگی می‌کنید بهترین گزینه هستند. گاهی اوقات، با وجود نداشتن تعداد زیادی از اعضای خانواده، ممکن است به ظرفیت بالاتری نیاز داشته باشید، بنابراین همیشه توصیه می‌شود قبل از تصمیم گیری در مورد ظرفیت، نیازهای خود را با جزئیات در نظر بگیرید.

حتما مطالعه کنید:  راهنمای خرید یخچال دست دوم

یخ زدایی یخچال

همه یخچال‌ها دارای گردش هوای خنک در داخل محفظه خود هستند و در مورد گزینه‌های خنک کننده مستقیم، این گردش از طریق همرفت طبیعی و بدون کمک هیچ گونه حمایت خارجی انجام می‌شود.

عیب عمده این روش توزیع ناهموار است که منجر به تشکیل یخ در یخچال می‌شود. بنابراین، شما باید یخچال را به صورت دستی در فواصل زمانی معین یخ زدایی کنید.

چند مزیت این فناوری این است که چنین یخچال‌هایی مقرون به صرفه هستند و برق کمتری مصرف می‌کنند.
از طرفی یخچال فریزرهای بدون ایجاد یخ وجود دارد. همانطور که از نام آن پیداست، در یخچال‌های بدون یخ، هیچ  گونه یخ زدگی وجود ندارد.

این یخچال‌ها با کمک فن‌های برقی هوای خنک را به طور یکنواخت به گردش در می‌آورند. این روش اجازه نمی‌دهد یخ در داخل محفظه‌ها تشکیل شود و از این رو غذای شما را در معرض فریزر قرار نمی‌دهد.

اما آنها نسبت به یخچال‌های خنک مستقیم گران‌تر هستند و به دلیل استفاده از فن‌ها، برق بیشتری مصرف می‌کنند.

ظرفیت یخچال
شما باید با توجه به تعداد اعضای خانواده اقدام به خرید یخچال نمایید.

سبک درب یخچال

قدم بعدی در انتخاب بهترین یخچال، تصمیم‌گیری در مورد نوع درب یا نوع یخچال است. در حالی که برخی یخچال درب فرانسوی را برای مشخصات شیک‌تر و کشوها و قفسه‌های پهن‌تر ترجیح می‌دهند، برخی دیگر ترجیح می‌دهند برای بخش فریزر بزرگ‌تر آن، از یک مدل ساید بای ساید استفاده کنند.
در اصل شش نوع یخچال وجود دارد: یک درب، دو درب، سه درب، مینی، ساید بای ساید، درب فرانسوی.
در ادامه به معرفی مختصر این نوع یخچال‌ها خواهیم پرداخت:

یخچال یک درب:

  • یکی از رایج‌ترین انواع یخچال، این نوع یخچال اغلب برای یک فرد مجرد یا یک خانواده دو نفره مناسب است.
  • این یخچال‌ها تنها یک درب برای یخچال و فریزر دارند.
  • آنها بدنه بسیار جمع و جور و ظرفیت متوسطی بین 165 تا 280 لیتر دارد.
  • با توجه به اندازه، یخچال‌های تک در قفسه‌های محدودی دارند.
  • از نظر فن آوری خنک کننده، اکثر یخچال‌های تک در دارای یک فریزر یخ زدایی دستی هستند که در آن باید دکمه‌ای را به صورت دستی فشار دهید تا یخ را یخ زدایی کنید.

یخچال دو درب:

یخچال با فریزر بالا و یخچال با فریزر پایین محبوب‌ترین نوع یخچال هستند، که در آن فریزر در بالای محفظه اصلی نگهداری مواد غذایی تازه قرار دارد.

یخچال دو درب فضای بسیار بیشتری دارد و برای خانواده‌هایی با جمعیت چهار یا پنج نفر مناسب است. یخچال‌های دو درب معمولا با ظرفیت 235 تا 415 لیتر عرضه می‌شوند.

در مقایسه با یخچال‌های یک درب، یخچال‌های دو درب برای عملکرد به انرژی بیشتری نیاز دارند. با این حال، به لطف رتبه بندی برچسب کم مصرف، می‌توانید یخچال‌های دو درب را انتخاب کنید که انرژی کمتری مصرف می‌کنند.

بر خلاف یخچال‌های یک درب، یخچال‌های دو درب بدون یخ زدگی هستند. این فناوری امکان توزیع یکنواخت هوای خنک در داخل یخچال توسط فن‌های برقی را فراهم می‌کند، به زبان ساده، تشکیل یخ وجود ندارد و نیازی به یخ زدایی نیست.

حتما مطالعه کنید:  تنظیمات یخچال هیتاچی

برخی از برندها یخچال‌های دو درب را ارائه می‌دهند که فریزر در پایین آن قرار دارد. مزیت اصلی یخچال‌های فریزر پایین این است که فریزر کمی بزرگ‌تر و عمیق دارند. یکی دیگر از مزایای فریزرهای زیرین راحتی است.

برای اکثر مردم، قسمت اصلی نگهداری مواد غذایی تازه، قسمتی است که بیشتر استفاده می‌شود، در حالی که واحد فریزر نسبتاً کمتر استفاده می‌شود. با فریزر پایین، یخچال شما در سطح چشم قرار می‌گیرد.

این امر یافتن اقلام رایج مانند سبزیجات، شیر و سایر مواد غذایی رایج را آسان‌تر می‌کند. در حالی که یک واحد فریزر پایین دارای چندین مزیت است، مدل‌های زیادی در بازار موجود نیست.

یخچال درب فرانسوی:

یخچال درب فرانسوی؛ دارای فریزر در پایین هستند و مانند یک کشو با دو در نیمه عرض باز می‌شوند. به طور معمول، یخچال‌های درب فرانسوی از نظر عرض بین 30 تا 36 اینچ هستند.
یک یخچال درب فرانسوی علاوه بر اینکه ظاهر و احساسی مدرن به فضا می‌بخشد، خروج هوای خنک را نیز به حداقل می‌رساند. اگرچه اکثر آنها دارای یک فریزر به سبک کشو هستند، برخی از یخچال‌ها دارای درب فرانسوی برای قسمت فریزر نیز هستند.

یخچال ساید بای ساید:

یخچال ساید بای ساید؛ یخچال شما را درست از وسط تقسیم می‌کنند و غذاهای منجمد را در سمت چپ و مواد غذایی تازه را در سمت راست به شما ارائه می‌دهند.

برخی از مدل‌ها فضای مساوی را برای هر دو بخش ارائه می‌کنند، اما اکثر آنها چند اینچ اضافی برای یخچال دارند. این می‌تواند یک بخش فریزر باریک خاص را ایجاد کند.
یخچال ساید بای ساید در مدل‌های بسیار متنوعی عرضه می‌شوند و نسبت به همتایان فریزر بالا و پایین خود که به صورت افقی ساخته شده‌اند، ویژگی‌های بیشتری دارند.

هدف بسیاری از این ویژگی‌ها صرفه جویی در فضا است، به خصوص در مورد قفسه بندی داخل درها. یخچال ساید بای ساید نیز برای باز کردن درها به فضای خالی زیادی نیاز ندارند و برای آشپزخانه‌های باریک ایده آل هستند.

با توجه به تقسیم عمودی، احتمالاً می‌خواهید با گسترده‌ترین مدلی که با آشپزخانه و بودجه شما سازگار است، استفاده کنید.

آنها بزرگ هستند و ظرفیت کافی برای یک خانواده حتی شش یا هفت نفره دارند. اکثر یخچال‌های ساید بای ساید معمولا با ظرفیت 531-700 لیتر عرضه می‌شوند.

سبک درب یخچال
شما میتوانید با توجه به فضای آشپزخانه و سبک چیدمان آشپزخانه اقدام به خرید یخچال نمایید.

الگوی درب یخچال

از آنجایی که شما هر روز از یخچال خود استفاده خواهید کرد، روکش و سبک می‌تواند تاثیر زیادی در بهبود ظاهر کل فضای آشپزخانه شما داشته باشد.

به سراغ یخچالی با ظاهری تمیز بروید که کاملاً با فضای داخلی فضای شما ترکیب شود.

فولاد ضد زنگ محبوب‌ترین روکش در بین مصرف کنندگان است، هرچند به خاطر داشته باشید که آهنربا را در خود نگه نمی‌دارد. برخی از یخچال‌های جدید با روکش استیل ضد زنگ مشکی نیز عرضه می‌شوند که نه تنها نگهداری آن آسان‌تر است، بلکه کثیف‌تر نیز هست.

حتما مطالعه کنید:  راهنمای خرید یخچال بوش (Bosch)

شما همچنین با رنگ‌های پررنگی مانند قرمز استفاده می‌کنید، اگرچه چنین پوشش‌هایی در مدل‌های سطح بالا وجود ندارد.

کمپرسورهای مورد نیاز یخچال

کمپرسورها به حفظ دمای داخل یخچال کمک می‌کنند. باید توجه داشت که یخچال‌های کوچکتر معمولاً با کمپرسورهای عمومی عرضه می‌شوند، در حالی که یخچال‌های سایز متوسط ​​و بزرگ با کمپرسورهای اینورتر عرضه می‌شوند.
کمپرسور جنرال:
این کمپرسورها با سرعت بسیار بالا شروع به کار کرده و سپس با سرعت ثابت به کار خود ادامه می‌دهند.

به این ترتیب، حتی اگر از دست دادن خنک کننده وجود نداشته باشد، آنها با همان سرعت به کار خود ادامه می‌دهند و زمانی که به سطح خنک کننده بهینه رسیدند خاموش می‌شوند.
کمپرسور اینورتر:
کمپرسورهای اینورتر طبیعتاً سازگار هستند و بسته به میزان سرمایش مورد نیاز، سرعت بسیار متفاوتی دارند.

آنها با سرعت کم شروع به کار می‌کنند و فقط زمانی سرعت می‌گیرند که خنک کننده از بین برود. این به آنها اجازه می‌دهد تا در مصرف انرژی کارآمدتر باشند.

بهره وری انرژی یخچال

هنگام خرید یخچال جدید یا مدل دست دوم، همیشه به دنبال برچسب مصرف انرژی باشید که به شما می‌گوید یخچال در هر واحد چقدر برق مصرف می‌کند.

هر چه امتیاز ستاره باشد، مصرف برق آن کمتر خواهد بود. بدیهی است که قیمت یک یخچال 5 ستاره بیشتر از یک یخچال 2 ستاره است. اما این به کاهش هزینه‌های کلی در دراز مدت کمک می‌کند.

بهره وری انرژی یخچال
سعی کنید یخچالی را خریداری نمایید که دارای برچسب انرژی بهتری باشد تا در هزینه برق شما صرفه جویی شود.

گارانتی برند یخچال

از آنجایی که اکثر یخچال‌ها دارای دوره گارانتی محدود هستند، بهتر است به سراغ برندهایی بروید که گارانتی اضافی برای یخچال ارائه می‌دهد.

هر چند این احتمال وجود دارد که گارانتی تمدید شده بدون هزینه نباشد.

برندهایی مانند سامسونگ و ال‌جی گارانتی طولانی‌تری برای یخچال‌ها ارائه می‌کنند، بنابراین ارزش هزینه اضافی برای یک محصول گران قیمت را دارد.

قبل از خرید یخچال چه نکاتی را باید بررسی کنم؟

نکاتی که قبل از خرید یخچال باید در نظر گرفت:

  • قبل از خرید یخچال جدید، فضای آشپزخانه و چیدمان را در نظر بگیرید
  • سبک و پیکربندی یخچال خود را انتخاب کنید مانند: ساید بای ساید، فریزر پایین یا فریزر بالا
  • ظرفیت یخچال و گزینه های ذخیره سازی را در نظر بگیرید
  • ویژگی هایی را که می خواهید بررسی کنید
  • به دنبال ویژگی های یخچالی باشید که استفاده می کنید
  • ابعاد یخچال و اندازه ای که باید در یخچال قرار دهید را بررسی کنید.
  • مصرف برق
  • ظرفیت
  • بودجه
  • رنگ یخچال مورد نظر خود را انتخاب کنید

کلام آخر راهنمای خرید یخچال دوقلو

در این مقاله سعی کردیم راهنمای خرید یخچال دوقلو را در اختیار شما قرار دهیم، تا شما بتوانید بهترین یخچال دوقلو را انتخاب کرده و با ویژگی‌هایی که مد نظر دارید بتوانید بهترین نوع را خریداری نمایید.

ممکن است تمایل داشته باشید، برای خرید یک یخچال با بودجه بالاتر یخچال موجود در خانه خود را به فروش برسانید. سمساری طنین بزرگترین خریدار و فروشنده یخچال دوقلو در سراسر کشور است که شما می‌توانید از خدمات قیمت گذاری منصفانه ما استفاده نمایید.

در صورتی که قیمت اعلام شده توسط کارشناسان ما مورد تایید شما بود، یخچال خود را به ما بفروشید. برای استفاده از خدمات ما می‌توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نموده و یا بر روی لینک خریدار یخچال کلیک نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید