راهنمای خرید گاز رومیزی

راهنمای خرید گاز رومیزی

راهنمای خرید گاز رومیزی؛ و اینکه چه عواملی وجود دارد که یک گاز رومیزی را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید و کدام عملکرد اجاق گاز نیاز شما را برآورده می‌کند ممکن است برای شما جای سوال باشد. همانطور که می‌دانید اجاق گاز یکی از لوازم مهم در آشپزخانه است که به طور مکرر توسعه یافته، بهبود یافته و مدرن شده است.

هیچ کس نمی‌تواند انکار کند که فناوری پیشرفت می‌کند و این پیشرفت نقش مهمی در توسعه زندگی ما دارد. امروزه لوازم موجود در آشپزخانه نیز برای استفاده توسعه یافته و مدرن شده اند، به همین خاطر راحتی و ایمنی وسایل مورد استفاده در اولویت و تمرکز قرار خواهد گرفت.

فاکتورهای نحوه انتخاب گاز رومیزی برای آشپزخانه، یکی از لوازم مهم در آشپزخانه محسوب می‌شود که به طور مکرر توسعه یافته، بهبود یافته و مدرن شده است تا بتوان از اجاق گاز با ایمنی و ایمنی در آشپزخانه استفاده کرد. در این مقاله قصد داریم شما را با راهنمای خرید گاز رومیزی آشنا کنیم تا بتوانید بهترین نوع گاز رومیزی را انتخاب و خریداری نمایید، لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

4 نکته مهم که هنگام خرید اجاق گاز باید در نظر بگیرید

4 نکته مهم که هنگام خرید اجاق گاز باید در نظر بگیرید

امروزه، با چنین تنوع زیادی از گزینه‌های موجود برای هر چیزی، درک ویژگی‌هایی که فرد در جستجوی یک محصول است، مهم است. این تضمین می‌کند که پول و زمان خود را عاقلانه اجاق گاز رومیزی مناسب با سلیقه و نیاز خود خریداری می‌کنید.

بیشتری زمانی که یک خانم خانه دار در آن وقت خود را سپری می‌کند در آشپزخانه آن است. چه تنها زندگی کنید یا در یک خانواده پرجمعیت، یا اگر فقط از آشپزخانه خود برای گرم کردن غذاهای باقی مانده استفاده می‌کنید، مهم است که اجاق گاز خود را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید.

خرید تجهیزات نامناسب می‌تواند آشپزخانه شما را به هم ریخته و لذت بردن از وقت خود را برای شما غیرممکن کند. برای کاهش سردرگمی شما، مجموعه ای از نکاتی را که باید هنگام انتخاب اجاق گاز روی آنها تمرکز کنید، را در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

ویژگی‌های اجاق گاز رومیزی:

بیایید نگاهی به برخی از موارد مهمی که باید در آن تمرکز داشته باشید، بیندازیم:

نوع اجاق گاز رومیزی

نوع اجاق گاز رومیزی؛ بستگی به احتراق آنها دارد که پیلوت معمولی ایستاده یا جرقه زنی الکتریکی مدرن باشد. پیلوت ایستاده جریان ثابتی از گاز را برای روشن نگه داشتن مشعل فراهم می‌کند و باعث می شود که انرژی بیشتری نسبت به نیاز مصرف کند.

حتما مطالعه کنید:  نکات مهم برای فروش لوازم منزل

از طرف دیگر، جرقه زنی الکتریکی از جریان الکتریکی استفاده می‌کند که در ابتدای چرخه گرمایش روشن می‌شود و نیازی به کار مداوم ندارد.

بنابراین احتراق الکتریکی باعث صرفه جویی در مصرف سوخت می‌شود اما ممکن است از محدودیت‌های بودجه شما نیز عبور کند. جدا از هزینه اولیه خرید اجاق گاز جرقه زنی، تعمیرات و تعویض قطعات می‌تواند منجر به هزینه‌های مکرر شود.

اندازه اجاق گاز رومیزی

اندازه اجاق گاز رومیزی

اندازه اجاق گاز رومیزی؛ که می‌خواهید بخرید منحصراً به اندازه خانه شما بستگی دارد. در یک خانواده‌ 3 یا 4 نفره، یک اجاق گاز با 2 رویه مشعل به طور موثر کار می‌کند. علاوه بر این، اگر می‌خواهید فضای آشپزخانه خود را بهینه کنید، اجاق‌های گازی با صفحه‌های آشپز داخلی می‌توانند به هدف شما خدمت کنند. آنها نه تنها فضا را آزاد می‌کنند بلکه به آشپزخانه شما ظاهری مدرن می دهند.

کنترل مواد و حرارت اجاق گاز رومیزی

اکثر اجاق گازهای معمولی از فولاد ضد زنگ ساخته شده اند تا از زنگ زدگی در محیط بخار آشپزخانه شما جلوگیری کنند. با وجود اینکه بدنه اجاق گاز گرم می‌شود، فلز دوام می آورد و در معرض آسیب نیست. با این حال، خلاقیت حد و مرزی نمی‌شناسد.

شما می‌توانید اجاق گازهای ساخته شده از شیشه یا فیبر را در بازار پیدا کنید که به آشپزخانه شما هوای جالبی می‌بخشد، اما شکننده‌تر و نگهداری بالایی نیز دارند. یا می‌توانید ماده‌ای را انتخاب کنید که گرمایش اجاق گاز را متعادل کند تا از حوادث ناشی از سوختن جلوگیری شود.

نکته دیگری که در هنگام خرید اجاق گاز رومیزی به آن توجه می شود این است که مطمئن شوید که دارای چندین کنترل حرارتی برای طبخ غذاهای مختلف در دماهای مختلف است.

برند اجاق گاز رومیزی

هنگام انتخاب اجاق گاز رومیزی؛ اولین چیزی که به ذهن می‌رسد هزینه آن است. اجاق‌های گاز مانند سایر لوازم الکترونیکی سرمایه‌گذاری بلندمدتی هستند. بنابراین توصیه می‌شود در مورد بادوام ترین برندهایی که هم اجاق گاز مقرون به صرفه و هم ایمن را ارائه می‌دهند، تحقیقات کاملی انجام شود.

ویژگی‌های اجاق گاز رومیزی

فاکتورهای انتخاب اجاق گاز رومیزی برای آشپزخانه شما

اجاق گاز یکی از لوازم مهم در آشپزخانه به حساب می آید که علاوه بر مهارت آشپزی می‌تواند به ایجاد تنوع خوشمزه برای غذاها نیز کمک کند. عوامل نحوه انتخاب اجاق گاز برای آشپزخانه، امروزه اجاق گاز برای رفع نیاز آشپزخانه ساخته شده است. شما می‌توانید سطح حرارت اجاق گاز را برای تسریع یا کاهش حرارت تنظیم کنید. توجه به چک لیست‌های زیر در هنگام خرید اجاق گاز رومیزی ضروری است است.

عملکرد استفاده و نوع عادات آشپزی خود را در نظر بگیرید

عادات آشپزی خود را در نظر بگیرید زیرا تعداد و نوع شعله‌هایی را که می‌خرید تعیین می‌کند. به عنوان مثال، اگر تعداد زیادی غذا را به طور همزمان می‌پزید، یک اجاق گاز با حداقل پنج شعله بخرید. در این حالت اجاق گاز می‌تواند اجاق گاز رومیزی یا اجاق گاز توکار باشد که با پیشخوان آشپزخانه مطابقت دارد. آشپزخانه شما زیباتر به نظر می‌رسد. اجاق گاز رومیزی را می‌توان روی پیشخوان آشپزخانه یا روی میز جدا شده در جهت آماده برای استفاده قرار داد.

تضمین کیفیت اجاق گاز رومیزی

شهرت تولید کنندگان اجاق گاز باید در نظر گرفته شود. اگر تولیدکنندگان اجاق گاز متخصص در ساخت اجاق گاز باشند، می‌توانید از کیفیت خوب آن اطمینان حاصل کنید. شما می‌توانید از کیفیت تولید، طراحی محصول، خدمات و همچنین خدمات پس از فروش اطمینان حاصل کنید.

حتما مطالعه کنید:  نکات مهم فروش اجاق گاز

انواع اجاق گاز رومیزی

انواع اجاق گاز رومیزی و نحوه انتخاب:

در ادامه به انواع اجاق گاز رومیزی اشاره خواهیم کرد:

1. اجاق گاز با مشعل مادون قرمز

اجاق گاز با مشعل مادون قرمز با متمرکز کردن شعله یک مشعل گاز استاندارد روی یک کاشی سرامیکی که هزاران سوراخ میکروسکوپی در آن وجود دارد، کار می‌کند. این گرمای شعله را به انرژی مادون قرمز تبدیل می‌کند، همان انرژی که در یک روز سرد از خورشید احساس می‌کنید. این حرارت بسیار بالاتر و پایدارتر از یک گریل استاندارد است.

فناوری مادون قرمز پخت سریع‌تری را ارائه می‌کند و این به معنای مصرف کمتر گاز نیز است. با این حال، شما همچنان از همان تجربه آشپزی با شعله لذت می‌برید.

اجاق گاز یا مشعل مادون قرمز، گرمای خود را با گرم کردن یک عنصر، معمولاً سرامیکی، جذب می‌کند و مقدار زیادی انرژی از طریق “تابش” تولید می‌کند. انرژی به خط دید منتقل می‌شود و به ماده تابشی ثانویه مانند هوا نیاز ندارد. اینگونه گرمای خورشید به ما منتقل می‌شود. هنگامی که در پخت و پز استفاده می‌شود، به سرعت و عمیق به غذای ما نفوذ می‌کند، با استفاده از این فناوری کارآمدتر و صرفه جویی در مصرف انرژی استفاده می‌شود.

مزایای استفاده از  اجاق گاز با مادون قرمز

  • می‌تواند تا 30 درصد بیشتر از شعله معمولی گرما بدهد.
  • بر خلاف اجاق گازهای معمولی می‌تواند خیلی سریع گرم شود.
  • مصرف گاز کمتر تا 40 درصد نسبت به اجاق گاز معمولی
  • می‌تواند سریعتر بپزد، بنابراین به مصرف انرژی کمتر کمک می‌کند.
  • حتی زمانی که آب یا هر مایعی مستقیماً به المنت گرمایش مشعل گذاشته شود، شعله از بین نمی‌رود.
  • استفاده ایمن‌تر، بر خلاف معمولی، در صورت غفلت، شعله اجاق گاز معمولی در صورت دمیدن شعله در هوا خاموش می‌شود و باعث نشت گاز از مشعل اجاق گاز می‌شود.
  • ته ماهیتابه نمی‌سوزد

معایب اجاق گاز با مشعل مادون قرمز

  • می‌توان به عمر مفید کمتر نسبت به سایر انواع اجاق گاز اشاره کرد
  • صفحه گاز اجاق گاز بعد از مدت‌ها استفاده مسدود می‌شود.
  • کنترل دما بسیار دشوار است، سوئیچ دستگیره تنها سه گزینه دارد،
  • FF، ON و LOW. در مقایسه با مشعل معمولی، می‌توانید میزان گرما را تغییر دهید.
  • بنابراین باید به چیزی که می‌پزید توجه کنید وگرنه تبدیل به خاکستر، سوخته یا بیش از حد پخته می‌شود.

2. انواع مختلفی از اجاق گاز رومیزی با مشعل معمولی وجود دارد که عبارتند از:

برنج آلیاژی از مس و روی است که در برابر خوردگی مقاوم بوده و رنگ طلایی آنتیک زیبایی دارد. اجاق گاز برنجی یا مشعل برنجی به دلیل دوام و مقاومت در برابر سایش و پارگی معمولاً برای محدوده‌های گاز استفاده می‌شود.

مشعل‌های برنجی برای کباب پزهای فضای باز نیز مناسب هستند زیرا می‌توانند حتی در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی مانند باران و برف مقاومت کنند.

اگرچه اجاق‌های گاز برنجی یا مشعل‌های برنجی به سرعت مشعل‌های آلومینیومی گرم نمی‌شوند، مزیت برنج این است که نگه‌داری حرارت عالی را فراهم می‌کند.

اجاق گاز برنجی یا مشعل‌های برنجی می‌توانند گرما را به طور یکنواخت توزیع کنند. علاوه بر این، به دلیل نقطه ذوب، اجاق گاز برنجی یا مشعل‌های برنجی در برابر دماهای بالا مقاوم‌تر هستند و در برابر تاب خوردگی و تغییر شکل مقاومت بیشتری دارند. اجاق گاز برنجی یا مشعل‌های برنجی دوام بیشتری نسبت به هر نوع مشعل دیگری دارند.

علاوه بر این، برنج در برابر لکه‌ها مقاوم‌تر است و روی کثیفی می‌سوزد. محدوده‌های با اجاق گاز برنجی یا مشعل‌های برنجی عموماً قیمت بالاتری نسبت به مشعل‌های آلومینیومی دارند و بیشتر رده‌های بالا به دلیل دوام و کیفیت‌های ذکر شده در بالا مشعل‌های برنجی را ارائه می‌دهند.

حتما مطالعه کنید:  راهنمای خرید چای ساز

اجاق گاز یا مشعل ریخته‌گری دقیقا مشابه اجاق گاز یا مشعل برنجی است اما عمر مفید اجاق گاز ریخته‌گری کوتاه‌تر است زیرا اجاق گاز یا مشعل‌های ریخته‌گری ضد زنگ و مقاوم در برابر حرارت نیستند.

اجاق گاز یا مشعل توربو: اجاق گاز توربو یا شعله شعله توربو به آماده سازی غذاهای مختلف مانند: گوشت خورشتی، بریان یا دودی و غیره کمک می‌کند. سبزیجات در زمان جوشاندن بیش از حد پخته نمی‌شوند و تمام مواد معدنی و ویتامین های مفید را حفظ می کنند. حداکثر قطر برای آماده سازی تا 260 میلی متر افزایش یافته است. دارای قدرت مشعل 3.3 کیلو وات.

واقعا به چند مشعل نیاز دارید؟

دو شعله برای طولانی‌ترین زمان معمول بود و هیچ‌کس به بیشتر نیاز نداشت، اما با افزایش روزافزون ظروف ما و انواع غذاهایی که می‌پزیم، همیشه نیاز به سرخ کردن چیزی وجود دارد، در حالی که چیزی را می‌جوشانیم و در عین حال گرم می‌کنیم.

یک چیز دیگر اینکه انجام چند کار باعث کاهش زمان صرف شده حتی در آشپزخانه می‌شود. امروزه می‌توانید اجاق گازهای سه و چهار شعله را پیدا کنید. سعی کنید خودتان بفهمید که واقعا به چه تعداد نیاز دارید. به یاد داشته باشید که انتخاب اجاق گاز با اجاق‌های بیشتر نیاز به فضای بیشتری دارد. اجاق گاز با 4 شعله نیاز به عمق دارد در حالی که 3 شعله بلندتر است. قبل از خرید فضایی که دارید اندازه بگیرید. اندازه ظروفی که قرار است استفاده کنید جزء دیگری است، و اگر همه آنها روی 4 مشعل با هم قرار گیرند، ممکن است ارزش فکر کردن را داشته باشد.

کنترل مواد و حرارت اجاق گاز رومیزی

چه اندازه مشعل هایی دریافت می کنید

فرض رایج این است که همه مشعل‌ها شعله یکسانی تولید می‌کنند، اما در بیشتر مواقع اینطور نیست. هنگام خرید یک اجاق گاز 4 شعله بزرگ، مطمئن شوید که گزینه‌های موجود را بررسی کرده اید. اگر شما فردی هستید که به دو شعله بزرگ و یکی کوچک نیاز دارید، شاید یک مدل سه شعله به شما این پیشنهاد را بدهد. عامل دیگر ساخت مشعل و مواد استفاده شده است. مشعل‌های آلیاژ آلومینیوم مقرون به صرفه‌تر هستند، اما نسبت به مشعل‌های برنجی زودتر خورده می‌شوند. اگرچه آنها سریعتر خنک می‌شوند، اما برخی ممکن است ادعا کنند که در طول زمان تغییر شکل می‌دهند.

آیا به ویژگی احتراق خودکار نیاز دارید؟

یکی از بزرگ‌ترین نوآوری‌ها در اجاق‌های گازی اخیر، جرقه‌زنی است. می‌دانید که امروزه ما به داشتن یک فندک گاز در اطراف عادت کرده ایم. روشن کردن مشعل به معنای استفاده مکرر از ماشه است. اجاق گازهای امروزی، حتی آنهایی که قیمت مناسب دارند، ممکن است با یک جرقه زن داخلی عرضه شوند. چرخش ساده صفحه و اجاق گاز روشن می شود.

انتخاب فرمت اجاق گاز

این روزها اجاق گازها در دو فرمت عرضه می‌شوند، یکی اجاق گاز رومیزی استانداردی که برای دهه‌ها شاهد آن بوده ایم و دیگری اجاق گاز مدرن. اجاق گازها طرح معمولی هستند و با استفاده از پایه‌های کوچک زیر قاب قرار می‌گیرند. اجاق‌های رومیزی قبل از اینکه بتوانند در آشپزخانه شما تعبیه شوند به جای اینکه روی میز قرار گیرند متفاوت هستند. این فقط به زیبایی شناسی کل چیدمان کمک می‌کند و به ویژه اگر آشپزخانه خود را طوری طراحی کرده باشید که ظاهر و احساس خاصی داشته باشد بسیار مفید است. 

سنجش کیفیت ساخت

زمان طراحی‌های ساده فولاد ضد زنگ گذشته است، اجاق‌های امروزی می‌توانند شیشه و انواع فایبر شیشه داشته باشند. اینها نه تنها ظاهر بهتری دارند، بلکه تمیز کردن و نگهداری آنها نیز آسان‌تر است. البته این مقدار کمی به قیمت اضافه می‌کند و مطمئن شوید که مدل‌هایی را پیدا می‌کنید که از شیشه استفاده می‌کنند که خرد نمی‌شود.

کلام آخر راهنمای خرید گاز رومیزی

در این مقاله سعی کردیم شما را با راهنمای خرید گاز رومیزی آشنا کنیم، اگر شما در منزل خود گازی را دارید که تمایل دارید آن را به فروش برسانید، سمساری طنین بر روی اجاق گاز شما قیمت‌گذاری کرده و در صورت تایید مبلغ توسط شما، اقدام به خرید اجاق می‌کند. شما می‌توانید برای استفاده از خدمات سمساری طنین با کارشناسان ما تماس حاصل نموده و یا بر روی لینک خریدار لوازم منزل کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید