برچسب انرژی یخچال

برچسب انرژی یخچال به چه معنا است

برچسب انرژی یخچال؛ اطلاعات ارزشمند زیادی را در مورد یک محصول ارائه می‌دهند. بیایید نگاهی دقیق‌تر بیندازیم به اینکه چه نوع اطلاعاتی در آنجا وجود دارد و معنای آنها چیست. برچسب‌های انرژی اتحادیه اروپا یک سیستم استاندارد رتبه‌بندی بهره‌وری انرژی هستند که توسط اتحادیه اروپا برای اکثر لوازم خانگی صادر شده است.

اولین برچسب انرژی اتحادیه اروپا در سال 1994 بر روی یک دستگاه ظاهر شد. از آن زمان، دسته‌بندی‌های بیشتری از لوازم خانگی در مقررات انرژی اتحادیه اروپا گنجانده شده است و برچسب‌ها بارها به روز شده اند. پس از آنکه برندهای معتبر در ایران لوازم خانگی را وارد کردند مشتریان توجه ویژه‌ای به این برچسب‌ها نشان دادند و روز به روز اهمیت این برچسب‌ انرژی بیشتر درک شد. در این مقاله قصد داریم شما را با مفهوم رنگ‌بندی و درجه‌بندی برچسب انرژی یخچال آشنا کنیم لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

هدف از برچسب انرژی یخچال چیست؟

هدف اصلی برچسب‌های انرژی کاهش مصرف انرژی لوازم خانگی با انجام دو کار است:

  1. ارائه معیارهای مقایسه واضح به مصرف کنندگان و کمک به آنها در انتخاب محصولات کم مصرف‌تر
  2. تشویق شرکت‌ها به سرمایه‌گذاری در توسعه محصولات با انرژی کارآمدتر.

برچسب‌های انرژی شامل اطلاعات ارزشمندی در مورد یک دستگاه مانند: مصرف انرژی سالانه، سطح سر و صدا یا ظرفیت آن است. این کارت‌های برچسب کوچک مانند خلاصه‌ای از همه چیزهایی هستند که باید هنگام جستجوی یک یخچال جدید در نظر بگیرید.

برچست انرژی چیست
برچسب انرژی در هنگام خرید لوازم منزل مخصوصا یخچال از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

برچسب‌های انرژی

وقتی به دنبال وسایلی می‌گردیم که قلب خانه‌هایمان هستند، بهره‌وری انرژی برای ما اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. و با لوازم مدرنی که اکنون از همیشه دوستدار محیط زیست هستند، نحوه رتبه‌بندی بهره وری انرژی محصول در حال تغییر است.

نشانگر انرژی بیشترین و کم بازده‌ترین دستگاه ها

این نوع طراحی از منطق چراغ راهنمایی تقلید می‌کند و رنگ‌ها را از حداکثر کارایی (سبز) تا حداقل سطح (قرمز) سایه می‌اندازد. کاری که انجام می‌دهد این است که مصرف نسل‌های مختلف لوازم خانگی را با 100٪ نشان دهنده مصرف کم کارآمدترین دستگاه‌ها مقایسه می کند. بالا و پایین مقیاس با A +++ (تعالی در بهره وری انرژی) و D (دستگاه هایی که در حال منسوخ شدن هستند) نشان داده می‌شود.

حتما مطالعه کنید:  نحوه فروش یخچال اسنوا

مصرف بسیار کارآمد:

  • +++. سبز تیره، نشان دهنده مصرف کمتر از 25 درصد است.
  • A ++. با رنگ سبز میانی خود، نماد مصرف کمتر از 30 درصد است.
  • A +. رنگ سبز کم رنگ آن نشان دهنده مصرف تخمین زده شده از 30٪ تا 42٪ است.

مصرف نسبتاً کارآمد:

  • الف. رنگ زرد، مصرف متوسط ​​آن بین 42 تا 55 درصد است.
  • ب. با رنگ نارنجی مشخص می‌شود، نشان دهنده مصرف بین 55 تا 75 درصد است.

راندمان کم مصرف:

  • ج- رنگ نارنجی روشن، سطح مصرف آن بین 75 تا 90 درصد است.
  • د- رنگ قرمز نشان دهنده میزان مصرف آن بین 90 تا 100 درصد است.
  • در سال 2020 مقیاس فعلی (از A+++ تا D) با مقیاس اصلی (از A تا G) جایگزین خواهد شد.

کلاس انرژی (A+++ تا A+)

از سال 2012، یخچال فریزرها باید رتبه انرژی حداقل A+ را داشته باشند. با این حال، ممکن است هنوز لوازم خانگی درجه بندی A و B را در بازار موجود داشته باشند. در حالی که A+ بد نیست، یک دستگاه A+++ برای اجرا ارزان‌تر و برای محیط زیست بهتر خواهد بود.

در یخچال فریزر، اندازه تفاوت زیادی ایجاد می‌کند، زیرا هر چه فضای بیشتری برای خنک نگه داشتن نیاز داشته باشید، دستگاه انرژی بیشتری مصرف می‌کند. مطمئن شوید که اندازه‌ای را که واقعاً به آن نیاز دارید انتخاب کرده اید تا مطمئن شوید که بیشترین استفاده را از فضا و برق دارید.

برچسب انرژی
برچسب انرژی میتواند در قبوض شما تا 50% کاهش را با خود به همراه داشته باشد.

مصرف انرژی سالانه (کیلووات ساعت در سال)

جدا از کلاس انرژی، مصرف انرژی تخمینی سالانه را بر حسب کیلووات ساعت روی برچسب انرژی یخچال فریزر خواهید دید. برای سایر لوازم خانگی، این اعداد بر اساس فرضیات مختلف محاسبه می‌شوند، مانند اینکه ماشین ظرفشویی تقریباً 5 بار در هفته در یک چرخه تمیز کردن استاندارد کار می‌کند.

مصرف انرژی سالانه برای یخچال‌ها نسبتاً دقیق است زیرا دستگاه 24/7 در طول سال کار می‌کند. اگر می‌دانید چقدر برای برق پرداخت می‌کنید، می‌توانید محاسبه کنید که هزینه کارکرد دستگاه در سال چقدر است.

سطوح نویز

در نهایت، رتبه مهم دیگر در برچسب انرژی یخچال فریزر، سطح نویز بر حسب دسی بل است. یخچال فریزرهای مدرن بسیار کم صدا هستند، اما هر چیزی که بیش از 47 دسی بل باشد، با صدای بلند در نظر گرفته می‌شود.

هنگامی که به 60 دسی بل نزدیک می‌شوید، به سطوح نویز یک مکالمه متوسط ​​نزدیک می‌شوید و البته هیچ کس نمی‌خواهد که وسایل برقی آنها همیشه آنها را قطع کنند.

چرا باید به مصرف انرژی اهمیت دهید؟

به دو دلیل اساسی باید به برچسب انرژی اهمیت زیادی دهید:

حتما مطالعه کنید:  راهنمای تنظیم یخچال

1. هزینه قبض برق

2. حفظ محیط زیست

اگرچه یخچال فریزرهایی با رتبه انرژی بالاتر کمی گران‌تر هستند، اما هزینه برق کمتری دارند. تغییر به یک یخچال کم مصرف می‌تواند هزینه انرژی شما را تا 50 درصد کاهش دهد و سرمایه اولیه را در چند سال بازپرداخت کند.

چرا برچسب انرژی مدام تغییر می کند؟

لوازم خانگی نسبت به یک دهه قبل انرژی و آب بسیار کمتری مصرف می‌کنند. به عنوان مثال، یخچال فریزرها حدود 40٪ انرژی کمتری مصرف می‌کنند، در حالی که همچنان در مراقبت از مواد غذایی ما به همان اندازه خوب اگر نه بهتر کار می‌کنند.

بنابراین، با در نظر گرفتن این موضوع، سیستم قدیمی رتبه بندی انرژی A+++ به D به مقیاس ساده‌تر از A تا G حرکت می‌کند. این سیستم ساده‌تر نه تنها تشخیص اینکه کدام دستگاه‌ها از نظر انرژی کارآمدتر هستند را آسان‌تر می‌کند، بلکه فضای بیشتری را برای نوآوری فراهم می‌کند.

به این دلیل که کارآمدترین لوازم فعلی اکنون در رتبه بندی جدید رتبه B یا C دریافت خواهند کرد، به این معنی که تولیدکنندگان فرصت بیشتری برای ساخت لوازم خانگی کارآمدتر در آینده خواهند داشت. این رتبه‌بندی‌های جدید همچنین مبتنی بر استفاده از برنامه‌های رایج یا ظرفیت‌های بار متوسط ​​برای نمایش استفاده واقعی خواهد بود.

معنی برچسب انرژی
برچسب انرژی میتواند در کارایی و سر و صدای لوازم تاثیر داشته باشد.

برچسب های رتبه بندی انرژی تغییر کرده اند

بهره‌وری انرژی به تدریج برای ما به عنوان یک جامعه اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. بنابراین، زمان خداحافظی با برچسب‌های قدیمی رتبه بندی انرژی فرا رسیده است. این تغییر مصرف کننده را در ذهن دارد و درک اینکه لوازم خانگی مورد علاقه ما چقدر سازگار با محیط زیست هستند را برای همه آسان‌تر می‌کند.

چرا رتبه بندی انرژی تغییر کرده است؟

برچسب‌های انرژی در ابتدا در دهه 90 معرفی شدند تا مردم را از کارایی یک دستگاه آگاه کنند. زمان زیادی نگذشته بود که فناوری به آن غلبه کرد و باعث شد تا در سال 2011 سه کلاس انرژی جدید به روز شوند.

A+، A++ و A+++ بسیار رایج بودند. بیش از 90 درصد محصولات در این محدوده قرار داشتند، که باعث سردرگمی شدید زمانی که مردم به دنبال خرید کالای جدید بودند، می‌شد.

در سال‌های اخیر، به‌طور باورنکردنی مشخص شد که این مقیاس دیگر کار نمی‌کند، با کم‌ترین کارآمدی محصولات با رتبه‌بندی A و A+ در مقابل رتبه‌بندی C و D تعارض در اینجا این بود که بسیاری از مصرف کنندگان معتقد بودند که فقط به دلیل داشتن رتبه A یا A+، برخی از کارآمدترین لوازم موجود در بازار هستند.

در واقع، بر اساس مقیاس رتبه‌بندی انرژی جدید، محصولاتی که زمانی در سال ۲۰۲۰ به عنوان A+++ طبقه‌بندی می‌شدند، اکنون احتمالاً دارای رتبه‌بندی B یا C هستند. A++ اکنون به عنوان D یا E طبقه‌بندی می‌شود و A+ خود را دارای رتبه‌بندی F یا G می‌دانند. این از محصولی به محصول دیگر، همراه با نوع محصول متفاوت است.

حتما مطالعه کنید:  راهنمای خرید یخچال بوش (Bosch)

چه چیزی در برچسب انرژی تغییر کرده است؟

تغییر اصلی مقیاس جدید است. همه برچسب‌ها از A تا G اجرا می‌شوند، در حالی که برچسب‌های قدیمی بین A+++ تا D اجرا می‌شوند. این برای یخچال‌ها، ماشین‌های لباسشویی، ماشین‌های لباسشوی و ماشین‌های ظرفشویی اعمال می‌شود.

اکنون هر برچسب جدید یک کد QR را در گوشه بالا سمت راست نشان می‌دهد که می توانید با استفاده از تلفن خود مشاهده کنید. این به شما امکان می‌دهد اطلاعات بیشتری در مورد آن دستگاه و رتبه انرژی آن بیابید.

نمادهای بازطراحی شده ای وجود دارد که بسته به نوع دستگاه تغییر می‌کند تا درک ویژگی‌های محصولات و کارایی آنها ساده‌تر شود.

برای مثال، اندازه‌گیری‌های جدید برچسب ماشین ظرفشویی مصرف انرژی را بر اساس حالت Eco در هر 100 چرخه به جای سالانه نشان می‌دهند. آنها همچنین مصرف آب اندازه گیری شده در هر چرخه و مدت زمان کلی چرخه Eco را نشان می‌دهند.

مفهوم برچسب انرژی
در هنگام خرید کالا به برچسب انرژی توجه داشته باشید که حداقل A باشد.

با برچسب A +++ چقدر در هزینه خود پس انداز می کنید؟

کارآمدترین محصولات همچنین دارای لوگوی توصیه شده برای صرفه جویی در مصرف انرژی هستند که در بالا سمت راست نشان داده شده است.

بیایید به ابتدا برگردیم: شما یک وسیله را خریداری می کنید و صرفاً و منحصراً به جنبه های فنی و قیمت توجه می کنید. بررسی برچسب انرژی باعث صرفه جویی در هزینه شما می‌شود.

بدون شک یک دستگاه کارآمدتر ممکن است در زمان خرید آن گران‌تر باشد، اما زمانی که قبض برق خود را دریافت می‌کنید شروع به بازیابی این تفاوت قیمت می‌کنید.

رتبه بندی انرژی:

هرچه یک دستگاه انرژی کارآمدتر باشد، می‌توانید در پول بیشتری صرفه جویی کنید و بیشتر به محیط زیست کمک می‌کنید. با خرید یک مدل کارآمدتر، در مورد عملکرد نیز به خطر نیفتید.

مصرف انرژی و هزینه های جاری:

این نشان می‌دهد که در شرایط کارکرد استاندارد، چقدر برق مصرف می‌شود، که بر حسب کیلووات ساعت / سال «کیلووات ساعت» برای تبرید یا کیلووات ساعت در چرخه برای شستشو و سایر وسایل اندازه‌گیری می‌شود.

عملکرد در سایر زمینه ها:

برچسب‌های لباسشویی و ظرفشویی نیز دارای رتبه بندی برای عملکرد شستشو، چرخش و/یا خشک کردن هستند. شاخص‌های A-G در اینجا مشابه رتبه‌بندی‌های بازده اصلی هستند و بر اساس تست استاندارد صنعت هستند و چرخه آزمایش استفاده شده روی برچسب است. این را همیشه در نظر داشته باشید که رتبه A بهترین است.

سر و صدا:

برخی از مدل‌ها اطلاعاتی در مورد نویز محصول نیز دارند. عدد کمتری که در اینجا نشان داده شده است، صدای دستگاه کمتری تولید می‌کند

کلام آخر برچسب انرژی یخچال چه معنی دارد

در این مقاله سعی کردیم شما را با مفهموم برچسب انرژی یخچال آشنا کنیم. ممکن است شما به فکر تعویض و یا حتی خرید یخچال در منزل خود باشید.

شما می‌توانید در صورت تمایل یخچال دست دوم خود را به بالاترین قیمت به فروش برسانید و اگر مشکل قیمت گذاری بر روی یخچال خود را دارید کارشناسان سمساری طنین آماده خدمت رسانی به شما هستند.

همچنین می‌توانید برای فروش یخچال به کارشناسان ما نیز اقدام نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر کافیست با کارشناسان ما تماس حاصل نموده و یا برای کسب اطلاعات بیشتر از خدمات یخچال ما بر روی لینک خریدار یخچال کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید