نکات مهم در هنگام خرید لوازم شرکتی

نکات مهم در هنگام خرید لوازم شرکتی

برای خرید تجهیزات شرکت نکات مهم در هنگام خرید لوازم شرکتی؛ وجود که به نوعی مهم‌ترین عامل و از اساسی‌ترین خریدها محسوب می‌شود. زیرا هر کسب و کاری احتمالاً به نوعی تجهیزات نیاز دارد. این می‌تواند تجهیزات اداری یا ماشین آلات باشد که برای اطمینان از بهره وری در سازمان خود به آنها نیاز دارید. مهم نیست که چه نوع تجهیزاتی را خریداری می‌کنید، مهم این است که مطمئن شوید که انتخاب درستی دارید. خرید تجهیزات برای کسب و کار شما نباید سخت باشد. زیرا اگر نکات مهم در هنگام خرید لوازم شرکتی را بدانید می‌توانید بهترین خرید را انجام دهید در این مقاله سعی داریم شما را با این نکات آشنا کنیم لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

نکات مهم در هنگام خرید تجهیزات

قبل از سرمایه‌گذاری در تجهیزات اداری گران‌قیمت؛ مطمئن شوید که عوامل اساسی زیر را در نظر گرفته‌اید تا به شما در تصمیم‌گیری صحیح در مورد تجهیزات تجاری خود کمک کند. در ادامه به مهم‌ترین عوامل اشاره می‌کنیم:

نیازهای خود را تعریف کنید

عواملی که باید هنگام خرید تجهیزات برای کسب و کار؛ خود در نظر بگیرید زیرا هر کسب و کاری باید قبل از خرید تجهیزات نیازهای خود را مشخص کند.

هنگام خرید تجهیزات؛ تمام دلایلی که به آنها نیاز دارید را ارزیابی کنید. شما باید بدانید که تجهیزات شما باید چه اهدافی را برآورده کند، خواه سخت‌افزار مناسب را به کارکنان اداری خود بدهد یا کار را برای کارگران ساختمانی آسان‌تر کند.

این می‌تواند بهبود فروش، ارتباطات در دفتر، اتوماسیون وظایف یا سریعتر کردن فرآیندهای تصمیم‌گیری باشد. از این طریق، خواهید دید که آیا واقعاً لازم است آن دستگاه را بخرید، یکی را اجاره کنید یا جایگزینی کاملاً متفاوت پیدا کنید.

قبل از انجام هر کار دیگری، فهرستی از کارهایی که تجهیزات تجاری شما برای آنها نیاز است تهیه کنید. چه تجهیزاتی برای راه اندازی کسب و کار شما ضروری است؟

حتما مطالعه کنید:  راهنمای خرید میز و ست اداری

چیزی که ممکن است آنقدر مهم نباشد همچنان می‌تواند به افزایش بهره وری یا تسهیل کار کمک کند. دانستن این موارد به شما کمک می‌کند تا تجهیزات مناسبی را برای برآورده کردن نیازهای کسب و کار خود انتخاب کنید.

لوازم شرکتی
قبل از خرید لوازم شرکتی سعی کنید ابتدا هزینه خود را مشخص کنید تا با سرعت بیشتری بتوانید خرید لوازم شرکتی را انجام دهید.

هزینه را مشخص کنید

هزینه هر چیزی شاخص خوبی برای ارزش و کارایی آن است. این به سادگی به این معنی است که اگر بهترین‌ها را می‌خواهید، باید مایل باشید بهای بالایی را که با آن همراه است بپردازید.

در این مرحله، داشتن ایده روشنی از مشخصاتی که تجهیزات تجاری مورد نیاز دارند، مهم است. معمولاً، افراد تجاری می‌خواهند بهترین معاملات را داشته باشند و آن هم پایین‌ترین قیمت‌ است.

سطح آموزش پرسنل

ملاحظات مهم دیگر هرگونه آموزشی است که کارکنان شما ممکن است در مورد عملکرد ایمن تجهیزات نیاز داشته باشند.

  • آیا کارکنان من دانش کافی برای استفاده صحیح از این تجهیزات را دارند؟
  • آیا آنها به آموزش اضافی نیاز خواهند داشت؟
  • هزینه چنین آموزشی چقدر است؟

داشتن قطعاتی از تجهیزاتی که کار نمی‌کنند فایده ای ندارد و این خطرناک است که ماشین آلات پیچیده با افراد آموزش ندیده در تماس باشند.

این می‌تواند منجر به نیاز مکرر به تعمیرات، تعمیر و نگهداری یا بروز آتش سوزی شود. جدای از آن، آموزش کارکنان به شما کمک می‌کند تا از نقاط قوت آنها استفاده کنید و استعدادهای برتر را حفظ کنید.

هزینه نگهداری لوازم شرکتی را در نظر داشته باشید

همانطور که نگهداری مهم و ضروری است، باید بدانید که باید چیزی در دسترس شما باشد. بنابراین، حتی پس از راه‌اندازی موفقیت‌آمیز شرکت ساخت‌وساز خود، مطمئن شوید که به سراغ دستگاهی بروید که به خدمات کمتری نیاز دارد، در نتیجه به شما امکان می‌دهد برای کارهای مهم‌تر پول بگذارید. شما می‌توانید موارد زیر را برای هزینه نگهداری لوازم شرکتی در نظر داشته باشید:

  • هزینه نگهداری این تجهیزات چقدر است؟
  • آیا هزینه آن خیلی گزاف خواهد بود؟
  • آیا می توانید هزینه را تامین کنید؟
  • چگونه می‌توان این هزینه را به طور موثر کاهش داد؟
خرید لوازم شرکتی
یکی از مهمترین مواردی که باید در هنگام خرید لوازم شرکتی به آن توجه داشته باشید کیفیت لوازم است تا زود از کار نیفتد.

کیفیت لوازم شرکتی را فدای قیمت نکنید

کیفیت لوازم خریداری شده در هر زمانی اهمیت خاص به خود را دارد. دلیل این امر این است که کیفیت برای مدت طولانی و با کارایی بیشتر از کمیت صرف به شما خدمت می‌کند.

حتما مطالعه کنید:  راهنمای فروش میز و صندلی اداری

بنابراین، اطمینان حاصل کنید که برند تجهیزاتی که برای آن می‌روید نظرات بسیار خوبی از کاربران دارد و خود تجهیزات عالی هستند. شما ممکن است نیاز به توصیه یک متخصص داشته باشید.

این متخصص عملکردهای اصلی را که برای نوع تجهیزاتی که می‌خرید بسیار مهم است، درک می‌کند و به شما اطلاع می‌دهد که آیا انتخاب شما قابل اجرا است یا خیر.

نیازهای قدرت

هر قطعه ای از تجهیزاتی که خریداری می‌کنید برای عملکرد به نوعی نیرو نیاز دارد. بنابراین، سؤالات در این راستا نیز بسیار مهم است.

سوالاتی مانند: آیا برق کافی برای تامین نیازهای الکتریکی یخچالی که برای کسب و کار رستوران خود استفاده می‌کنم، خواهم داشت؟

هنگامی که نوع برق مورد نیاز را تعیین کردید، می‌توانید از نحوه تامین انرژی و روش‌های جایگزین برای مدیریت قبض‌های برق خود بپرسید.

سودآوری لوازم شرکتی خریداری شده

این تجهیزات چقدر برای کسب و کار من ارزش خواهد داشت؟ آیا این ارزش بیشتر از آن چیزی است که شما می‌خواهید یا انتظار دارید؟

این مرحله می‌تواند به سادگی تعیین مقدار پولی باشد که به دلیل ظرفیت دستگاه به طور مستقیم یا غیرمستقیم می‌خواهید به دست آورید، و مقایسه آن نتیجه تخمینی با آنچه اکنون دارید که دستگاه را دریافت نکرده‌اید.

خرید تجهیزات شرکتی
در هنگام خرید تجهیزات اگر نیاز به فضای زیادی دارید ابتدا سعی کنید اندازه های لازم را یادداشت کنید.

فضای اداری موجود

آیا این تجهیزات با محیط اداری من مطابقت دارد بدون اینکه کارایی آن و بهره وری کارگران را به خطر بیندازد؟

در حالی که زیبایی‌شناسی واقعاً یک معیار نیست، تجهیزاتی که می‌خرید باید فضای خاص خود را داشته باشد و مجبور نباشد برای فضا با چیزهای دیگر رقابت کند.

یک محیط اداری فشرده آن چیزی نیست که شما می‌خواهید، بنابراین ممکن است بخواهید ابتدا به یک مکان تجاری جدید فکر کنید.

نرخ استهلاک را در نظر بگیرد

این دستگاهی که می‌خرم چقدر دوام می‌آورد در حالی که سطح قابل قبولی از ارزش به من می‌دهد؟ آیا این دستگاه به راحتی فرسوده می شود و چه کاری می توانم انجام دهم تا آن را متوقف کنم یا بهتر آن را از بین ببرم؟

این عامل معمولاً به موادی بستگی دارد که این چیز از آنها ساخته شده است. به عنوان مثال، قطعات تجهیزاتی که از آلومینیوم ساخته شده‌اند بیشتر از قطعاتی که فقط از آهن ساخته شده‌اند عمر طولانی‌تری دارند.

آهن زنگ می‌زند. بنابراین، باید در مورد مواد تشکیل دهنده آن تجهیزاتی که می‌خواهید بخرید فکر کنید و اینکه آیا ساختار آن می‌تواند استرس و فشار اضافی را تحمل کند یا خیر.

حتما مطالعه کنید:  راهنمای فروش میز و صندلی اداری

خرید یا اجاره لوازم شرکتی

اگرچه خرید یک قطعه از تجهیزات کاملاً به صرفه تر به نظر می‌رسد. با این حال، گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید، به خصوص زمانی که تجهیزات بسیار گران هستند. می‌توانید تجهیزات را اجاره کنید.

انجام این کارها بسیار ارزان است اما ممکن است معایب خاص خود را داشته باشد زیرا مالکیت کامل تجهیزات را به شما نمی‌دهد.

 از ایمنی و مقررات آگاه باشید

یکی از مواردی که در هنگام خرید تجهیزات باید در نظر گرفته شود، هرگونه مقررات یا نگرانی‌های ایمنی است که ممکن است اعمال شود.

  • آیا تجهیزاتی که می‌خرم برای کاربران خطرناک خواهد بود؟
  • آیا ضریب ایمنی بالایی دارد که به آن اجازه می‌دهد در برابر استفاده سنگین مقاومت کند؟

اینها سوالات مهمی هستند که باید بپرسید. معمولاً ایمنی با قیمت بالایی همراه است، اما مهم است. هرچه تجهیزات ایمنی بیشتری داشته باشد، بهتر است.

شما باید از عملکرد ایمن تجهیزات به خصوص در مورد ماشین آلات سنگین اطمینان حاصل کنید. این مواردی است که باید در هنگام خرید یا استخدام تجهیزات به آنها فکر کنید زیرا باید مطمئن شوید که انتخاب‌های شما مطابق با قوانین است.

همچنین باید از خریدهای اضافی که ممکن است مورد نیاز باشد، مانند تجهیزات حفاظتی که ممکن است کارکنان شما نیاز به پوشیدن داشته باشند، آگاه باشید.

خرید لوازم شرکتی نو یا دست دوم

در یک دنیای عالی، همه تجهیزات تجاری خود را جدید خریداری می‌کنید. با این حال، زمانی که با بودجه محدود کار می‌کنید، این معمولا امکان پذیر نیست. در فهرست خود به دقت ارزیابی کنید که چه چیزهایی برای خرید جدید نیاز دارید و چه چیزهایی را می‌توان به صورت دست دوم تهیه کرد.

به خاطر داشته باشید که می‌توانید انتظار داشته باشید که حداقل 25 تا 50 درصد در تجهیزات استفاده شده صرفه جویی کنید. اغلب، زمانی که از فروشندگان تجهیزات جدید دور می‌شوید و شروع به جستجوی کالاهای دست دوم می‌کنید، می‌توانید اقلامی با کیفیت بالاتر از آنچه که انتظار خرید آن را داشتید، تهیه کنید.

کلام آخر نکات مهم در هنگام خرید لوازم شرکتی

اگر به دنبال افزایش بهره وری هستید، نمی‌توانید به تنهایی کار دستی را انجام دهید. ماشین‌ها، به‌ویژه آن‌هایی که با فناوری و دیجیتالی‌سازی امروزی پشتیبانی می‌شوند، شناخته شده‌اند که سطوح بسیار بالایی از اثربخشی را در مشاغل به ارمغان می‌آورند.

اگر شما قصد دارید لوازم قدیمی شرکت خود به فروش برسانید و یا به صورت دست دوم آن را تهیه کنید می‌توانید از طریق خدمات سمساری طنین این کار را انجام دهید که فعالیت‌هایی مانند قیمت گذاری و لیست تجهیزات قابل خرید را در اختیار شما قرار می‌دهد برای این کار کافیست با کارشناسان ما تماس حاصل نموده و یا بر روی لینک خریدار لوازم شرکتی دست دوم کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید