انواع تلویزیون و تفاوت آن

انواع تلویزیون و تفاوت آن

پیشرفت‌های فناوری در انواع تلویزیون و تفاوت آن باعث شده است، کیفیت تصویر را به‌طور چشمگیری بهبود بخشیده و تلویزیون‌ها را هر چه بیشتر با کیفیت‌تر و مقرون به صرفه‌تر کرده است. امروزه در بازار خرید و فروش لوازم خانگی، به نظر می‌رسد صدها تلویزیون گرانقیمت و سطح بالا در بازار وجود دارد، و با وجود انواع زیادی از تلویزیون‌های موجود، چگونه می‌دانید هنگام خرید تلویزیون به دنبال چه چیزی باشید؟

در این مقاله قصد داریم انواع تلویزیون و تفاوت آن و تشخیص تفاوت‌های بین LED و OLED، HDMI، HDR، 4K و 1080p، به‌علاوه هر چیز دیگری را که در جستجوی تلویزیون جدید خود باید بدانید، را در اختیار شما قرار دهیم لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

انواع تلویزیون

اولین تصمیمی که باید بگیرید این است که چه نوع تلویزیونی بخرید. همین چند سال پیش، ممکن است نیاز داشته باشید بین تلویزیون‌های پلاسما، ال سی دی، ال ای دی، DLP و نمایشگر عقب یکی را انتخاب کنید.

این روزها، سازندگان انواع مختلف تلویزیون را کاهش داده‌اند. تقریباً تمام تلویزیون‌هایی که امروزه فروخته می‌شوند، از جمله تلویزیون‌های QLED، تلویزیون‌های LCD با نور LED هستند که معمولاً به عنوان تلویزیون‌های LED شناخته می‌شوند. تنها استثنا تلویزیون‌های OLED هستند که در زیر به تفصیل در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.
در حالی که تلویزیون‌های ال سی دی و ال ای دی اغلب به عنوان فناوری‌های جداگانه در نظر گرفته می‌شوند، هر دو تصویر خود را به روشی مشابه با نمایشگر کریستال مایع ایجاد می‌کنند. صفحه نمایش کریستال مایع یک صفحه نازک و شفاف است که از میلیون‌ها سلول کوچک به نام پیکسل‌های پر از کریستال مایع ساخته شده است.

هر یک از پیکسل‌ها می‌توانند در هنگام اعمال شارژ تغییری در کدورت داشته باشند. فیلترهای رنگی قرمز، آبی و سبز به هر پیکسل توانایی ایجاد رنگ را می‌دهد. هنگامی که نور از پشت از میان پیکسل‌ها عبور می‌کند، بلوک‌های سازنده یک تصویر قابل مشاهده را دریافت می‌کنید.

تلویزیون کوانتوم دات/QLED

برای درک اینکه چه چیزی تلویزیون‌های QLED را از سایر فناوری‌ها متمایز می‌کند، بهتر است با نقاط کوانتومی شروع کنید. این نقطه‌ها کریستال‌های بسیار کوچکی هستند که توسط انسان ساخته شده‌اند که وقتی توسط یک منبع انرژی برانگیخته می‌شوند می‌درخشند.

تلویزیون‌های QLED لایه ای از این کریستال‌ها یا نقاط کوانتومی را در مقابل نور پس زمینه LED آبی قرار می‌دهند. نور پس زمینه آبی نقاط کوانتومی را تحریک می‌کند و باعث درخشش آنها می‌شود.

ترکیب نور پس‌زمینه LED و نقاط کوانتومی درخشان به تلویزیون‌های QLED اجازه می‌دهد تا رنگ‌های بسیار زنده و روشنایی عالی تولید کنند. با این حال، استفاده از نور پس‌زمینه توانایی تلویزیون‌های QLED را برای دستیابی به سیاهی عمیق ممکن با OLED که هر پیکسل نور خود را تولید می‌کند، محدود می‌کند.

تلویزیون OLED

در میان انواع مختلف تلویزیون‌های موجود امروزه، تلویزیون OLED منحصر به فردترین است. تلویزیون‌های OLED مشابه تلویزیون‌های LED هستند، با یک تفاوت عمده. هر پیکسل به تنهایی قادر به ایجاد نور، رنگ و کدورت است.

این بدان معنی است که تولید کنندگان می‌توانند نور پس زمینه را به طور کلی حذف کنند. در نتیجه، تلویزیون‌های OLED را می‌توان تنها میلی‌متر ضخامت ساخت، زیرا نور پس زمینه هم وزن و هم عمق را به تلویزیون‌ها اضافه می‌کند.

علاوه بر این، از آنجا که روشنایی را می‌توان در سطح پیکسل کنترل کرد، تلویزیون‌های OLED می‌توانند کنتراست باورنکردنی را روی صفحه نمایش خود ایجاد کنند.

برخلاف دیگر انواع صفحه‌نمایش تلویزیون، OLED‌ها می‌توانند تصاویر جداگانه را خاموش کنند و به آن‌ها اجازه می‌دهند سیاه‌های عمیقی ایجاد کنند که به سادگی با فناوری‌های دیگر امکان‌پذیر نیست.

به زبان ساده، تلویزیون‌های OLED بهترین و واضح‌ترین تصویر را از هر تلویزیونی که در حال حاضر موجود است ایجاد می‌کنند. با این حال، آنها هنوز هم بسیار گران‌تر از تلویزیون‌های LED و تلویزیون‌های QLED هستند که نقطه ضعف اصلی آنها است.

انواع تلویزیون
انواع تلویزیون در بازار وجود دارد که شما میتوانید با توجه به نیاز خود آنها را خریدار کنید.

تلویزیون HDR

در حالی که رزولوشن‌های بالاتر اجازه می‌دهد تا تصویری با جزئیات بیشتر داشته باشید، پالت رنگی گسترده‌تر اجازه می‌دهد تا تصویری زنده‌تر با رنگ‌های شاداب و تصاویر واقعی‌تر ایجاد کنید.

تلویزیون‌های مجهز به محدوده دینامیکی بالا (HDR) می‌توانند طیف گسترده ای از رنگ‌ها را برای ایجاد تصاویر واقعی‌تر تولید کنند.

با این حال، چندین نسخه رقیب از HDR وجود دارد که می‌تواند کمی گیج کننده باشد. اگرچه تاریخ فناوری نشان می‌دهد که یکی از این نسخه‌ها در نهایت تقریباً در سطح جهانی مورد استقبال قرار می‌گیرد، هیچ راهی برای دانستن اینکه کدام یک خواهد بود وجود ندارد.

بنابراین، انتخاب یک تلویزیون با کیفیت تصویر چشمگیر مهم‌تر از اطمینان از پشتیبانی از هر نوع HDR است. و از آنجایی که HDR مبتنی بر نرم‌افزار است، تولیدکنندگان می‌توانند از طریق به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار، پشتیبانی از نسخه‌های جدید یا متفاوت را اضافه کنند.

تلویزیون HDR10

HDR10 یک استاندارد باز است، به این معنی که استفاده از آن رایگان است. این نسخه از HDR طیف رنگی 10 بیتی را ارائه می‌دهد که به آن امکان دسترسی به بیش از یک میلیارد رنگ را می‌دهد.

حتما مطالعه کنید:  راهنمای فروش مایکروویو

در مقابل، رنگ 8 بیتی اکثر پخش‌های استاندارد HD کمتر از 17 میلیون رنگ یا 1/64 تعداد سایه‌ها را ارائه می‌دهد. HDR10 از ابرداده ثابت برای افزایش روشنایی برای فیلم‌ها یا نمایش‌ها به طور کلی استفاده می‌کند. از آنجایی که این برنامه رایگان است، همه تلویزیون های 4K با قابلیت HDR از HDR10 پشتیبانی می کنند.

تلویزیون HDR10+

اگرچه در درجه اول توسط سامسونگ توسعه داده شد، HDR10+ یکی دیگر از پایه های باز است دارد تفاوت آن با HDR10 بدون بعلاوه در توانایی آن در استفاده از فراداده پویا، به آن اجازه می‌دهد تا کیفیت تصویر هر فریم جداگانه را در مقایسه با بهبود کلی برای کل فیلم یا نمایش افزایش دهد.

تلویزیون دالبی ویژن

مانند HDR10+، Dolby Vision به سازندگان محتوا اجازه می‌دهد تا ابرداده‌های پویا را در ویدیوهای خود رمزگذاری کنند و هر فریم از ویدیو را به صورت جداگانه تنظیم کنند تا تجربه بصری بسیار تنظیم‌شده‌ای را ارائه دهند.

Dolby Vision همچنین از طیف رنگی 12 بیتی پشتیبانی می‌کند که به آن توانایی تولید سایه‌های رنگی بسیار بیشتری نسبت به استانداردهای دیگر می‌دهد.

همچنین از روشنایی تا 10000 نیت پشتیبانی می‌کند که بیش از دو برابر HDR10+ است. در حالی که Dolby Vision ممکن است از این طیف رنگی چشم‌گیر و روشنایی درخشان پشتیبانی کند، تعداد کمی از تلویزیون‌ها قادر به این تنظیمات روشنایی و عمق رنگ هستند، حتی آنهایی که از Dolby Vision پشتیبانی می‌کنند.

این قابلیت‌های گسترش‌یافته باید به این قالب کمک کند که برای مدت طولانی‌تری مرتبط باقی بماند. یکی دیگر از تفاوت‌های کلیدی بین Dolby Vision و HDR10+ این است که یک استاندارد بسته است که تولیدکنندگان و سازندگان محتوا را ملزم می‌کند در صورت تمایل به استفاده از آن، هزینه‌های مجوز را بپردازند.

تلویزیون HLG

Hybrid Log Gamma (HLG) فرمتی است که به شرکت‌های پخش اجازه می‌دهد یک سیگنال واحد ارسال کنند که می‌تواند توسط تلویزیون‌هایی که قادر به نمایش تصاویر HDR هستند و تلویزیون‌هایی که نمی‌توانند آن را نمایش دهند، تفسیر شود.

این استاندارد باز سیگنال‌هایی را در قالب تعریف استاندارد (SDR) ارسال می‌کند، از جمله اطلاعات اضافی برای تلویزیون‌های HDR برای ارائه طیف وسیع‌تری از رنگ‌ها و تصویر روشن‌تر.

از آنجایی که فقط می‌تواند رنگ و روشنایی را افزایش دهد، سیگنال‌های HLG سطوح سیاه خود را با سیگنال SDR اصلی به اشتراک می‌گذارند. در حالی که استاندارد ممکن است پیچیده‌ترین گزینه HDR نباشد، سازگاری با تلویزیون‌های SDR آن را به گزینه ای جذاب برای پخش کننده‌ها تبدیل می‌کند.

تلویزیون IMAX پیشرفته

IMAX Enhanced با ترکیب کیفیت تصویر بهبودیافته با صدای بهبودیافته، قصد دارد به طور همزمان با فناوری‌های Dolby Vision و Dolby Atmos رقابت کند. الگوریتم‌های آن دانه بندی و نویز اضافی از تصاویر را کاهش می‌دهد و در عین حال “صدای تپنده قلب” را ارائه می‌دهد.

این فرمت همچنین به شما امکان می‌دهد مانند یک صفحه IMAX واقعی، نسبت‌های تصویر را تنظیم کنید تا از شر نوارهای سیاه بالا و پایین تصویر در برخی فیلم‌ها و نمایش‌ها خلاص شوید.

یکی دیگر از استانداردهای بسته، IMAX Enhanced، مستلزم پرداخت هزینه‌های مجوز از تولیدکنندگان و سازندگان محتوا است. در حالی که مطمئناً یک تجربه تماشای باورنکردنی با ابرداده پویا که امکان بهینه‌سازی فریم به فریم را فراهم می‌کند، ارائه می‌کند، IMAX Enhanced احتمالاً فقط در تلویزیون‌های سطح بالا در دسترس خواهد بود.

موارد دیگری که باید در هنگام خرید تلویزیون نظر گرفته شود

در ادامه به مواردی که باید در هنگام خرید تلویزیون به آن توجه کنید را توضیح خواهیم داد

پیکسل ال سی دی

تفاوت اصلی بین تلویزیون‌های LCD و تلویزیون‌های LED این است که تلویزیون‌های LCD از لامپ‌های فلورسنت برای تامین نور پس زمینه خود استفاده می‌کنند، در حالی که تلویزیون‌های LED همانطور که حدس زده‌اید از لامپ‌های LED استفاده می‌کنند. LEDها بسیار کوچک‌تر از لامپ‌های فلورسنت هستند، بنابراین تلویزیون را می‌توان بسیار نازک‌تر کرد.

آنها همچنین انرژی کمتری مصرف می‌کنند، بنابراین تلویزیون‌های ال‌ای‌دی بازده انرژی بیشتری دارند. اما بهتر از همه LEDها می‌توانند کاری را انجام دهند که نور پس زمینه فلورسنت نمی‌تواند انجام دهد: عملکردی که به عنوان کاهش نور محلی شناخته می‌شود.

این عمل خاموش کردن برخی از نورهای پس‌زمینه در طول صحنه‌هایی با کنتراست بالا است یعنی هم مناطق بسیار تاریک و هم نقاط بسیار روشن در یک صحنه تا نورها روشن‌تر و قسمت‌های تاریک تیره‌تر شوند.

تلویزیون‌های LCD نمی‌توانستند هیچ یک از نور پس‌زمینه خود را خاموش کنند، کم نور محلی به تلویزیون‌های LED تصویری قوی‌تر با کنتراست و رنگ بهتر می‌دهد که منجر به تصویری می‌شود که ظاهر بهتری دارد.
هنگامی که آنها شروع به کار کردند، تلویزیون‌های LED بسیار گران‌تر از تلویزیون‌های LCD بودند. از آن زمان، قیمت فناوری در تلویزیون‌های LED به حدی کاهش یافته است که دیگر هیچ مزیتی برای استفاده از نور پس زمینه فلورسنت وجود ندارد و امروزه فقط تلویزیون‌های LED هنوز برای خرید در دسترس هستند.

وضوح تلویزیون

تصمیم بزرگ بعدی هنگام خرید تلویزیون جدید این است که چه وضوحی را انتخاب کنید. وضوح یک تلویزیون استاندارد، اندازه گیری تعداد پیکسل‎‌های روی صفحه نمایش در سال‌های گذشته، می‌توانید بین 480p، 720p یا 1080p یکی را انتخاب کنید.

هر یک از این اعداد نشان‌دهنده تعداد خطوط افقی پیکسل‌هایی است که مجموعه مشخص می‌کند. پیکسل‌های بیشتر در یک نمایشگر معادل جزئیات بیشتر است، که برابر با کیفیت تصویر بهتر و معمولاً در قبال پول بیشتر است.

همانطور که تلویزیون‌ها پیشرفته‌تر می‌شوند، وضوح تصویر افزایش می‌یابد و کیفیت تصویر بهتر می‌شود. امروزه، فناوری نمایشگر تا حدی پیشرفت کرده است که دیگر تلویزیون‌های 480p ساخته نمی‌شوند و معمولاً 720p را فقط در مجموعه‌های کوچک و ارزان قیمت می‌توان یافت. با ظهور 4K و معرفی 8K، حتی مجموعه‌های 1080p نیز شروع به ناپدید شدن می‌کنند.
تصویر مقایسه وضوح بین 480p، 720p، 1080p، 4k و 8k را نشان می‌دهد امروزه انتخاب واقعی بین تلویزیون‌های 1080p و 4K است.

حتما مطالعه کنید:  راهنمای فروش یخچال ال جی

رزولوشن 4K که با عنوان Ultra High Definition (UHD) نیز شناخته می‌شود، چهار برابر پیکسل‌های 1080p دارد. همانطور که در توضیح قبلی، این افزایش پیکسل به این معنی است که یک تلویزیون 4K تصویری با جزئیات بسیار بیشتر تولید می‌کند.

در بسیاری از موارد، شما حتی نمی‌توانید «اثر درب صفحه» را که اغلب تلویزیون‌های LED/LCD همیشه تولید می‌کنند، ببینید، جایی که خطوط بین پیکسل‌ها در فواصل دید نزدیک قابل مشاهده هستند.

تلویزیون‌های 4K همچنین می‌توانند عمق رنگ بیشتری را نسبت به تلویزیون‌های HD معمولی تولید کنند تا تصویری واضح‌تر و واقعی‌تر داشته باشند. به طور خلاصه، همه چیز در مورد تصویر یک تلویزیون 4K بهتر است.
اگر به دنبال بهترین از بهترین‌ها هستید، چند تلویزیون 8K در حال حاضر موجود است. با چهار برابر پیکسل بیشتر از یک تلویزیون 4K و 16 برابر بیشتر از پیکسل 1080p، صفحه نمایش‌های 8K جزئیات قابل توجهی را ارائه می‌دهند.

از آنجایی که این صفحه نمایش‌ها هنوز در مراحل ابتدایی خود هستند، جزییات درباره 8K زیادی در دسترس نیست. با این حال، صفحه نمایش‌ها محتوای با وضوح پایین‌تر را به 8K ارتقا می دهند و حتی کیفیت قابل توجه 4K را بهبود می‌بخشند.

اندازه تلویزیون

پس از بررسی انواع مختلف تلویزیون و وضوح آنها، باید اندازه مناسب را انتخاب کنید. روزی روزگاری، اکثر تلویزیون‌ها یک اندازه بودند و هر چیزی بالاتر از 40 اینچ «بزرگ» در نظر گرفته می‌شد.

امروزه تلویزیون‌ها تقریباً در هر اندازه‌ای موجود هستند که از درب ورودی شما جا می‌گیرند و حتی برخی از آن‌ها آنقدر بزرگ هستند که احتمالاً نمی‌شوند.
در حالی که اکثر خریداران به طور خودکار به بزرگترین تلویزیونی که می‌توانند بخرند نگاه می‌کنند، تلویزیون بزرگتر همیشه بهتر نیست.

یک تلویزیون بیش از حد بزرگ برای فاصله دید شما می‌تواند به همان اندازه آزاردهنده باشد که تماشای یک تلویزیون خیلی کوچک. اگر تا به حال در طول یک فیلم اکشن در ردیف اول سینما گیر کرده اید، درد گردن درد و چشم هایتان را احساس کرده اید.

بنابراین اگر در اتاق تلویزیون خود فقط مقدار مشخصی فضا دارید، اجازه دهید که شما را در انتخاب اندازه صفحه نمایش راهنمایی کند. اگر اتاق بزرگتر و گزینه‌های صندلی انعطاف پذیر دارید، می‌توانید با ابعاد تلویزیون انعطاف پذیرتر باشید.
نشستن خیلی نزدیک به تلویزیون ال ای دی نیز باعث می‌شود جلوه درب صفحه نمایش بیشتر نمایان شود. بنابراین، می‌خواهید تلویزیونی را انتخاب کنید و آن را در فاصله‌ای قرار دهید که به شما امکان می‌دهد وضوح تصویر را درک کنید و در عین حال از نشستن مهمانان و زاویه دید آن‌ها آگاه باشید.

توابع تلویزیون هوشمند

اکثر تلویزیون‌هایی که امروزه به فروش می‌رسند، تلویزیون‌های هوشمند هستند، به این معنی که می‌توانند به‌صورت بی‌سیم به شبکه خانگی شما متصل شوند و پردازنده‌های ویژه‌ای برای استفاده از برنامه‌های وب تعبیه شده‌اند.

تلویزیون هوشمند به بینندگان این امکان را می‌دهد که فیلم‌ها را از سرویس‌هایی مانند Netflix یا Amazon Prime Video پخش کنند، موسیقی را از Pandora، Spotify یا فضای ذخیره‌سازی متصل به شبکه پخش کنند یا حتی شبکه‌های اجتماعی خود را بررسی کنند.

بسیاری از مدل‌های جدیدتر حتی با Google Assistant و Amazon Alexa سازگاری دارند و به شما امکان می‌دهند با دستورات صوتی ساده کنترل را در دست بگیرید.

برخی از تلویزیون‌ها پخش جریانی محتوا را از تلفن یا رایانه لوحی شما مستقیماً به تلویزیون آسان می‌کنند، در حالی که برخی دیگر از FreeSync برای کمک به کاهش تاری حرکت در حین بازی استفاده می‌کنند.

تلویزیون‌های هوشمند با ویژگی‌های جدید همیشه در افق هوشمندتر می‌شوند. اگرچه، در واقع، اکثر مردم فقط از محبوب‌ترین برنامه‌های پخش استفاده می‌کنند.

ورودی ها تلویزیون

اگر سیستم سرگرمی شما از اجزای زیادی تشکیل شده است، مهم است که مطمئن شوید تلویزیون جدید شما ورودی‌های کافی برای پشتیبانی از همه آنها را دارد.

یک سیستم سینمای خانگی معمولی ممکن است شامل پخش کننده Blu-ray، جعبه کابل، گیرنده، پخش کننده رسانه استریم و سیستم بازی ویدیویی باشد.

هر یک از این دستگاه‌ها به ورودی HDMI نیاز دارند. اگر تلویزیون شما ورودی‌های HDMI کافی ندارد، باید به یک تقسیم کننده سیگنال تکیه کنید یا هنگام جابجایی بین دستگاه‌ها، کابل‌ها را به صورت دستی تعویض کنید.
از طرف دیگر، اگر قصد دارید همه دستگاه‌های خود را از طریق گیرنده خود اجرا کنید، می‌توانید با ورودی‌های HDMI کمتری در تلویزیون خود به کار خود ادامه دهید.

فقط مطمئن شوید که گیرنده دارای تعداد پورت مناسب برای دستگاه‌های شما باشد. همچنین مهم است که مطمئن شوید گیرنده شما می‌تواند اطلاعات را به اندازه کافی سریع پردازش کند تا از وضوح تلویزیون شما استفاده کند.

به دنبال HDMI 2.0 برای تلویزیون‌های 4K و HDMI 2.1 برای 8K باشید. اگرچه HDMI 1.4 می‌تواند سیگنال‌های 4K را انتقال دهد، اما فقط می‌تواند این کار را با فرکانس 30 هرتز انجام دهد و تصاویر را بیشتر در معرض تاری حرکت قرار می‌دهد.

نرخ تجدید در تلویزیون

نرخ تازه سازی یک تلویزیون به تعداد دفعاتی که صفحه نمایش آن یک تصویر را در هر ثانیه نمایش می‌دهد، اشاره دارد. اکثر تلویزیون‌ها نرخ تازه‌سازی 60 یا 120 هرتز را ارائه می‌کنند که تصویر را به ترتیب 60 یا 120 بار در ثانیه تازه‌سازی می‌کنند.

حتما مطالعه کنید:  انواع تلویزیون دست دوم؛ و راهنمای فروش آن

با این حال، سازندگان اغلب MotionRate یا T را تبلیغ می‌کنند ruMotion Rate به جای نرخ تجدید بومی. MotionRate سامسونگ و TruMotion ال‌جی نرم‌افزارهایی هستند که در تلویزیون برای کاهش تاری حرکت با سطوح مختلف موفقیت تعبیه شده‌اند.

نرخ آنها معمولاً دو برابر نرخ تازه سازی بومی مجموعه است. بنابراین یک MotionRate 120 هرتز در واقع یک صفحه نمایش 60 هرتز است.

تلویزیون‌هایی که نرخ تازه‌سازی پایینی دارند، بیشتر در معرض تاری حرکت، اعوجاج یک شی یا تصویر با حرکت سریع هستند. اگر تابه‌حال متوجه لبه‌های نرم یا تار روی توپ هاکی شده‌اید که روی یخ می‌تابد، یا رگه‌ای از رنگ روی صفحه هنگام تلاش یک فیلم‌بردار در تلاش برای دنبال کردن یک پاس بلند در یک بازی فوتبال، این همان تاری حرکت است.

ویدئوها فقط ترکیبی از تصاویر ثابت هستند. نرخ رفرش کمتر به این معنی است که هر تصویر مدت بیشتری روی صفحه می‌ماند. وقتی جسمی را متحرک می‌بینیم، اما ناخودآگاه متوجه می‌شویم که برای مدت کوتاهی ثابت می‌ماند، مغز ما تصویر را تار می‌کند و شکاف‌های بین فریم‌ها را پر می‌کند. نرخ تازه سازی بالاتر به کاهش این مشکل کمک می‌کند.

تجهیزات جانبی تلویزیون

در ادامه قصد داریم به تجهیزات جانبی تلویزیون که باید در هنگام خرید به آنها توجه داشته باشید اشاره کنیم

کابل تلویزیون

یکی از راحت‌ترین جنبه‌های تجهیزات A/V دیجیتال پیشرفته امروزی، ظهور استاندارد کابل است. رابط چندرسانه ای با وضوح بالا (HDMI) توسط کنسرسیومی از شرکت‌های فناوری ایجاد شده است تا کابلی داشته باشد که با تمام دستگاه‌های نمایشگر دیجیتال، صرف نظر از برند یا نوع، تضمین کار کند.

امروزه، حتی دستگاه‌هایی که در طول تاریخ دارای اتصالات کابلی اختصاصی بوده‌اند، سیستم‌های بازی ویدیویی بدنام‌ترین آنها هستند همگی دارای پورت‌های HDMI هستند. کابل‌های HDMI با عبور دادن صدا و تصویر از طریق یک کابل، فرآیند اتصال را ساده می‌کنند.

مراقبت از صفحه نمایش تلویزیون 

برخلاف پنل جلویی شیشه‌ای تلویزیون‌های لوله ای، صفحه نمایش تلویزیون‌های LCD و OLED از پلاستیک ساخته شده‌اند که به راحتی توسط پاک کننده‌های خانگی آسیب می‌بینند.

اکثر تولید کنندگان یک پارچه تمیزکننده میکروفیبر و پاک کننده صفحه نمایش با فرمول خاص را برای از بین بردن لکه‌ها و سایر علائم روی صفحه نمایش تلویزیون شما پیشنهاد می‌کنند.

پایه تلویزیون

یکی از مزایای تلویزیون صفحه تخت، قابلیت آویزان مستقیم آن بر روی دیوار خانه شما است. انواع مختلفی از پایه‌های تلویزیون در دسترس هستند که به شما امکان می‌دهند تلویزیون خود را در هر جهت تنظیم کنید یا آن را کاملا ثابت نگه دارید.

اگر ترجیح می‌دهید تلویزیون خود را آویزان نکنید، همه تلویزیون‌های صفحه تخت دارای پایه‌های قابل جابجایی نیز هستند، بنابراین می‌توانید به سادگی تلویزیون خود را روی میز یا پایه تلویزیون با طراحی خاص قرار دهید.

محافظ برق تلویزیون

همان وسایل الکترونیکی پیشرفته در داخل تلویزیون شما که دنیایی از عملکردهای با تکنولوژی بالا را به آنها می‌دهد، آنها را نیز در برابر افزایش جریان الکتریسیته مستعد می‌کند.

مواردی مانند: سیم کشی معیوب، صاعقه یا قطع برق، افزایش ولتاژ می‌تواند به طور دائم به قسمت داخلی تلویزیون و قطعات A/V شما آسیب برساند. خوشبختانه، برخی از پیشگیری‌های ساده می‌تواند شما را ایمن نگه دارد.

با هزینه بسیار کم، یک محافظ برق می‌تواند دستگاه‌های شما را در صورت افزایش ولتاژ ایمن نگه دارد.

ریموت تلویزیون

تلویزیون جدید شما دارای یک کنترل از راه دور است که به همه کنترل‌ها و منوهای تنظیم تلویزیون دسترسی دارد. بسیاری از سازندگان ریموت‌هایی را ارائه می‌دهند که می‌توانند سایر دستگاه‌های خود را نیز کنترل کنند به عنوان مثال، کنترل از راه دور تلویزیون سامسونگ شما احتمالاً می‌تواند پخش کننده بلوری سامسونگ یا نوار صوتی شما را کنترل کند.

بیشتر تلویزیون‌های هوشمند را می‌توان با یک دستگاه متصل به وب مانند تلفن هوشمند یا رایانه لوحی خود کنترل کرد، بنابراین دیگر نگران پیدا کردن کنترل از راه دور نخواهید بود، به ویژه از چندین تولید کننده مختلف، ممکن است به یک کنترل از راه دور جهانی علاقه مند باشید.

این ریموت‌ها را می‌توان برای کنترل انواع دستگاه‌های مختلف، صرف نظر از برند، برنامه‌ریزی کرد. ساده‌ترین آنها از شما می‌خواهد تا قبل از اینکه بتوانید هر مؤلفه را کنترل کنید، آن را انتخاب کنید، در حالی که ریموت‌های جهانی پیشرفته را می‌توان طوری برنامه‌ریزی کرد که همه دستگاه‌های شما را روشن کند، میزان صدا را به مقدار از پیش تعیین‌شده تنظیم کند و حتی کانال مورد علاقه‌تان را با فشار دادن انتخاب کنید. 

بلندگوها و ساندبارها تلویزیون

هر سال تلویزیون‌ها نازک‌تر می‌شوند. در حالی که قاب‌های کوچک تلویزیون‌ها را از نظر زیبایی شناختی و آویزان کردن آسان می‌سازد، اما فضای زیادی برای بلندگوها باقی نمی‌گذارد.

در نتیجه کیفیت صدا کاهش می‌یابد. خوشبختانه، لذت بردن از کیفیت صدای با کیفیت بالا به لطف نوارهای صوتی هرگز آسان و مقرون به صرفه نبوده است. اگر به دنبال تجربه صدای فراگیر واقعی هستید، مجموعه ای از بلندگوها را اضافه کنید.

نحوه انتخاب تلویزیون

انتخاب تلویزیون تا حد زیادی به ترجیحات شخصی و فضایی که دستگاه را در آن راه اندازی می‌کنید بستگی دارد. اتاق‌های بزرگ‌تر به‌طور ایده‌آل دارای صفحه‌نمایش بزرگ‌تر هستند، زیرا احتمالاً دورتر می‌نشینید.

اگر از قبل یک پایه تلویزیون یا کنسول سرگرمی در اتاق دارید، پایه تلویزیون باید اندازه مناسبی برای قرار گرفتن در بالای آن داشته باشد مگر اینکه بخواهید آن را نصب کنید. اگر عاشق پخش جریانی هستید، مدلی با فناوری هوشمند داخلی می‌خواهید.

کسانی که برای سرمایه‌گذاری در تلویزیون خود اهمیتی ندارند، کنتراست واضح تلویزیون OLED را دوست خواهند داشت. علاوه بر این، مدل‌های جداگانه دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند که آن‌ها را برای تماشای فیلم، بازی‌های ویدیویی یا سایر فعالیت‌ها مناسب‌تر می‌سازد، بنابراین انجام تحقیقات قبل از خرید بسیار مهم است.

کلام آخر انواع تلویزیون و تفاوت آن

در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع تلویزیون و تفاوت آن آشنا کنیم، اگر شما تمایل دارید که تلویزیون قدیمی خود را به فروش برسانید سمساری طنین بزرگترین خریدار و فروشنده لوازم صوتی و تصویری به خصوص تلویزیون است. شما می‌توانید برای فروش تلویزیون خود با کارشناسان ما تماس حاصل نموده و یا بر روی لینک خریدار لوازم صوتی و تصویری کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید