انواع وسایل گرمایشی و سرمایشی دست دوم و بررسی انواع آن

انواع وسایل گرمایشی و سرمایشی دست دوم

در روزهای سرد زمستان و یا گرم تابستان، زندگی در خانه ای بدون داشتن وسایل گرمایشی و سرمایشی سخت و طاقت فرسا می‌شود، بنابراین داشتن این وسایل جز الزامات یک خانه است. سیستم‌های گرمایشی، گرمای مورد نیاز در فصل زمستان و سرمای لازم برای تابستان را فراهم می‌کنند و حضور آنها نه تنها در خانه‌ها بلکه درهرساختمانی الزامی است. سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی متفاوتی در بازار وجود دارد.

امروزه با توجه به گرم شدن کره زمین و حفاظت از محیط زیست وهمین طور استفاده بهینه از انرژی، علاوه بر قدرت و قیمت وسایل گرم‌ کننده و خنک‌ کننده، باید متناسب با نیاز هر ساختمان، مناسب‌ترین دستگاه ممکن را با توجه به نیازهای ساختمان انتخاب کرد.بهتر است انواع آن و ویژگی‌های هرکدام را بدانیم می‌تواند در خرید و فروش لوازم گرمایشی و سرمایشی تاثیر مستقیم بگذارد. با ما در این مقاله همراه باشید تا انواع وسایل گرمایشی و سرمایشی را باهم بررسی کنیم.

انواع سیستم های گرمایشی

سیستم های گرمایشی انواع متخلفی دارد که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم:

کرسی:

هنگامی که پای صحبت‌های مادربزرگ‌ها بنشینید و یا به قصه‌های آن‌ها سرک بکشید، حتما پای ماجرای کرسی و دورهمی‌های بسیاری که الان کمرنگ شده مخصوصا به بهانه شب یلدا وسط کشیده می‌شود.

کرسی وسیله ای است که در زمان‌های قدیم برای گرما بخشیدن به فضای منزل استفاده می‌شده است، این وسیله چهارپایه ای است که از چوب ساخته شده است و بنا به سلیقه و فضای هر خانه ای در اندازه های کوچک و بزرگ ساخته می‌شود و در زیر آن منقل کرسی تعبیه می‌شود که در آن ذغال و یا چوب درختان را قرار می‌دهند.

حتما مطالعه کنید:  راهنمای خرید کولر گازی سامسونگ

یک لحاف کرسی هم روی چهارپایه می‌گذارند و همه اطراف آن می‌نشینند زیر لحاف و گرم می‌شوند. البته به بهانه شب یلدا هنوز خانواده‌هایی هستند که برای دورهمی‌های خود ازکرسی استفاده می‌کنند.

سیستم گرمایشی
شما برای خرید و یا فروش لوازم گرمایشی باید با انواع آن آشنا شوید تا بتوانید بهترین محصول را خریداری نمایید

سیستم گرمایشی شومینه:

یکی دیگر از وسایل گرمازای قدیمی شومینه است؛ شومینه‌های قدیمی با استفاده از چوب، گرمای خانه را تامین می‌کرده است اما اکثر شومینه‌های امروزی گازی هستند.

از مزایای شومینه می‌توان به: زیبا بودن ظاهر و ساده بودن آن اشاره کرد. از معایب شومینه می‌توان: به کثیف کردن وسایل و دیوارهای ساختمان، ایمنی پایین و پراکنده کردن گاز منواکسیدکربن در هوا اشاره کرد و همچنین شومینه برای گرم کردن فضای کل خانه کافی نیست.

سیستم گرمایشی بخاری:

بخاری وسیله گرمایشی ساده و قدیمی است. سوخت بیشتر بخاری‌های امروزی گاز و برق است. به علت گازکشی و برق کشی در شهرها و روستاهای مختلف استفاده از این وسیله راحت است.از دیگر مزایای بخاری می‌توان به: کم هزینه بودن نصب و تعمیر آن و اینکه به راحتی در دسترس است اشاره کرد.

سیستم گرمایشی پکیج دیواری:

پکیج‌های دیواری جایگزین موتورخانه‌های شوفاژ شده‌اند و آب گرم مورد نیاز جهت گرمایش محیط و مصارف روزانه از قبیل شستشو و استحمام را تامین می‌کنند. اشغال فضای کم، ایمنی بالا، مستقل بودن هر واحد مسکونی، امکان اعمال مدیریت بر هر واحد به صورت جداگانه از فواید این سیستم گرمایشی به شمار می‌رود که باعث شده استفاده از آن به صورت روز افزون افزایش پیدا کند.

سیستم گرمایش از کف:

سیستم گرمایش از کف از سیستم‌های گرمایشی جدید به شمار می‌رود. این سیستم به این صورت است که با عبوردادن لوله‌های آب گرم از کف واحدها فضای محیط را گرم می‌کند. این سیستم گرمایشی عملا هیچ فضایی را اشغال نمی‌کند وگرما را در تمام مساحت خانه به طور یکسان پخش می‌کند.

این سیستم گرمایشی مشکل سرد بودن شدید واحدهای همکف و طبقه اول (به دلیل خالی بودن فضای زیرین) را به خوبی حل کرده است. از معایب این سیستم گرمایشی می‌توان به: هزینه نصب بالا، تعمیر دشوار در صورت بروز مشکل اشاره کرد.

حتما مطالعه کنید:  راهنمای فروش یخچال دوو

سیستم گرمایش قرنیزی:

سیستم گرمایش قرنیزی جایگزینی لوکس برای سیستم‌های گرمایشی شوفاژ و سیستم گرمایش از کف محسوب می‌شود. این سیستم گرمایشی با انرژی و آبگرمکن خورشیدی کار می‌کند.

از فواید این سیستم های گرمایشی می‌توان به: صرفه‌جویی در مصرف انرژی، کاهش لوله کشی، سرعت گرمایش و انتقال گرما از پایین‌ترین سطح و عرضه در رنگ‌ها و مدل‌های مختلف اشاره کرد.

این سیستم‌های گرمایشی بهترین گزینه برای واحدهای مسکونی و حتی ساختمان‌های بزرگ و ادارات است.

از معایب این سیستم این است که جایگذاری وسایل مختلف را محدود می‌کند؛ مانند تلویزیون‌هایی که در برابر گرما آسیب‌پذیر هستند. این سیستم‌های گرمایشی دیوارهای بیرون را بیشتر از فضای داخلی گرم می‌کنند، این یکی دیگر از معایب آن‌ها است.

انواع سیسیتم سرمایشی
شما اگر سیستم سرمایشی که قصد خرید و یا فروش آن را دارید به درستی شناخت کافی از آن نداشته باشید نمیتوانید با قیمت گذاری مناسب آن را خرید و یا فروش کنید

انواع سیستم های سرمایشی

ازگذشته تا کنون در هوای گرم تابستان به دنبال هوای خنک و مطبوع برای لذت بردن از تابستان خود بودیم زیرا هوای گرم بدون داشتن سیستم سرمایشی مناسب، سخت و آزار دهنده بوده است.

کولر آبی:

کولرهای آبی که هم هوا را خنک می‌کنند و هم از طریق آن می‌توان رطوبت را دریافت کرد، بیشتر در مناطق سرد و خشک به کار می‌روند.

سیستم سرمایشی اسپلیت (کولرگازی):

بعضی از اسپلیت‌ها فقط خاصیت سرما بخشی دارند ولی بعضی از آن‌ها هم هوا را خنک و هم هوا را گرم می‌کنند در حقیقت خاصیت سرمایش و گرمایش دارند.

این سیستم‌های سرمایشی روی دیوار نصب می‌شوند و هوا را هم تا حد قابل توجهی تصفیه می‌کنند. اما مصرف برق بالای اسپلیت از معایب این سیستم‌های سرمایشی است.

سیستم سرمایشی فن کویل:

از بهترین سیستم‌های سرمایشی خانگی محسوب می‌شوند. فن کویل‌ها هم خاصیت سرمایشی و گرمایشی دارند و مدل‌های مختلفی دارند:

  • فن کویل زمینی که روی زمین نصب می‌شود.
  • فن کویل کانالی که داخل دیوار نصب می‌شود و هم میتواند توکار و هم رو کار باشد.
  • فن کویل دیواری که روی دیوار نصب می‌شود.
حتما مطالعه کنید:  لیست کامل لوازم منزل

فن کویل‌ها برای تولید هوای گرم به پکیج یا موتورخانه و برای هوای سرد نیاز به چیلر یا مینی چیلر دارند.

چیلر:

چیلر در ساختمان‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد و جز بهترین و قویترین سیستم‌های سرمایشی محسوب می‌شوند. سیستم چیلر به این صورت است که یک چیلر مرکزی وجود دارد و در هر واحد فن‌های جداگانه نصب می‌شود که سرمای مطبوعی را تولید می‌کند.

اخیرا مینی چیلرها وارد بازار شده‌اند که برای یک واحد استفاده می‌شود.

نکات مهم خرید لوازم سرمایشی و یا گرمایشی
در هنگام خرید سیستم های سرمایشی و یا گرمایشی موارد زیادی را باید در نظر داشته باشید که یکی از این عوامل فضا است

نکاتی که هنگام خرید وسایل سرمایشی و گرمایشی باید در نظر بگیریم

اندازه و محل قرار گرفتن آن: با توجه به میزان فضای موجود در خانه، اداره و یا ساختمان و همچنین میزان فضایی که وسایل گرمایشی و سرمایشی اشغال می‌کنند باید وسیله مورد نظر خود را تهیه کنید.

قیمت وسیله گرمایشی و سرمایشی: لازم است بدانید قیمت این دستگاه‌ها باتوجه به کاربرد و ابعادشان می‌توانند نیازهای شما را برطرف کنند یا خیر؟

مزیت خرید لوازم گرمایشی و سرمایشی: یکی از مهم‌ترین دلایل خرید لوازم گرمایشی و سرمایشی داشتن مزیت‌های مهم در انواع مختلف آن‌ها است. مزیت‌های این وسایل هستند که سبب ایجاد رفاه و آسایش شما می‌شوند.

انواع وسایل گرمایشی و سرمایشی دست دوم: که در بازار وجود دارد را ابتدا سعی کنید با توجه به نیازهایی که دارید اقدام به خرید و یا فروش کنید. در بخش خرید اگر سیستم سرمایشی شما با دقت نظر به: فضای، هزینه خرید، هزینه تعمیر و نگهداری سیستم سرمایشی را خریداری کنید، در آینده خیلی نزدیک مجبور به فروش آن خواهید شد در بخش فروش هم اگر قیمت آن را کمتر از نرخ روز ارزش‌گذاری کنید ممکن است برای خرید آکبند همان وسیله مجبور شوید چندین برابر آن را پرداخت کنید

کلام آخر انواع وسایل گرمایشی و سرمایشی دست دوم

در این مقاله به معرفی انواع سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی پرداختیم و سعی کردیم شما را با مزایا و معایب هر کدام از آنها آشنا کنیم. اگر قصد دارید لوازم سرمایشی و گرمایشی خود را به فروش برسانید کافیست همین اطلاعاتی که به شما ارائه دادیم را در قیمت گذاری استفاده نمایید. 

اگر شما لوازم سرمایشی و گرمایشی دارید که قصد فروش آن را دارید سمساری طنین به شما در قیمت گذاری کمک می‌کند تا به نرخ روز بر روی وسایل قیمت گذاری منصفانه‌ای انجام دهید. در صورت تایید مبلغ می‌توانید وسایل خود را به ما به فروش برسانید. برای شروع کافیست بر روی لینک خریدار لوازم گرمایشی و سرمایشی کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید