انواع لوازم چوبی منزل

انواع لوازم چوبی دست دوم منزل

چوب در دکوراسیون منزل برای ما ایرانی‌ها جز وسایل محبوب و پرطرفدار محسوب می‌شود. وسایل چوبی؛ فضای خانه را بسیار جذاب و دلنشین می‌کنند. لوازم چوبی؛ آثار نفیسی است که با طرح‌های بی‌نظیری که توسط حکاکان روی آن‌ها نقش بسته است، فضای خانه را شیک نشان می‌دهد. با اضافه شدن بخشی از طبیعت به خانه شما قطعا فضای متفاوت‌تری در خانه خواهید داشت. در این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد لوازم چوبی دست دوم منزل و کاربرد آن بیشتر صحبت کنیم.

میز غذا خوری چوبی دست دوم:

اگر سبک خانه شما روستایی و یا حتی کلاسیک، منیمال و مدرن باشد یک دست میز ناهارخوری چوبی؛ می‌تواند فضا را بسیار متحول کند و روح تازه ای در آن بدمد زیرا میزهای غذاخوری چوبی با هرنوع چیدمانی جور در می‌آید.

بهترین میزهای چوبی؛ عموما از چوب درختان بلوط، گردو، افرا و ساج تهیه می‌شود. وسایل چوبی، خیلی ساده فضای آشپزخانه را شیک و باکلاس می‌کند.

میز تلویزیون دست دوم
انواع میز تلویزیونی که میتوانید به راحتی آنها را خرید و فروش کنید را بشناسید

میز تلویزیون چوبی دست دوم:

میز تلویزیون چوبی؛ در رنگ ها و سبک‌های مختلفی در بازار ارائه می‌شود و به دلیل متنوع بودن رنگ و جنس آن‌ها جذابیت خاصی به منزل و اتاق نشیمن شما می‌دهد. میزهای تلویزیون چوبی حس لوکس بودن و طبیعی بودن را انتقال می‌دهند.

تلویزیون‌های بزرگ و مسطح و مدرن امروزی بر روی این نوع از میزهای چوبی؛ که گاهی حس کلاسیک و سنتی می‌دهند تضاد بسیار خوبی را در فضای منزل شما ایجاد می‌کنند.

حتما مطالعه کنید:  نحوه انتخاب یخچال مناسب

خوب است بدانید میزهای تلویزیون چوبی؛ از چوب های مصنوعی و طبیعی ساخته می‌شود و به بازار با قیمت‌های متفاوتی ارائه می‌شود.

میز تلویزیون های چوبی سبک روستایی؛ از چوب‌های جلا خورده و بست‌های فلزی تشکیل می‌شوند و فضای بسیار دلنشینی را ایجاد می‌کنند گویی خانه شما با چوب‌های جنگلی زینت داده شده است.

کنسول چوبی دست دوم:

داشتن یک کنسول چوبی؛ استایلی خاص به منزل شما می‌دهد و یک انتخاب حرفه ای در چیدمان منزل است. انتخاب یک کنسول چوبی؛ همراه با آینه ای شیک و جذاب تاثیر زیادی در دکوراسیون منزل شما خواهد داشت.

مبلمان چوبی دست دوم
مبلمان چوبی دست دوم به شما این امکان را میدهد تا مدت زمان بیشتری از آنها استفاده نمایید.

مبلمان چوبی دست دوم:

مبلمان چوبی؛ اولین انتخاب بیشتر خانواده‌های ایرانی است چوب دوام و استحکام بسیار بالایی دارد و مبلمان چوبی هیچگاه قدیمی به نظر نمی‌رسد و ماندگاری بالایی دارد.

مبلمان چوبی؛ گرما و انرژی خوبی به منزل شما می‌دهد و به خوبی از پس تزیین منزل شما برمی‌آید. همین امر باعث شده است مبلمان چوبی بهترین پیشنهاد طراحان دکوراسیون داخلی باشد.

آباژورهای چوبی دست دوم:

خرید آباژورهای چوبی؛ به این دلیل جذاب است که حس نوستالژیک و کلاسیک را به بیننده انتقال می‌دهد. قطعا خرید آباژورهای چوبی می‌تواند تکمیل کننده دکوراسیون منزل شما باشد.

لطفا آن طرح های قدیمی را از ذهن خود دور کنید زیرا امروزه طرح‌های متنوع و لوکس‌تری از آباژورهای چوبی در بازار ارائه می‌شود.

لوستر و دیوارکوب های چوبی دست دوم:

لوسترهای چوبی؛ به افراد زیادی ثابت کرد که لوستر فقط آن چلچراغ‌های بزرگ و مجلل نیست و می‌توان انتخاب‌های جذاب‌تر و شیک‌تری را نیز برای منزل داشت.

وارد شدن تجهیزات و مهارت‌های جدید نجاری باعث شد، دست افرادی که علاقه بیشتری به وسایل چوبی در دکوراسیون منزل دارند، بازتر شود. لوسترهای چوبی در انواع بدون شاخه یا چندشاخه، آویز تک، طبقاتی و سقفی در بازار وجود دارند.

انواع ساعت دیواری چوبی
ساعت دیواری چوبی علاوه بر سادگی به زیبایی چیدمان محیط شما کمک بسیار زیادی میکند

ساعت‌ چوبی دست دوم:

ساعت چوبی دست دوم و یا نو؛ دیگر فقط جنبه کاربردی ندارند وحالت دکوراتیو نیز دارند. ساعت‌های دیواری چوبی از پرفروش‌ترین وسایل چوبی محسوب می‌شوند.

حتما مطالعه کنید:  نکات مهم در هنگام خرید لوازم منزل

یک ساعت خوش طرح و جذاب می‌تواند جلوه خاصی به منزل شما بدهد. ساعت‌های چوبی با برش‌های تنه درخت، نگاه کردن به زمان را برای شما لذت بخش می‌کند زیرا تکه ای از طبیعت را در نگاه خود دارید.

آینه چوبی دست دوم:

استفاده از آینه‌های چوبی در هر محیطی زیبایی آن محیط را چند برابر می‌کند. آینه جز آن وسایلی است است که استایل خاصی به دکوراسیون منزل شما می‌دهد.

قرارگیری آینه قدی در اتاق خواب، محیط کار و ورودی منزل جلوه خاصی به هرکدام از این محیط‌ها می‌دهد.

لوازم آشپزخانه چوبی دست دوم:

لوازم آشپزخانه با وسایل چوبی؛ مانند: کابینت، کانتر، میزناهارخوری، لوستر و انواع وسایل چوبی مخصوص آشپزخانه هر خانم خانه و یا صاحب خانه ای را سر ذوق می‌آورد.

البته باید حواستان به جنس چوب‌هایی که در آشپزخانه به کار می‌رود باشد تا با حرارت و رطوبت آسیب نبیند و از بین نرود.

جنس چوب‌؛ باید به گونه‌ای باشد که به راحتی قابل تمیز کردن باشد زیرا همه ما می‌دانیم که آشپزخانه سراسر آلودگی و کثیفی است.

سرویس خواب چوبی دست دوم:

سرویس‌ خواب؛ از اولین وسایلی است که برای منزل تهیه می‌گردد. سرویس خواب شامل: تخت خواب، میزآرایش، کمد لباس و پاتختی است.

سرویس خواب چوبی؛ همواره با استقبال بسیار خوبی در بین افراد هنگام خرید همراه است. خراطی و منبت‌کاری در پایه‌ها و تاج تخت خواب سلطنتی جلوه ویژه ای به تخت خواب و همین طور تزیین اتاق می‌دهد.

گوناگونی انواع درختان و تنوع بالایی که در جنس چوب‌ها در ساخت سرویس خواب وجود دارد زیبایی بسیاری را در ساخت آن‌ها فراهم می‌کند.

نکات ضروری نگهداری از وسایل چوبی دست دوم منزل:

هر چقدر هم لوازم چوبی منزل خود را شکیل و عالی بچینید ولی از آن‌ها به خوبی محافظت نکنید خیلی زود این وسایل چوبی زیبایی خود را از دست می‌دهند و وسایل پوسیده و مستعمل خواهند شد.

حتما مطالعه کنید:  چه وسایلی را میتوان فروخت

بنابراین یک سری از نکات برای محافظت از وسایل چوبی را باهم یاد میگیریم:

  • هنگام تمیز کردن وسایل چوبی هرگز آن را خیس نکنید.
  • هنگام گرد و غبارگیری یک پارچه را نمدار کنید و روی سطوح بکشید و بعد سریعا رطوبت را پاک کنید.
  • از گذاشتن اجسام خیلی سرد و یا داغ روی سطوح چوبی خودداری کنید، چوب به سرعت لک می‌شود.
  • وسایل چوبی منزلتان را از اجسام نیز و برنده دور نگه دارید، اگر خط یا خشی روی وسایل چوبی بیفتد ترمیم آن کار سختی است.
  • برای از بین بردن بوی نامطبوع چوب می‌توانید مقداری جوش شیرین روی آن‌ها بپاشید، زیرا وسایل چوبی با گذر زمان بوی کهنگی به خود می‌گیرند، برای کمدها نیز می‌توانید از یک تکه ذغال استفاده کنید.
  • وسایل چوبی را در معرض نور خورشید قرار ندهید، آفتاب وسایل چوبی را دچار پوسیدگی می‌کند.
  • برای ماندگاری بهتر وسایل چوبی آن را روغن کاری کنید، با این کار وسایل چوبی جلوه و ظاهر بهتری می‌گیرند و کمتر دچار خراشیدگی قرار می‌گیرد.
  • این نکته را در نظر بگیرید که چوب به دما و رطوبت حساس است، پس سعی کنید این دو معقوله را در خانه همیشه در حد متعادل نگه دارید.

انواع لوازم چوبی دست دوم منزل و یا حتی نو به شما کمک می‌کند تا مدت زمان بیشتری بتوانید از آنها استفاده کنید. این نکته را فراموش نکنید در هنگام خرید و یا فروش لوازم چوبی دست دوم به نوع چوب توجه ویژه ای داشته باشید. نگهداری از لوازم چوبی را فراموش نکنید زیرا جزو یکی از مهمترین قواعد حفظ سلامت لوازم است

کلام آخر انواع لوازم چوبی دست دوم منزل

در کل وسایل چوبی؛ زیبای خاصی به منزل شما می‌بخشد آن چنان که روح را جلا می‌دهد اما همان طور که گفته شد باید از وسایل چوبی به خوبی مراقبت کنید تا همیشه ظاهری زیبا داشته باشند. در این مقاله کاربردی‌تری وسایل چوبی و راه‌های مواظبت از آن‌ها را برای شما ذکر کردیم. 

اگر شما در منزل خود لوازم چوبی دست دوم دارد که دیگر ّبه آن نیاز ندارید و یا می‌خواهید آن را به فروش برسانید می‌توانید در کمترین زمان ممکن و با بالاترین قیمت به سمساری طنین بفروشید. برای شروع کافیست بر روی لینک خریدار لوازم چوبی و مبلمان کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید