راهنمای خرید میز تلویزیون

راهنمای خرید میز تلویزیون

نوع میز تلویزیونی که انتخاب می‌کنید تا حد زیادی به نوع تلویزیونی که برای آن پایه می‌خرید بستگی دارد. حتما یک میز تلویزیون بخرید که بزرگتر از تلویزیون شما باشد. همچنین خرید میزی بزرگتر از تلویزیون خود را در نظر بگیرید. 

همچنین ضروری است مطمئن شوید که عمق قفسه هر واحدی که خریداری می‌کنید به اندازه کافی گسترده باشد تا تلویزیون و سایر تجهیزات صوتی/تصویری شما را در خود جای دهد. در این مقاله قصد داریم به راهنمای خرید میز تلویزیون بپردازیم لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

اتاق شما چقدر بزرگ است؟

اندازه اتاق شما نیز نقش دارد. به طور طبیعی، اگر ساکن فضای کوچکی هستید، می‌خواهید به گزینه‌هایی مانند میز تلویزیون گوشه ای یا پایه تلویزیون متحرک نگاه کنید. هر دوی این سبک‌ها فضای کف را آزاد می‌کنند.

یکی از گزینه‌های محبوب امروزه این است که تلویزیون ال سی دی یا پلاسما خود را با استفاده از پایه تلویزیون ثابت یا چرخشی به دیوار نصب کنید. در این سناریو، پایه تلویزیون به کنسول رسانه و منطقه نمایش تبدیل می‌شود.

اتاق شما چقدر بزرگ است

اجزای خود را بشمارید

هر کس یک سیستم سرگرمی منحصر به فرد دارد. این که آیا شما یک PVR، سیستم بازی یا پخش کننده DVD (یا هر سه دستگاه) دارید، بر تصمیم شما تأثیر می‌گذارد. شاید شما نیز از میز تلویزیون برای قرار دادن یک سیستم موسیقی یا مجموعه سی دی یا نمایش برخی وسایل تزئینی استفاده می‌کنید. همه نیازهای خود را در نظر بگیرید و برنامه ریزی از قبل را فراموش نکنید! اگر در آینده وسایل جدیدی را می‌خواهید اضافه کنید، حتماً فضای کافی برای آن‌ها ایجاد کنید.

حتما مطالعه کنید:  مزایای خرید ماشین ظرفشویی دست دوم

کابل‌های خود را در نظر بگیرید

از آنجایی که کابینت‌های تلویزیون و قفسه‌های باز برای نگهداری چندین قطعه از تجهیزات طراحی شده‌اند، کابل‌ها و سیم‌های درهم می‌توانند ظاهر کلی محیط شما را زشت می‌کند. اگر این یک موردی مهم برای شما است در هنگام خرید میز تلویزیون سعی کنید این مورد را نیز در نظر داشته باشید.

چه نوع میز تلویزیونی را باید انتخاب کنم

چه نوع میز تلویزیونی را باید انتخاب کنم؟

طبیعتاً نوع میز تلویزیونی که انتخاب می‌کنید باید بر اساس نیاز شما باشد. قبل از تصمیم گیری نهایی، باید بودجه، سبک، اندازه تلویزیون و اندازه اتاق خود را بسنجید.

ما در اینجا راهنمای دقیقی برای انتخاب تلویزیون داریم. اما برای راهنمایی سریع، در اینجا انواع اصلی پایه‌های تلویزیون آورده شده است:

میزهای تلویزیون ال سی دی به طور خاص برای نگهداری تلویزیون‌های ال سی دی طراحی شده اند. تلویزیون‌های ال سی دی به اندازه کافی سبک هستند که مستقیماً روی دیوار نصب شوند. این بدان معنی است که این میزهای تلویزیون ممکن است اصلا تلویزیون را در خود جای ندهند، اما در عوض فضایی را برای رسانه و وسایل جانبی شما فراهم می‌کنند. اگر تصمیم دارید یک تلویزیون LCD را به دیوار آویزان کنید، یک پایه دیوار، سقف یا بازوی چرخشی را امتحان کنید تا بهترین دید را برای فضا ایجاد کنید.

میزهای تلویزیون پلاسما گزینه‌های نمایش و قفسه بندی را ارائه می‌دهند که به طور خاص برای تلویزیون‌های پلاسما سنگین‌تر طراحی شده اند. میزهای تلویزیون فوق عریض با ترکیب استحکام با پایداری، معمولاً می‌توانند صفحه‌های پلاسما بزرگتری را در خود جای دهند.

میز تلویزیون گوشه ای کاملاً در گوشه ای از اتاق قرار می‌گیرد. ایده آل برای یک اتاق کوچک یا یک فضای نامناسب، یک پایه تلویزیون گوشه ای می‌تواند یک صرفه جویی در فضا باشد. آنها نسبت به میز تلویزیون‌های استاندارد کوچکتر هستند، اما بسیاری از میزهای تلویزیون گوشه ای به راحتی صفحه‌های تخت بزرگتر را در خود جای می‎‌دهند.

حتما مطالعه کنید:  امکانات مهم ماشین لباسشویی

یک میز چرخان تلویزیون به گونه ای طراحی شده است که زاویه دید تلویزیون را می‌توان در صورت نیاز تنظیم کرد. می‌تواند قفسه بالایی یا پایه پایینی داشته باشد که قابلیت حرکت را دارد، از چرخش محدود تا 360 درجه. پایه تلویزیون چرخان نیز برای اتاقی که دارای مشکلات تابش خیره کننده است یا مستعد تابش بیش از حد نور خورشید در یک زمان خاص از روز است، انتخاب خوبی است.

میز تلویزیون چیزی بیشتر از مکانی برای قرار دادن تلویزیون شماست. در بسیاری از اتاق‌ها، همچنین نقطه کانونی است. بنابراین مهم است که یکی را پیدا کنید که بین فرم و عملکرد تعادل برقرار کند. اما با وجود این همه انتخاب در بازار امروز، از کجا شروع کنیم؟

چه نوع جنسی را باید برای میز تلویزیون انتخاب کنم؟

فاکتورهای زیادی تعیین می‌کند که چه نوع متریالی را هنگام خرید پایه تلویزیون انتخاب کنید. اگر دکوراسیون شما مدرن است، پایه تلویزیون فلزی و شیشه ای انتخاب فوق العاده ای خواهد بود. اگر سبک شما سنتی‌تر است، یکی را انتخاب کنید که از چوب ساخته شده است و روکشی غنی دارد.

چوب‌های مهندسی شده، مانند تخته سه لا، تخته فیبر با چگالی متوسط (MDF) و تخته خرده چوب، گزینه‌هایی هستند که از محصولات چوبی بازیافتی تولید شده اند. این مواد بازیافتی به الیاف چوب شکسته می‌شوند و سپس با استفاده از گرما و فشار به هم چسبانده می‌شوند تا پانل‌هایی ایجاد شود. پایه تلویزیون ساخته شده از ام دی اف مقرون به صرفه‌تر از پایه ای است که از چوب اصلی ساخته شده است.

چه نوع جنسی را باید برای میز تلویزیون انتخاب کنم

پایه‌های تلویزیون را می‌توان از چوب‌های اصیل نیز ساخت. الوار را می‌توان از چوب‌های سخت یا نرم تهیه کرد. اصطلاحات “چوب سخت” و “چوب نرم” به چگالی چوب اشاره نمی‌کنند. چوب‌های سخت از درختانی هستند که در پاییز برگ‌های خود را از دست می‌دهند، در حالی که چوب‌های نرم از درختان مخروطی هستند، مانند کاج یا سرو که سوزن خود را نمی‌ریزند. یک پایه تلویزیون ساخته شده از چوب اصلی برای مدت طولانی دوام می آورد.

حتما مطالعه کنید:  10 نکته مهم برای خرید لوازم خانگی

پایه تلویزیون با روکش لمینت معمولاً از نوعی چوب مهندسی شده ساخته می‌شود که لمینت روی آن اعمال شده است. لمینت‌ها با فشار دادن لایه‌های پلاستیک، فلز، چوب یا ترکیبی از مواد به یکدیگر تولید می‌شوند و سپس با یک رزین ترموست مهر و موم می‌شوند. روکش لمینت می‌تواند دانه‌های چوب شبیه‌سازی شده داشته باشد، یک رنگ ثابت باشد یا ظاهری بافت‌دار یا فلزی داشته باشد. اگر به ظاهر چوبی با روکش بادوام نیاز دارید، این انتخاب مناسب برای شماست.

یک پایه تلویزیون با روکش روکش می‌تواند ظاهر و احساسی شبیه به یک پایه‌ی ساخته شده از چوب طبیعی داشته باشد. روکش‌ها از برش‌های نازک چوب واقعی تولید می‌شوند که سپس روی قسمت مبلمان اعمال می‌شوند که معمولاً از چوب مهندسی شده مانند تخته خرده چوب، تخته سه لا یا MDF ساخته می‌شود. روکش روکش هزینه ها را پایین نگه می‌دارد و در عین حال محصولی با کیفیت با ظاهر چوب واقعی ایجاد می‌کند.

بسیاری از انواع پایه تلویزیون از ترکیب فلز و شیشه ساخته می‌شوند. برای استحکام، دوام و ظاهر خوب، یکی از آلومینیوم، آهن فرفورژه یا فولاد را انتخاب کنید. برای ایمنی بیشتر، یک پایه تلویزیون با قفسه‌های شیشه سکوریت انتخاب کنید. شیشه سکوریت که برای شکستن قطعات کوچک طراحی شده است، با استفاده از حرارت یا محلول شیمیایی قوی‌تر و شکستن آن سخت‌تر می‌شود.

کلام آخر راهنمای خرید میز تلویزیون

در این مقاله سعی کردیم شما را با راهنمای خرید میز تلویزیون آشنا کنیم، لازم به ذکر است این مقاله به روز خواهد شد. در صورتی که شما در منزل خود لوازم چوبی دارید که تمایل دارید آن را بفروش برسانید می‌توانید با ما در ارتباط باشید و یا بر روی لینک خریدار لوازم چوبی کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید