نکات مهم در هنگام خرید مبل

نکات مهم در هنگام خرید مبل

خرید یک مبل با رعایت نکات مهم در هنگام خرید مبل؛ جزو موارد بسیار مهمی است که باید به دقت به آن توجه داشته باشید، زیرا ممکن است برای چندین دهه با آن زندگی کنید، بنابراین قبل از خرید، زمان بیشتری را صرف انجام تحقیق و بررسی شرایط خود کنید.

ترجیحات سبک یک موضوع شخصی است، اما هنگام انتخاب یک مبل با کیفیت بالا، معیارهای عینی وجود دارد که می‌توانید برای اطمینان از اینکه مبل خوبی دارید، استفاده کنید. به عنوان مثال، نحوه استفاده از آن، فضایی که در آن قرار خواهد گرفت و سبک اتاق را در نظر بگیرید. در این مقاله قصد داریم شما را با نکات مهم در هنگام خرید مبل آشنا کنیم تا بتوانید بهترین خرید را انجام دهید لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

خرید کاناپه بهتر است یا خرید مبل؟

کاناپه و مبل تقریبا به یک معنا هستند: یک مبلمان بلند و روکش شده برای نشستن. از نظر تاریخی، این دو به طور مشخص متفاوت بودند. «کاناپه» از واژه فرانسوی «couche» گرفته شده است، به معنای مبلمان بدون دسته‌ای برای نشستن، دقیقاً شبیه به صندلی‌های استراحت امروزی. در ضمن، مبل از واژه عربی «سفاح» به معنای قسمتی از کف است که با فرش‌ها و بالشتک‌های غنی پوشیده شده و برای نشستن استفاده می‌شود.

نکات مهم در هنگام خرید مبل
در هنگام خرید مبلمان چک لیستی از نیازها و ابعاد را به همراه داشته باشید.

قبل از خرید مبل میتوانید موارد زیر را بررسی کنید

اصولا مبل‌ها می‌توانند سال‌ها دوام بیاورند، اما در طول زمان دچار ساییدگی و فرسودگی زیادی می‌شوند، به‌ ویژه در خانه‌هایی که کودکان یا حیوانات خانگی دارند.

خوشبختانه، کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید برای استفاده مجدد از یک مبل قدیمی انجام دهید. می‌توانید بالشتک‌های مبل را تعویض کنید تا به آن کمک کنید تا دوباره حالت نرم و راحتی داشته باشد، آن را دوباره روکش کنید تا ظاهری کاملاً جدید به آن ببخشید (و پارچه‌های فرسوده، پاره یا لکه‌دار را جایگزین کنید)، و حتی هرگونه افتادگی را برطرف کنید.

حتما مطالعه کنید:  انواع لوازم چوبی دست دوم منزل

 گاهی اوقات تعویض مبل مقرون به صرفه‌تر است. اگر مبل فعلی شما آسیب دیده است یا غیر قابل تعمیر است، شکل یا نوع دیگری که نیازها یا سبک شما را برآورده نمی‌کند، یا خیلی کوچک است، باید خرید مبل جدیدی را در نظر داشته باشد.

ملاحظات مهم در هنگام خرید مبل

در هنگام خرید مبل باید برخی از موارد را در نظر داشته باشید که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم:

فضا

اطمینان حاصل کنید که اندازه مبل بر اتاق غلبه نمی‌کند یا مانع از جریان حرکت شما نمی‌شود. قبل از خرید، کل فضا را اندازه‌گیری کنید، به خصوص دیواری که مبل را رو دیوار آن قرار می‌دهید.

ارتفاع، عرض و دهانه مورب تمام درهای خانه خود را نیز اندازه بگیرید و هنگام خرید مبل خود این اعداد را در یک کاغذ یادداشت کنید و به همراه داشته باشید.

بسیاری از مبل‌ها دارای پایه‌هایی هستند که می‌توان آن‌ها را باز کرد تا حمل و نقل آن راحت‌تر انجام شود، و در برخی موارد، می‌توانید یک در را از لولاهای آن جدا کنید تا دهانه آن به اندازه‌ای بزرگ شود که مبل از آن به راحتی رد شود.

همچنین سبک فضای خود را نیز در نظر بگیرید. مبل‌ها در سبک‌های مختلفی مانند مدرن، مدرن قرن اواسط قرن، اسکاندیناوی، ویکتوریایی و غیره وجود دارند. زمان اضافی را صرف محدود کردن گزینه‌های مبل خود کنید تا با استایل منزل شما مطابقت داشته باشد.

جنس پارچه مبل

برای اینکه مبل شما به بهترین شکل برای شما دوام داشته باشد، مهم است که پارچه مناسب را انتخاب کنید. اگر بچه یا حیوان خانگی دارید، طبیعتاً موادی بادوام تر و تمیز کردن آسان‌تر می‌خواهید.

مبل‌هایی با پارچه‌هایی با قابلیت: نگهداری بالا، مانند ابریشم، برای مناطقی که به ندرت استفاده می‌شوند، بهترین هستند. میکروفیبرها برای استفاده زیاد عالی هستند، ظاهری جذاب دارند و به راحتی تمیز می‌شوند.

پارچه‌های بافت‌دار کمتر از پارچه‌های صاف ساییده می‌شوند و اگر به دنبال طول عمر هستید چرم گزینه خوبی است.

مانند: لباس‌های خوش دوخت، الگوها و راه‌راه‌ها باید با درزها هماهنگ باشند. الگوهای ناهماهنگ یا راه راه به شما این حس را می‌دهد که دوخت آن بسیار بد است.

الگوها باید در مرکز قرار گیرند و تمام درزها باید به صورت کاملا پوشیده شده باشد. دوخت‌های ناهموار و درزهایی که به یک طرف کشیده می‌شوند به این معنی است که سازنده پارچه را بد دوخته است.

تعداد نخ‌های بیشتر نشان دهنده بافت متراکم‌تر و پارچه بادوام‌تر با روکش پارچه‌ای است. بحث‌های زیادی در مورد اینکه کدام پارچه برای کوسن مبل بهترین است وجود دارد.

بسیاری از مردم مبل‌های پر شده یا بالشتک‌های نرم را دوست دارند. فوم پلی اورتان رایج‌ترین ماده‌ای است که مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما یافتن تعادل بین فوم محکمی که ماندگاری طولانی دارد اما ممکن است خیلی سخت باشد. فوم نرم ممکن است خیلی سریع خراب شود ضروری است.

حتما مطالعه کنید:  لیست کامل لوازم منزل
چک لیست خرید مبل
در هنگام خرید مبلمان به نوع چوب و پارچه بکار رفته دقت لازم را داشته باشید.

پارچه روکش و کوسن ها را می توان در صورت فرسودگی تعویض کرد

اگر هدف شما خرید یک مبل خوب است، با نگاه دقیق به قاب شروع کنید. مبل‌های ارزان‌تر ممکن است فریم‌هایی از تخته خرده چوب، پلاستیک یا فلز داشته باشند، اما یک مبل باکیفیت دارای چارچوبی از چوب سخت است.

ترجیحاً یک قاب چوب سخت «خشک‌شده در کوره» ساخته شده از بلوط، راش یا خاکستر. قاب‌های کاج مقرون به صرفه هستند، اما اغلب در عرض پنج سال یا بیشتر شروع به تاب برداشتن و تاب خوردن می‌کنند.

اندازه مبل

اندازه ای را انتخاب کنید که به بهترین وجه نیازهای شما را برای مبل شما برآورده می‌کند این نیازها می‌تواند: سرگرم کننده، آرامش بخش، مطالعه، هر چیز دیگری باشد.

صندلی‌ها باید برای همه اعضای خانواده شما راحت باشد و شما باید یک مبل به اندازه کافی بزرگ داشته باشید که همه افراد خانواده خود را بنشیند.

قانون طلایی تناسب اتاق این است که اندازه کاناپه باید تقریباً 2/3 اندازه دیواری باشد که قرار است در مقابل آن قرار گیرد. نباید تمام دیوار را پر کند و در هر طرف فضای خالی داشته باشد.

یکی دیگر از موارد مورد توجه در اندازه، عمق صندلی‌ها است. بسته به قد خود صندلی‌های عمیق یا کم عمق را انتخاب کنید. اگر مبل راحتی می‌خرید، مطمئن شوید که در همه موقعیت‌هایش راحت است.

پشتی مبل باید به اندازه کافی  پشت شما پر کند به طوری که پاهای شما روی زمین صاف باشد و پشت زانوها کمی جلوتر از بالشتک پایینی صندلی قرار گیرند.

و اگر دوست دارید روی مبل چرت بزنید، روی آن دراز بکشید و ببینید آیا برای چرت زدن راحت کافی است یا نه.

چک لیست خرید مبل
در هنگام خرید مبل سعی کنید از فضا، تعداد افراد حاضر در خانه و تناسب رنگ دقت لازم را داشته باشید.

امکانات را در هنگام خرید مبل را در نظر بگیرید

برخی از مبل‌ها ممکن است دارای جا لیوانی، صندلی‌های تکیه‌دار، تخت‌خواب‌های توکار، روکش‌های قابل تعویض، فضای ذخیره‌سازی داخلی و سایر ویژگی‌ها باشند تا با نیازهای خریداران مطابقت داشته باشند و فرصت‌های بیشتری برای شخصی‌سازی اضافه کنند.

انواع مبل

در اینجا قصد داریم شما را با انواع کاناپه آشنا کنیم:

بخش ها جدا شدنی

بر خلاف مبل‌های معمولی، سکشنال‌ها همه کاره هستند و چندین تکه مستقل دارند که ممکن است به طرق مختلف آنها را مرتب کنید. بخش‌ها معمولاً در پیکربندی‌های «L» یا «U» هستند که تنظیمات دنج و عالی را ایجاد می‌کنند. این نوع مبل برای افرادی که خانواده بزرگتری دارند منطقی است. 

حتما مطالعه کنید:  نحوه انتخاب مبل منزل

مبل خواب

مبل‌های خواب گزینه ای عالی برای فضاهای کوچک یا اگر اغلب از مهمانان شبانه پذیرایی می‌کنید. مبل‌های خواب دارای تخت‌های توکار هستند که از روی کاناپه تا می‌شوند، معمولاً با سطحی مخمل‌دار شبیه به یک تشک بزرگ هستند که از آنها به عنوان تخت خواب استفاده می‌شود.

مبل تکیه دار

برخی از کاناپه‌ها دارای صندلی هستند که معمولاً در دو طرف مبل با تکیه‌گاه‌های داخلی هستند. این سبک‌ها همان راحتی و مکانیسم صندلی‌های تکیه‌گاه را ارائه می‌دهند اما با عرض یک مبل. برای افرادی که دوست دارند پاشنه‌های پاشنه‌شان را در پایان روز بالا بیاورند، طراحی شده‌اند.

خرید مبلمان
در هنگام خرید مبل حتما ابعاد، تعداد مبل ها و نوع دوخت را با دقت نظر بیشتری کنترل کنید.

نحوه انتخاب مبل 

گزینه‌های مختلف برای انتخاب مبل‌ها وجود دارد. چالش اصلی شما این است که چیزی را پیدا کنید که مطابق با سلیقه شما باشد، نیاز شما را برآورده کند، برای فضای شما مناسب باشد و در حد بودجه شما باشد، همین امر باعث می‌شود پیدا کردن مبل عالی کار ساده‌ای نباشد. برای شروع به فهمیدن اینکه چه چیزی ممکن است برای شما مفید باشد، این سوالات را از خود بپرسید:

چگونه از مبل خود استفاده خواهید کرد؟

تعیین نوع استفاده از مبل می‌تواند به شما در انتخاب بیشتر ویژگی‌های مورد نیاز کمک کند. بنابراین، چگونه از مبل خود استفاده خواهید کرد؟ آیا در درجه اول برای فعالیت‌های روزمره مانند استراحت، مطالعه یا تماشای تلویزیون استفاده می‌شود یا فقط گاهی اوقات در یک محیط رسمی استفاده می‌شود؟

برای مبل‌هایی که برای استراحت از آن استفاده می‌کنید، یک مبل عمیق و راحت با بالش‌های گشاد می‌خواهید یا یک مبل رسمی می‌تواند دارای اثاثه یا لوازم داخلی با کیفیت بالا یا قاب مجسمه‌ای باشد. از نظر بصری بیشتر جالب است تا راحت.

چه کسی بیشتر از آن استفاده خواهد کرد؟

توجه داشته باشید که مبل خود را متناسب با خانواده خود کنید. به عنوان مثال، یک فرد قد بلندتر از نشستن بر روی یک مبل با عمق بیشتر استقبال می‌کند. اگر کسی زانوهای بدی دارد، نشستن کم عمق و داشتن کمری سفت بلند شدن از حالت نشسته را آسان‌تر می‌کند.

خانواده‌هایی که حیوانات خانگی دارند یا بچه‌های کوچک ممکن است مبل راحتی را ترجیح دهند. بچه‌های کوچک می‌توانند با آسانی نسبی از آن بالا بروند. اگر اغلب مهمان‌های شبانه دارید، یک مبل خواب می‌تواند گزینه خوبی باشد، به‌خصوص اگر اتاق خواب مجزا برای مهمانان ندارید.

فضای خانه شما چگونه است؟

برای انتخاب رنگ مبل یا طرح پارچه، همیشه هر رنگ یا الگوی موجود در اتاق را در نظر بگیرید. اگر می‌خواهید ظاهری جسورانه داشته باشید، از رنگ‌های تند استفاده کنید، اما اگر می‌خواهید، مبل‌هایی با خطوط ساده‌تر بخرید. خنثی‌ها در بیشتر اتاق‌ها، به‌ویژه اتاق‌های کوچک، بهترین کار را دارند، اما می‌توانید مبل‌تان را با رنگ‌ها و طرح‌های زنده‌تر روی بالش‌ها بپوشانید یا بالش‌ها را اضافه کنید. پارچه طرح‌دار همچنین در مکان‌های استفاده سنگین به خوبی عمل می‌کند تا لکه‌های جزئی را پنهان کند.

کلام آخر نکات مهم در هنگام خرید مبل

در این مقاله سعی کردیم شما را با نکات مهم در هنگام خرید مبل آشنا کنیم. اگر در منزل خود مبلمان و یا لوازم چوبی دارید که نیاز دارید آنها را قیمت مناسب و در کمترین زمان ممکن به فروش برسانید، سمساری طنین آماده خرید لوازم شما است برای شروع کافیست با کارشناسان ما تماس گرفته و یا بر روی لینک خریدار لوازم چوبی و مبلمان کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید