دسته بندی اجاق گاز

دسته بندی اجاق گاز

امروزه انواع مختلفی از دسته بندی اجاق‌ گاز در بازار موجود است که انتخاب اجاق گاز مناسب را برای ما سخت می‌کند. اجاق گاز نیز از انواع مختلفی تشکیل شده است که می‌توانید با توجه به نیاز و سلیقه خود آن ها را انتخاب کنید.

اجاق گاز خود وسیله‌ای است که مردم برای پخت و پز از آن استفاده می‌کنند، و اجاق گاز با تولید حرارت بالا کار می‌کند. گرمای این اجاق گاز از یک سیلندر گاز می‌آید که شعله ایجاد می‌کند، بنابراین می‌توانید با استفاده از این اجاق گاز انواع غذا را بپزید.

اکثر مردم اکنون می‌دانند که پخت و پز با استفاده از اجاق گاز بسیار سریع‌تر و عملی‌تر است. اما همچنین فراموش نکنید که تعمیر و نگهداری منظم اجاق گاز و سایر اجزاء، از جمله سیلندرهای گازی که مورد استفاده قرار خواهند گرفت را فراموش نکنید.

به طور کلی، مردم اغلب از اجاق گاز یک یا دو شعله استفاده می‌کنند. در بازار چندین نوع اجاق گاز موجود است که می‌توانید با توجه به نیاز خود خریداری کنید ولی قاعدتا انتخاب بین برندهای مختلف و ویژگی‌هایی که برخی از آنها ارائه می‌دهند کار را برای ما سخت می‌کند در این مقاله قصد داریم شما را با دسته بندی اجاق گاز موجود در بازار آشنا کنیم تا بتوانید از میان آن‌ها بهترین مدل را انتخاب کنید، لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

اجاق گاز مستقل
در هنگام خرید اجاق گاز به فضای آشپزخانه خود دقت لازم را داشته باشید.

1.اجاق گاز هیبریدی

اولین نوع اجاق گاز، اجاق گاز هیبریدی است؛ که به این اجاق گاز، اجاق گاز کم مصرف نیز می‌گویند. این اجاق گاز از ترکیب گاز و اکسیژن استفاده می‌کند.

علاوه بر این، این اجاق گاز دارای یک ویژگی اضافی است که در صورت تمام شدن گاز، به برق تبدیل می‌شود. این مفید است زیرا وقتی باید آشپزی کنید نگران نباشید اما گاز تمام می‌شود، بنابراین می‌توانید با استفاده از برق به پخت و پز ادامه دهید.

2.اجاق گاز تجاری

اجاق گازهای تجاری؛ از مواد چدنی ساخته شده اند، بنابراین این اجاق گاز بسیار قوی است. اکثر این نوع اجاق‌ها فقط یک اجاق گاز دارند که مشعل نسبتاً بزرگی دارد. با وجود اینکه تنها یک اجاق گاز دارد، آتش ایجاد شده توسط این اجاق گاز بسیار زیاد است.

این اجاق گاز تجاری به طور گسترده در مشاغلی مانند: صنف‌های مربوط به پذیرایی، مغازه های کوچک و استفاده بر روی گاری استفاده می‌شود. از نظر قیمت نیز خرید این اجاق گاز تجاری بسیار مقرون به صرفه است.

حتما مطالعه کنید:  نکات مهم خرید اجاق گاز

3.اجاق گاز مستقل

اکثر مردم این اجاق گاز مستقل را انتخاب می‌کنند زیرا این تجهیزات از قبل با فر در پایین ارائه شده است، به طوری که هنگام استفاده از اجاق گاز، می‌توانید از طریق فر زیر آن نیز کیک بپزید. این نوع اجاق گاز می‌توان گفت بسیار کارآمد است.

علاوه بر این، این اجاق گاز باعث صرفه جویی در فضا نیز می‌شود، بنابراین اگر می‌خواهید این تجهیزات را خریداری کنید، نیازی به نگرانی در مورد اندازه آشپزخانه خود ندارید. به طور کلی این اجاق گاز مستقل مجهز به چهار تا شش مشعل است.

4.اجاق گاز قابل حمل

اجاق گاز قابل حمل؛ برای کسانی که دوست دارند به کمپینگ بروند، این نوع اجاق گاز به دلیل قابل حمل بودن برای تکمیل نیازهای آشپزی شما عالی است. این اجاق گاز قابل حمل را می‌توان با سوخت گاز بوتان یا گاز سفری کار کرد.

برای قرار دادن به عنوان اجاق گاز در آشپزخانه یا اجاق گاز برای انجام فعالیت در فضای باز مانند کمپینگ مناسب است. این اجاق گاز قابل حمل ساده و سبک است که حمل آن را در هر مکانی بسیار آسان می‌کند.

اجاق گاز قابل حمل
اجاق گازهای قابل حمل برای افرادی که در کمپهای گردشگری فعالیت دارند بسیار مناسب است.

5.اجاق گاز 4 شعله

اکثر افراد این اجاق گاز 4 شعله را انتخاب می‌کنند؛ زیرا با داشتن 4 شعله به این معنی است که فرآیند پخت بسیار سریعتر می‌شود. بهترین نوع اجاق گاز 4 شعله فرآیند پخت و پز را سریع‌تر می‌کند و هیچ دودی تولید نمی‌کند. ضمناً این اجاق گاز با وجود اینکه در دمای بالا پخت می‌شود بوی گاز ایجاد نمی‌کند.

6.اجاق گاز 3 شعله

اجاق گاز 3 شعله دارای 3 شعله برای پخت و پز است؛ در انواع و برندهای مختلف در بازار موجود است. این اجاق گاز از دو مشعل اصلی و یک مشعل کوچک به عنوان مشعل اضافه تشکیل شده است. پخت و پز با استفاده از این اجاق گاز نیز هنوز به عنوان موثر و کارآمد طبقه بندی می‌شود.

7.اجاق گاز 2 شعله

نوع بعدی اجاق گاز، اجاق گاز 2 شعله است؛ این اجاق گاز دارای یک مشعل در سمت راست و دیگری در سمت چپ است. اندازه دو مشعل یکسان است. با استفاده از این اجاق گاز می‌توانید دو وعده غذا را همزمان بپزید. اجاق گازهای 2 شعله نیز در خانوارها متداول هستند و عموماً متعلق به همه هستند.

حتما مطالعه کنید:  انواع اجاق گاز

8.اجاق برقی

اجاق‌های برقی؛ ممکن است سازگار با محیط زیست و راحت باشند، اما نسبت به اجاق گازهای سنتی، با وجود زمان گرمایش سریع، کمتر قابل کنترل هستند. اما وقتی می‌خواهید چیزی را برای مدت طولانی بجوشانید بدون اینکه خطر سوختن غذا را به خطر بیندازید، اجاق گاز برقی بهترین گزینه است.

اجاق‌های برقی محبوب هستند، به راحتی در دسترس هستند و همچنین بسیار ارزان هستند، که آنها را به گزینه ای عالی برای کسانی که بودجه کمی دارند تبدیل می‌کند. تمیز کردن آنها نیز بسیار آسان است.

شما همچنین برای چنین انواع مختلف اجاق گاز نیازی به جرقه زن ندارید. فقدان شعله باز آنها را بسیار ایمن‌تر می‌کند، اما همانطور که قبلا ذکر شد، زمان گرم شدن بسیار کندتر از اجاق گاز است و تنظیم دما سخت‌تر است زیرا این اجاق‌ها دیرتر پاسخ می‌دهند.

در نهایت، این اجاق‌ها به برق نیاز دارند، بنابراین در صورت خاموشی، باید جایگزین‌های دیگری را در نظر بگیرید. همچنین ممکن است مجبور شوید فقط از ظروف خاصی برای برخی از اجاق‌های برقی استفاده کنید، زیرا اگر مراقب نباشید، اجاق گاز ممکن است آسیب ببیند یا حتی خرد شود.

اجاق گاز تجاری
در هنگام خرید اجاق گاز به گارانتی آن توجه ویژه ای داشته باشید.

9.اجاق گاز کویل

انواع اجاق‌های کویل یک نوع تنظیم آشپزی برقی بدون استرس هستند و فوق‌العاده بادوام نیز هستند. از این رو، تمیز کردن و تمیز کردن آسان و خرید آن مقرون به صرفه است.

شما می‌توانید این نوع از اجاق گاز را با هر پاک کننده خانگی تمیز کنید و همچنین می‌توانید از هر ظروفی از جمله انواع تابه‌های چدنی روی این اجاق‌ها استفاده کنید و نگران آسیب دیدن ظروف نباشید.

اجاق‌های کویل به سرعت گرم می‌شوند و برای مدت طولانی گرم می‌مانند، اما امکان کنترل زیاد دما وجود ندارد. به یاد داشته باشید، اگر اتصال سیم پیچ به منبع تغذیه شل شود، ممکن است مشعل از کار افتاده روی دستان خود داشته باشید.

10.اجاق گاز صاف

این اجاق‌های صاف پاسخی به کسانی است که از تمیز کردن اجاق‌های سخت متنفرند و هر غذای سوخته یا ریخته شده به راحتی پاک می‌شود. این اجاق‌ها به عنوان اجاق‌های تابشی نیز شناخته می‌شوند و دارای رویه سرامیکی صاف هستند.

عناصر گرمایشی زیر این رویه سرامیکی بدون گرم کردن هوای اطراف اجاق گاز کار بسیار خوبی را گرم می‌کنند. اجاق‌های صاف، زیبایی زیبایی به اتاق اضافه می‌کنند و با دیگر دکورهای مدرن به خوبی هماهنگ می‌شوند.

با این حال، این اجاق‌ها نیز نسبتاً شکننده هستند و استفاده از نوع نادرست ظروف می‌تواند باعث شکستگی یا خراش شود.

کلام آخر دسته بندی اجاق گاز

در این مقاله سعی کردیم شما را با دسته بندی اجاق گاز موجود در بازار را مورد بررسی قرار دهیم. اگر شما تمایل دارید که اجاق گاز خود را تعویض کنید بهترین پیشنهاد برای شما این است که ابتدا اجاق گاز قدیمی خود را به فروش رسانده سپس با هزینه ای که دریافت می‌کنید اقدام به خرید اجاق گاز مورد نظر خود نمایید.

سمساری طنین بزرگ‌ترین خریدار اجاق گاز دست دوم در سراسر کشور است که شما می‌توانید برای فروش اجاق گاز خود با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نموده و یا بر روی لینک خریدار لوازم منزل کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید