مشکلات پس از خرید یخچال دست دوم

مشکلات پس از خرید یخچال دست دوم

برخی از افراد دچار مشکلات پس از خرید یخچال دست دوم می‌شوند زیرا بر این باور هستند که خرید یخچال دست دوم می‌تواند در هزینه آنها صرفه جویی کند. اگر تمایل دارید از یخچال دست دوم به جای یخچال نو استفاده کنید، نکات مهم برای خرید یخچال دست دوم را نباید فراموش کنید. زیرا بی توجهی در مورد خرید یخچال می‌تواند هزینه‌های زیادی را به شما متحمل کند. در برخی از موارد حتی هزینه‌ای که برای صرفه جویی پس انداز کرده اید را باید صرف تعمیر و یا حتی در برخی از مواقع مجبور شوید یک یخچال دیگر را تهیه نمایید. در این مقاله قصد داریم مشکلات پس از خرید یخچال دست دوم و همچنین نکات مهم برای خرید یخچال دست دوم که کاملا ضروری است را بیان کنیم. لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

اول ایمنی یخچال دست دوم را در نظر بگیرید

شما باید در هنگام خرید یخچال دست دوم به نکاتی مانند: فرسوده نبودن بدنه یخچال، سلامت موتور، عدم بوی نامطبوع، برچسب انرژی توجه ویژه‌ای داشته باشید. زیرا یخچالی که از نظر موتور، بدنه و برچسب انرژی دارای سلامت نباشد، می‌تواند بالقوه ناایمن باشد و در آینده برای شما ایجاد خطر کند.

مشکلات خرید یخچال دست دوم
یکی از مشکلات خرید یخچال دست دوم میتواند عدم تضمین سلامت اجزای یخچال باشد.

از یک فروشنده معتبر خرید کنید

یکی دیگر از مهم‌ترین مواردی که باید در هنگام خرید یخچال دست دوم به آن توجه کنید خرید از یک فروشنده معتبر است. ممکن است شما آگهی‌های زیادی را راجع به خرید یخچال دیده باشید. ولی به این نکته توجه کنید در صورتی که کوچک‌ترین مشکلی برای یخچال شما به وجود آید دیگر نمی‌توانید به فردی که از آن یخچال را خریداری کرده‌اید مراجعه کنید.

حتما مطالعه کنید:  نکات مهم برای فروش یخچال دست دوم

در برخی از موارد افراد از یک شخص و از طریق یک آگهی یخچال دست دوم را خریداری می‌کند و فرد فروشنده هیچ اطلاعات درستی درباره سلامت یخچال به خریدار ارائه نکرده است و ایراداتی که یخچال داشته است را بیان نکرده و فرد خریدار متحمل ضررهای سنگینی شده‌اند.

در برخی از موارد تشخیص بسیاری از عیوب ایمنی الکتریکی در وسایل کوچکتر نسبتاً آسان است، ما در مورد مواردی مانند دوشاخه، سرب یا کابل آسیب دیده صحبت می‌کنیم ولی در هنگام بازدید فنی و آنچه که نیاز به حضور متخصص است اگر شما هیچ سر رشته‌ای درباره یخچال نداشته باشید ممکن است برای شما از نظر مالی ضررهای زیادی را وارد نماید.

در مورد گارانتی سوال کنید

فقط به این دلیل که شما نو نمی‌خرید، لزوماً به این معنی نیست که دستگاه تحت پوشش گارانتی قرار نمی‌گیرد. اگر یک دستگاه دست دوم با استاندارد بالایی تعمیر شده باشد، خرده فروش ممکن است گارانتی خود را ارائه دهد.

اطلاعات کافی درباره برند و مدل مورد نظر داشته باشید

سعی کنید قبل از اقدام به خرید یخچال دست دوم ابتدا برند و مدلی که مد نظر دارید را در سایت‌های معتبر مورد بررسی قرار دهید و نقد و بررسی، نظرات کارشناسان و نظرات مصرف کننده را هم مورد بررسی قرار دهید. این عوامل به شما کمک می‌کند تا از نظرات دیگران درباره یخچال دست دومی که مد نظر دارید را مطلع شوید و با خیال آسوده به خرید آن بپردازید.

مشکلات خرید یخچال دست دوم
در هنگام خرید یخچال دست دوم سعی کنید به برچسب انرژی آن توجه ویژه ای داشته باشید.

برچسب انرژی

اگر بیش از 10 سال از عمر یخچال گذشته باشد، احتمالاً به اندازه مدل‌های جدیدتر کارآمد نیست و هزینه‌های قبض برق را بالا می‌برد و هر گونه صرفه‌جویی که ممکن است با خرید دست دوم داشته باشید را جبران کند.

حتما مطالعه کنید:  راهنمای خرید یخچال دوقلو

همه یخچال‌ها دارای برچسب انرژی هستند که نشان می‌دهد چقدر کارآمد هستند. بر اساس تعداد واحدهای انرژی که در ساعت مصرف می‌کنند، یخچال‌ها رتبه‌بندی A+++ را در انتهای بالایی خواهند داشت. این می‌تواند به درجه G در پایین‌ترین انتهای طیف کاهش یابد.

وضعیت دمای یخچال

دمای یخچال و فریزر را بررسی کنید. برای جلوگیری از خراب شدن غذا باید به ترتیب 3 تا 5 درجه سانتیگراد و -18 درجه سانتیگراد باشند. همچنین باید مطمئن شوید که هیچ بوی نامطلوبی در یخچال باقی نمی‌ماند، زیرا خلاص شدن از شر آنها ممکن است دشوار باشد.

مطمئن شوید که درب یخچال به درستی بسته شده است. در غیر این صورت، بسته شدن نامناسب یخچال ممکن است به معنای سرد و تازه ماندن محتویات آن باشد.

فضای آشپزخانه را حتما اندازه گیری کنید

ابتدا ابعاد فضایی که یخچال شما قرار است را اندازه بگیرید. این موضوع هنگام خرید هر یخچالی، نو یا کارکرده، مهم است، اما هنگام خرید یک دستگاه دست دوم باید مراقب باشید زیرا ممکن است در صورت عدم جابجایی آن، نتوانید آن را پس دهید.

همچنین مطمئن شوید که درهای یخچال و فریزر مهر و موم صحیحی دارند. دری که هوا نشت می‌کند انرژی را جذب می‌کند. یک راه آسان برای آزمایش نشت هوا، بستن درب روی یک تکه کاغذ است.

وقتی سعی می کنید صفحه را بیرون بکشید، باید مقداری مقاومت احساس کنید. مهر و موم ضعیف می‌تواند نشان دهنده وجود واشر بد در اطراف محیط درب یا لولاهایی باشد که باید تنظیم شوند.

عامل دیگری که باید در نظر گرفت جهت باز شدن در است. در حالی که اکثر یخچال‌های مدرن درهایی را ارائه می‌کنند که می‌توان آن‌ها را در دو طرف دستگاه نصب کرد، برخی از مدل‌های قدیمی‌تر این گزینه را ارائه نمی‌دهند.

حتما مطالعه کنید:  تنظیمات یخچال ال جی

اگر در برای آشپزخانه شما در جهت اشتباه می‌چرخد ​​اما یخچال را دوست دارید، بررسی کنید که آیا می‌توان در را برعکس کرد یا خیر.

با دقت به داخل یخچال و فریزر نگاه کنید تا مطمئن شوید که تمام قفسه ها و کشوها در آن قرار دارند و به خوبی تعمیر می شوند. کلیدهای چراغ و دستگیره های کنترل را برای عملکرد مناسب بررسی کنید. تنظیمات دما را برای اطمینان از رسیدن و حفظ دمای خنک کننده مطلوب بررسی کنید. در صورت امکان این کار را در فروشگاه انجام دهید.

قطره چکه پشت توری پایینی و همچنین سیم پیچ های کندانسور در پشت پوشش (گاهی اوقات اینها در پایین دستگاه قرار دارند) را بررسی کنید.

آسیب یا کثیفی بیش از حد می‌تواند نشانه بدی باشد، که نشان می‌دهد مالک قبلی دستگاه را به درستی تمیز نکرده و از آن مراقبت نکرده است یا ممکن است موتور فشار بی مورد را متحمل شده باشد.

به عنوان آخرین ملاحظات، در نظر بگیرید که صرف نظر از اینکه یک دستگاه استفاده شده چقدر خوب نگهداری می‌شود، هر یخچالی که بیش از 10 سال از عمر آن گذشته باشد، به احتمال زیاد به اندازه مدلی که امروز می‌توانید جدید بخرید، کارآمد نخواهد بود. 

مشکلات پس از خرید یخچال دست دوم: می‌تواند ناشی از بی‌توجهی به موارد به ظاهر ساده ولی کاملا مهم باشد. این موارد می‌تواند از برند، برچسب انرژی، فضای آشپزخانه شما، عدم بررسی دمای یخچال، سلامت موتور و از همه مهم‌تر خرید یخچال از یک فروشنده نامعتبر باشد.

کلام آخر مشکلات پس از خرید یخچال دست دوم

در این مقاله سعی کردیم شما را با مشکلات پس از خرید یخچال دست دوم آشنا کنیم. شما می‌توانید برای جلوگیری از بروز این مشکلات از یک کارشناسان خبره در زمینه خرید و فروش یخچال دست دوم استفاده نمایید.

سمساری طنین با استفاده از کارشناسان خبره در زمینه خرید و فروش یخچال دست دوم آماده خدمت رسانی به شما شهروندان گرامی است.

همچنین سمساری طنین چندین یخچال ساید بای ساید جهت فروش دارد شما می‌توانید برای دریافت لیست این یخچال‌ها با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید و یا بر روی لینک فروشنده و خریدار یخچال ساید بای ساید کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید