نکات مهم خرید اجاق گاز

نکات مهم خرید اجاق گاز

خرید اجاق گاز؛ برای افرادی که به هیچ وجه خود را متخصص نمی‌دانند می‌تواند کمی دلهره آور باشد. انواع مختلفی از اجاق گاز در بازار وجود دارد و دانستن اینکه تحقیقات خود را برای خرید از کجا شروع کنید برای دشوار است. هنگام خرید اجاق گاز؛ مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید مانند: اندازه اجاق گاز مورد نظر، تعداد دفعات استفاده از اجاق گاز و هر ویژگی خاصی که ممکن است به آن نیاز داشته باشید. در این مقاله قصد داریم شما را با نکات مهم خرید اجاق گاز که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید آشنا کنیم لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

خرید اجاق گاز

عمر متوسط ​​اجاق گاز؛ حدود 15 سال است و اگر شما می‌خواهید زمان لازم را برای تهیه بهترین دستگاه برای نیازهای خاص خود اختصاص دهید و نیاز به تعویض اجاق گاز خود به صورت زودهنگام نداشته باشید، باید به چند نکته مهم توجه کنید.

اجاق‌های گاز مدرن دارای ویژگی‌هایی هستند، در حالی که مطمئناً به همه آنها نیاز نخواهید داشت، داشتن برخی از آنها خوب است و ممکن است به ایمنی و طول عمر دستگاه شما کمک کند. مردم اغلب فکر می‌کنند که هر چه قیمت بالاتر باشد، کیفیت بهتری دارد.

این همیشه برای اجاق گاز صادق نیست. در حالی که مطمئناً لازم نیست هزینه خیلی زیادی برای تهیه بهترین اجاق گاز خرج کنید، همچنین مهم است که از اجاق گازهای ارزان قیمتی که ممکن است ایمنی شما و خانواده تان را به خطر بیندازند اجتناب کنید.

خرید اجاق گاز
در هنگام خرید اجاق گاز سعی کنید ابتدا فضای آشپزخانه خود را اندازه گیری نمایید.

16 نکته کلیدی برای خرید اجاق گاز

در ادامه قصد داریم شما را با 17 نکته کلیدی که باید به آن توجه کنیم بپردازیم:

1.کارایی اجاق گاز

در حالی که یک اجاق گاز می‌تواند 5 دقیقه طول بکشد تا یک گالن آب بجوشد، یک اجاق گاز با یک برند دیگری می‌تواند چند دقیقه بیشتر طول بکشد تا همان مقدار را بجوشاند.

ضروری است که اجاق گازی را انتخاب کنید که هنگام آشپزی کارآمد باشد تا در زمان و هزینه صرفه جویی شود. اجاق گازهای کارآمد همچنین مونوکسید کربن کمتری آزاد می‌کنند و در نتیجه به حفظ کیفیت هوای خوب در آشپزخانه شما کمک می‌کنند. حتماً رتبه کارایی اجاق گاز را بررسی کنید، می‌توانید رتبه بندی کارایی را از فروشنده بپرسید یا در اینترنت جستجو کنید.

2.فضای آشپزخانه را در نظر بگیرید

شما باید بدانید که چه مقدار فضای در آشپزخانه خود دارید یا می‌خواهید اجاق گاز را در کجای آشپزخانه خود قرار دهید. این به تعیین اینکه چقدر فضای برای اجاق گاز نیاز دارید و همچنین چه سبک و ویژگی‌های اضافی فضای شما ممکن است به شما اجازه اضافه کردن آن را بدهد کمک می‌کند.

حتما مطالعه کنید:  نحوه فروش یخچال دست دوم

نکته مهم: منطقه‌ای را که می‌خواهید اجاق گاز را در آن قرار دهید اندازه گیری کنید و آن را با ابعاد اجاق گازی که می‌خواهید بخرید مقایسه کنید.

3.بودجه خود را مشخص نمایید

یکی دیگر از عواملی که در هنگام خرید اجاق گاز باید در نظر بگیرید بودجه شما است. وقتی به یک اجاق گاز نگاه می‌کنید، مهم است که در مورد اینکه چه چیزی می‌توانید با توجه به بودجه خود انتخاب کنید و چه چیزی نمی‌توانید واقع بین باشید.

شما می‌توانید با تعیین بودجه به صورت صحیح، یک اجاق گاز خوب با نسبت قیمت به ویژگی‌های خوب پیدا کنید. یک اجاق گازی که بدون هزینه زیاد، تمام راحتی و عملکرد مورد نیاز را به شما می‌دهد.

مجدداً تاکید می‌کنیم، مراقب باشید که اجاق گازهای ارزان قیمت را انتخاب نکنید زیرا ممکن است برای شما انواع مشکلات ایجاد شود و همچنین بدون تعدادی از ویژگی‌های ایمنی ارائه شوند. ممکن است خرید این نوع از اجاق گازها در کوتاه مدت ارزان باشند اما در بلند مدت می‌تواند هزینه گرانی داشته باشند.

4.ویژگی‌های ایمنی اجاق گاز

اکثر اجاق گازهای مدرن مجهز به تعدادی ویژگی ایمنی برای جلوگیری از نشت گاز، آتش سوزی آشپزخانه و انفجار اجاق گاز هستند.

در اینجا 4 ویژگی ایمنی که یک اجاق گاز مدرن باید داشته باشد آورده شده است:

  1. ضد سرخوردگی: این ویژگی از سر خوردن اجاق گاز از روی میز شما و ایجاد آسیب جلوگیری می‌کند.
  2. خاموش شدن خودکار: اگر برای مدت معینی شعله‌ای تشخیص داده نشود، اجاق گاز به طور خودکار خاموش می‌شود. این نه تنها به جلوگیری از نشت گاز کمک می‌کند، بلکه باعث صرفه جویی در هزینه‌های انرژی و بهبود کارایی می‌شود.
  3. احتراق خودکار: ویژگی احتراق خودکار اطمینان می‌دهد که شعله مشعل هرگز خاموش نمی‌شود و در نتیجه منجر به تجمع گاز در آشپزخانه شما نمی‌شود. این ویژگی هر زمان که شعله خاموش شود دوباره شعله ور می‌شود.
  4. قفل دکمه: ویژگی ایمنی قفل دکمه همانطور که از نام آن پیداست به شما کمک می‌کند تا کنترل‌ها را روی دستگاه گازی یا برقی خود قفل کنید و استفاده از آن توسط کودکان محدود کنید.
موارد مهم خرید اجاق گاز
در هنگام خرید اجاق گاز شما باید ویژگی هایی مانند: تعداد شعله، گارانتی، برند، خاموش کن خودکار و… را مد نظر داشته باشید.

5.تعداد مشعل اجاق گاز

یک اجاق گاز می‌تواند تنها 1 شعله یا به تعداد 4 شعله یا در واقع بیشتر داشته باشد. اگر قصد دارید از اجاق گاز به تنهایی یا با یک نفر دیگر استفاده کنید، اجاق گاز 2 شعله ممکن است گزینه مناسبی باشد. با این حال، اگر بیش از 4 نفر در خانه هستید، تهیه یک اجاق گاز با 4 مشعل یا بیشتر ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد.

6.فاصله بین مشعل‌های اجاق گاز

برخی از مشعل‌ها خیلی نزدیک به هم قرار گرفته‌اند که استفاده همزمان از دو تابه یا قابلمه را بسیار دشوار می‌کند. یک اجاق گاز خوب باید فضای کافی بین مشعل‌ها داشته باشد تا امکان استفاده از چندین قابلمه و تابه را بدون هیچ گونه مزاحمتی فراهم کند.

7.نوع مشعلها: آلومینیوم در مقابل برنج

مشعل‌های برنجی اغلب روی اجاق‌های گران قیمت یافت می‌شوند و معمولاً به رنگ طلایی هستند. اگر به ظرافت و زیبایی شناسی اهمیت می‌دهید، مشعل‌های برنجی برای شما مناسب هستند. برنج در برابر خوردگی مقاوم است، که آن را به گزینه‌ای طولانی مدت بهتر از مشعل‌های آلومینیومی تبدیل می‌کند.

مشعل‌های آلومینیومی رایج‌ترین نوع مشعل در جهان هستند زیرا تولید آن‌ها ارزان‌تر است و همچنین سریع‌تر از مشعل‌های برنجی گرم می‌شوند. مشعل‌های آلومینیومی به اندازه مشعل‌های برنجی ماندگار و مقاوم در برابر خوردگی نیستند، پس این را در نظر داشته باشید.

8.نوع احتراق اجاق گاز: برقی یا پیلوت

هنگام خرید یک اجاق گاز جدید؛ مهم است که نوع احتراق را در نظر بگیرید. انواع مختلفی مانند برقی و پیلوت وجود دارد. احتراق‌های الکتریکی باید به پریز وصل شوند و از برق برای تامین گرمای مشعل‌ها استفاده کنند.

حتما مطالعه کنید:  راهنمای خرید مخلوط کن

احتراق‌های پیلوت باید با یک کبریت یا مایع فندک روشن شوند. جرقه زنی‌های الکتریکی ایمن‌تر و قابل اطمینان‌تر از سیستم جرقه زنی پایلوت هستند.

نصب جرقه‌های برقی راحت‌تر از سیستم جرقه زنی پایلوت است زیرا به کمپرسور یا مخزن سوخت نیاز ندارند. آنها همچنین مراحل نگهداری آسان‌تری دارند.

سیستم جرقه زنی پایلوت به دلیل پیچیدگی و زمان لازم برای راه اندازی سیستم‌ها می‌تواند مشکلات بیشتری ایجاد کند. برخلاف اشتعال‌های الکتریکی که بلافاصله شروع به کار می‌کنند.

نکات مهم خرید اجاق گاز
در هنگام خرید اجاق گاز میتوانید فر دار بودن یا نبودن اجاق گاز را بر اساس نیاز خود تعیین کنید.

9.نوع فر: فر دو نفره یا تک فر

اجاق‌های دو فر معمولاً یکی روی دیگری ارائه می‌دهند و برای پخت و یا کباب کردن بسیاری از غذاها به طور همزمان عالی هستند.

اجاق گازهای تک فر فقط یک فر را ارائه می‌دهند، این اجاق‌ها برای کسانی که چیزهای زیادی نمی پزند یا کباب می‌کنند عالی است.

اگر خانواده کوچکی دارید یا تنها هستید، یک اجاق گاز تک فر گزینه مناسبی برای شما خواهد بود، با این حال، برای کسانی که خانواده‌های پرجمعیت دارند و می‌خواهند همزمان مواد زیادی را بپزند یا کبابی کنند. یک اجاق گاز دو نفره مطمئناً مفید خواهد بود.

10.الزامات تهویه به عنوان عاملی که باید در هنگام خرید اجاق گاز در نظر گرفته شود

برخی از اجاق‌ها ممکن است نیاز به هواگیری از بیرون داشته باشند، در حالی که برخی دیگر فقط با یک فن اگزوز آشپزخانه خوب هستند.

حتماً الزامات تهویه هوای مورد نیاز یک اجاق گاز خاص را بررسی کنید. به دفترچه راهنمای اجاق گاز مراجعه کنید یا از فروشنده بپرسید که آیا اجاق گاز خاصی دارای شرایط تهویه خاصی است یا خیر.

11.فر خود تمیز شونده اجاق گاز

خود تمیز کردن فر؛ فرآیندی است که از هوای گرم برای شکستن لایه‌های چربی و کثیفی روی دیواره‌های فر استفاده می‌کند. گرما و هوا با هم کار می‌کنند تا یک واکنش شیمیایی ایجاد کنند که کثیفی و گرد و غبار را تجزیه می‌کند تا به راحتی پاک شود.

ویژگی خود تمیز شوندگی فر فقط برای افرادی نیست که تنبلی در شستشو دارند. همچنین از تمام خطرات استفاده از مواد شیمیایی برای تمیز کردن فر جلوگیری می‌کند.

بنابراین برای افرادی که به مواد شیمیایی حساسیت دارند و همچنین کسانی که می‌خواهند روشی سازگار با محیط زیست برای تمیز کردن اجاق خود داشته باشند، عالی است.

ویژگی خود تمیز شوندگی در اجاق گاز یک ویژگی فوق العاده است. در زمان تمیز کردن محفظه اجاق گاز شما صرفه جویی زیادی در وقت شما خواهد داشت، بنابراین مطمئن شوید که آیا اجاق مورد نظر شما این ویژگی را دارد یا خیر.

12.گارانتی اجاق گاز

با داشتن گارانتی اجاق گاز؛ می‌توانید با آگاهی از اینکه هزینه‌های تعمیر و تعویض قطعه خاصی برای شما پوشش داده شده است، از آرامش خاطر برخوردار شوید.

اکثر اجاق گازها دارای یک سال گارانتی هستند، اما در کنار آن‌ها نیز شرایط و ضوابط خاصی وجود دارد که باید آنها را در نظر بگیرید.

به خاطر داشته باشید که برخی از تولید کنندگان دوره‌های گارانتی طولانی‌تری ارائه می‌دهند.

اجاق گازها برای مدت طولانی دوام می‌آورند، بنابراین مطمئن شوید که به دنبال اجاق گازی باشید که دارای گزینه‌های گارانتی مناسبی باشد.

خرید اجاق گاز
در هنگام خرید اجاز گاز اگر به دنبال محفظه ای برای نگهداری گرم غذا میگردید به دنبال گزینه اجاق گاز کشو دار باشید.

13.اجاق گاز فن کانوکشن

یک اجاق با فن کانوکشن؛ به دلیل مصرف انرژی کمتری نسبت به اجاق بدون فن، مصرف انرژی بیشتری دارد. یک فن کانوکشن دارای دو بخش اصلی است: یک عنصر گرمایش و یک تیغه فن.

حتما مطالعه کنید:  راهنمای خرید یخچال سامسونگ

المنت گرم کننده هوا را گرم می‌کند و سپس توسط پره‌های فن از داخل فر عبور می‌کند. این هوای گرم در تمام قسمت‌های غذا به گردش در می‌آید که باعث می‌شود غذا به طور یکنواخت و سریع بپزد.

14.مواد بالای اجاق گاز: فولاد ضد زنگ یا شیشه

فولاد ضد زنگ انتخاب خوبی برای کسانی است که اغلب آشپزی می‌کنند زیرا از شیشه سخت‌تر است و به راحتی نمی‌شکند. برای افرادی که اغلب آشپزی نمی‌کنند و کسانی که نمی‌خواهند زمان زیادی را صرف تمیز کردن اجاق گاز خود کنند، ممکن است اجاق گاز از جنس شیشه انتخاب بهتری باشد.

15.کشو اجاق گاز

در حالی که بسیاری از مردم کشوی پایین اجاق گاز را به عنوان یک محفظه ذخیره می‌دانند، در واقع به عنوان یک کشوی گرم‌کننده عمل می‌کند تا غذای پخته شده را گرم نگه دارد.

اینها برای راحتی عالی هستند زیرا اگر به دنبال مصرف فوری آن نیستید، مجبور نخواهید بود غذای خود را در مایکروویو قرار دهید. اگر از آن دسته‌ای هستید که دوست دارید بلافاصله بعد از پخت و پز استراحت کنید، اما همچنان دوست دارید غذای شما بعد از مدتی گرم شود، یک اجاق گاز با کشش پایین یک چیز ضروری است.

16.قابلیت سرخ کردن هوا روی اجاق گاز

سرخ کن هوا با گردش هوای گرم در اطراف غذا در فر کار می‌کند که باعث می‌شود غذا از همه جهات پخته شود. یعنی داخل غذا هم بیرون پخته و قهوه ای می‌شود.

سرخ کن هوا نیازی به روغن ندارد، بنابراین اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید سالم غذا بخورید، ممکن است بخواهید اجاق گازی را با سرخ کردن هوا در نظر بگیرید.

17.طراحی اجاق گاز

گزینه‌های طراحی متعددی وجود دارد که می‌توانید از میان کشش‌های خانگی شیشه‌ای چرخشی گرفته تا میزهای شیشه‌ای فرآوری‌شده انتخاب کنید. شما می توانید طرحی را بر اساس زیبایی شناسی خود انتخاب کنید.

چرا اجاق گاز گازی بهتر از اجاق گاز برقی است؟

به طور خلاصه، دلیل اصلی این است که اجاق‌های گازی گزینه‌ای کارآمدتر برای پخت و پز هستند زیرا کنترل بهتری بر گرمای خروجی ارائه می‌دهند و همچنین بسیار سریع‌تر طبخ می‌کنند. به همین دلیل است که سرآشپزها زیاد از آنها استفاده می‌کنند و بسیاری از آشپزهای خانگی نیز آنها را ترجیح می‌دهند.

چه چیزی می‌تواند باعث انفجار اجاق گاز شود؟

اگر باید یک اجاق گاز بخرید اما کمی بلاتکلیف هستید زیرا می‌ترسید منفجر شود. اجاق گازها بسیار کارآمد و راحت هستند اما اگر اقدامات احتیاطی لازم را انجام ندهید می‌توانند خطرناک باشند.

دلایلی وجود دارد که اجاق گاز می‌تواند منفجر شود:

  • نشتی اجاق گاز: اگر اجاق گاز خود را برای مدت طولانی بدون مراقبت روشن بگذارید، تجمع گاز به راحتی می‌تواند منجر به آتش سوزی و انفجار بدتر شود.
  • نصب نادرست: بی توجهی به مراحل ایمنی هنگام نصب اجاق گاز می‌تواند منجر به انفجار اجاق گاز شود.
  • شل بودن سیل: مشعل‌های معیوب و تهویه نامناسب همگی می‌توانند منجر به تجمع گاز طبیعی شوند که به راحتی می‌تواند منجر به انفجار شود.

اقدامات احتیاطی زیر را انجام دهید تا مطمئن شوید که اجاق گاز شما کاملاً ایمن است:

  • اجاق گاز خود را دور از دسترس کودکان قرار دهید
  • برای نظارت بر نشت گاز، یک تهویه مونوکسید کربن در آشپزخانه خود نصب کنید
  • اطمینان حاصل کنید که اجاق گاز شما به درستی نگهداری و نصب شده است
  • از تهویه مناسب اطمینان حاصل کنید تا هیچ گازی در آشپزخانه شما جمع نشود
  • اطمینان حاصل کنید که تمام لوله‌های گاز و آب بندی‌ها سالم هستند
  • هنگام خروج از خانه یا رفتن به رختخواب حتماً بررسی کنید که اجاق گاز شما خاموش است یا خیر

کلام آخر نکات مهم خرید اجاق گاز

در این مقاله سعی کردیم شما را با نکات مهم خرید اجاق گاز آشنا کنیم و نکات کلیدی را در اختیار شما قرار دهیم. ممکن است در هنگام خرید اجاق گاز نیاز داشته باشید تا اجاق گاز قبلی خود را به فروش رساند و با هزینه‌ای که در قبال فروش این وسیله دریافت می‌کنید را بر بودجه خود اضافه و به دنبال خرید برندهای معتبر و با ویژگی‌های بهتر باشید.

سمساری طنین اجاق گاز قدیمی؛ شما را به بالاترین قیمت خریداری نموده و هزینه آن را نقدا پرداخت خواهد کرد. همچنین اگر به دنبال خرید اجاق گاز دست دوم هستید سمساری طنین تعدادی اجاق گاز دست دوم را برای فروش آماده دارد. برای آشنایی بیشتر با خدمات ما می‌توانید با کارشناسان ما تلفنی تماس حاصل نموده و یا بر روی لینک خریدار لوازم منزل کلیک نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید