راهنمای خرید بخاری برقی

راهنمای خرید بخاری برقی

هنگامی که فصل سرما شروع می‌شود، بسیاری از ما ممکن است بخواهیم برای گرم ماندن و مصرف انرژی کمتر در خانه خود از بخاری‌های برقی استفاده کنیم. اگر به دنبال خرید یکی از بخاری‌های برقی هستید، در این مقاله قصد داریم راهنمای خرید بخاری برقی را در اختیار شما قرار دهیم، لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

آیا بخاری‌های برقی واقعا در مصرف انرژی صرفه جویی می‌کنند؟

بخاری‌های برقی ممکن است به شما در صرفه جویی در انرژی کمک کنند. فقط اگر گرما را در جای دیگری از خانه کم کنید و از بخاری‌ها فقط برای گرم کردن اتاق‌هایی که استفاده می‌کنید، استفاده کنید.

چه خانه شما از بخاری گازی یا برقی استفاده کند، اگر ترموستات خود را روی دمای پایین‌تری تنظیم کنید و از گرم‌کننده‌های برقی برای گرم‌تر نگه‌داشتن یک اتاق در یک زمان، مانند دفتر کار خانگی استفاده کنید، ممکن است بتوانید به طور کلی در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید. 

نکات خرید بخاری برقی
در هنگام خرید بخاری برقی به نکاتی مانند سیستم گرمایشی آن توجه داشته باشید.

بخاری برقی موجود در بازار

در اینجا انواع رایج بخاری‌های برقی موجود در بازار آورده شده است:

بخاری برقی با فن

بخاری‌های کانوکشن در اندازه‌های مختلفی وجود دارند و به سرعت گرم می‌شوند و آنها را به گزینه خوبی برای گرم کردن سریع اتاق تبدیل می‌کند.

این بخاری‌ها از انواع مختلفی از المنت‌های گرمایشی مانند سرامیکی برای گرم کردن هوای اطراف خود استفاده می کنند. هوای گرم بالا می‌رود به طور طبیعی یا به کمک فن و هوای سردتر به سمت پایین رانده می‌شود، جایی که بخاری فضا آن را گرم می‌کند.

بسیاری از بخاری‌های برقی از فن استفاده می‌کنند یا ممکن است ویژگی‌های نوسانی برای توزیع هوای گرم داشته باشند. برخی از مدل‌ها دارای تنظیمات فقط فن نیز هستند، به این معنی که می‌توانید از بخاری فضای خود در ماه‌های گرم‌تر نیز استفاده کنید.

با این حال، مبتلایان به آلرژی یا آسم ممکن است بخواهند از مدلی که از پنکه استفاده می‌کند که گرد و غبار و مواد آلرژی زا را در اطراف پخش می‌کند، اجتناب کنند.

مدل‌های دارای فن نیز ممکن است سر و صدای بیشتری داشته باشند، بنابراین اگر قصد دارید از بخاری خود در طول روز کاری یا هنگام خواب استفاده کنید، این را در نظر بگیرید.

بخاری‌های تابشی یا مادون قرمز

بخاری‌های تابشی، از جمله بخاری‌های مادون قرمز، گرمای مستقیم را به هوای محیط می‌دهند. فکر کنید این شبیه به نشستن زیر نور خورشید یا نزدیک آتش است.

حتما مطالعه کنید:  انواع تکنولوژی بکار رفته در کولر گازی

اگر تمایل دارید در یک مکان بمانید و می‌خواهید گرمای مستقیم گرم بماند، یک بخاری تابشی گزینه خوبی است. با این حال، این مدل‌ها می‌توانند گران‌تر باشند.

بخاری برقی میکترمیک

این بخاری‌های پانل مانند بدون فن از ترکیب گرمای همرفتی و تابشی استفاده می‌کنند. پانل‌ها از ورق‌های میکا، نوعی ماده معدنی ساخته شده‌اند.

گرما از پانل ساطع می‌شود و جابجایی طبیعی اتاق را گرم می‌کند. اگر می‌خواهید فضایی را برای مدت طولانی گرم کنید، این گزینه ممکن است سرمایه‌گذاری خوبی برای شما باشد.

نحوه انتخاب بخاری برقی
در هنگام خرید بخاری برقی به ظرفیت گرمایشی آن توجه ویژه ای داشته باشید.

5 نکته ای که هنگام خرید بخاری باید در نظر بگیرید

استفاده از بخاری برقی راه مناسبی برای افزایش سریع دمای اتاق و افزودن گرما به هر فضایی است. بخاری‌های اتاق که در اندازه‌ها و سبک‌های مختلف موجود هستند، می‌توانند به جبران هزینه‌های آب و برق در ماه‌های سرد زمستان کمک کنند.

بسیاری از بخاری‌های‌ برقی نیز دارای ویژگی‌های خاصی مانند نوسان خودکار و کنترل های دیجیتال برای راحتی بیشتر در حین کار هستند.

 5 مورد اصلی را که باید در یک بخاری برقی به دنبال آنها باشید:.

  1. نوع بخاری
  2. ظرفیت گرمایشی
  3. بهره‌وری انرژی
  4. ویژگی‌های ایمنی
  5. سطح نویز

1.نوع بخاری

اولین عاملی که قبل از انتخاب یک بخاری برقی باید مشخص شود این است که به چه نوع بخاری نیاز دارید. در حالی که سبک‌های بخاری متعددی وجود دارد، اساساً سه فن‌آوری گرمایشی وجود دارد که هر بخاری برقی تحت آن قرار می‌گیرد: تابشی، همرفتی و فن‌آوری.

بخاری‌های همرفت معمولاً گرمایش یکنواخت و کل اتاق را فراهم می‌کنند. بخاری‌های تابشی گرمایش سریع و نقطه ای را در فضاهای کوچک ارائه می‌دهند.

بخاری‌های فن دار از یک فن داخلی استفاده می‌کنند که در یک عنصر گرمایشی می‌وزد. و بخاری‌های میکترمیک گرمای سریع و گسترده را در عین صرفه جویی در فضا ارائه می‌دهند.

انتخاب نوع مناسب بخاری برای کاربرد شما بهترین راه برای اطمینان از عملکرد موثر است. همچنین ممکن است بخواهید یک بخاری دیواری را در نظر بگیرید. برخی از مدلها به سادگی روی دیوار با براکت آویزان می‌شوند. 

2.ظرفیت گرمایش

هنگامی که به دنبال یک بخاری برقی شخصی هستید، یکی از مهم‌ترین مواردی که در یک بخاری برقی باید به آن توجه کنید، اندازه فضایی است که بخاری پوشش می‌دهد. این با درجه وات بخاری تعیین می‌شود.

به طور کلی، بخاری اتاق از 10 وات توان گرمایشی برای گرم کردن هر متر مربع از فضای شما استفاده می‌کند. بنابراین یک بخاری معمولی 1500 وات، اتاق هایی با اندازه متوسط ​​به وسعت 150 متر مربع را در صورت استفاده به عنوان منبع گرما تکمیلی پوشش می‌دهد.

با این حال، این دستورالعمل یک قانون کلی است که برای هر مدلی اعمال نمی‌شود. بسته به فناوری گرمایش، محیط داخلی و کاربرد، برخی از بخاری‌های قابل حمل ممکن است فضای بیشتری را پوشش دهند.

خرید بخاری برقی
در هنگام خرید بخاری برقی به بهره وری انرژی توجه داشته باشید زیرا بر قبض های شما تاثیر میگذارد.

3.بهره وری انرژی

اگر نگران صرفه جویی در مصرف انرژی هستید و می‌خواهید هزینه‌های گرمایشی پایینی داشته باشید، بهتر است قبل از انتخاب بخاری فضایی، راندمان را با هم مقایسه کنید.

حتما مطالعه کنید:  راهنمای فروش کولر گازی ال جی

اگرچه بخاری‌های برقی قابل حمل در حال حاضر فاقد سطح کارایی استاندارد مانند رتبه بندی EER موجود در سیستم‌های AC قابل حمل هستند، محاسبه هزینه‌های عملیاتی بخاری با استفاده از یک فرمول ساده آسان است.

برای جلوگیری از افزایش سرسام‌آور قبض‌های برق، لازم است بخاری فضایی با مصرف انرژی مناسب را متناسب با محیط و اندازه فضای خود انتخاب کنید.

به‌علاوه، ویژگی‌های ویژه‌ای مانند: حالت‌های صرفه‌جویی در مصرف انرژی، ترموستات‌های قابل تنظیم، وات کم و تایمرهای قابل برنامه‌ریزی به حداقل رساندن مصرف برق و کمک به عملکرد اقتصادی کمک می‌کنند.

4. ویژگی‌های ایمنی بخاری برقی

اگر به درستی نظارت نشود، بخاری‌های قابل حمل به راحتی می‌توانند به خطر آتش سوزی تبدیل شوند. بنابراین، توجه به ایمنی ضروری است.

برای کاهش قابل توجه خطر آتش‌سوزی، بسیاری از تولیدکنندگان بخاری‌های برقی خود را به سطوح خنک در لمس و سایر ویژگی‌های ایمنی پیشرفته برای عملکرد ایمن مجهز می‌کنند.

برخی از بخاری‌های برقی دارای یک کلید داخلی هستند که در صورت واژگونی یا خراب شدن تصادفی بخاری به طور خودکار برق را قطع می‌کند.

حفاظت در برابر گرمای بیش از حد، یکی دیگر از عملکردهای ایمنی ارزشمند، نیز در اکثر واحدهای گرمکن فضایی گنجانده شده است. این سوئیچ به عنوان یک سنسور عمل می‌کند که اگر اجزای داخلی به دمای ناایمن برسند، به طور خودکار بخاری را خاموش می‌کند.

5.سطح نویز

مانند اکثر وسایل برقی، بسیاری از بخاری‌های قابل حمل مقداری صدا در حین کار منتشر می‌کنند. با این حال برخی از مدل‌ها صدای بیشتری نسبت به بقیه تولید می‌کنند.

واحدهای بدون فن مانند بخاری قرنیز یا رادیاتور را برای عملکرد بی صدا در محیط‌های آرام مانند اتاق خواب یا دفتر خود در نظر بگیرید.

بخاری برقی
در هنگام خرید بخاری برقی به ویژگی هایی که در اختیار شما قرار میدهد توجه ویژه ای داشته باشید.

ویژگی‌های مناسب را برای بخاری برقی خود انتخاب کنید

در حالی که بخاری‌های برقی با وات یکسان به همان اندازه کارآمد هستند، اما همچنان می‌توانید به دنبال ویژگی‌هایی باشید که به شما در صرفه‌جویی در مصرف انرژی و سود بیشتر از خریدتان کمک می‌کند.

در اینجا چند ویژگی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  • ترموستات قابل برنامه ریزی: یک ترموستات قابل تنظیم به شما این امکان را می‌دهد که دمای ایده آلی را که می‌خواهید بخاری فضای شما حفظ کند، انتخاب کنید، بنابراین در صورت عدم نیاز، انرژی را هدر نمی‌دهد.
  • تنظیمات حرارتی متعدد: برخی از مدل‌های برقی فضا دارای تنظیمات مختلفی هستند، از جمله حالت سازگار با محیط زیست تا گزینه‌هایی برای استفاده از وات کمتر در مواقعی که به گرمای کمتری نیاز دارید، در اختیار شما قرار دهد.
  • تایمر: یک تایمر با خاموش شدن خودکار به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که بخاری خود را فقط برای مدت معینی روشن می‌کنید اگر فراموش کردید که هنگام خروج از اتاق آن را خاموش کنید.
  • نورپردازی: برخی از بخاری‌های برقی دارای چراغ‌هایی هستند که گرما را شبیه‌سازی می‌کنند و می‌توانند به فضای یک فضا بیافزایند، بنابراین می‌توانید طرحی را انتخاب کنید که درخشش گرمی را ایجاد کند. با این حال، به خاطر داشته باشید که این کار باعث نمی‌شود که واحد از نظر فیزیکی به طور موثرتر گرم شود یا کارآمدتر کار کند، بنابراین اگر یک واحد به دلیل ویژگی‌های نورپردازی هزینه بیشتری دارد، ممکن است هزینه اضافی برای شما ارزشش را نداشته باشد.
  • قابل حمل بودن: به این فکر کنید که آیا ممکن است بخواهید از بخاری برقی خود در بیش از یک مکان در طول روز استفاده کنید. برخی از مدل‌ها دارای چرخ هستند تا جابجایی آن‌ها آسان‌تر شود. بسیاری از بخاری‌های برقی دارای کنترل از راه دور نیز هستند، بنابراین می‌توانید دمای آنها را از سراسر اتاق تنظیم کنید.
حتما مطالعه کنید:  مزایای خرید کولر گازی دست دوم

ایمنی بخاری برقی را فراموش نکنید

در حالی که بخاری‌های برقی می‌توانند شما را راحت‌تر کنند، اما اگر مراقب نباشید می‌توانند خطر آتش سوزی را نیز به همراه داشته باشند. این نکات را در نظر داشته باشید:

به برچسب گواهینامه ایمنی نگاه کنید: به دنبال مدلی باشید که توسط یک آژانس استاندارد شناخته شده است
به دنبال ویژگی‌های ایمنی باشید: هنگام خرید، مدلی را انتخاب کنید که دارای ویژگی‌های سرعت بالا و خاموش شدن خودکار باشد که در صورت افتادن یا گرم شدن بیش از حد دستگاه، دستگاه را خاموش می‌کند.
همیشه بخاری‌ها را مستقیماً به دیوار وصل کنید: میله‌های برق اغلب ایده خوبی برای صرفه جویی در انرژی هستند، اما نه با بخاری‌های برقی.

میله‌های برق برای رسیدگی به وات مورد نیاز بخاری‌های فضایی مجهز نیستند، بنابراین ممکن است بیش از حد گرم شوند و آتش بگیرند.

همچنین هرگز به همین دلیل از سیم کشی با بخاری استفاده نکنید. در نهایت، سیم بخاری را زیر فرش قرار ندهید، زیرا ممکن است بیش از حد گرم شود و خطر آتش سوزی ایجاد کند.
بخاری‌های برقی را از مبلمان، پرده و آب دور نگه دارید: هرگز چیزی مانند لباس را روی بخاری نپوشانید. و اجازه ندهید بخاری با آب تماس پیدا کند زیرا ممکن است اتصال کوتاه پیدا کند.

کدام بخاری برقی کارآمدترین انرژی را دارد؟

برخلاف بسیاری از لوازم خانگی و الکترونیکی دیگر، بخاری‌های برقی برچسب انرژی ندارند. این به این دلیل است که هر بخاری برقی در تبدیل برق به گرما 100٪ کارآمد است.

خبر خوب این است که از نقطه نظر مصرف انرژی، می‌توانید با نگاه کردن به وات روی بسته، مقایسه کنید که کدام مدل‌ها کمتر یا بیشتر مصرف می‌کنند.

اگر دو مدل وات یکسانی ارائه دهند، با فرض اینکه در شرایط یکسان و برای مدت زمان مشابهی استفاده شوند، انرژی یکسانی را مصرف خواهند کرد.

بنابراین باید از کمترین واتی که نیازهای شما را برآورده می‌کند استفاده کنید تا از گرم شدن بیش از حد فضای خود و تحمیل هزینه‌های غیر ضروری برق جلوگیری کنید.

چه نوع بخاری برقی را انتخاب کنم؟

در کنار انتخاب اندازه مناسب، باید تصمیم بگیرید که چه نوع بخاری فضایی به بهترین وجه نیازهای شما را برآورده می‌کند. بیشتر انواع مدل‌ها در اندازه‌های مختلفی وجود دارند.

بسیاری از مدل‌ها دارای تنظیمات حرارتی متعدد هستند، بنابراین می‌توانید از وات کمتر و مصرف انرژی کمتر در تنظیمات پایین‌تر استفاده کنید.

کلام آخر راهنمای خرید بخاری برقی

در این مقاله سعی کردیم شما را با راهنمای خرید بخاری برقی آشنا کنیم. شما میتوانید با رعایت این موارد بهترین نوع بخاری برقی را انتخاب و آن را خریداری نمایید.

در صورتی که بخاری برقی قدیمی دارید و تمایل دارید آن را به فروش برسانید سمساری طنین بزرگترین خریدار بخاری برقی در سراسر کشور است.

شما می‌توانید در صورت تمایل با کارشناسان ما تماس حاصل نموده و یا برای مشاهده تمامی خدمات بر روی لینک خریدار لوازم سرمایشی و گرمایشی کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید