تنظیمات یخچال ال جی

در این مقاله به بررسی موارد زیر خواهیم پرداخت:

تنظیمات یخچال ال جی

تنظیمات یخچال ال جی؛ ممکن است برای برخی از افراد امری پیچیده به نظر برسد، اگر یخچال ال‌جی جدید دارید و نمی‌دانید، فریزر را روی چه دمایی تنظیم کنید، یا فکر می‌کنید در آینده ممکن است نگرانی‌هایی با آن داشته باشید، در این مقاله سعی داریم تنظیمات یخچال ال جی را بررسی کنیم لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

نکات مهم هنگام نصب یخچال ال جی

  • یخچال ال جی را مکان مناسبی را انتخاب کنید. یخچال فریزر خود را در جایی قرار دهید که استفاده از آن آسان است.
  •  از قرار دادن دستگاه در نزدیکی منابع گرما، نور مستقیم خورشید یا رطوبت خودداری کنید.
  • برای جلوگیری از لرزش، دستگاه باید تراز شود. در صورت نیاز، پیچ‌های تراز را برای جبران کف ناهموار تنظیم کنید. قسمت جلویی باید کمی بالاتر از بسته شدن درب عقب باشد.
  • لوازم جانبی مانند جعبه یخ و غیره را در محل مناسب خود نصب کنید. آنها برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی در حین حمل و نقل در کنار هم بسته بندی شده اند.
  • لطفا به اندازه کافی حفظ کنید در هر دو طرف و همچنین قسمت بالایی فضای خالی داشته باشید و حداقل5 سانتی متر از دیواره عقب فاصله داشته باشید.
  • وقتی یخچال فریزر شما نصب شد، قبل از پر کردن آن با مواد غذایی تازه یا یخ زده، 2 تا 3 ساعت زمان دهید تا در دمای کارکرد معمولی تثبیت شود.
  • اگر دوشاخه برق قطع است، قبل از راه اندازی مجدد 5 دقیقه تأخیر بگذارید. یخچال فریزر شما اکنون آماده استفاده است.

نکات مهم برای نگهداری مواد غذایی در یخچال ال جی

تنظیمات یخچال ال جی

کنترل دما یخچال فریزر شما دارای دو کنترل است که به شما امکان می‌دهد دمای یخچال و فریزر را تنظیم کنید.

دکمه TEMP

ابتدا TEMP را تنظیم کنید. سپس دمای محفظه را مطابق میل خود تنظیم کنید. اگر می‌خواهید دمای داخلی کمی سردتر باشد، دستگیره را به ترتیب به سمت گرم یا سرد بچرخانید. وقتی دمای محیط پایین است، دمای محیط را تنظیم کنید.

دکمه WARM

کنترل روی “WARM” برای کنترل دمای فریزر در بالای یخچال فریزر است. ابتدا دمای انجماد را در نقطه میانی تنظیم کنید. با فشار دادن دکمه دمای فریزر، می‌توانید دمای فریزر را همانطور که با تعداد لامپ‌های روشن نشان داده می‌شود تنظیم کنید. خروجی، تنظیم دما به طور خودکار روی نقطه میانی تنظیم می شود.

دکمه VACATION

VACATION این عملکرد زمانی استفاده می‌شود که می‌خواهید مواد غذایی را به سرعت منجمد کنید.

حتما مطالعه کنید:  انواع یخچال خارجی

دکمه FREEZE

دکمه “FREEZE سریع” را یک بار فشار دهید و سپس عملیات انجماد سریع با روشن شدن لامپ شروع می‌شود. عملیات انجماد سریع حدود 3 ساعت طول می‌کشد. پس از پایان کار، به طور خودکار به حالت عادی برمی‌گردد. اگر می‌خواهید عملیات انجماد سریع را متوقف کنید، دکمه را فشار دهید. یک بار دیگر دکمه یخ زدن سریع، لامپ خاموش می‌شود و عملیات انجماد سریع متوقف می شود و یخچال به حالت عادی باز می‌گردد.

این عملکرد یخچال فریزر را در حالت صرفه جویی در مصرف برق قرار می‌دهد که با کاهش مصرف انرژی تا حد امکان برای زمانی که در تعطیلات نیستید مفید است.

دکمه VACATION

فشار دادن “VACATION” با لامپ روشن شروع به کار می‌کند و با فشار دادن آن بر روی کار، کار را انجام می‌دهید. برای عملکرد بهتر، باید TEMP را تنظیم کنید.

دکمه WARM

WARM” این عملکرد به شما امکان می‌دهد مشکلات عملیاتی را بررسی کنید. اگر فکر می‌کنید با یخچال فریزر خود مشکل دارید، دکمه کنترل دما را فشار دهید: اگر چراغ‌های نشانگر بالا یا پایین می‌روند، یخچال فریزر شما مشکلی ندارد. اگر چراغ‌های نشانگر بالا یا پایین نمی‌روند.

نکات مهم هنگام نصب یخچال ال جی

نکات مهم برای نگهداری مواد غذایی در یخچال ال جی

  • غذاهایی را که در دمای پایین به راحتی خراب می‌شوند، مانند موز و خربزه نگهداری نکنید.
  • اجازه دهید تا غذای داغ قبل از نگهداری خنک شود.
  • قرار دادن غذای داغ در یخچال فریزر می‌تواند مواد غذایی دیگر را فاسد کند. 
  • هنگام نگهداری غذا، از یک ظرف درب دار استفاده کنید. این از تبخیر رطوبت جلوگیری می‌کند و به غذا کمک می‌کند طعم و مواد مغذی خود را حفظ کند. 
  • دریچه‌های هوا را با غذا مسدود نکنید. گردش روان هوای سرد دمای یخچال فریزر را یکنواخت نگه می‌دارد.
  • درب را مرتباً باز نکنید. باز کردن درب باعث می‌شود هوای گرم وارد یخچال فریزر شود و باعث افزایش دما شود.
  • برای تنظیم آسان کنترل دما، مواد غذایی را در نزدیکی صفحه کنترل دما نگهداری نکنید.
  • هرگز مواد غذایی زیادی را در قفسه در نگه ندارید، زیرا ممکن است درب را کاملاً متوقف کند.
  • بطری‌ها را در محفظه فریزر نگهداری نکنید زیرا ممکن است در صورت یخ زدن بشکنند. این باعث از بین رفتن طعم و تغذیه می‌شود.

روش صرفه جویی در مصرف انرژی یخچال ال جی

  • یخچال را در مکانی سایه‌دار، خنک و دارای تهویه مناسب نصب کنید.
  • در صورت عدم نیاز به دفعات در را باز و بسته نکنید.
  • لطفا در را برای مدت طولانی باز نگذارید، در کمترین زمان را ببندید.
  • اجازه دهید غذای داغ قبل از نگهداری سرد شود.
  • قرار دادن غذای زیاد در آن توصیه نمی‌شود.
  • فضای کافی برای گردش هوای خنک باید در نظر گرفته شود.
  • دمای یخچال را کمتر از حد لازم تنظیم نکنید. غذا را در نزدیکی یخچال قرار ندهید.

اطلاعات عمومی یخچال ال جی

  •  قطع برق 1 تا 2 ساعته هیچ آسیبی به غذاها نمی‌رساند.
  • سعی کنید از باز و بسته کردن زیاد درب خودداری کنید.
  • غذاها را از یخچال فریزر بیرون بیاورید و اقلامی که درب آنها شل است را محکم ببندید.
  • پیچ‌های تراز را بچرخانید تا درجای خود محکم بماند.
  • در غیر این صورت ممکن است پیچ کف را خراش دهد یا منجر به حرکت یخچال فریزر شود.
  • لوله ضد تراکم در اطراف قسمت جلویی یخچال فریزر و همچنین روی پارتیشن بین محفظه یخچال و فریزر نصب شده است تا از شبنم زدگی جلوگیری شود.
  •  به خصوص پس از نصب یا زمانی که دمای محیط بالا است. یخچال فریزر ممکن است احساس داغی کند، که کاملا طبیعی است.

تعویض لامپ یخچال ال جی

  1.  سیم برق را از پریز جدا کنید.
  2.  قفسه‌های یخچال را بردارید.
  3. برای برداشتن پوشش لامپ، درایور را در قسمت زیرین درپوش لامپ وارد کرده و آن را به سمت بیرون بکشید.
  4. لامپ را در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید.
حتما مطالعه کنید:  راهنمای خرید یخچال سامسونگ

روش صرفه جویی در مصرف انرژی یخچال ال جی

بهترین تنظیم دما برای فریزر ال جی چیست؟

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، اکثر یخچال‌های ال جی در حالت پیش فرض 37 درجه و صفر درجه برای فریزر تنظیم می‌شوند. پس از روشن کردن یخچال برای اولین بار، آن را به مدت 24 ساعت در تنظیمات پیش فرض قرار دهید تا دمای آن حفظ شود.

هنگامی که از عملکرد یخچال راضی شدید، می‌توانید دمای یخچال ال جی را از 35 تا 38 درجه تنظیم کنید و کمترین دمای توصیه شده برای فریزر 4- درجه برای تولید یخ است.

نحوه تنظیم دما در یخچال فریزر پایین ال جی

تنظیمات دما بر روی صفحه نمایش یخچال قرار دارد و تنظیمات آن بین 36 تا 46 درجه است. تنظیمات دمای فریزر بین ۶ تا ۸ درجه فارنهایت است.

چرا فریزر پایین ال جی شما نشتی دارد؟

دلایل متعددی وجود دارد که چرا فریزر پایین ال جی ممکن است نشت کند. ممکن است مشکل سطل یخ، سینی یا ظرف بیش از حد پر شده، مشکل فیلتر آب، یا مشکلات فشار آب یا تخلیه یخ‌زدایی باشد.

موقعیت سطل یخ:

گاهی اوقات سطل یخ در جای مناسب خود قرار نمی‌گیرد و پاشیده شدن آب از ورودی به سینی یخ سرازیر می‌شود و به ته فریزر نشت می‌کند. فقط باید سطل یخ را به درستی قرار دهید تا از پاشیدن آب نشت نکند.

سینی یا ظروف مایع را باز کنید:

یک ظرف باز یا سینی یخ پر از آب گاهی اوقات قبل از اینکه یخ بزند می‌ریزد و آب می‌تواند به پایین فریزر سرازیر شود. حل این مشکل ساده است. اطمینان حاصل کنید که سینی یا ظرف درپوش دارد یا آنقدر پر نیست که نریزد.

مشکل فیلتر آب:

یک سر فیلتر یا محفظه ترک خورده می‌تواند آب را روی زمین نشت کند. همچنین می‌توانید بررسی کنید که آیا فیلتر آب ترک خورده، پاره شده یا از بین رفته است.

اگر یکی از این قطعات آسیب دیده باشد، برای حل مشکل نشتی نیاز به تعویض دارد. ممکن است لازم باشد با یک تکنسین تماس بگیرید تا آن را برای شما تعویض کند.

فشار آب:

ممکن است فشار آب زیادی از ورودی که یخ ساز را تغذیه می‌کند وجود داشته باشد. اگر فشار آب خیلی زیاد باشد، می‌تواند باعث پر شدن بیش از حد سینی یخ شود. شیر ورودی آب را بررسی کنید که آیا ترک دارد یا شل است، زیرا می‌تواند باعث نشت آب در اطراف شیر شود.

مشکل تخلیه یخ زدایی:

گرفتگی زهکشی یخ زدایی یا ترک خوردگی تشتک تخلیه از دلایل رایج نشت آب است. می‌توانید گرفتگی فاضلاب را با آب داغ پاک کنید تا گرفتگی آن باز شود و مشکل برطرف شود. اگر ظرف تخلیه یخ زدایی ترک خورده است، ممکن است نیاز به تعویض آن داشته باشید.

چگونه گرفتگی فاضلاب فریزر ال جی را باز کنیم:

تجمع یخ در داخل زهکشی فریزر علت گرفتگی است. گرفتگی فاضلاب باعث نشت آب روی زمین می‌شود. در اینجا کارهایی وجود دارد که می‌توانید برای رفع گرفتگی فاضلاب فریزر انجام دهید. این می‌تواند به شما در عیب یابی اساسی کمک کند.

اطلاعات عمومی یخچال ال جی

چرا فریزر ال جی شما کار نمی‌کند؟

دانستن دلایل احتمالی کار نکردن فریزر شما می تواند در صورت مواجهه با این مشکلات در آینده به شما کمک کند:

کنترلر یا رله شروع:

اگر فریزر ال‌جی شما روشن نمی‌شود، یکی از دلایل رایج تاخیر در شروع کمپرسور است که به عنوان کنترلر نیز شناخته می‌شود. این دستگاه سیم پیچ‌های استارت را تا زمانی که یخچال روشن شود، انرژی می‌دهد. بررسی کنید که آیا کنترلر بیش از حد گرم شده است و در صورت نیاز آن را با قطعه اصلی سازنده تعویض کنید.

حتما مطالعه کنید:  راهنمای فروش یخچال سامسونگ

کنترل برد الکترونیکی:

اگر فریزر مدل نمایشگر الکترونیکی روشن نشود، دلیل احتمالی مشکل، برد کنترل است. ممکن است خوردگی یا علائم قوس الکتریکی وجود داشته باشد و در صورت نیاز جایگزین شود. اگر این مشکل است، نیاز به آزمایش بیشتری دارید و یک تکنسین باید آن را برطرف کند.

ترموستات:

یکی دیگر از مشکلات احتمالی در مورد علت روشن نشدن فریزر مشکل ترموستات است. اگر مشکلی در لامپ سنسور وجود داشته باشد یا کنتاکت‌های سوئیچ خورده باشند، کمپرسور روشن نمی‌شود و باید کنترل را تعویض کنید. اگر از رفع این مشکل مطمئن نیستید با یک تکنسین تماس بگیرید.

تایمر یخ زدایی:

یکی دیگر از دلایل احتمالی روشن نشدن فریزر ال‌جی مشکل تایمر یخ زدایی است. این قسمت دارای کنتاکت‌های داخلی است که به طور متناوب برق را به مدار کمپرسور و مدار هیتر یخ زدایی می‌دهد. تایمر یخ زدایی باید توسط یک تکنسین آموزش دیده یا هر کسی که در کار با مدارهای الکتریکی آگاه است، آزمایش شود.

شروع خازن:

به دنبال علائم قوس یا گرم شدن بیش از حد خازن باشید. اگر دلیل روشن نشدن فریزر شما به همین دلیل است، برای تست و رفع مشکل به یک تکنسین آموزش دیده نیاز دارید. قطعه آسیب دیده را با قطعات اصلی سازنده تعویض کنید.

چرا فریزر ال جی شما یخ ندارد؟

یخچال تازه نصب شده قبل از تولید یخ باید استراحت کند. فریزر باید دمای زیر 19 درجه را حفظ کند. موارد موجود در این چک لیست را برای عیب یابی تکمیل کنید:

  • صبر کنید و اجازه دهید فریزر به مدت 24 ساعت استراحت کند.
  • فریزر را روی -4 درجه، حداقل دمای توصیه شده برای تولید یخ تنظیم کنید.
  • منبع آب را بازرسی کنید.
  • مطمئن شوید که خط آب متصل است.
  • مواقعی وجود دارد که با جابجایی یا نصب یخچال به تازگی، خط آب قطع می‌شود.
  • یخ‌ساز را روشن کنید. اگر دستگاه یخ تولید نمی‌کند، یخ‌ساز را ریست کنید.
  • قبل از رفتن به صفحه درخواست تعمیر سازنده، اطمینان حاصل کنید که منبع آب را بررسی کرده اید و بخش‌های یخ ساز را بازنشانی کرده اید.

چرا فریزر ال جی شما پس از قطع برق یخ نمی‌زند؟

در اینجا مراحل اولیه عیب یابی وجود دارد که می توانید در صورتی که دستگاه پس از قطع برق یخ نمی‌زند، انجام دهید.

  • سیم برق یخچال یا فریزر را چک کنید و ببینید آیا به یخچال وصل شده است یا خیر.
  • سیم برق ممکن است در هنگام قطع برق بسوزد.
  • اگر سیم به برق وصل است و نسوخته است، آن را از برق بکشید یا قطع کننده را ببندید.
  • قبل از اینکه یخچال را دوباره وصل کنید یا کلید برق را روشن کنید، بگذارید 30 ثانیه استراحت کند.
  • به دستگاه کمی زمان بدهید تا کمپرسور را تثبیت کند و دوباره خنک شدن را برای 24 تا 48 ساعت شروع کند.
  • اگر فریزر بعد از مدت زمان مشخص روشن نشد، باید با یک تکنسین حرفه ای تماس بگیرید تا تعمیر شود.

بهترین تنظیم دما برای فریزر ال جی چیست

قبل از تماس برای سرویس یخچال ال جی، این لیست را بررسی کنید.

این لیست شامل اتفاقات متداولی است که نتیجه نقص فنی یا مواد این دستگاه نیست. علل احتمالی شامل:

قطع برق یخچال:

ممکن است دوشاخه برق از پریز برق جدا شده باشد. آن را وصل کنید. ممکن است فیوز دچار مشکل شده است و یا قطع کننده مدار قطع شده است. فیوز را بررسی و/یا تعویض کنید و کلید مدار را تنظیم مجدد کنید.

کنترل دما در موقعیت مناسب تنظیم نشده است:

به بخش کنترل دما مراجعه کنید.

علل هوای گرم در یخچال:

درب برای مدت طولانی باز بماند

محفظه فریزر کانال هوا را مسدود کرده باشد.

ممکن است در باز مانده باشد یا درب بسته بندی باز مانده باشد.

باز شدن بیش از حد مکرر یا طولانی درب یخچال

یخچال فریزر تراز نیست:

پیچ‌های تراز را تنظیم کنید.ممکن است کفی که یخچال فریزر روی آن نصب شده ناهموار باشد یا یخچال فریزر ناپایدار باشد. با پیچ تراز کننده قسمت جلویی را کمی بالا بیاورید

نور در داخل قطع شده است:

لامپ نور نیاز به تعویض دارد.به بخش تعویض لامپ مراجعه کنید.

کلام آخر تنظیمات یخچال ال جی

در این مقاله سعی کردیم شما را با تنظیمات یخچال ال جی، نحوه نصب و راهنمای تعمیر برخی از مشکلات رایج یخچال ال جی را بررسی کنیم. اگر به دنبال فروش یخچال خود به بهترین خریدار و به بالاترین قیمت هستید کافیست با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید و یا بر روی لینک خریدار یخچال کلیک کنید تا از تمامی خدماتی که در اختیار شما قرار می‌دهیم مطلع شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید