راهنمای خرید آبگرمکن

راهنمای خرید آبگرمکن

اگر قصد خرید آبگرمکن جدید را دارید؛ ممکن است در نهایت با انواع آبگرمکن‌ها در مدل‌ها و اندازه‌های موجود اندکی سردرگم شوید. آنچه در نهایت انتخاب می‌کنید عمدتاً به هدف آب گرم، جایی که دستگاه را نصب می‌کنید، برندهای گوناگونی اقدام به تولید آبگرمکن کرده‌اند که هر کدام از آنها ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند که می‌توانند نیازهای مختلف شما را برآورده نمایند. در این مقاله قصد داریم به شما راهنمای خرید آبگرمکن را جهت خرید بهترین نوع آبگرمکن در اختیار شما قرار دهیم لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

عواملی که قبل از خرید آبگرمکن باید در نظر بگیرید

در این قسمت به مهم‌ترین  عواملی که شما باید به آن توجه داشته باشید را بیان می‌کنیم:

راهنمای خرید آبگرمکن ایستاده
در هنگام خرید آبگرمکن سعی کنید نوع آن را مشخص نمایید.

1. نوع آبگرمکن

اولین تصمیم لزوماً در مورد نوع آبگرمکن است: برقی یا گازی؟ یک سیستم مخزن ذخیره سازی گرمایش الکتریکی معمولاً برای خرید و نصب نسبتاً ارزان است، اما معمولاً گران‌ترین سیستم برای اجرا است. اگر آبگرمکن فوری می خواهید آبگرمکن LPG گزینه خوبی است. از نوع برقی آن ارزان‌تر است.

سپس آبگرمکن خورشیدی (SWH) وجود دارد که تبدیل نور خورشید به گرما برای گرم کردن آب با استفاده از یک کلکتور حرارتی خورشیدی است. یک کلکتور رو به خورشید، آبی را گرم می‌کند که برای استفاده بعدی به یک سیستم ذخیره سازی می‌رود.

شما به یک مخزن بزرگ نیاز دارید تا روزهای با نور خورشید کمتر باشد. اگر پانل‌های شما را نتوان در یک مکان ایده آل نصب کرد، ممکن است کارایی کمتری داشته باشند و پس از آن به یک منطقه جمع آوری بزرگتر نیاز خواهید داشت.

2. مخزن ذخیره یا آبگرمکن آنی

تصمیم بعدی بین یک آبگرمکن با مخزن ذخیره سازی و بخاری است که آب را فوراً گرم می‌کند. اکثر آبگرمکن‌های برقی، گازی و خورشیدی دارای مخزن هستند. مخازن استنلس استیل گران‌تر هستند اما عموماً عمر طولانی‌تری دارند و به اندازه مخازن فولادی به تعمیر و نگهداری نیاز ندارند. آبگرمکن با مخزن مسی بهترین اما گران‌تر است.

حتما مطالعه کنید:  راهنمای خرید رطوبت ساز

آبگرمکن‌های آنی یا جریان پیوسته فقط به اندازه نیاز شما، در مواقعی که نیاز دارید، آب می‌دهد. اگرچه آنها واقعاً آنی نیستند، ممکن است چند ثانیه طول بکشد تا آب گرم از شیر شروع به جریان کند، به خصوص زمانی که فاصله مناسبی از لوله بین آبگرمکن و شیر وجود دارد. آبگرمکن‌های لحظه ای در مدل‌های گازی و برقی موجود می‌باشد. هیچ تلفات حرارتی وجود ندارد. آنها اغلب ارزان‌تر از سیستم‌های ذخیره سازی هستند.

خرید آبگرمکن
در هنگام خرید آبگرمکن به تعداد اعضای خانواده نیز توجه داشته باشید.

3. اندازه خانوار و مصرف آب در آبگرمکن

اندازه مناسب آبگرمکن بستگی به مقدار آب گرم مصرفی شما دارد. برای یک خانه کوچک (حدود 2 نفر)، یک آبگرمکن فوری (گازی یا برقی) به خوبی کارهای شما انجام می‌شود. برای یک خانوار با اندازه متوسط ​​(3 تا 4 نفر)، سیستم‌های گازی (آبگرمکن یا ذخیره سازی آنی) ممکن است ترجیح داده شوند. برای یک خانواده بزرگ (5 نفر به بالا)، آبگرمکن‌های فوری چندگانه ممکن است یک گزینه باشد. واحدهای ذخیره‌سازی گاز ممکن است مقرون به صرفه‌تر باشند، اما به دلیل انتشار مونوکسید کربن در توالت‌های بسته، به همان اندازه خطرناک هستند.

4. راندمان انرژی یا رتبه بندی ستاره یک آبگرمکن برقی

آبگرمکن‌های برقی دارای برچسب بهره‌وری انرژی هستند. هر چه بهره‌وری انرژی بیشتر باشد، آبگرمکن کارآمدتر است. آبگرمکن‌های مدرن بدون مخزن نسبت به آبگرمکن‌های سنتی از نظر انرژی کارآمدتر هستند.

هنگامی که آب در مخزن خنک می‌شود، برق وارد می‌شود و دوباره آن را گرم می‌کند. یک آبگرمکن کم مصرف باعث صرفه جویی در هزینه قبض برق ماهانه شما می‌شود. قبل از خرید آبگرمکن، به دنبال بخاری با رتبه بهره‌وری بالاتر باشید.

5. فضا مهم است

یک آبگرمکن معمولی از نظر اندازه حجیم است و ممکن است فضای خوبی را در خانه شما اشغال کند. از طرف دیگر، آبگرمکن بدون مخزن از نظر اندازه جمع و جور است و فضای کمتری را نسبت به یک مخزن معمولی اشغال می‌کند.

حتما مطالعه کنید:  راهنمای خرید غذاساز

6. طول عمر یک آبگرمکن

طول عمر آبگرمکن بدون مخزن بیشتر از آبگرمکن مخزن آب گرم است زیرا آبگرمکن آب گرم در معرض پوسیدگی است. طول عمر یک آبگرمکن بدون مخزن در صورت تقاضا تقریباً 20 سال است، در مقایسه با 10 تا 15 سال برای آبگرمکن نوع مخزن. آبگرمکن‌های بدون مخزن نیز دارای قطعاتی هستند که به راحتی قابل تعویض هستند که عمر آنها را افزایش می‌دهد.

راهنمای خرید پکیج
در هنگام خرید آبگرمکن به ویژگی هایی که به آن نیاز دارید را مورد بررسی قرار دهید.

ویژگی‌هایی که باید در هنگام خرید آبگرمکن نظر بگیرید

در هنگام خرید آبگرمکن باید به ویژگی‌هایی که هر برند دارد توجه داشته باشید، در ادامه به مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باید توجه داشته باشید اشاره می‌کنیم:

  • خاموش شدن خودکار: این یک ویژگی بسیار مفید است و باید در تمام لوازم خانگی وجود داشته باشد. در بخاری با ویژگی خاموش شدن خودکار، دستگاه به طور خودکار خاموش می‌شود و در نتیجه از مصرف برق غیر ضروری جلوگیری می‌کند.
  • مصرف برق: یک آبگرمکن ممکن است تا 15 درصد از قبض برق شما را به خود اختصاص دهد. زمستان‌ها زمانی است که شما معمولا از آبگرمکن خود بیشترین استفاده را می‌کنید و از این رو باید به کارایی انرژی آن توجه داشت. امروزه همه لوازم خانگی دارای رتبه‌بندی انرژی هستند و انتخاب محصولات با رتبه‌بندی انرژی بالا توصیه می‌شود.
  • ظرفیت: ظرفیت آبگرمکن باید در نظر گرفته شود. توصیه می‌شود آبگرمکن‌های فوری را برای نیازهای کوچک انتخاب کنید، زیرا در مقایسه با آبگرمکن‌های دارای مخزن ذخیره، مقرون به صرفه است و فضای بسیار کمتری را اشغال می‌کند.
  • آب سخت: آب سخت سرشار از مواد معدنی محلول، کلسیم و منیزیم است. در هنگام خرید آبگرمکن نوعی آب نیاز به توجه ویژه دارد. شما باید به دنبال یک مخزن مقاوم در برابر خوردگی بروید و همچنین یک نرم کننده آب نصب کنید تا سختی آب کاهش یابد.
  • ایمنی: آبگرمکن‌ها دارای ترموستاتی هستند که می‌توانند آب را تا 60 درجه گرم کنند، این همچنین به این معنی است که باید مطمئن شوید که آبگرمکن دارای برچسب ISI باشد. اکثر آبگرمکن‌های ذخیره‌سازی مارک‌دار دارای علامت ISI هستند که یکی از پارامترهای ایمنی اساسی را تضمین می‌کند.
  • گارانتی: پوشش گارانتی اکثر آبگرمکن‌ها 1 سال تا 2 سال است. یک آبگرمکن با طولانی‌ترین گارانتی انتخاب کنید.
حتما مطالعه کنید:  مزایای خرید کولر گازی دست دوم

6 ویژگی مدرن آبگرمکن

برخی از برندها ویژگی‌های مدرنی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

  1. ضد رسوب: برخی از تولیدکنندگان سیستم‌های ضد رسوب را در مدل‌های آبگرمکن خود نصب می‌کنند. هدف آنها این است که با چرخاندن آب، دستگاه شما را از رسوب مواد معدنی و تشکیل سخت جلوگیری کند و در نتیجه عمر دستگاه شما را افزایش دهد.
  2. بهره وری انرژی: کلاس بهره‌وری انرژی بر روی برچسب انرژی هر دستگاه نشان داده شده است. طبقه بندی از G (کمترین کارایی) و A++ (کارآمدترین) شروع می‌شود. برای رسیدن به رتبه بازده A+++، می‌توانید پنل‌های خورشیدی نصب کنید.
  3. حفاظت در برابر آتش خشک: برخی از مدل‌ها سیستم‌هایی دارند که اگر آب در اطراف نباشد، حس می‌کنند. سیستم حفاظت از آتش خشک از جریان الکتریکی به عناصر گرمایش تا زمانی که مخزن تا سطح آب مورد نیاز پر شود، جلوگیری می‌کند.
  4. دریچه‌های گاز الکترونیکی: مدل‌های جدیدتر آبگرمکن‌ها می‌توانند دریچه‌های گاز الکترونیکی داشته باشند که به طور خودکار میزان گاز ارسالی را کنترل می‌کنند. این ویژگی مدرن به دستگاه شما امکان می‌دهد کارآمدتر کار کند و سوخت کمتری مصرف کند.
  5. فناوری بصری: این ویژگی به آبگرمکن شما اجازه می‌دهد تا با ترجیحات شخصی و الگوهای استفاده شما تنظیم شود و در نتیجه راندمان بهتری داشته باشد.
  6. کنترل بی سیم: ایده پشت آن در اتصالات بی سیم بین آبگرمکن شما و دستگاه هوشمند از طریق سیگنال‌های Wi-Fi یا 5G نهفته است. تا زمانی که تلفن هوشمند خود و اتصال پایدار دارید، می‌توانید با واحد خود تعامل داشته باشید. بزرگترین مزیتی که این فناوری ارائه می‌دهد، راحتی کنترل و بهره‌وری انرژی است.

کلام آخر راهنمای خرید آبگرمکن

در این مقاله سعی کردیم راهنمای خرید آبگرمکن و ویژگی‎‌هایی که باید داشته باشد را در اختیار شما قرار دهیم. در برخی از موارد افراد تلاش می‌کنند تا بتوانند بهترین مدل را برای خود خریداری و از آن استفاده نمایند. شما نیز اگر جزو این افراد هستید می‌توانید در صورت تمایل آبگرمکن قدیمی خود را به فروش برسانید و با هزینه دریافت شده جدیدترین آبگرمکن را خریداری نمایید.

سمساری طنین آماده خریداری آبگرمکن‌های قدیمی شما به بالاترین قیمت خریداری می‌کند. شما می‌توانید برای فروش آبگرمکن قدیمی خود با کارشناسان ما تماس حاصل نموده و اطلاعات آبگرمکن خود را در اعلام و در صورت تایید هزینه اعلام شده کارشناسان آبگرمکن شما را خریداری می‌کنند.

شما می‌توانید از خدمات خرید لوازم منزل ما نیز استفاده نموده و در صورتی که قصد فروش وسیله‌ای را دارید از خدمات ما استفاده نمایید. برای شروع کافیست بر روی لینک خریدار لوازم منزل کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید