راهنمای خرید لوازم صوتی و تصویری دست دوم

راهنمای خرید لوازم صوتی و تصویری دست دوم

به لطف توسعه سریع اینترنت، خرید تجهیزات صوتی و تصویری دست دوم؛ در چند سال اخیر رشد کرده است و با ده‌ها سایت که وسایل دست دوم را برای فروش عرضه می‌کنند، مانند هر انتخاب دیگری، تصمیم گیری در مورد خرید لوازم صوتی و تصویری نو یا دست دوم کار تصمیم‌گیری را ممکن است مقداری پیچیده کند و باید با اطلاعات کافی درک کنیم که هر انتخابی دارای مزایا و معایبی است. در این مقاله قصد داریم شما را با ارائه، راهنمای خرید لوازم صوتی و تصویری دست دوم در انتخاب نوع خرید اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

نکاتی برای خرید لوازم صوتی و تصویری دست دوم

ممکن است خرید تجهیزات صوتی و تصویری و یا سینمای خانگی دست دوم می‌تواند بسیار وسوسه انگیز باشد، به خصوص اگر بودجه شما محدود باشد. با این حال، برای افرادی که با این بازار و این نوع خرید نا آشنا هستند، می‌تواند بسیار دلهره‌آور باشد، زیرا هیچ فردی تمایل ندارد بابت لوازمی پول دهد که ممکن است پس از مدتی به صورت کامل از کار بیفتد پس باید نکاتی را در هنگام خرید به آن توجه داشته باشید که شما را از یک خرید زیان ده نجات دهد در ادامه به این نکات اشاره خواهیم کرد.

نکات مهم در هنگام خرید لوازم صوتی و تصویری دست دوم:

  • بدانید چه چیزی می‌خرید
  • بدانید با چه مبلغی ارزش خرید دارد
  • ارائه یک پیشنهاد تخفیف توسط شما
  • پرداخت و دریافت کالا
  • سوالات متداول برای سلامت بودن همه اجزا
لوازم صوتی و تصویری
در هنگام خرید لوازم صوتی و تصویری سعی کنید اطلاعات کافی درباره محصول مورد نظر کسب کنید.

 بدانید چه چیزی می‌خرید

شما در هنگام جستجو برای خرید یک لوازم صوتی و تصویری دست دوم قطعا یک مورد را دیده‌اید که، علاقه شما را به خود جلب کرده است. اولین کاری که باید قبل از خرید آن لوازم دست دوم انجام دهید این است که در مورد آن تحقیق کنید و تمام آنچه می‌توانید در مورد کالا پیدا کنید مانند: سال ساخت، کارایی، قیمت و…  را با دقت بررسی کنید و مطمئن شوید که دقیقاً همان چیزی است که شما انتظار دارید است.

  • ببینید آیا مشخصات کامل در وب سایت‌ها موجود است یا خیر.
  • جستجوی در بخش نظرات توسط کاربران
  • مطالعه مقالاتی برای آن کالا در اینترنت وجود دارد
  • مشکلات رایج یا ایرادی که بیشتر افراد در هنگام استفاده با آن روبرو شده‌اند
حتما مطالعه کنید:  راهنمای خرید رطوبت گیر

هنگامی که این اطلاعات را درباره کالای مورد نظر بدست آوردید بررسی کنید که کالای فروشنده با اطلاعات دریافت شده مطابقت داشته باشد. همچنین مراقب عدم تطابق مدل یا مشخصات باشید.

بدانید با چه مبلغی ارزش خرید دارد

خرید لوازم صوتی و تصویری دست دوم ایده خوبی است اما باید ارزش واقعی آن لوازم را هم بسنجید. برخی از فروشندگان ممکن است قیمت را بسیار بالا و برخی دیگر بسیار پایین قیمت گذاری می‌کنند.

به این نکته توجه داشته باشید که زمانی که یک کالا چند سال از عمر آن می‌گذرد، قیمت آن تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می‌کند و این ارزش‌گذاری با توجه به نوع برند، میزان سلامت و… باید انجام شود.

برای اینکه از حدود قیمت مطلع شوید، جستجو کنید تا ببینید کالا قبلاً به چه قیمتی فروخته است در برخی از موارد حراج‌ها را برای قیمت‌های بالاتر و پایین‌تر بررسی کنید تا بتوانید یک میانگین قیمت را بدست آورد. در سایت‌ها جستجو کنید تا ببینید فروشندگان چه قیمت هایی را برای کالاهای مشابه یا مشابه دریافت می‌کنند.

در حین جستجو، ممکن است متوجه شوید که موردی که به آن علاقه دارید، در مدت زمان طولانی در بسیاری از سایت‌ها با عنوان حراجی قرار گرفته است ولی فروش مناسبی نداشتند و این مورد می‌تواند بر قیمت کالای مد نظر شما تاثیر داشت باشد زیرا استقبال خوبی از آن کالا نشده است. 

خرید لوازم صوتی و تصویری دست دوم
در هنگام خرید لوازم صوتی و تصویری دست دوم به ارزش قیمتی لوازم توجه ویژه ای داشته باشید.

ارائه یک پیشنهاد تخفیف توسط شما

اکنون شما به اطلاعات زیادی در مورد کالا بدست آوردید، و می‌دانید تقریباً ارزش قیمتی آن چقدر است، می‌توانید پیشنهاد تخفیف بیشتر را به فروشنده ارائه دهید. در صورتی که فروشنده با تخفیف شما مخالفت کرد می‌توانید به دنبال افراد دیگری بگردید که حاضر باشند کالا را با مبلغ پیشنهادی شما به فروش برسانند.

پرداخت و دریافت کالا

به عنوان یک خریدار، اعتماد مهم‌ترین عاملی است که از شما انتظار می‌رود. در هنگامی که یک کالایی را قصد دارید خریداری نمایید حتما یک رسید جهت پیگیری در اختیار داشته باشید و آن را ضمیمه فاکتور خرید نمایید.

حتما مطالعه کنید:  مزایا و معایب ماشین ظرفشویی دست دوم

ارسال لوازم صوتی و تصویری دست دوم معمولا بین دو تا سه روز کاری زمان لازم دارد. اگر از فرد یا سمساری مورد اطمینان خریداری کردید نیازی به پیگیری مدوام نیست زیرا بسته بندی، حمل و نقل و رسیدن کالا به دست شما ممکن است زمانبر باشد پس صبر کنید تا فرایند به صورت عادی طی شود.

خرید آمپلی فایر دست دوم

آمپلی فایرها اجزای مکانیکی کمی دارند، بنابراین معمولاً از سایش روزانه در امان هستند.

رایج‌ترین مشکل آمپلی فایر دست دوم شامل:

  • تقویت‌کننده‌های قدیمی هنگام چرخاندن دستگیره‌ها یا فشار دادن دکمه‌ها
  • صدای ترق صدای خروجی بلندگو است معمولاً دکمه تنظیم صدا از این مشکل رنج می برد.
  • مشکل متداول بعدی در یک آمپلی فایر فیوز داخلی سوخته است که می‌تواند زمانی رخ دهد که خروجی‌ها کوتاه یا بیش از حد بارگذاری شده باشند یا اگر ایرادی وجود داشته باشد. در این حالت ممکن است آمپر روشن شود (گاهی اوقات با یک LED رنگ متفاوت روشن می‌شود) و هیچ خروجی تولید نمی‌کند. اگر خوش شانس باشید، تعویض این فیوز باعث رفع آن می‌شود، اما اگر فیوز جدید نیز منفجر شود، عیب جدی‌تری وجود خواهد داشت که باید توسط متخصص بررسی شود.
  • برخی از آمپلی فایرها از ترانسفورماتور منبع تغذیه خود زمزمه تولید می‌کنند (به جای بلندگوها از خود آمپلی فایر می‌آید)، در این حالت ترانسفورماتور معیوب است.

خرید سی دی پلیر دست دوم

دو عیب رایج در پخش کننده‌های سی دی قدیمی عبارتند از: 

  1. خرابی لیزر، یا عدم تراز، کثیف یا مشکلات سروو که مانع حرکت می‌شود. همگی ناتوانی در خواندن دیسک را به عنوان علائم نشان می‌دهند. 
  2. خرابی سینی مکانیکی، مانع از وارد شدن یا خارج شدن دیسک از پخش کننده می‌شود.

توجه داشته باشید، بسیاری از پخش‌کننده‌های CD اولیه قادر به پخش دیسک‌های CD-R یا CD-RW نیستند و اغلب دارای تراشه‌های DAC ابتدایی قدیمی‌تر هستند که نمی‌توانند کیفیت صوتی پخش‌کننده‌های جدید را ارائه دهند. با این حال، یک پخش کننده CD خوب دارای خروجی SPDIF برای اتصال به یک DAC خارجی است که می‌تواند راه خوبی برای بهبود عملکرد یک پخش کننده اصلی سی دی باشد.

راهنمای خرید لوازم صوتی و تصویری دست دوم
در هنگام خرید کالای دست دوم به این نکته توجه داشته باشید که فرد مورد اطمینان خرید خود را انجام دهید.

عوامل مهم در خرید لوازم صوتی و تصویری دست دوم

گارانتی: بررسی کنید که آیا گارانتی دارید یا خیر. اکثر سازندگان گارانتی قابل انتقال ارائه نمی‌دهند. بنابراین، اگر مشکلی پیش بیاید، احتمالاً مجبور خواهید بود هزینه تعمیرات را بپردازید.

حتما مطالعه کنید:  نحوه فروش ماشین لباسشویی سامسونگ

شرط: اینکه بتوانید شخصاً محصول را قبل از خرید بررسی کنید و بدانید که باید به دنبال چه چیزی بگردید شرط بسیار مهمی است، در غیر اینصورت برای توصیف دقیق قطعه کاملاً به فروشنده متکی هستید. در برخی از اوقات ممکن است بررسی محصول برای تشخیص بسیاری از مشکلات کافی نباشد. ممکن است شرایط فراتر از ظاهر خارجی است و باید عملکرد داخلی را در نظر گرفت. در واقع، داخل قطعه اغلب نشانگر بهتری از نحوه مراقبت از واحد نسبت به ظاهر بیرونی است.

ارائه نادرست: اطلاعات نادرست می‌تواند نتیجه ناآگاهی باشد و در برخی از مواقع می‌تواند از: نادرست بودن وضعیت سلامت، عملکرد، تا عدم آگاهی مالک در مورد کارایی لوازم باشد. ما همواره توصیه می‌کنیم تا قبل از خرید و یا انتخاب لوازم صوتی و تصویری اطلاعات جامعی درباره برند، کارایی، سال ساخت، میزان رضایت مصرف کننده، قیمتی که با آن خرید و فروش انجام شده را تا جای ممکن جمع آوری کنید.

ریسک مالی: در برخی از اوقات ممکن است، لوازم صوتی و تصویری مدت کوتاهی را برای شما کار کند و به صورت کامل دچار سوختی در قطعات داخلی شود و در برخی از مواقع تعویض قطعات داخلی به هیچ عنوان مقرون به صرفه نیست. همیشه سعی کنید قبل از خرید لوازم صوتی و تصویری به دلیل نوسانات برقی که همیشه وجود دارد در هنگام خرید با یک متخصص لوازم صوتی و تصویری به محل خرید رفته تا بررسی به صورت تخصصی انجام شود.

در هنگام خرید لوازم صوتی و تصویری دست دوم؛ به عوامل مانند: میزان سلامت، گارانتی، برند، مدل، سال ساخت، خریدار را سعی کنید توجه ویژه‌ای داشته باشید. در برخی از موارد لازم است قبل از انتخاب مدل و برند اطلاعاتی را درباره لوازمی که تمایل دارید خریداری کنید را جمع آوری کنید زیرا به شما این امکان را می‌دهد تا یک خرید مناسب را انجام دهید و در هزینه خود صرفه جویی کنید.

کلام آخری راهنمای خرید لوازم صوتی و تصویری دست دوم

در این مقاله سعی کردیم مواردی که در هنگام خرید لوازم صوتی وتصویری دست دوم که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید با کمترین ریسک به دنبال لوازم دست دوم خود باشید. اگر به دنبال لوازم دست دوم صوتی و تصویری هستید و به دنبال خریدار و یا فروشنده لوازم صوتی و تصویری هستید سمساری طنین با بیش از 40 سال سابقه در زمینه خرید و فروش لوازم لوازم صوتی و تصویری در خدمت شما است.

شما می‌توانید برای خرید و فروش کلیه لوازم صوتی و یا تصویری خود با کارشناسان ما تماس حاصل نموده و یا اگر به دنبال فروشنده و یا خریدار لوازم صوتی و تصویری هستید اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید