نکات مهم خرید جاروبرقی

نکات مهم خرید جاروبرقی

انواع مختلفی از جاروبرقی در بازار وجود دارد که تصمیم گیری در مورد نحوه انتخاب جاروبرقی که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد می‌تواند برای شما گیج کننده باشد. در این مقاله قصد داریم نکات مهم خرید جاروبرقی را در اختیار شما قرار دهیم همچنین، به شما کمک کنیم تا بفهمید جاروبرقی‌ها چگونه کار می‌کنند، گزینه‌های شما چیست و چگونه گزینه‌های خود را محدود کنید تا بهترین انواع جاروبرقی را برای خود و خانه خود انتخاب و آن را خریداری نمایید لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

6 نکته برای در نظر گرفتن جاروبرقی

هنگامی که نیازهای خود را بررسی و گزینه‌هایی که جاروبرقی باید داشته باشد را انتخاب کردید، لازم است ویژگی‌های فنی خاصی را برای مقایسه مدل‌های مختلف ارزیابی کنید. برخی از پارامترهایی که باید در نظر گرفته شوند، علاوه بر ابعاد کلی، وزن، کاربرد عملی، به عنوان مثال: قدرت موتور، عملکرد قدرت خلاء، سطح نویز و سیستم فیلتراسیون هستند. در ادامه به بررسی تمامی این گزینه‌های میپردازیم.

انواع مختلفی از جاروبرقی

انواع مختلفی از جاروبرقی برای هر نیازی وجود دارد که در ادامه به توضیح هرکدام از آنها میپردازیم

جاروبرقی‌ رباتیک

جاروبرقی‌های رباتیک برای کسانی که نمی‌خواهند با دردسرهای جاروبرقی روزانه دست و پنجه نرم کنند بسیار مناسب است. یک جاروبرقی رباتیک که از حسگرهایی استفاده می‌کند تا از برخورد به مبلمان یا سقوط به طبقه پایین جلوگیری کند.

این نوع جاروبرقی‌ها بی‌سیم هستند و بسیار جمع و جور هستند، بنابراین به راحتی می‌توانند زیر مناطقی قرار بگیرند که جاروبرقی‌های سنتی نمی‌توانند آن نقاط را به درستی تمیز کنند.

نکات مهم خرید جاروبرقی
در هنگام انتخاب جاروبرقی به رفت و آمد در منزل توجه خاصی داشته باشید.

قبل از شروع جاروبرقی، کاربر باید مطمئن شود که چیزهایی مانند قطعات بزرگ زباله از روی زمین جدا شده اند. جاروبرقی رباتیک از سیستم برنامه‌ریزی مسیر برای تمیز کردن کامل هر اتاق در سریع‌ترین زمان ممکن استفاده می‌کند.

جاروبرقی‌های رباتیک نیاز به شارژ دارند، اما پس از اتمام شارژ باتری خود به خود به ایستگاه شارژ برمی‌گردند. این نوع جاروبرقی نیاز به نظارت بسیار کمی دارد.

آنها یک مخزن زباله دارند که پس از پر شدن باید آن را خالی کنید. علیرغم اندازه کوچک آنها و این واقعیت که آنها با باتری کار می‌کنند، مکش مناسبی دارند و می‌توانند زباله‌ها را به راحتی تمیز کنند. این گزینه عالی برای کسانی است که زمان زیادی برای جارو کشیدن روزانه ندارند.

جاروبرقی‌ عمودی

جاروبرقی‌های عمودی قدرت مکش زیادی دارند و در قسمت‌های فرش شده خانه به خوبی کار می‌کنند. آنها در کفپوش‌هایی که نیاز به تمیز کردن عمیق دارند بسیار موثر هستند.

بسیاری از جاروبرقی‌های عمودی دارای ارتفاع قابل تنظیم هستند و می‌توانند در کفپوش‌های چوبی نیز استفاده شوند. آنها معمولاً با انواع ضمائم مختلف عرضه می‌شوند. انتخاب این نوع جاروبرقی عالی است زیرا می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید تا چندین سطح مختلف را در خانه شما تمیز کند.

جاروبرقی قوطی

جاروبرقی قوطی مخصوصاً برای مناطق کوچکتر مفید است. آنها دارای شیلنگ مکش هستند و به راحتی می‌توان آنها را برداشت و از یک نقطه به نقطه دیگر منتقل کرد.

علاوه بر تمیز کردن کف، می‌توانید از این نوع جاروبرقی برای تمیز کردن وسایلی مانند مبلمان و کرکره نیز استفاده کنید. در حالی که جاروبرقی‌های قوطی به خوبی جاروبرقی‌های بزرگ‌تر تمیز نمی‌شوند، اگر به جاروبرقی برای تمیز کردن نواحی کوچک در هر زمان نیاز دارید، ممکن است بخواهید آن را بخرید. توجه داشته باشید این نوع جاروبرقی در صورتی مفید خواهد بود که شما فقط یک قسمت کوچک برای تمیز کردن دارید.

جاروبرقی های قوطی؛ معمولاً دارای یک رول برس گردان برای تأمین همزن هستند و ممکن است یک موتور داشته باشند که مکش را فراهم می‌کند و همچنین برس همزن را می‌چرخاند، یا ممکن است دو موتور داشته باشد، یکی برای مکش و دیگری برای حرکت برس.

جاروبرقی های عمودی در تمیز کردن فرش های مصنوعی (نایلون، الفین یا پلی استر) عالی هستند و بسیاری از آنها توانایی خاموش کردن برس گردان را برای تمیز کردن کف های صاف دارند. اتصالات روی برد و شیلنگ های توسعه یکپارچه پایه ها را بسیار متنوع تر کرده اند و می توانند بسیاری از ویژگی های جاروبرقی های قوطی را ارائه دهند.

با این حال، جارو برقی های قوطی ها تا حد زیادی همه کاره ترین طراحی جاروبرقی هستند. آنها عملکرد فوق العاده ای را روی فرش و کف صاف و همچنین سطوح بالای کف ارائه می دهند. از آنجایی که ابزار تمیز کردن با شلنگ و گرز استفاده می‌شود، جاروبرقی‌های قوطی مانور بیشتری نسبت به پایه‌ها دارند و به راحتی می‌توانند زیر اکثر مبلمان و فضاهای تنگ قرار بگیرند.

سه نوع جاروبرقی قوطی وجود دارد. هر سه با شلنگ، میله، ابزار کف و اتصالات ابزار استفاده می شود. تفاوت آنها در ابزار کف است.

  1. اولین نوع قوطی جاروبرقی مکش مستقیم نامیده می شود. برای تمیز کردن کف های سخت و فرش های مسطح از یک ابزار کف با یک برس ساده و غیر گردان استفاده می کند.
  2. نوع دوم قوطی از ابزار کف توربو یا توربین استفاده می کند. این دارای یک برس گردان است که توسط جریان هوا ایجاد شده توسط موتور مکش قوطی تغذیه می شود.
  3. نوع سوم قوطی از یک ابزار کف برس برقی استفاده می کند که بیشتر شبیه جاروبرقی ایستاده است. یک موتور الکتریکی جداگانه، رول برس گردان برقی را به حرکت در می آورد. این نوع قوطی اغلب به عنوان تیم قدرت شناخته می شود.
جاروبرقی
جاروبرقی دستی مناسب افرادی است که نیاز به نظافت گرد و غبار به صورت منظم ندارند.

جاروبرقی‌ دستی

جاروبرقی‌های دستی یکی از معدود جاروهای شارژی هستند که دستی نیز هستند. به دلیل طراحی منحصر به فردشان، قابل حمل هستند و برای تمیز کردن سریع به راحتی قابل استفاده هستند.

این نوع جاروبرقی یک گزینه عالی برای کسانی هستند که بچه یا حیوان خانگی دارند و به جاروبرقی نیاز دارند که بتواند خاک و زباله را به سرعت پاک کند.

جارو شارژی همچنین می‌تواند برای پاک کردن کثیفی از ماشین یا موهای حیوانات خانگی از مبلمان استفاده شود. نکته منفی خرید جارو شارژی این است که باید به یاد داشته باشید که آن را روی شارژر قرار دهید تا در صورت نیاز برای استفاده آماده شود. آنها همچنین یک قوطی کوچک دارند که باید مرتباً تخلیه شود زیرا ظرفیت نگهداری کثیفی زیادی را ندارد.

حتما مطالعه کنید:  راهنمای خرید مخلوط کن

جاروبرقی با کیسه یا بدون کیسه کدام جاروبرقی بهتر است

تفاوت عمده دیگر بین جاروبرقی‌ها بدون کیسه بودن یا استفاده از کیسه گرد و غبار است. این یک موضوع کاملا شخصی است و به سلیقه شما ارتباط مستقیم دارد. اما اگر اعضای خانواده آلرژی یا آسم دارند، یا اگر نگران کیفیت هوای داخل خانه خود هستید، جاروبرقی با کیسه گرد و غبار به طور کلی انتخاب بهتری است.

هیچ مشکلی ذاتاً با جاروبرقی‌های بدون کیسه وجود ندارد. در برخی از موارد نیز کار تمیز کردن را عالی انجام می‌دهند. اما مبتلایان به آلرژی و آسم باید تمام گرد و غباری را که در هنگام نگهداری خلاء بدون کیسه در معرض آن قرار می‌گیرند، در نظر بگیرند.

مهم نیست که از کدام جاروبرقی بدون کیسه استفاده می‌کنید، باز هم به این بستگی دارد که ظرفی از گرد و غبار و مواد آلرژی زا را که با دقت از خانه خود خارج کرده اید، بردارید و آن را در چیزی بریزید تا بتوانید آن را دور بیندازید. عدم رعایت این موضوع می‌تواند گرد و غبار و مواد آلرژی زا را در هوایی که تنفس می‌کنید در حالی که گرد و غبار را به بیرون پرتاب می‌کنید آزاد کند، و مجددا به خانه شما منتقل شود.

علاوه بر این، بسیاری از جاروبرقی‌های بدون کیسه از فیلترهایی استفاده می‌کنند که برای حذف گرد و غبار  باید آنها را برس بزنید یا بشویید. این همچنین می‌تواند آلرژی ها و کثیفی‌هایی را که تازه پاک‌کرده‌اید به خانه شما برگرداند.

همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که کثیفی از کل سیستم جاروبرقی عبور می‌کند. ماهیت طراحی بدون کیسه آب بندی خلاء بدون کیسه را تقریبا غیرممکن می‌کند تا از طریق دهانه‌های بدون فیلتر نشت هوای کثیف وجود نداشته باشد. این علاوه بر مشکلات ایجاد یک مهر و موم هوا بر روی سطل جمع آوری است و در عین حال برداشتن و تعویض آن را آسان می‌کند.

انتخاب جاروبرقی
در هنگام انتخاب و خرید جاروبرقی به این نکته توجه کنید که نیاز دارید بدون درهم پیچیدگی سیم برق به نظافت مشغول شوید یا خیر

جاروبرقی سیمی یا بی سیم؟

تفاوت اصلی در اینجا این است که مدل‌های بی سیم با باتری کار می‌کنند، به این معنی که زمان تمیز کردن شما بسته به دستگاهی که خریداری می‌کنید بین 15 دقیقه تا یک ساعت خواهد بود. مزیت اصلی جاروهای شارژی این است که نسبت به مدل‌های سیمی سبک‌تر هستند.

فقدان سیم همچنین باعث می‌شود که آن‌ها به راحتی در اطراف خانه حرکت کنند، بدون اینکه در اثاثیه گیر بیفتند، یا زمانی که به اتاق دیگری نقل مکان می‌کنید، نیاز به جدا کردن و دوباره وصل شدن داشته باشید.

با این حال، جاروبرقی‌های سیمی معمولا قوی‌تر هستند، به این معنی که در جمع آوری گرد و غبار بهتر هستند. جاروبرقی‌های سیم‌دار همچنین ظرفیت گرد و غبار بسیار بیشتری دارند، بنابراین نیازی به صرف زمان زیادی برای تخلیه دستگاه نخواهید داشت. 

انتخاب بهترین جاروبرقی برای نیازهای نظافتی خود

مرحله بعدی ارزیابی سطوحی است که قرار است تمیز کنید. آیا موارد خاصی بالاتر از الزامات تمیز کردن کف وجود دارد که ممکن است به لوازم جانبی تخصصی نیاز داشته باشد، مانند سقف‌های بلند، پنکه‌های سقفی، مجموعه‌های خاص و …

کاربرد اصلی جاروبرقی تمیز کردن کفپوش خواهد بود. اگر خانه شما پله دارد، قوطی جاروبرقی توصیه می‌شود. یک جارو برقی قائم برای تمیز کردن پله‌ها به تنهایی طراحی نشده است.

و حتی با وجود لوازم جانبی‌ها، تلاش برای تمیز کردن پله‌ها با جاروبرقی قائم کار سختی است. می‌توان این کار را انجام داد، اما به درستی گرد و غبار را تمیز نمی‌کند، زیرا نمی‌توانید از برس گردان عمودی روی پله‌ها، منطقه‌ای با رفت و آمد زیاد، استفاده کنید.

اگر پله ندارید و اگر کفپوش شما عمدتاً از الیاف مصنوعی (نایلون، الفین یا پلی استر) موکت دیوار به دیوار است، یک جاروی قائم با قابلیت تمیز کردن کف صاف و ملحقات لازم برای تمیز کردن بالای سطوح کف انتخاب خوبی است.

با این حال، امروزه بسیاری از خانه‌ها دارای ترکیبی از کف‌های صاف در مواد مختلف، فرش‌های سطحی و برخی از فرش‌های دیوار به دیوار هستند. در این خانه‌ها (یا در خانه های دارای پله) یک جاروبرقی قوطی بهترین نتیجه را ارائه می‌دهد.

خاک‌های ناشی از رفت و آمد بر روی فرش

میزان تردد و نوع خاک‌های فرش عامل مهمی در انتخاب جاروبرقی شما است. بیشتر خاک‌های فرش روی کفش افراد و حیوانات خانگی وارد خانه می‌شود. اگر خانه‌ای پر از بچه‌ و حیوانات خانگی دارید، خاک‌های فرش بیشتری وارد خانه خواهید شد.

80 درصد خاک‌های فرش را خاک‌های خشک با لبه‌های تیز تشکیل می‌دهند که در فرش رها می‌شوند و افراد روی آن‌ها راه می‌روند، این خاک‌ها مانند کاغذ سنباده برای سایش و از بین رفتن الیاف عمل می‌کنند. این منجر به ظاهر شدن فرش “کثیف” در امتداد مسیر رفت و آمد شما می‌شود.

در واقع این کثیفی نیست، بلکه اثری است که الیاف خم شده و آسیب دیده به همین دلیل جای بازتاب نور، نور را جذب می‌کنند. این باعث می‌شود فرش‌ها به راحتی فرسوده شوند. بنابراین مهم است که جاروبرقی مناسب را بر اساس میزان رفت و آمد افراد و نوع خاک‌های مواجه شده در منزل خود انتخاب کنید، سپس به طور مرتب از آن استفاده کنید تا احتمال آسیب‌دیدگی الیاف را کاهش دهید.

اگر فرش و/یا قالیچه از الیاف مصنوعی دارید و رفت و آمد بالایی دارید و در نتیجه خاک بیشتری را مشاهده می‌کنید، جاروبرقی با موهای تیز روی برس گردان انتخاب کنید. جاروبرقی‌هایی با پرزهای متراکم و سفت و همچنین عملکرد میله کوبنده (طرح‌های زیادی وجود دارد که این کار را انجام می‌دهند) برای بیرون آوردن این خاک‌های خشک از روی توده فرش عالی هستند و می‌توان آنها را از سطح فرش برس زد و با جاروبرقی پاک کرد.

یکی دیگر از خاک‌های خشک که فرش شما را دچار ساییده نمی‌کند، اما یکی از فراگیرترین آنهاست، موی سگ و گربه است. موهای حیوانات خانگی بهتر است با استفاده از یک برس گردان با برس‌های سفت و متراکم از بین بروند.

اگر خانه شما دارای رفت و آمد کم است و شرایط خاکی خاصی ندارد، می‌توانید یک جاروبرقی نرم‌تری انتخاب کنید و از خانه خود به خوبی نگهداری کنید.

الیاف فرش

به همان اندازه که رفت و آمد و نوع خاک اهمیت دارد، نوع الیافی که فرش یا قالیچه شما با آن تولید شده است نیز اهمیت دارد. امروزه بیشتر فرش‌ها از الیاف مصنوعی، عمدتاً نایلون ساخته می‌شوند، اگرچه از الفین و پلی استر نیز استفاده می‌شود.

حتما مطالعه کنید:  چه وسایلی را میتوان فروخت

الیاف مصنوعی بسیار بادوام هستند و می‌توانید بدون ترس از آسیب دیدن الیاف از سفت‌ترین جاروبرقی خانگی استفاده کنید.

رایج‌ترین الیاف طبیعی که در فرش دیوار به دیوار استفاده می‌شود پشم است. پشم یک الیاف بسیار بادوام است و هزاران سال است که در سراسر جهان برای ساخت فرش استفاده می‌شود، اما باید با احتیاط جاروبرقی زد. برس گردان را می‌توان روی پشم استفاده کرد، اما موهای جاروبرقی باید منعطف و نرم باشند.

با این حال، اگر فرش با ارزش بالایی دارید، باید سن و شرایط فرش و همچنین شرایط خاکی را در نظر بگیرید. فرش‌های با ارزش اغلب رفت و آمد بسیار کمی بر روی خود دارند و از کثیفی شدید محافظت می‌شوند. ممکن است بخواهید چنین فرش‌هایی را با استفاده از ابزار فرش و موکت تمیز کنید، ابزاری که فقط با مکش و بدون برس گردان تمیز می‌شود.

سایر الیاف و مواد مورد استفاده در فرش‌هاعبارتند از: سیزال، چمن دریایی، چمن کوهی، بامبو، زغال سنگ، پنبه، جوت، ویسکوز و حتی چرم! بسیاری از این فرش‌ها بافته شده و کاملاً بادوام هستند، اما همچنان به موهای نرم‌تری روی جاروبرقی که برای تمیز کردن آنها استفاده می‌شود، نیاز دارند. برس‌های تخصصی برای این مواد در دسترس هستند، و توصیه می‌کنیم با یک متخصص مراقبت از فرش مشورت کنید تا بهترین مشاوره برای فرش شما مناسب باشد.

همیشه قبل از خرید یک جاروبرقی جدید یا استفاده از دستگاه فعلی خود بر روی یک فرش جدید دستورالعمل‌های مراقبت توصیه شده سازنده را بررسی کنید، اما در اینجا چند قانون کلی وجود دارد که باید رعایت کنید:

  • اگر موکت و/یا فرش با الیاف مصنوعی دارید، می‌توانید سفت‌ترین جاروبرقی را، چه عمودی و چه قوطی، انتخاب کنید.
  • اگر فرش یا قالیچه‌های پشمی یا الیاف طبیعی دیگر دارید، به یک برس قدرتی با پرزهای انعطاف پذیر و قابل انعطاف نیاز دارید تا به درستی جاروبرقی را بدون آسیب رساندن به الیاف انجام دهید.
  • اکثر خانه‌ها فقط یک یا دو نوع فرش دارند، اما اگر انواع مختلف موکت و کف‌های خالی دارید، حتماً جاروبرقی را انتخاب کنید که ابزاری برای ظریف‌ترین فرشی که دارید در اختیار داشته باشد.
انتخاب بهترین جاروبرقی
در هنگام انتخاب جاروبرقی به عملکرد برند و نوع جاروبرقی توجه کنید.

عملکرد جاروبرقی

مطمئناً می‌خواهید عملکرد یا توانایی تمیز کردن جاروبرقی‌های مورد نظر خود را ارزیابی کنید. در حالی که این امر مستلزم ارزیابی طیف وسیعی از مشخصات جاروبرقی است، مهم‌ترین آنها مکش و جریان هوا بالابر آب (یا آب بندی) هستند.

بسیاری از تولید کنندگان وات یا آمپر جاروبرقی خود را تبلیغ می‌کنند. اینها قدرت موتور خلاء را ارزیابی می‌کنند، این نوع بازاریابی در زمینه جاروبرقی باعث شده است که “قدرت” با “عملکرد” ​​اشتباه گرفته شود.

وات و آمپر به شما می‌گویند که موتور جاروبرقی چقدر برق مصرف می‌کند، نه اینکه دستگاه چقدر قدرت مکش برای جمع آوری خاک و خاک ایجاد می‌کند. برای این کار باید مکش جاروبرقی را بدانید.

در واقع، رتبه بندی قدرت موتور واقعاً معنی زیادی ندارد. یک موتور 10 آمپری می‌تواند قدرت مکش بیشتری نسبت به موتور 12 آمپر ایجاد کند، اگر به گونه‌ای طراحی شده باشد که کارآمدتر باشد.

درجه بندی های کلیدی عبارتند از: جریان هوا (مهم‌ترین آنها) و مکش مهر و موم شده (در برخی از مشخصات جاروبرقی به عنوان “بالابر آب” ذکر شده است).

جاروبرقی‌های عمودی دارای پیکربندی‌های بسیار متنوعی هستند، اما دو طرح اساسی وجود دارد که بر جریان هوا و بالابر آب تأثیر می‌گذارد.

اولین مورد، طراحی “Direct Air” یا “Dirty Air” است که در آن کثیفی از موتور قبل از هرگونه فیلتراسیون در مسیر کیسه گرد و غبار عبور می‌کند. پایه‌های هوای کثیف فقط بر حسب آمپر درجه بندی می‌شوند.

دومین طراحی اولیه طراحی است که دارای یک موتور بای پس است که در آن هوای فیلتر نشده از موتور عبور نمی‌کند. در پایه‌های با این طرح، فقط هوای اتاق فیلتر شده یا کاملاً تمیز از موتور عبور می‌کند تا آن را خنک کند. پایه‌های بای پس معمولاً جریان هوا را ارائه می‌دهند اما مشخصات بالابر آب را ارائه نمی‌دهند و یک قائم با عملکرد بالا یا بهتر را ارائه می‌دهد.

بسیاری از پایه‌ها به هیچ وجه رتبه‌بندی جریان هوا را ارائه نمی‌دهند و فقط موتور را بر حسب آمپر ارزیابی می‌کنند.

فیلتراسیون جاروبرقی

فیلتر جاروبرقی کثیفی و گرد و غبار را جمع آوری می‌کند. این بخش مهمی از جاروبرقی شما است زیرا به تمیز کردن هوای ناحیه‌ای که در حال جاروبرقی هستید کمک می‌کند. فیلترها باید به طور دوره ای تغییر کنند.

هنگام خرید جاروبرقی باید این را در نظر داشته باشید. تغییر برخی فیلترها دشوارتر خواهد بود. فیلترهایی که از نظر اندازه کوچکتر هستند باید بیشتر از فیلترهای بزرگتر تعویض شوند. یک عنصر مهم، اما اغلب نادیده گرفته شده، توانایی تمیز کردن، توانایی جاروبرقی برای حفظ خاک و به ویژه ذرات ریز است که می‌گیرد.

اگر جاروبرقی سطوح بالایی از فیلتراسیون را ارائه ندهد، این ذرات ریز می‌توانند به سادگی از داخل جاروبرقی عبور کرده و به هوای اتاق برگردند، جایی که به صورت گرد و غبار ته نشین می‌شوند.

اکثر جاروبرقی‌های باکیفیت به اندازه کافی هوای خارج شده از دستگاه را فیلتر می‌کنند. اما اگر کسی در خانه شما از آلرژی، آسم یا هر بیماری دیگری که تحت تأثیر ذرات ریز یا آلرژن‌های موجود در هوای داخل خانه است، رنج می‌برد، یک جاروبرقی با فیلتراسیون بالا یا HEPA به شدت توصیه می‌شود.

HEPA مخفف عبارت High Efficiency Particulate Air است. یک فیلتر HEPA باید 99.97 درصد از تمام ذرات کوچک به اندازه 0.3 میکرون را از هوایی که از آن عبور می کند حذف کند. این بهترین روش فیلتراسیون استاندارد برای کاربردهای مسکونی است.

عبارت “به اندازه کوچک” مهم است زیرا نشان می‌دهد که اگر اندازه همه ذرات 0.3 میکرون باشد، فیلتر همچنان 99.97٪ کارایی دارد. اصطلاح “اندازه تا 0.3 میکرون” به همان عملکرد فیلتراسیون اشاره نمی‌کند زیرا ممکن است به مخلوطی از اندازه ذرات برای بازده ذکر شده اشاره کند.

کیفیت و دوام جاروبرقی

کیفیت جاروبرقی شما نیز مهم است و تعیین می‌کند که آیا جاروبرقی شما ظرف یک یا دو سال تعویض می‌شود یا سال‌ها و حتی دهه‌ها کار می‌کند. هنگام ارزیابی دوام، به کیفیت ساخت و ساز نگاه کنید.

به دنبال اجزای جامد با کیفیت خوب به جای مواد سست یا شکننده باشید. به دنبال تناسب خوب و پایان بدون لبه‌های ناهموار باشید. مهر و موم‌ها باید کار سنگینی داشته باشند و اجزایی که باز و بسته می‌شوند باید این کار را با یک حس جامد خوب انجام دهند.

به طور کلی، محصولات با قیمت پایین در بازار انبوه برای استفاده طولانی مدت طراحی نشده‌اند. هنگامی که یک جاروبرقی انبوه را با جاروبرقی‌های ساخته شده توسط شرکت‌های متخصص در ماشین آلات با کیفیت بالا و عمر طولانی مقایسه کنید، تفاوت‌ها آشکار خواهد شد.

حتما مطالعه کنید:  نحوه فروش یخچال دست دوم

یکی دیگر از نشانه‌های کیفیت و دوام را می‌توان تا حدی با طول و ویژگی‌های گارانتی تعیین کرد. به دنبال گارانتی‌های طولانی‌تر، به خصوص در مورد موتور جاروبرقی باشید.

نکات مهم خرید جاروبرقی
سهولت استفاده از جاروبرقی جزو مواردی است که بسیاری از افراد باید در هنگام انتخاب و یا خرید جاروبرقی به آن توجه داشته باشند.

سهولت استفاده از جاروبرقی

مهم نیست که یک جاروبرقی از نظر مشخصات چقدر عالی باشد، استفاده از آن باید برای شما آسان باشد. به آنچه در مورد جاروبرقی فعلی خود نمی‌پسندید فکر کنید و به دنبال جاروبرقی جدید باشید که این مشکلات را از بین ببرد.

در نظر بگیرید که آیا مسائل خاصی در مورد وزن یا ترجیحات شخصی در مورد پایه‌ها در مقابل جاروبرقی قوطی دارید یا خیر. اگر دلایل خاصی برای خرید یک جاروبرقی جدید وجود دارد، به یاد داشته باشید که مطمئن شوید که جاروبرقی جدید شما راه حل‌هایی برای این چالش‌های تمیز کردن ارائه می‌دهد.

صرف نظر از موقعیت خاص شما، جاروبرقی که انتخاب می‌کنید باید در دست شما احساس خوبی داشته باشد و استفاده از آن خسته کننده نباشد. باید به راحتی بدون فشار آوردن به زیر مبلمان یا گوشه‌ها به راحتی کار نظافت را انجام دهد.

سطح نویز جاروبرقی

سر و صدا نیز یک نکته قابل توجه است. برخی از جاروبرقی‌ها می‌توانند آنقدر سر و صدا داشته باشند که استفاده از آنها تقریباً غیرقابل تحمل باشد. بسیاری از جاروبرقی‌های خوب می‌توانند در سطوحی کاملا راحت کار کنند و به شما این امکان را می‌دهند که به راحتی صدای زنگ تلفن یا در را بشنوید.

برخی جاروبرقی‌ها نسبت به سایرین پر سر و صداتر هستند. اگر سر و صدا شما، اعضای خانواده یا حیوانات خانگی تان را آزار می‌دهد، باید به میزان پر سر و صدا بودن جاروبرقی توجه کنید.

جاروهای سایز کامل معمولا صدای خروجی حدود 80 دسی بل دارند. برای در نظر گرفتن این موضوع، بیشتر زباله‌های زباله سطح صدایی تقریباً یکسان دارند. شما باید به راحتی بتوانید بررسی کنید که خلاء چند دسی بل نویز ساطع می‌کند. به خاطر داشته باشید که وقتی در حال تحقیق در مورد جاروبرقی هستید، ممکن است کلمه دسی بل را ببینید که به حروف dB کوتاه شده است.

میزان صدایی که خلاء در حین کار ایجاد می‌کند بر حسب دسی بل (dB) درجه بندی می‌شود. برای اینکه کمی به شما ایده بدهیم، یک مکالمه در خانه با 50 دسی بل، دفع زباله 80 دسی بل و موتورسیکلت یا ماشین چمن زنی 100 دسی بل رتبه بندی شده است. جاروبرقی‌های بسیار کم صدا می‌توانند در سطوح 60  دسی بل کار کنند.

ظرفیت جاروبرقی

ظرفیت جاروبرقی به اندازه کیسه گرد و غبار یا فنجان مربوط می‌شود. هر چه بزرگ‌تر باشد، کمتر نیاز به تعویض دارد. اگر خانه بزرگی دارید و یا رفت و آمد زیادی دارید به این معنی است که مقدار بیشتری خاک برای نظافت خواهید داشت. در این مورد، یک جاروبرقی با اندازه کامل را در نظر بگیرید. به این ترتیب نیاز به تعویض مداوم کیسه یا خالی کردن لیوان را نخواهید داشت.

اندازه جاروبرقی

مهم است که اندازه جاروبرقی را که قصد خرید آن را دارید در نظر بگیرید. برخی از جاروبرقی‌ها می‌توانند حجیم باشند و نگهداری آنها دشوار است. با این حال، این نوع جاروبرقی‌ها قوی‌ترین هستند.

اگر به یک جاروبرقی قدرتمند نیاز دارید، احتمالاً باید یک جاروبرقی با اندازه بزرگ‌تر خریداری کنید. اگر فضای محدودی دارید، سعی کنید جاروبرقی کوچکتری انتخاب کنید که هنوز هم قدرت زیادی دارد.

برخی از خانه‌ها فضای نگهداری لوازم زیادی دارند و برخی دیگر یک سانت برای ذخیره ندارند. اگر فضای نگهداری لوازم در خانه شما بسیار عالی است، حتماً در مورد محل نگهداری جاروبرقی جدید خود فکر کنید. بررسی کنید که آیا در فضایی که آخرین مورد خود را در آن ذخیره کرده اید، قرار می‌گیرد؟

مهمترین نکات انتخاب جاروبرقی
گارانتی خرید جاروبرقی را جزو مهمترین و اصلی ترین موارد در نظر داشته باشید.

گارانتی جاروبرقی را فراموش نکنید

تقریباً همه جاروبرقی‌های جدید با نوعی ضمانت ارائه می‌شوند. اگر مشکلی در جاروبرقی شما پیش بیاید، گارانتی بسیار مهم است. قبل از خرید جاروبرقی، باید از نوع گارانتی آن آگاه باشید.

شما باید مطمئن شوید که جایگزینی انواع قطعات مختلف را پوشش می‌دهد، فقط در صورتی که جاروبرقی شما آنطور که باید کار نکند. همچنین ممکن است بتوانید گارانتی تمدید شده را نسبتاً ارزان از خرده‌فروشی که جاروبرقی را از آن خریداری می‌کنید، خریداری کنید.

لوازم اضافی جاروبرقی

معمولاً هر جاروبرقی مجهز به لوازم جانبی مختلفی برای انجام انواع مکش است. در مرحله انتخاب خلاء، لازم است تعداد و نوع لوازم جانبی عرضه شده و ویژگی‌های اختیاری توصیه شده بررسی شود.

متداول‌ترین لوازم جانبی، علاوه بر شیلنگ مکش، میله و لوله/کشش، عبارتند از:

  • لنس صاف: برای جمع آوری خاک از شیارهای باریک و گوشه های صعب العبور
  • برس گرد: برای جاروبرقی سطوح ظریف
  • برس دوکاره / جهانی: برای تمیز کردن کف های سخت و همچنین فرش و موکت
  • برس مرطوب / اسکاج: برای بلند کردن مایعات

همه جاروبرقی‌های باکیفیت همراه با مجموعه‌ای از ابزارهای جانبی عرضه می‌شوند که اکثر نیازهای جاروبرقی کف و بالای کف را پوشش می‌دهند. اما برخی از مشاغل هستند که به ابزارهای ویژه نیاز دارند و برخی از ابزارها هستند که کار را آسان‌تر می‌کنند و در دسترس بودن ابزارهای جانبی جانبی باعث افزایش کاربرد و اغلب بهبود عملکرد جاروبرقی شما می‌شود.

برای مثال ابزار شکاف انعطاف پذیر را در نظر بگیرید. ابزار استاندارد شکاف برای اکثر نیازها عالی عمل می‌کند، اما نمی‌تواند به گوشه‌ها یا پشت دستگاه‌ها برسد. ابزار شکاف انعطاف پذیر طولانی‌تر از یک ابزار شکاف معمولی است و دارای نازلی است که به آرامی خم می‌شود تا به پشت مبلمان و لوازم خانگی برسد و به گوشه‌های سخت دسترسی پیدا کند.

یکی دیگر از ابزارهای محبوب، برس گردگیری با موهای نرم است. این برس بزرگتر از یک برس معمولی گردگیری است و دارای موهای نرم‌تری برای تمیز کردن ملایم برس‌ها، آباژورها و سایر موارد شکننده است. همچنین نسخه‌ای وجود دارد که به شما امکان می‌دهد زاویه برس را تنظیم کنید، و استفاده از وسایلی مانند قفسه‌های بلند، پرده‌های پنجره و پنکه‌های سقفی را آسان‌تر می‌کند.

ابزار جانبی مورد علاقه در میان بهترین مشتریان جاروبرقی، مینی توربو براش است. این یک توربو برس کوچک دستی است که کار تمیز کردن موهای حیوانات خانگی را از روی مبلمان آسان می‌کند، بنابراین در خانه‌هایی با گربه و سگ بسیار محبوب است، اما ابزاری ایده آل برای بدست آوردن قدرت تمیز کردن اضافی برای مبلمان و پله‌ها و اندازه ایده آل برای تمیز کردن است.

کلام آخر نکات مهم خرید جاروبرقی

در این مقاله سعی کردیم شما را با نکات مهم خرید جاروبرقی آشنا کنیم، شما را با انواع جاروبرقی‌ها آشنا و نکاتی که باید در هنگام خرید جاروبرقی به آن دقت نمایید را به آن اشاره کردیم. ممکن است شما جاروبرقی قدیمی در منزل خود داشته باشید شما می‌توانید با فروش این جاروهای قدیمی اقدام به خرید جاروبرقی مدل بالاتر و برندهای معتبرتر نمایید. سمساری طنین بزرگترین خریدار و فروشنده لوازم منزل جاروبرقی شما را با هر مدلی خریداری نموده و هزینه آن را آنی پرداخت می‌نماید. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل نموده و یا بر روی لینک خریدار لوازم منزل کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید