راهنمای انتخاب کولر گازی

در این مقاله به بررسی موارد زیر خواهیم پرداخت:

راهنمای انتخاب کولر گازی

خرید کولر گازی؛ می تواند هزینه هنگفتی را به همراه داشته باشد، بنابراین برای اطمینان از انتخاب بهترین گزینه موجود، باید راهنمای انتخاب کولر گازی را بدانید و چند سوال اساسی بپرسید. کدام نوع واحد کولر گازی برای اندازه اتاق شما مناسب‌تر است؟ آیا به گرمایش و سرمایش هوشمند نیاز دارید؟ بهترین زمان برای خرید کولر گازی چه زمانی است. در این مقاله قصد داریم راهنمای انتخاب کولر گازی را در اختیار شما قرار دهیم لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

اول اینکه کولر گازی چگونه کار می‌کند؟

هنگامی که کولر گازی روشن می‌شود؛ فن‌های داخلی هوا را به داخل دستگاه و روی یک کویل اواپراتور سرد می‌کشند. گرمای اضافی توسط یک مبرد شیمیایی جذب می‌شود که هوا را خنک می‌کند و مقداری از رطوبت را از بین می‌برد.

سپس هوای خنک شده به داخل اتاق بازگردانده می‌شود.

این فرآیند باعث کاهش دما و رطوبت کلی می‌شود. هوای گرم از طریق یک شیلنگ خارجی به بیرون تخلیه می‌شود.

پس از رسیدن به دمای مطلوب، کولر گازی به طور خودکار خاموش می‌شود.

هنگامی که دوباره افزایش دما را تشخیص داد، برای حفظ دمای مورد نظر دوباره روشن می‌شود.

نحوه انتخاب کولر گازی مناسب
در هنگام انتخاب کولر گازی به فضای خانه، تعداد افراد، تعداد اتاق و… توجه داشته باشید

آیا کولر گازی نیاز به تهویه دارد؟

الزامات هواگیری واحد کولر گازی؛ شما به نوع آن بستگی دارد. تمام واحدهای کولر گازی قابل حمل باید با استفاده از شیلنگ مجرای هوا تخلیه شوند، در حالی که واحدهای جدا شده دارای یک قطعه در فضای باز هستند که از این امر مراقبت می‌کند.

یک دستگاه کولر گازی قابل حمل؛ باید مستقیماً در خارج از آن تهویه شود، زیرا این امر باعث می‌شود تا هوای گرم در سریع‌ترین زمان ممکن خارج شود.

اگر این امکان پذیر نیست، می‌توان آن را از طریق یک در کمی باز به اتاق یا راهروی دیگر تهویه کرد، اما این ایده آل نیست زیرا به سادگی هوای گرم را در اطراف خانه شما حرکت می‌دهد.

17 نکته ای که هنگام خرید کولر گازی باید در نظر بگیرید

گرمای سوزان در تابستان‌ها و سرمای سرد در زمستان‌ها، کولر گازی را به یکی از لوازم اصلی در اکثر خانه‌ها تبدیل کرده است. فرض کنید شما علاقه مند به ارتقاء واحد فعلی خود هستید یا در نظر دارید یک کولر گازی در خانه خود نصب کنید.

به شدت توصیه می‌شود که قبل از تصمیم گیری نهایی درباره خرید کولر گازی، موارد مختلفی از جمله: اندازه، مکان، کارایی و موارد دیگر وجود دارد که باید قبل از خرید کولر گازی به آنها توجه کنید.

بیایید عمیق بگردیم و به تمام نکات مهمی که باید هنگام خرید بهترین کولر گازی برای اتاق خود بدانید، نگاهی بیندازیم.

1. نوع کولر گازی

انواع مختلفی از کولر گازی وجود دارد؛ انتخاب مناسب برای همه نیازهای شما بسیار مهم است. انواع مختلفی از کولر گازی در بازار وجود دارد که هر کدام از آنها می‌تواند نیازهای شما را برآورده کنید در ادامه به انواع کولر گازی اشاره می‌کنیم:

کولر گازی پنجره‌ای

کولر گازی پنجره‌ای؛ رایج‌ترین نوع کولر گازی هستند. اگر فضای کوچکی با پنجره مناسب دارید، کولر گازی‌های پنجره‌ای را انتخاب کنید. آنها در اندازه‌های مختلف هستند و برای فضاهای کوچکتر مناسب هستند. هزینه کمتری دارند، نگهداری و نصب آنها آسان است.

کولر گازی قابل حمل

کولر گازی قابل حمل؛ آنها سیستم‌های کف مستقل هستند که دارای چرخ هستند. به راحتی می‌توانید آنها را جابجا کنید. آنها علاوه بر خنک کردن اتاق، هوای گرم را نیز از طریق یک قیف خارج می‌کنند.

به همین دلیل، بیشتر کولر گازی‌های قابل حمل یا پمپ‌های حرارتی باید در نزدیکی پنجره قرار گیرند تا هوای گرم از بیرون خارج شود. آنها گزینه خوبی برای یک اتاق هستند اما برای اتاق‌های بزرگتر یا اتاق‌های متعدد مناسب نیستند.

مینی اسپلیت‌های بدون کانال

اگر می‌خواهید یک یا دو اتاق را با یک سیستم کم مصرف خنک کنید، یک مینی اسپلیت بدون کانال برای شما مناسب است. آنها بر روی دیوار نصب می‌شوند و بنابراین به عنوان کولر گازی دیواری نیز شناخته می‌شوند.

پکیج مینی اسپلیت از یک واحد داخلی و خارجی مجزا تشکیل شده است که به راحتی از طریق یک دهانه کوچک در دیوار شما به هم متصل می‌شوند. چندین مدل مختلف از این سبک کولر گازی در دسترس است، از جمله: مینی اسپلیت دیواری، زمینی، تک منطقه‌ای و چند منطقه‌ای.

حتما مطالعه کنید:  راهنمای فروش کولر گازی ال جی
راهنمای انتخاب کولر گازی
در هنگام انتخاب کولر گازی سعی کنید به فضای محیط تئوجه ویژه ای داشته باشید.

2. اندازه کولر گازی مناسب برای خانه شما چیست؟

اندازه کولر گازی؛  شما تحت تأثیر عوامل زیادی از جمله: سطح رطوبت، اندازه اتاق، موقعیت اتاق شما، عایق بندی دیوارها، نوع و تعداد پنجره ها و تعداد افرادی که در اتاق زندگی می‌کنند، دارد. بنابراین، مطمئن شوید که همه عوامل را در نظر بگیرید تا بعد از هر گونه مشکلی جلوگیری شود.

یک کولر گازی بیش از حد بزرگ برای اتاق شما در عرض چند دقیقه سرد یا گرم می‌شود اما نمی‌تواند رطوبت اضافی هوا را از بین ببرد. یک کولر گازی کوچک نیز برای انجام کار خود با مشکل مواجه می‌شود که در طولانی مدت بر عملکرد آن تأثیر می‌گذارد.

شما باید مطمئن شوید که کولر گازی را خریداری کنید که اندازه مناسبی برای اتاق شما داشته باشد، زیرا نه تنها راحتی را فراهم می‌کند بلکه در هزینه شما نیز صرفه جویی می‌کند. با انتخاب سایز مناسب نیز می‌توانید از تعمیرات غیر ضروری و قبوض بالای برق جلوگیری کنید.

3. بودجه شما چقدر است؟

هنگام خرید کولر گازی جدید؛ باید بودجه ای را کنار بگذارید. هنگام تهیه بودجه، نه تنها هزینه اولیه، بلکه هزینه نصب، بهره برداری و نگهداری را نیز در نظر بگیرید. اگر برای یک اتاق بزرگ به یک واحد با اندازه بزرگتر نیاز دارید، هزینه بیشتری خواهد داشت اما فضای شما را خنک می‌کند.
کولر گازی با امکانات بیشتر؛ قیمت بالاتری نیز خواهد داشت. اگر کولر گازی هوشمند را انتخاب کنید، قیمت اولیه بالاتر خواهد بود، اما با صرفه جویی و راحتی بیشتر جواب می‌دهد.

به طور مشابه، کولر گازی های دارای گواهی بهره وری انرژی خوب، پرهزینه خواهند بود، اما منجر به صرفه جویی بیشتر در صورتحساب‌های برق شما می‌شوند.
هزینه‌ها و مزایای انتخاب واحد کولر گازی را بنویسید. اگر مزایا ارزش پول را ندارند، سرمایه گذاری در یک مدل کولر گازی بهتر را در نظر بگیرید.
کولرهای گازی پرتابل و پنجره ای به طور قابل توجهی ارزان‌تر از سایر گزینه‌ها هستند، اما ممکن است قدرت خنک کنندگی آنها نیز کمتر باشد.

اگرچه، کولرگازی‌های دیواری هزینه نصب بالاتری نسبت به نصب روی دیوار را خواهند داشت. اگر مجبور به گرم کردن یا خنک کردن اتاق‌های بزرگ‌تر هستید، مینی اسپلیت‌ها مقرون به صرفه هستند.
در حالی که کولر گازی‌های قابل حمل و پنجره‌ای  هزینه نصب ندارند، اما برخی از تغییرات مینی اسپلیت ممکن است هزینه زیادی برای نصب داشته باشند.

4. کولر گازی دارای گرمایش یا سرمایش هوشمند

تغییر مداوم دما می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد و همچنین صورت حساب‌های شما را به هم بریزد. چرا سرمایه گذاری در فناوری هوشمند را در نظر نمی‌گیرید

برای حل این مسائل چه کاری را باید انجام داد؟

شما می‌توانید روی یک کولر گازی هوشمند سرمایه‌گذاری کنید که اتوماسیون را فراهم می‌کند یا می‌توانید یک کولر گازی معمولی بخرید و با استفاده از یک دستگاه هوشمند جداگانه آن را هوشمند کنید.

فقط به خاطر داشته باشید که دستگاه‌های هوشمند ویژگی‌های اضافی را ارائه می‌دهند که ممکن است با همه کولر گازی‌های هوشمند نتوانید آنها را دریافت کنید.

یک ترموستات هوشمند یا یک کنترلر کولر گازی هوشمند که با کولرگازی اسپلیت کوچک، کولر گازی  پنجره و پمپ حرارتی قابل حمل کار می‌کند، می‌تواند زندگی شما را بسیار آسان کند.

آنها فراتر از تنظیم دما و رطوبت هستند. شما همچنین می‌توانید برخی از کولر گازی خود را از راه دور با استفاده از تلفن خود کنترل کنید.

علاوه بر این، اعلان‌هایی در مورد تعمیر و نگهداری سیستم مانند وضعیت فیلتر هوا و حتی گزارش‌هایی در مورد مصرف انرژی خود دریافت می‌کنید.

راهنمای خرید کولر گازی
در هنگام انتخاب کولر گازی به شرایط آب و هوایی محل سکونت خود توجه داشته باشید.

5. کولر گازی متناسب با محل خانه شما

آیا خانه شما دائماً زیر نور خورشید داغ است یا در منطقه‌ای زندگی می کنید که توسط درختانی احاطه شده است که جلوه خنک کنندگی می‌دهند؟ آیا در یک محیط خشک یا یک منطقه ساحلی با رطوبت بالا زندگی می‌کنید؟

بسته به آب و هوای منطقه شما، ممکن است به ویژگی‌های اضافی کولر گازی نیاز داشته باشید. به عنوان مثال، اگر در یک منطقه مرطوب زندگی می‌کنید، حالت خشک مورد نیاز است، یا حالت محافظت از یخ زدگی برای اجاره تعطیلات شما واقع در یک منطقه آب و هوایی شدید می‌تواند بسیار مفید باشد.

6. انتخاب کولر گازی مناسب با ساختار اتاق شما

آیا می‌خواهید یک دستگاه تهویه مطبوع را در اتاق زیر شیروانی که دارای دیوارهای شیبدار است قرار دهید؟ آیا پنجره شما روی دیوار است؟ ساختار اتاق شما نشان می‌دهد که کولر اتاق در کجا قرار می‌گیرد و چه نوع کولر گازی برای آن مکان مناسب‌تر است.

مینی اسپلیت‌های دیواری روی دیوارهای مستقیم بالا می‌روند، در حالی که اگر دیوارهای شیبدار دارید، مینی اسپلیت‌های روی زمین ترجیح داده می‌شوند. البته کولرهای پنجره ای به یک پنجره مناسب نیاز دارند و ممکن است در پنجره‌های محفظه یا نامنظم جا نشوند.

برای انتخاب کولر گازی مناسب باید ارتفاع و عرض پنجره خود را اندازه بگیرید. اگر گزینه‌های دیگر برای فضای شما نامناسب باشد، کولرهای قابل حمل بهترین هستند. در حالی که آنها به راحتی قابل حمل هستند و می‌توانند تقریباً در هر مکانی جا شوند، ظرفیت خنک کنندگی آنها نیز ممکن است محدود باشد.

7. بهترین زمان برای خرید کولر گازی

خرید کولر گازی در فصل اوج مصرف هرگز ایده خوبی نیست. وقتی هوا شروع به گرم شدن می‌کند، فروش کولرگازی رونق می‌گیرد. به طور مشابه، هنگامی که دما کاهش می‌یابد، قیمت پمپ‌های حرارتی برگشت پذیر نیز به دلیل افزایش تقاضا بالا می‌رود.

حتما مطالعه کنید:  انواع وسایل گرمایشی و سرمایشی دست دوم

همیشه توصیه می‌شود که در ماه‌های خارج از فصل که پاییز در بهار و پاییز هستند، یک کولر گازی بخرید. در بهار هوا خنک است و بسیاری از مردم فکر نمی‌کنند کولر را روشن کنند.

در طول ماه‌های پاییز، هوا آنقدر سرد نیست که مردم به پمپ‌های حرارتی تمام وقت نیاز داشته باشند. بنابراین، کاهش تقاضا به شما کمک می‌کند تا در این دو فصل به یک معامله خوب دست پیدا کنید.

انواع مختلف کولر گازی
در هنگام نصب کولر گازی سعی کنید از متخصص نصب کولر استفاده کنید.

8. اهمیت نصب کولر گازی شما

نصب نادرست می‌تواند باعث افزایش 30 درصدی قبض برق شما شود. کولر گازی شما برای عملکرد مناسب باید به خوبی تعبیه شده باشد.

در مورد کولرهای پنجره‌ای، مطمئن شوید که دستگاه تراز شده باشد تا با مشکل زهکشی مواجه نشود. هر شکاف اطراف واحد خود را بپوشانید زیرا نشت هوا می‌تواند بر مصرف انرژی تأثیر بگذارد.

در مورد مینی اسپلیت‌ها؛ هنگام نصب یونیت داخلی، به خاطر داشته باشید که جریان هوا می‌تواند توسط چیزهایی مانند مبلمان محدود شود.

یونیت خارجی باید در محلی قرار گیرد که نور شدید خورشید را دریافت نکند و مطمئن شوید که برای محافظت در برابر باران، آفتاب و بادهای شدید به درستی پوشش داده شده است.

هر نوع تهویه مطبوع نیاز به نصب خاصی دارد که هرگز نباید نادیده گرفته شود.

می‌توانید با یک متخصص نصب کولر گازی مشورت کنید تا ایده بهتری در مورد نیازهای کولر گازی خود داشته باشید.

مطمئن شوید که یک متخصص را در زمینه نصب کولر گازی را استخدام کرده اید تا از بروز هر گونه مشکل بزرگ بعد از آن جلوگیری کنید.

9. حالت‌ها یا ویژگی‌های کولر گازی

برخی از حالت‌های تهویه مطبوع مانند: کنترل پره، تغییر دما، سرعت فن و سایر حالت‌های اولیه بخشی از هر واحد تهویه مطبوع هستند. با این حال، بسته به نیاز خود، حالت‌های خاص کولر گازی وجود دارد که می‌توانید به دنبال آنها باشید:

  • حالت گرما: برخی از تهویه مطبوع نیز می‌توانند گرما را تامین کنند. اگر نیاز دارید دستگاه خود را در تابستان خنک کند و در زمستان گرم شود.
  • حالت خشک: اگر در یک محیط مرطوب زندگی می‌کنید، باید به فکر خرید تهویه مطبوع همراه با این حالت باشید. حالت خشک رطوبت اضافی را از بین می‌برد و در تابستان احساس شرجی بودن را کاهش می‌دهد.
  • حالت محافظت در برابر یخ زدگی: در این حالت، کولر گازی شما در حالت گرما کار می‌کند تا هوای گرم را به داخل اتاق ببرد. این ویژگی برای خانه‌هایی در آب و هوای بسیار سرد مفید است. این ویژگی از یخ زدن و ترکیدن لوله‌ها جلوگیری می‌کند. اگر در زمستان به تعطیلات می‌روید، سرمایه گذاری در کولر گازی را در نظر بگیرید که از این حالت پشتیبانی می‌کند.
  • حالت صرفه جویی در انرژی (حالت اکو): این ویژگی به شما کمک می‌کند در صورتحساب‌های قبض صرفه جویی کنید بدون اینکه آسایش خود را به خطر بیندازید. این ویژگی باعث می‌شود که فن به جای کارکرد مداوم، با کمپرسور خاموش و روشن شود. این حالت قدرت مصرفی کولر گازی شما را کاهش می‌دهد.
  • حالت خود تمیز کردن: این حالت با از بین بردن رطوبت داخل دستگاه از رشد میکروب‌های مضر جلوگیری می‌کند. با استفاده از این حالت، اطمینان حاصل می‌کنید که هوایی که در آن تنفس می‌کنید عاری از آلاینده است.
اندازه کولر گازی مناسب
قبل از خرید کولر گازی به تکنولوژِی به کار رفته در کولر گازی توجه داشته باشید تا در مصرف برق برای شما صرفه جویی داشته باشد.

10. یک فناوری اینورتر کارآمد انرژی را انتخاب کنید

برای سرمایش یاگرمایش بهتر و راندمان بالاتر، فناوری اینورتر هنگام خرید یک کولر گازی ارزش جستجو را دارد. در فناوری اینورتر، کمپرسور اغلب روشن و خاموش نمی شود.

فقط سرعت را تغییر می‌دهد تا نیازهای گرمایش یا سرمایش را برآورده کند. کمی گران است اما نسبت به کولرهای غیر اینورتر 50 درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند. این ویژگی می‌تواند هزینه برق شما را به شدت کاهش دهد و در دراز مدت در هزینه شما صرفه جویی کند.

11. کویل‌های کندانسور

با تمرکز بیشتر بر روی واحد داخلی کولر گازی خود، احتمالاً فراموش خواهید کرد که بخش کندانسور یا واحد بیرونی به همان اندازه مهم است.

دو نوع سیم پیچ کندانسور وجود دارد:

  1.  کویل‌های کندانسور آلومینیومی
  2. کویل‌های مسی

کویل‌های آلومینیومی نیاز به تعمیر و نگهداری بالایی ندارند، اما در صورت آسیب یا شکستگی، تعمیر آنها در مقایسه با کویل‌های مسی پیچیده است. برای اطمینان از عملکرد بالا، بهتر است به سراغ خازن‌های مسی بروید.

12. به صدای نویز کولر گازی توجه کنید

توجه به نویز کولر گازی بسیار مهم است زیرا می‌تواند بر سطح راحتی شما تأثیر بگذارد. در حالت ایده آل، محدوده نویز باید زیر 50 دسی بل باشد. صداهای زیاد کولر گازی می‌تواند خواب و محیط راحت در طول روز شما را خراب کند.

13. عایق خانه شما در برابر کولر گازی

در حالی که عایق خانه به طور مستقیم بر نوع کولر گازی که خریداری می‌کنید تأثیر نمی‌گذارد، بر خنک کننده شما تأثیر می‌گذارد! قبل از خرید واحد کولر گازی، باید بررسی کنید که آیا خانه شما به درستی عایق بندی شده است یا خیر.

شکاف‌های زیر درها و پنجره‌ها می‌تواند باعث نفوذ هوای سرد یا گرم به خانه شما شود. در این سناریو، کولر گازی شما باید سخت‌تر کار کند، که می‌تواند بر صورت‌حساب‌های شما تأثیر منفی بگذارد.

حتما مطالعه کنید:  نحوه نگهداری از کولر گازی

بهترین کار این است که درها، پنجره‌ها، سقف و کف خود را عایق بندی کنید تا گرما در تابستان وارد نشود و گرما در زمستان به بیرون نرود. هرچه عایق بهتری داشته باشید، کولر گازی شما عملکرد بهتری خواهد داشت.

14. تعمیر و نگهداری منظم کولر گازی

هنگام خرید کولر گازی جدید؛ باید به نگهداری منظم آن متعهد باشید. این عملکرد بهینه کولر گازی شما را تضمین می‌کند و همچنین به افزایش طول عمر آن کمک می‌کند.

15. گارانتی کولر گازی را بررسی کنید

گارانتی کولر گازی؛ از برندی به برند دیگر متفاوت است. همیشه مطمئن شوید که دوره گارانتی و آنچه را پوشش می‌دهد بررسی کنید.

برخی از گارانتی‌ها اکثر مشکلات کولر گازی را پوشش می‌دهند، در حالی که برخی دیگر فقط بخش‌های خاصی را پوشش می‌دهند. برخی از مدل‌ها حتی گارانتی مادام‌العمر برای کمپرسور ارائه می‌دهند گران‌ترین بخش کولر گازی شما، پس این را در نظر بگیرید.

خرید کولر گازی تصمیم بزرگی است زیرا بر دمای کلی و راحتی حاصل از آن خانه شما تأثیر می‌گذارد. بهترین‌ها کولر گازی برای شما بستگی به بودجه شما، اندازه اتاق شما و ویژگی‌های اضافی مورد نیاز شما مطابق با راحتی شما دارد.

بررسی انواع مختلف کولر گازی به همراه مزایا

در ادامه قصد داریم به انواع مختلف کولر گازی با مزایا و معایب هر کدام اشاره کنیم تا اطلاعات بیشتری را بتوانید درباره این کولر گازی‌ها داشته باشید.

کولر گازی قابل حمل

کولر گازی قابل حمل محبوب‌ترین نوع کولر است که در خانه‌ها یا هر موقعیتی که به یک گزینه همه کاره نیاز دارید یافت می‌شود.

آنها را می‌توان به راحتی به هر جایی که نیاز به خنک کننده راحت دارید، از اتاقی به اتاق دیگر و حتی بین طبقات منتقل کرد. برخی از واحدها دارای شیلنگ مجرای خارجی هستند، در حالی که برخی دیگر اینگونه نیستند، بنابراین باید بررسی کنید. اگر دستگاه شامل شلنگ مجرای نیست، باید آن را جداگانه خریداری کنید.

شیلنگ مجرای باید به بیرون تهویه شود، بنابراین مطمئن شوید که محل مناسبی را در نزدیکی پنجره انتخاب کنید. طول این شیلنگ معمولاً بین 1 تا 1.5 متر است. از وسوسه کشیدن شلنگ خودداری کنید زیرا این امر می‌تواند باعث برگشت گرما در داخل دستگاه شود که می‌تواند خطرناک باشد.

مزایای کولر گازی قابل حمل

  • سیستم‌های تهویه مطبوع قابل حمل به اندازه کافی قدرتمند هستند تا اکثر اتاق‌ها را خنک کنند
  • آنها را می‌توان به راحتی جابجا کرد و تغییر مکان داد
  • راه اندازی و کارکرد آنها ساده است
  • نیازی به نصب حرفه ای ندارید
  • برخی از کولرهای جدید را می‌توان با گوشی هوشمند از طریق یک برنامه کنترل کرد
  • راه مقرون به صرفه برای داشتن کولر گازی در خانه شما
  • برخی از کولرها عملکرد گرمایش و سرمایش را ارائه می‌دهند

کولر گازی اسپلیت دیواری

کولر گازی اسپلیت دیواری؛ از یک یونیت داخلی و یک کمپرسور بیرونی تشکیل شده است. یونیت داخلی به دیوار نصب شده و از طریق لوله به واحد خارجی متصل می‌شود.

یونیت خارجی را می‌توان در هر جایی که فضایی داشته باشد، روی دیوار خارجی یا کف نصب کرد. کولرهای گازی اسپلیت دیواری متحرک نیستند و نیاز به نصب حرفه ای دارند، اما به پاکسازی فضای با ارزش کف کمک می‌کنند و نسبت به واحدهای قابل حمل ساکت‌تر هستند.

مزایای کولر گازی اسپلیت دیواری

  • راه حل ساکت‌تر از کولرهای قابل حمل
  • کارآمدتر از کولرهای قابل حمل
  • خروجی خنک کننده بهتر
  • فضای کف را اشغال نمی‌کند
  • مجرای قابل مشاهده در اتاق وجود ندارد
  • نیازی به کیت تهویه پنجره نیست
  • گزینه‌های کنترل از راه دور، برنامه یا صدا را دارد

کولرهای کاست سقفی

تهویه مطبوع کاست سقفی شباهت زیادی به یونیت‌های اسپلیت دیواری دارند زیرا دارای یونیت داخلی و کمپرسور بیرونی هستند اما به جای دیوار روی سقف نصب می‌شوند.

کولر گازی اسپلیت

  • راه حل ساکت تر از کولرهای قابل حمل
  • کارآمدتر از کولرهای قابل حمل
  • خروجی خنک کننده بهتر
  • فضای کف را اشغال نمی‌کند
  • مجرای قابل مشاهده در اتاق وجود ندارد
  • قابل نصب دورتر از دیوارهای خارجی
  • نیازی به کیت تهویه پنجره نیست
  • گزینه‌های کنترل از راه دور، برنامه یا صدا دارند

ویژگی‌های کولر گازی

بسیاری از تهویه مطبوع با تنظیمات اضافی مانند:

  • ترموستات قابل تنظیم: این ویژگی به شما امکان کنترل کامل دمای اتاق مورد نظرتان را می‌دهد
  • تایمر: عملکرد تایمر به شما امکان می‌دهد روشن و خاموش شدن کولر گازی را کنترل کنید
  • فقط فن: بسیاری از تهویه مطبوع قابل حمل دارای حالت فقط فن هستند که به این معنی است که اگر به سادگی نسیم می‌خواهید، می‌توانید از آنها فقط به عنوان فن استفاده کنید.
  • انتخاب سرعت فن: از واحد تهویه مطبوع خود به عنوان فن استفاده کنید و سرعت فن مورد نظر را کنترل کنید
  • سازگاری با وای فای: سیستم‌های تهویه مطبوع جدید و با مشخصات بالا دارای فناوری Wi-Fi هستند که به شما امکان می‌دهد کنترل کامل دستگاه خود را از طریق یک برنامه در تلفن خود داشته باشید.
  • فقط رطوبت گیر: همه کولرگازی‌ها به طور پیش فرض محیط خود را رطوبت زدایی می‌کنند، به این معنی که رطوبت اضافی هوا را از بین می‌برند و همچنین آن را خنک می‌کنند.
  • گرمایش: برخی از تهویه مطبوع قابل حمل جدیدتر همچنین دارای قابلیت اضافی برای گرم کردن اتاق شما هستند که آنها را برای استفاده در تمام طول سال ایده آل می‌کند. فناوری 3 در 1 به این معنی است که در ماه‌های تابستان خنک می‌شوند، در ماه‌های سردتر گرم می‌شوند و در تمام طول سال رطوبت را از بین می‌برند.
  • نگهداری: تمام فیلترها، ورودی‌های هوا و توری‌ها باید مرتباً تمیز شوند تا به دستگاه شما کمک کند تا به خوبی کار کند. فیلترها ممکن است به سرعت کثیف شوند، بنابراین مهم است که آنها را تعویض کنید یا مرتباً تمیز کنید. همچنین باید بررسی کنید که به طور مداوم مخزن آب داخلی دستگاه را خالی کنید تا از هرگونه نشتی و آسیب احتمالی جلوگیری کنید.

کلام آخر راهنمای انتخاب کولر گازی

هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه کدام کولر گازی برای نیازهای شما بهتر کار می‌کند، موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید، امیدواریم مقاله راهنمای انتخاب کولر گازی توانسته باشد اطلاعات لازم برای خرید یک کولر گازی را در اختیار شما قرار داده باشد.

اگر شما نیاز به خرید کولر گازی و یا فروش کولر گازی خود دارید، می‌توانید با سمساری طنین تماس حاصل نموده و یا بر روی لینک خریدار لوازم سرمایشی و گرمایشی کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید