نکات مهم در هنگام خرید یخچال

نکات مهم در هنگام خرید یخچال

بیشتر افراد در هنگام خرید یخچال؛ به دلیلی تنوع بسیار زیادی که در برندها، مدل، ابعاد و… وجود دارد دچار سردرگمی می‌شوند و ممکن است انتخاب بهترین یخچال برای بسیاری از افراد کاری سخت باشد. در این مقاله سعی داریم شما را نکات در هنگام خرید یخچال که باید به آن توجه داشته باشید را آشنا کنیم تا بهترین خرید را انجام دهید لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

چک لیست مهم در هنگام خرید یخچال

این چک لیست به شما کمک می‌کند تا بهترین خرید را با توجه به نیاز خود انجام دهید. موارد این چک لیست شامل:

  •  اندازه گیری فضای آشپزخانه
  •  در مورد نوع سبک یخچال تصمیم گیری کنید
  • بودجه خود تعیین کنید
  • تعیین کنید چه مقدار غذا همیشه در یخچال قرار می‌دهید
  • رنگ مورد نظر خود متناسب با فضا انتخاب کنید
  •  ویژگی‌های مورد نظر خود را یادداشت کنید مثال: یخساز و…
  •  از فروشگاه‌ها و سایت‌ها فهرستی از یخچال‌ها با برند، مدل، ویژگی و… را یادداشت کنید
  • درباره گارانتی ارائه شده توسط برندها اطلاعات لازم را بدست بیاورید
  • بهره وری انرژی را مورد بررسی قرار دهید
  • نظرات کاربران را بخوانید
  •  گزینه‌های تحویل و نصب را مورد بررسی قرار دهید
  • برای فروش یخچال قدیمی خود برنامه ریزی کنید
راهنمای خرید یخچال
در هنگام خرید یخچال به مواردی مانند: برند، ویژگی، گارانتی، رنگ و.. توجه داشته باشید.

اندازه گیری فضای آشپزخانه

مسیر خود را برای تحویل یخچال؛ اندازه گیری کنید شما باید هر قسمت از مسیری که یخچال شما از طریق آن تحویل داده می‌شود را اندازه گیری کنید: درها، راهروها، همه چیز را با دقت اندازه گیری کنید.

وقتی نوبت به خرید یخچال؛ جدید می‌رسد، باید همه چیز را اندازه بگیرید. ابتدا از جایی که یخچال در آن قرار دارد شروع کنید. مطمئن شوید که در یخچال به  دیوار برخورد نمی‌کند. و مطمئن شوید که مقداری فضای اضافی در اطراف برای تهویه باقی بگذارید.

سپس به مسیری که یخچال وارد آشپزخانه شما می‌شود نگاه کنید. اگر یخچالی را انتخاب کنید که از در راهرو وارد نشود قطعا به مشکلات عمده ای برخواهید خورد و ممکن است اصلا نتوانید یخچال را وارد آشپزخانه نمایید. پس قبل از همه چی ابعاد را با دقت اندازه گیری کرده و با خود به همراه داشته باشید.

حتما مطالعه کنید:  خرید لوازم برقی و 5 نکته طلایی

 در مورد نوع سبک یخچال تصمیم گیری کنید

اکثر یخچال‌ها؛ به این چهار دسته های اصلی تقسیم می شوند که باید از میان این سبک یکی را که متناسب با شما است انتخاب کنید:

  1. فریزر بالا: در این سبک از یخچال‌ها فریزر در بالای محفظه یخچال قرار دارد. اگرچه ممکن است قدیمی به نظر برسند، اما این نوع یخچال‌ها می‌توانند بسیار کارآمد باشند. به طور کلی فریزرهای بالا مقرون به صرفه‌ترین نوع هستند.
  2. فریزر پایین: در این سبک از یخچال‌ها فریزر در قسمت پایین قرار دارد و تعداد زیادی از این مدل در بازار وجود ندارد، به صورت معمول فریزر پاین، ارزانتر از مدل‌های درب فرانسوی هستند.
  3. ساید بای ساید: درست همانطور که از نامش مشخص است، یخچال و فریزر دقیقا در کنار هم قرار دارند و بیشتر غذای شما را در سطح چشم نگه می دارند. اگر دوست دارید ظروف بزرگ، قابلمه‌های حجیم، حجم مواد غذایی زیاد و موارد مشابه این موارد را نگهداری کنید ساید بای ساید برای شما بهترین گزینه است.
  4. درب فرانسوی: شیک‌ترین ظاهر یخچال در حال حاضر، این نوع دارای دو در برای قسمت یخچال و یک کشوی فریزر در پایین است. به طور معمول درهای فرانسوی گران‌ترین هستند. چند نوع رایج در ظاهر درب فرانسوی سه در وجود دارد، از جمله نسخه چهار در که دارای کشو اضافی است و نسخه چهار در که طراح‌های زیادی از درب فرانسوی در بازار وجود دارد
راهنمای خرید یخچال فریزر
در هنگام تعیین بودجه برای خرید یخچال سعی کنید امکاناتی که برای شما لازم نیست را حذف کنید.

بودجه خود تعیین کنید

سعی کنید یخچال را متناسب با بودجه و نیاز خود تهیه کنید. در قدم اول باید مشخص کنید چه مدلی از یخچال برای شما مناسب است و سعی کنید با توجه به بودجه خود بهترین برند را در ردیف بودجه مالی خود پیدا کنید در برخی از موارد با حذف موارد غیر ضروری می‌توانید تا حد بسیار زیادی هزینه خود را کاهش دهید.

تعیین کنید چه مقدار غذا همیشه در یخچال قرار میدهید

اندازه آشپزخانه و عادات غذایی خانواده شما تعیین می‌کند که یخچال شما به چه اندازه‌ای فضای ذخیره سازی نیاز دارد. در حالی که ردپای یخچال (یعنی عرض و عمق بیرونی) ممکن است به دلیل طراحی آشپزخانه شما محدود باشد، یخچال‌هایی وجود دارند که از فضا استفاده زیادی می‌کنند شما می‌توانید آن دسته از یخچال ها فضای زیادی را اشغال نمیکنند استفاده کنید.

حتما مطالعه کنید:  نکات مهم خرید پرده منزل که باید بدانید

برخی از یخچال‌ها؛ نیز دارای قفسه های انعطاف پذیر و قفسه های قابل تنظیم هستند. این سری از یخچال‌ها به شما این امکان را میدهد تا با توجه به نیاز خود فضای یخچال را منعطف کنید.

رنگ مورد نظر خود متناسب با فضا انتخاب کنید

از آنجایی که قرار است هر روز به یخچال خود نگاه کنید، روکش رنگ را با دقت بسیار زیاد انتخاب کنید که در آشپزخانه شما عالی به نظر برسد.

  • ضد زنگ: ظاهر تمیز و فلزی یخچال استیل ضد زنگ بی‌انتها است. بسیاری از یخچال‌های ضد زنگ امروزی ضد لکه هستند، بنابراین ساعت‌ها وقت صرف برطرف کردن اثر انگشت نخواهید کرد.
  • فولاد ضد زنگ مشکی: هر برند برداشت خاص خود را دارد و ترکیب برندها را سخت می‌کند. ضد زنگ مشکی در برابر اثر انگشت مقاومت می‌کند و نگهداری آن را آسان‌تر می‌کند. اگرچه آهن‌رباها به اکثر پوشش‌های ضد زنگ مشکی می‌چسبند، اما می‌توانند به راحتی تمیز شوند، بنابراین در مورد استفاده از آنها فکر کنید.
  • سیاه یا سفید ساده: اگر نیاز دارید با بقیه لوازم خود مطابقت داشته باشید، یکی از این روکش‌های رنگ کلاسیک را انتخاب کنید. یک یخچال سیاه یا سفید معمولاً کمتر از یک یخچال استیل ضد زنگ یا سیاه است.
  • رنگ های دیگر: بیسکو و بادامی همچنان تولید می‌شوند، اما محبوبیت واقعی ندارند.

ویژگی های مورد نظر خود را یادداشت کنید

اگر می‌خواهید دستگاه‌های یخ و آبسرد کن، سطل‌هایی بزرگ در درها، قفسه‌های قابل تنظیم و زنگ هشدار درب می‌خواهید، مطمئن شوید که مدل‌هایی که در نظر دارید آنها را دارند. امروزه می‌توانید از یخچال‌هایی با یخ‌سازهای دست‌ساز، ویژگی‌های هوشمند، طرح‌های درب درب، فیلترهای هوا برای تازه نگه‌داشتن محصولات و موارد دیگر انتخاب کنید. در زیر برخی از ویژگی‌های مفید وجود دارد که ارزش آن را در هنگام انتخاب یخچال جدید خود در نظر بگیرید.

کشوهای انعطاف پذیر: این کشوهای با دمای کنترل شده یک ویژگی جدید محبوب هستند که در درب‌های فرانسوی وجود دارد. می‌توانید از کشوهای انعطاف‌پذیر برای نگهداری اقلام در دمای تنظیم‌شده‌ای استفاده کنید که خیلی گرم یا خیلی سرد است که نمی‌توان آن را روی کل یخچال اعمال کرد.

اواپراتورهای دوتایی: در حالی که یخچال‌های استاندارد از یک اواپراتور استفاده می کنند که هم فریزر و هم یخچال را خنک می‌کند، اواپراتورهای دوتایی از اواپراتورهای جداگانه برای هر کدام استفاده می‌کنند. این ویژگی می‌تواند به حفظ کیفیت هوای بهتر در سرتاسر یخچال شما کمک کند، که ممکن است به ماندگاری سبزیجات تازه شما کمک کند و به حفظ بوی بد یخچال شما کمک کند.

حتما مطالعه کنید:  نحوه انتخاب مبل منزل

فیلترهای هوا: با رسیدن بسیاری از میوه‌ها، گاز اتیلن آزاد می‌شود که باعث پوسیدگی زودرس میوه‌ها و سبزیجات می‌شود، به همین دلیل است که بسیاری از یخچال‌ها دارای کشوهای ترد هستند تا میوه‌ها و سبزیجات شما را جدا کرده و محصول را برای مدت طولانی‌تری تازه نگه دارند.

نظرات کاربران را بخوانید

نظرات کاربران خریدار یخچال؛ به طور کلی در نظر گرفته شده، بررسی نظرات می‌تواند به کشف روندهای کیفیت و قابلیت اطمینان سازی کمک کند. شما می‌توانید از نظرات کاربرانی که یخچال مد نظر استفاده کرده اند استفاده کنید تا در صورتی که میزان نارضایتی در آن برند و یا مدل زیاد بود از خرید آن یخچال صرف نظر نمایید.

خرید یخچال
در هنگامی که قصد خرید یخچال را دارید از مدت زمان تحویل و هزینه حمل و نقل و نصب اطلاعاتی را کسب کنید.

گزینه های تحویل و نصب را مورد بررسی قرار دهید

در هنگام خرید بررسی کنید که زمان تحویل، هزینه نصب، گارانتی و… به چه صورتی است به صورت معمول روند تحویل و نصب بین 3 الی 5 روز کاری زمان می‌برد. در هنگام انتخاب یخچال مد نظر مواردی از قبیل زمان تحویل و هزینه نصب را با دقت جویا شوید زیرا در غیر اینصورت می‌تواند برای شما هزینه مازاد به همراه داشته باشد.

بهره وری انرژی را مورد بررسی قرار دهید

یخچال‌های جدیدتر انرژی کمتری مصرف می‌کنند که باعث صرفه‌جویی برای شما و تأثیر کمتری بر محیط‌زیست می‌شود. به دنبال یخچال‌هایی باشید که دارای برچسب‌های انرژی خوبی هستند. شما در هنگامی که از یخچال‌هایی با مصرف انرژی کمتری استفاده می‌کنید هزینه قبوض خود را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهید.

برای فروش یخچال قدیمی خود برنامه ریزی کنید

در هنگامی که قصد خرید یخچال نو را دارید؛ باید یخچال قدیمی خود را به فروش برسانید و هزینه دریافتی را بر روی بودجه خود اضافه کنید تا بتوانید برند و مدل بالاتری را تهیه نمایید. شما برای فروش یخچال خود می‌توانید از طریق سایت‌های فروش آنلاین و یا سمساری‌ها استفاده کنید تا در کمترین زمان ممکن بتوانید یخچال خود را به فروش برسانید.

نکات مهم در هنگام خرید یخچال: کاملا بستگی به نیاز شما، بودجه در نظر گرفته، رنگ، سبک و فضای آشپزخانه شما دارد. این نکته را فراموش نکنید که خرید یخچال ملاک‌های زیادی دارد که مهم‌ترین آن میزان مصرف انرژی است که بر روی هزینه‌های شما تاثیر مستقیمی دارد.

کلام آخر نکات مهم در هنگام خرید یخچال

در این مقاله سعی کردیم شما را با مهم‌ترین نکاتی که در هنگام خرید یخچال؛ باید به آن توجه داشته باشید را آشنا کنیم. مواردی که می‌توانید بر روی مدت زمان استفاده شما از یخچال تاثیر مستقیم بگذارد. اگر تصمیم دارید که یخچال خود را به فروش برسانید می‌توانید به سمساری‌ها اعتماد کنید.

سمساری طنین با بیش از 40 سال سابقه در زمینه خرید یخچال آماده خدمت رسانی به شما است. سمساری طنین با قیمت‌گذاری منصفانه و پرداخت آنی مبلغ خریدار یخچال شما است برای شروع کافیست با کارشناسان ما تماس حاصل نموده و یا اگر می‌خواهید از خدمات خریدار یخچال و ساید استفاده کنید اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید