راهنمای خرید گاز

راهنمای خرید گاز

امروزه راهنمای خرید گاز، با وجود تنوع زیادی برندهایی که در بازار وجود دارد جزو ضروری‌ترین موارد محسوب می‌شود. شما باید از گزینه‌های موجودی که برای شما وجود دارد بهترین نوع گاز را انتخاب و خریداری کنید. دقت به مواردی که نیاز شما را برطرف کند تضمین می‌کند که پول خود را به درستی خرج کردید و زمان زیادی می‌توانید از این گاز خریداری شده استفاده نمایید. در این مقاله سعی داریم راهنمای خرید گاز را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید، لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

نکات مهم خرید گاز آشپزخانه

شما چه یک آشپز آماتور باشید یا یک آشپز حرفه‌ای، چه تنها زندگی کنید یا در یک خانواده پرجمعیت، یا حتی اگر فقط از آشپزخانه خود برای گرم کردن غذاهای باقی مانده استفاده می‌کنید، مهم است که اجاق گاز خود را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید.

خرید گاز نامناسب می‌تواند آشپزخانه شما را به هم ریخته و لذت بردن از وقت خود را برای شما غیرممکن کند. برای برطرف کرده این مشکل، مجموعه ای از نکاتی را که باید هنگام انتخاب اجاق گاز روی آنها تمرکز کنید، برای شما جمع آوری کردیم که شما می‌توانید با استفاده از این نکات بهترین خرید را انجام دهید.

نکات مهم خرید گاز
در هنگام خرید گاز به فضای اشپزخانه و تعداد افراد توجه ویژه ای داشته باشید.

ویژگی‌های اجاق گاز:

بیایید نگاهی به برخی از نکاتی که باید به آن توجه کنید اشاره کنیم:

نوع اجاق گاز

نوع اجاق گاز بستگی به احتراق آنها دارد، پیلوت معمولی ایستاده یا جرقه زنی الکتریکی مدرن. پیلوت ایستاده جریان ثابتی از گاز را برای روشن نگه داشتن مشعل فراهم می‌کند و باعث می‌شود که انرژی بیشتری نسبت به نیاز مصرف کند.

از سوی دیگر، جرقه زنی الکتریکی از جریان الکتریکی استفاده می‌کند که در ابتدای چرخه گرمایش روشن می‌شود و نیازی به کار مداوم ندارد. بنابراین احتراق الکتریکی باعث صرفه جویی در مصرف سوخت می‌شود اما ممکن است از محدودیت‌های بودجه شما نیز عبور کند. جدا از هزینه اولیه خرید اجاق گاز جرقه زنی، تعمیرات و تعویض قطعات می‌تواند منجر به هزینه‌های مکرر شود.

حتما مطالعه کنید:  انواع مبل دست دوم و نکات مهم هنگام خرید مبلمان

اندازه اجاق گاز

اندازه اجاق گازی که می‌خواهید بخرید منحصراً به اندازه خانه شما بستگی دارد. در یک خانواده 3 یا 4 نفره، یک اجاق گاز با 2 رویه مشعل به طور موثر کار می‌کند. علاوه بر این، اگر می‌خواهید فضای آشپزخانه خود را بهینه کنید، اجاق‌های گازی با صفحه‌های آشپز داخلی می‌توانند به این هدف شما کمک کنند.

آنها نه تنها فضا را آزاد می‌کنند بلکه به آشپزخانه شما ظاهری مدرن می‌دهند. با این حال، برخلاف این اجاق‌های توکار، اجاق‌های گازی مستقل که قابل حمل‌تر هستند، اغلب ارزان‌تر هستند و معمولاً توسط اکثر مردم استفاده می‌شوند.

کنترل مواد و حرارت توسط اجاق گاز

اکثر اجاق گازهای معمولی از فولاد ضد زنگ ساخته شده اند تا از زنگ زدگی در محیط آشپزخانه شما جلوگیری کنند. با وجود اینکه بدنه اجاق گاز گرم می‌شود، فلز دوام می‌آورد و در معرض آسیب نیست. با این حال، خلاقیت حد و مرزی نمی‌شناسد.

شما می‌توانید اجاق گازهای شیشه ای یا الیافی را در بازار پیدا کنید که به آشپزخانه شما هوای جالبی می‌بخشد، اما شکننده‌تر و نیاز به نگهداری بالایی نیز دارند. یا می‌توانید ماده‌ای را انتخاب کنید که گرمایش اجاق گاز را متعادل کند تا از حوادث ناشی از سوختن جلوگیری شود.

نکته دیگری که در هنگام خرید اجاق گاز به آن توجه می‌شود این است که مطمئن شوید که دارای چندین کنترل حرارتی برای طبخ غذاهای مختلف در دمای متفاوت است.

نوع اجاق گاز
در هنگام خرید اجاق گاز برندی را انتخاب کنید که گارانتی پس از فروش خوبی داشته باشد.

برند اجاق گاز

هنگام انتخاب اجاق گاز اولین چیزی که به ذهن می‌رسد هزینه آن است. اجاق‌های گاز مانند سایر لوازم الکترونیکی سرمایه‌گذاری بلندمدتی هستند، بنابراین توصیه می‌شود در مورد بادوام‌ترین برندهایی که هم اجاق گاز مقرون به صرفه و هم ایمن را ارائه می‌دهند، تحقیقات کاملی انجام شود.

اجاق گاز برقی یا گازی

در هنگام انتخاب نوع اجاق گاز؛ بودجه و ترجیحات آشپزی نقش مهمی در تصمیم‌گیری دارند. همچنین، برخی از افراد به دلیل مسائل ایمنی، گاز برقی را ترجیح می‌دهند زیرا در این نوع اجاق گاز هیچ احتمالی برای نشت گاز وجود ندارد.

حتما مطالعه کنید:  دسته بندی اجاق گاز

تفاوت اجاق گاز برقی و گازی:

محبوبیت اجاق گاز: گازهای برقی به دلیل قیمت و عملکرد، بهترین فروش را دارند.
بودجه: گازهای برقی معمولاً ارزان‌تر از اجاق‌های گازی خود هستند. با این حال، بسته به اینکه نرخ گاز شما کمتر از هزینه برق باشد، معمولاً اجاق گازهای گازی ارزان‌تر است.
ترجیحات آشپزی: به سرآشپز درونی خود گوش کنید. بسیاری از آشپزها اجاق‌های گاز را ترجیح می‌دهند زیرا شعله مشعل به عنوان یک دماسنج بصری عمل می‌کند و می‌تواند مواد را به سرعت گرم کند. اکثر افراد اجاق‌های برقی را به دلیل حرارت ثابت و یکنواختی که تولید می‌کنند ترجیح می‌دهند.

ظاهر اجاق گاز

اجاق‌های گازی طی 5 تا 10 سال گذشته یک سری تغییرات را پشت سر گذاشته‌اند. طرح‌های حجیم و زشت و دستگیره‌های درهم و برهم که با طرح‌های صاف و ظریفی جایگزین شده‌اند که می‌توانند به اجاق‌های گازی اجازه دهند در یک گالری هنری قرار بگیرند، از بین رفته‌اند. ظاهر همه چیز نیست، زندگی با این مدل‌های جدید بسیار ساده‌تر است، آنها ایمن‌تر هستند و حتی برخی از آنها برای مدت طولانی ساخته شده اند.

ویژگی های اجاق گاز
اجاق گاز را با توجه به میزان پخت و پز و نوع غذاهایی که تهیه میکنید انتخاب نمایید.

اگر به تازگی به یک مکان جدید نقل مکان کرده اید یا فقط می‌خواهید اجاق گاز قدیمی خود را ارتقا دهید، چندین فاکتور وجود دارد که باید قبل از خرید آن را در نظر بگیرید:

واقعا به چند مشعل نیاز دارید؟

دو شعله برای طولانی‌ترین زمان معمول بود و هیچ‌کس به بیشتر نیاز نداشت، اما با افزایش روزافزون ظروف و ظروف ما و انواع غذاهایی که می‌پزیم، همیشه نیاز به سرخ کردن چیزی وجود دارد، در حالی که چیزی را می‌جوشانیم و در عین حال گرم می‌کنیم. یک چیز دیگر. انجام چند کار باعث کاهش زمان صرف شده حتی در آشپزخانه می‌شود.

امروزه می‌توانید اجاق گازهای سه و چهار شعله را پیدا کنید. سعی کنید خودتان بفهمید که واقعا به چه تعداد نیاز دارید. به یاد داشته باشید که انتخاب اجاق گاز با اجاق‌های بیشتر نیاز به فضای بیشتری دارد.

اجاق گاز با 4 شعله نیاز به عمق دارد در حالی که 3 شعله بلندتر است. قبل از خرید فضایی که دارید اندازه بگیرید. اندازه ظروفی که قرار است استفاده کنید جزء دیگری است، و اگر همه آنها روی 4 مشعل با هم قرار گیرند، ممکن است ارزش فکر کردن را داشته باشد.

حتما مطالعه کنید:  انتخاب جاروبرقی

چه اندازه مشعل‌هایی دریافت می کنید

فرض رایج این است که همه مشعل‌ها شعله یکسانی تولید می‌کنند، اما در بیشتر مواقع اینطور نیست. هنگام خرید یک اجاق گاز 4 شعله بزرگ، مطمئن شوید که گزینه‌های موجود را بررسی کرده اید.

اگر شما فردی هستید که به دو شعله بزرگ و یکی کوچک نیاز دارید، فروشنده شاید یک مدل سه شعله به شما این پیشنهاد را بدهد. عامل دیگر ساخت مشعل و مواد استفاده شده است. مشعل‌های آلیاژ آلومینیوم مقرون به صرفه‌تر هستند، اما نسبت به مشعل‌های برنجی زودتر خورده می‌شوند. اگرچه آنها سریعتر خنک می‌شوند، اما برخی ممکن است ادعا کنند که در طول زمان تغییر شکل می‌دهند.

آیا به ویژگی احتراق خودکار نیاز دارید؟

یکی از بزرگ‌ترین نوآوری‌ها در اجاق‌های گازی اخیر، جرقه‌زنی است. روشن کردن مشعل به معنای استفاده مکرر از ماشه است. اجاق گازهای امروزی، حتی آنهایی که قیمت مناسب دارند، ممکن است با یک جرقه زن داخلی عرضه شوند. چرخش ساده صفحه و اجاق گاز روشن می‌شود.

انتخاب نوع اجاق گاز

این روزها اجاق گازها در دو فرمت عرضه می‌شوند، یکی اجاق گاز رومیزی استانداردی که برای دهه‌ها شاهد آن بوده ایم و دیگری اجاق گاز مدرن. اجاق گازها طرح معمولی هستند و با استفاده از پایه‌های کوچک زیر قاب قرار می‌گیرند.

سنجش کیفیت ساخت اجاق گاز

زمان طراحی‌های ساده فولاد ضد زنگ گذشته است، اجاق‌های امروزی می‌توانند شیشه و انواع فایبر شیشه داشته باشند. اینها نه تنها ظاهر بهتری دارند، بلکه تمیز کردن و نگهداری آنها نیز آسان‌تر است. البته این مقدار کمی به قیمت اضافه می‌کند و مطمئن شوید که مدل‌هایی را پیدا می‌کنید که از شیشه استفاده می‌کنند که خرد نمی‌شود.

کلام آخر راهنمای خرید گاز

در این مقاله سعی کردیم راهنمای خرید گاز را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید با استفاده از این راهنما در زمان خرید اجاق گاز خود استفاده نمایید. ممکن است شما تمایل داشته باشید اجاق گاز قدیمی خود را به فروش رسانده و با دریافت هزینه‌ای که بابت فروش اجاق بدست آوردید مدل‌های بالاتری را خریداری نمایید.

سمساری طنین بزرگترین خریدار اجاق گاز در سراسر کشور است که آماده قیت گذاری منصفانه بر روی اجاق گاز شما است و در صورتی که با مبلغ پیشنهادی توسط کارشناس ما موافق بودید اجاق گاز خود را به ما به بالاترین قیمت بفروش برسانید. برای استفاده از خدمات ما کافیست با کارشناسان ما تماس حاصل نموده و یا بر روی لینک خریدار لوازم منزل کلیک نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید