راهنمای خرید سینمای خانگی

راهنمای خرید سینمای خانگی

راهنمای خرید سینمای خانگی؛ ممکن است به شما کمک کند تا هوشمندانه‌ترین خریدی باشد که تا به حال انجام داده اید. هیچ چیز مانند یک فیلم، نمایش تلویزیونی یا بازی فوق العاده در یک سینمای خانگی دنج، خانواده را گرد هم نمی‌آورد.

یک سیستم سینمای خانگی خوب می‌تواند با تجربه ای که در سینمای محلی خود به دست می آورید، رقابت کند. با کیفیت تصویر واضح تلویزیون‌های LED و ویدئو پروژکتورهای امروزی و صدای واقعی سیستم صدای فراگیر، تنها چیزی که از دست می‌دهید قیمت پاپ کورن است.

در این مقاله سعی داریم، نکات و ویژگی‌های سینمای خانگی را مورد بررسی قرار دهیم، اگر همچنان برای شما این راهنمای خرید سینمای خانگی کافی نبود با کارشناسان ما می‌توانید تماس حاصل نمایید، لطفا تا پایان با ما همراه باشید

انتخاب تجهیزات سینمای خانگی

قبل از شروع، باید اتاقی را که در آن سینمای خانگی خود را قرار می‌دهید، در نظر بگیرید، زیرا این امر بر وسایلی که باید انتخاب کنید، تأثیر می‌گذارد.
آیا سینمای خانگی شما به اتاقی می‌رود که بتوانید نور محیط را کنترل کنید یا در یک اتاق مشترک در خانه خواهد بود که در آن تعداد زیادی پنجره و نورهای دیگر وجود خواهد داشت؟ در صورت امکان، سینمای خانگی خود را در اتاقی بسازید که بتوانید به راحتی تمام منابع نور را از بین ببرید. عدم توانایی در انجام این کار بر روی نوع صفحه نمایشی که باید دریافت کنید تأثیر خواهد داشت.
سینمای خانگی شما چقدر بزرگ خواهد بود؟ آیا آن را در یکی از اتاق خواب‌های اضافی شما قرار می‌گیرد یا کل فضا را در بر می‌گیرد؟ هر چه اتاق بزرگتر باشد، می‌توانید دورتر از صفحه بنشینید و صفحه نمایش شما بزرگتر می‌شود.
آیا اتاق در حال حاضر تمام شده است یا هنوز کار در حال انجام است؟ نصب کابل‌های سینمای خانگی در زیرزمین ناتمام خانه شما بسیار آسان‌تر از یک اتاق اضافی در یک آپارتمان اجاره ای خواهد بود.
آیا سینمای خانگی شما در یک آپارتمان یا خانه شهری با دیوار مشترک خواهد بود؟ اگر چنین است، اگر نمی‌خواهید همسایگان خود را مزاحم کنید، باید از میزان صدای سیستم شما آگاه باشید. با در نظر گرفتن این موارد، می‌توانیم برنامه ریزی یک سینمای خانگی عالی را شروع کنیم.

انتخاب تجهیزات سینمای خانگی

نمایش سینمای خانگی: تلویزیون در مقابل پروژکتور؟

مهم‌ترین بخش تنظیمات شما نمایشگر است، بنابراین اولین تصمیمی که باید هنگام برنامه ریزی یک سینمای خانگی بگیرید این است که چه نوع سینمای خانگی را انتخاب کنید.

هنگام خرید یک سینمای خانگی، دو گزینه دارید: تلویزیون یا پروژکتور. هر کدام مزایا و معایب خود را دارند، و عوامل مختلفی می‌توانند یکی یا دیگری را برای نیازهای خاص سینمای خانگی شما انتخاب بهتری کنند.
دو عامل اصلی وجود دارد که به تصمیم گیری بین تلویزیون و پروژکتور کمک می‌کند: اندازه صفحه نمایشی که می‌خواهید و وضعیت نور در اتاق سینمای خانگی شما چگونه خواهد بود.

پروژکتورهای سینمای خانگی

اگر می‌خواهید واقعی‌ترین تجربه تئاتر ممکن را داشته باشید، که به معنای نمایشگر واقعا بزرگ است، یک پروژکتور انتخاب کنید. با یک پروژکتور سینمای خانگی، عامل محدود کننده اندازه صفحه نمایش میزان بزرگی دیوار باز شما در خانه خواهد بود.

بسیاری از پروژکتورهای سینمای خانگی سطح ابتدایی می‌توانند تصویری تا 300 اینچ را به صورت مورب پخش کنند، این صفحه نمایشی به اندازه بیست و پنج تلویزیون 60 اینچی در یک شبکه است!
اکثر افرادی که از پروژکتور در سینمای خانگی خود استفاده می‌کنند، روی صفحه نمایشی بین 100 تا 150 اینچ قرار می‌گیرند. یک صفحه نمایش 150 اینچی حدود 11 سانت عرض در 6 سانت ارتفاع دارد.

هنگامی که در ارتفاع پیشنهادی 24 تا 36 اینچ از سطح زمین قرار می‌گیرد، صفحه نمایشی با این اندازه تقریباً بزرگ‌ترین صفحه نمایشی است که می‌توانید انتظار داشته باشید در یک اتاق معمولی با سقف‌های 9 متری قرار دهید.
اگرچه استفاده از فنر برای بزرگ‌ترین نمایشگری که می‌توانید پیدا کنید معمول است، اما چیزی مانند داشتن صفحه نمایش خیلی بزرگ وجود دارد. قبل از خرید بزرگ‌ترین صفحه تلویزیون یا پروژکتوری که می‌توانید بخرید، اندازه صفحه و فاصله را بررسی کنید تا اندازه ایده‌آل اتاق شما را تعیین کنید.
نیاز به فضای زیاد یکی از معایب اصلی استفاده از پروژکتور در سینمای خانگی است. علاوه بر یک دیوار اصلی بزرگ و خالی، به فضایی نیز برای قرار دادن پروژکتور خود نیاز خواهید داشت، چه در یک قفسه در پشت اتاق یا روی سقف نصب شده باشد. برای دریافت بهترین کیفیت تصویر از پروژکتور خود، باید روی یک صفحه نمایش پروژکتور نیز سرمایه گذاری کنید که معمولاً به طور دائم به دیوار نصب می‌شود.
آخرین چیزی که باید در نظر گرفت این است که پروژکتورها برای استفاده در شرایط تاریک در نظر گرفته شده اند، به طور ایده آل در اتاقی که می‌توانید تمام منابع نور را کنترل کنید. اگر سینمای خانگی شما در اتاقی باشد که بخشی از پلان طبقه باز است، ممکن است پروژکتور بهترین انتخاب نباشد.

حتما مطالعه کنید:  راهنمای خرید لوازم صوتی و تصویری دست دوم

نشت نور از اتاق‌های مجاور کیفیت تصویر را تحت تاثیر قرار می‌دهد و پروژکتور شما در ساعات روز تقریبا غیر قابل استفاده خواهد بود. اینها دلایل اصلی هستند که اکثر افرادی که سینمای خانگی خود را حول یک پروژکتور می‌سازند معمولاً این کار را در یک اتاق سرپوشیده که صرفاً به سینمای خانگی اختصاص داده شده است انجام می‌دهند.

پروژکتورهای سینمای خانگی

تلویزیون سینمای خانگی

اگر سینمای خانگی شما به عنوان مکانی که در آن تماشای غیررسمی شما انجام می‌شود دو برابر می‌شود، بهتر است یک تلویزیون بزرگ 4K داشته باشید. وقتی می‌خواهید فقط برنامه‌های معمول خود را تماشا کنید یا یک پخش خبری را تماشا کنید، بدون نگرانی در مورد شرایط نور، روشن کردن تلویزیون بسیار ساده‌تر است. دلیل دیگر انتخاب تلویزیون زمانی است که کیفیت تصویر مطلق برای شما مهم‌تر از آن است

اندازه نمایشگر خالص تلویزیون‌های OLED و تلویزیون‌های LED سطح بالا مانند سری Z سونی می‌توانند محدوده روشنایی بالاتری تولید کنند و به انتخاب بهتری برای محتوای HDR تبدیل شوند.
و در نهایت، اگر با بودجه ای کم یک سینمای خانگی می‌خرید، تلویزیون LED انتخاب بهتری نسبت به پروژکتور خواهد بود. با قیمت‌های فعلی، با یک تلویزیون پول بیشتری دریافت خواهید کرد. به عنوان مثال: مقرون به صرفه‌ترین پروژکتور 4K تقریباً 50٪ بیشتر از یک تلویزیون LED 4K 75 اینچی قیمت دارد.
اگر تلویزیون انتخاب بهتری برای اتاق شما است، اما نگران این هستید که به اندازه کافی بزرگ نباشد، همچنان می‌توانید سینمای خانگی خود را با اندازه صفحه نمایش جدی بخرید. امروزه تعداد کمی از تلویزیون‌های ال ای دی 85 اینچی در بازار وجود دارد و می‌توانند بسیار مقرون به صرفه‌تر از آنچه شما انتظار دارید باشند.

با توجه به اینکه فاصله تماشای پیشنهادی برای یک تلویزیون 85 اینچی حدود 14 سانت است، تلویزیونی با این اندازه هنوز برای اکثر سینماهای خانگی متوسط بسیار بزرگ است.

منابع ویدئویی سینمای خانگی

با ایجاد صفحه نمایش، به راهی برای نمایش فیلم‌ها روی صفحه نیاز دارید. دو دسته اصلی از منابع ویدئویی پخش کننده‌های مبتنی بر دیسک و دستگاه‌های پخش رسانه هستند. همین چند سال پیش، پخش کننده Blu-ray یکی از ضروریات هر سینمای خانگی بود، اما اینترنت پهن باند گسترده و انتخاب روزافزون برنامه‌های ویدیویی، پخش کننده‌های رسانه استریم را به همان اندازه محبوب کرده است

هر دستگاهی مزایای خود را دارد و شما به احتمال زیاد با دستگاهی از هر دسته یا دستگاهی که هر دو قابلیت را با هم ترکیب می‌کند، خواهید داشت.
دستگاه‌های پخش رسانه از محصولاتی مانند Apple TV یا پخش‌کننده Roku تشکیل شده‌اند و به شما امکان می‌دهند از طریق برنامه‌های پخش جریانی مانند Netflix، Google Play Movies یا Disney+ فیلم تماشا کنید. آنها معمولاً بسیار ارزان هستند، کار با آنها آسان است و بسیاری از آنها پخش رسانه ای 4K را ارائه می‌دهند.

این ویژگی‌ها آنها را به یک انتخاب عالی تبدیل می‌کند. اما اگر برای این پروژه تلویزیون یا پروژکتور جدیدی می‌خرید، تقریباً مطمئناً «هوشمند» خواهد بود. تلویزیون هوشمند یا پروژکتور دارای قابلیت‌های پخش رسانه‌ای یکپارچه است، به این معنی که نیازی به اضافه کردن یک دستگاه پخش مجزا ندارید و اگر مطمئن هستید که فقط به پخش جریانی رسانه خود علاقه دارید، نیازی به افزودن هیچ دستگاه ویدیویی دیگری به تنظیمات سینمای خانگی خود نخواهید داشت.

تلویزیون سینمای خانگی
البته، اگرچه بسیار راحت است، اما رسانه‌های جریانی دارای چند جنبه منفی هستند. اولین مورد این است که به کیفیت اتصال اینترنت شما بستگی دارد. اگر اینترنت قطع شده باشد، نمی‌توانید از سینمای خانگی خود استفاده کنید. پخش محتوای 4K به پهنای باند زیادی نیز نیاز دارد و اگر طرح اینترنت شما دارای سقف داده باشد، می‌توانید به سرعت متوجه شوید که از آن پیشی گرفته اید.
محتوای جریانی نیز اغلب به شدت فشرده است. فشرده سازی عمل بهینه سازی یک جریان داده است تا انتقال آن از طریق اینترنت کوچک‌تر و راحت‌تر شود. با این حال، عمل فشرده سازی کیفیت سیگنال‌های صوتی و تصویری را نیز به خطر می اندازد و منجر به تخریب می‌شود.

اگر تا به حال بلوک‌های سیاه یکدست را در صحنه‌های سایه‌دار یک فیلم جریانی دیده‌اید، این فشرده‌سازی است. این یکی از معاوضه‌های اجتناب ناپذیری است که با پخش محتوا همراه است.
پخش‌کننده‌های بلوری و اولترا اچ‌دی بلوری بر هر دوی این نقاط ضعف غلبه می‌کنند. با استفاده از رسانه‌های فیزیکی، هرگز نگران قطع یا کندی اینترنت نخواهید بود، یک دیسک را می‌توان در هر زمان تماشا کرد.

دیسک‌های Blu-ray و Ultra HD Blu-ray نیز بهترین نسخه ممکن از محتوا را ارائه می‌دهند. جریان ویدیوی آنها فشرده نشده است، بنابراین تصویر نهایی را دریافت خواهید کرد، و آنها اغلب شامل اطلاعات صوتی پیشرفته‌تری هستند که با سرویس‌های پخش در دسترس نیستند. 
امروزه، اکثر پخش‌کننده‌های بلو-ری و اولترا اچ‌دی دارای عملکردهای هوشمند داخلی هستند، بنابراین یکی از راه‌های صرفه‌جویی در خرید سینمای خانگی، انتخاب یکی از این دستگاه‌ها و دسترسی به هر دو گزینه است، و اگر قصد انجام هر گونه بازی را در سینمای خانگی خود دارید، نسل‌های فعلی پلی استیشن و ایکس باکس می‌توانند علاوه بر بازی، به عنوان پخش کننده بلوری Ultra HD و دستگاه استریم نیز عمل کنند.

بخش صوتی سینمای خانگی

تصمیم گیری در مورد سیستم صوتی سینمای خانگی پیچیده‌ترین بخش کل پروژه خواهد بود، زیرا راه حل‌های بالقوه نامحدودی وجود دارد. قبل از شروع توضیح گزینه‌های خاص، مهم است که اصول اولیه صدای سینمای خانگی را ایجاد کنیم.
صدا در سینمای خانگی شما به دو دلیل اصلی بسیار شگفت انگیز است: چیدمان بلندگوها و قدرت باس. بلندگوها در اطراف کل سالن قرار می‌گیرند و صدایی را ایجاد می‌کنند که به عنوان صدای فراگیر شناخته می‌شود.

حتما مطالعه کنید:  مزایای خرید تجهیزات صوتی دست دوم

این بلندگوها بینندگان را با صدایی که با عملکرد روی صفحه نمایش مطابقت دارد، در بر می‌گیرد، صدای وزوز هلیکوپتری که از چپ به راست پرواز می‌کند، گلوله‌هایی که بالای سرشان می‌پیچند، و انفجارهایی که در جایی پشت سر می‌پیچند و آن صداهای پررونق به لطف بیس رعد و برق سیستم، که توسط ساب ووفرهای عظیم ایجاد می‌شود، بسیار متقاعد کننده هستند.
هنگام تنظیم یک سیستم صدای فراگیر، مجموعه اعدادی مانند “5.1” یا “7.1.2” را مشاهده خواهید کرد. این اعداد نشان دهنده میزان “کانال” صدا در سینمای خانگی شما هستند.

سیستم صدای فراگیر 7.1 کاناله در تنظیمات “X.Y.Z”:

“X” تعداد کانال‌های اصلی صوتی است. یک سیستم 5 کانالی دارای بلندگوی مرکزی، بلندگوهای جلوی راست و چپ و بلندگوهای عقب راست و چپ خواهد بود. همه اینها باید در اطراف گوش قرار گیرند. یک سیستم صدای فراگیر 7 کانالی یک بلندگوی اضافی را در هر دیوار جانبی اضافه می‌کند.
“Y” تعداد کانال‌های باس اختصاصی یا ساب ووفر است. اکثر سینماهای خانگی فقط از یک ساب ووفر استفاده می‌کنند، اما اگر اتاق بزرگی دارید یا می‌خواهید باس واقعاً زمین‌شکنی داشته باشید، می‌توانید دو ساب ووفر را در یک سینمای خانگی قرار دهید.
“Z” تعداد کانال های ارتفاع را نشان می‌دهد.

اینها بلندگوهایی هستند که روی سقف یا بالای دیوارهای سینمای خانگی نصب می‌شوند و به صداها اجازه می‌دهند واقعاً از آن جهت بیایند. از آنجایی که این یک فناوری جدیدتر برای سینماهای خانگی است، همیشه این رقم را نخواهید دید. شما اغلب می‌بینید که به این “تنظیم اتمس” گفته می‌شود، که اشاره ای به Dolby Atmos، محبوب‌ترین فناوری رمزگذاری برای استفاده از کانال‌های ارتفاع است.

بخش صوتی سینمای خانگی
حالا که آن را مشخص کردیم، بیایید وارد تجهیزات شویم. تنظیمات صوتی شما شامل یکی از موارد زیر یا ترکیبی از آنها خواهد بود:

نوار صدا در سینمای خانگی

نوارهای صوتی به گونه ای طراحی شده اند که تجربه صدای فراگیر را با حداقل اجزای ممکن تکرار کنند. آنها حاوی چندین بلندگو در یک واحد بلند و باریک هستند که به راحتی در جلوی تلویزیون روی پایه تلویزیون قرار می‌گیرند. هدف اصلی ساندبار سهولت استفاده است، کافیست آن را با یک کابل به تلویزیون خود متصل کنید و از صدای بهبودیافته لذت ببرید.
تقریباً همه نوارهای صوتی دارای یک ساب ووفر بی سیم هستند و بسیاری از آنها می‌توانند به مجموعه ای از بلندگوهای بی سیم عقب متصل شوند

اتصال به بلندگوهای اضافی به نوار صوتی تقریب نزدیک‌تری از سیستم صدای فراگیر واقعی می‌دهد. اگر به دنبال ساده‌ترین راه‌حل صدا هستید و می‌خواهید از اجرای سیم‌های بلندگو در اتاق خود اجتناب کنید، نوارهای صوتی انتخابی عالی هستند. آنها همچنین مقرون به صرفه‌ترین راه برای بهبود بلندگوهای داخلی تلویزیون شما هستند.

نوارهای صوتی در سینمای خانگی

نقطه ضعف اصلی ساندبار این است که هرگز به طور کامل با صدا و احساس یک سیستم صدای فراگیر واقعی مطابقت ندارد. ساندبارها از پردازش صوتی پیشرفته و درایورهای بلندگوی مجزا برای ایجاد حس یک سیستم چند کاناله استفاده می‌کنند، بنابراین همچنان می‌توانید آن‌ها را به‌عنوان نوار صوتی 3.1، 5.1 یا 7.1 کانالی بفروشید.

اما از آنجایی که همه کانال‌های جلویی در یک نوار با عرض محدود قرار می‌گیرند، هرگز با سیستم صدای فراگیر اختصاصی با بلندگوهای کانال جلو و مرکزی مجزا مطابقت ندارند.

سینمای خانگی در یک جعبه:

یک سینمای خانگی در جعبه (HTIB) با گنجاندن همه چیزهایی که در یک جعبه نیاز دارید، حدس و گمان‌های زیادی را برای ساختن یک سیستم صدای فراگیر انجام می‌دهد. به طور معمول، یک HTIB شامل پنج بلندگو و یک ساب ووفر، و همچنین یک گیرنده صوتی/تصویری و تمام سیم‌های مورد نیاز برای اتصال همه چیز است. سینماهای خانگی در یک جعبه معمولاً بر اساس راحتی و مقرون به صرفه طراحی می‌شوند.

شما هر آنچه را که نیاز دارید در یک بسته و با یک برچسب قیمت دریافت خواهید کرد. اگر چیزی فراگیرتر از نوار صوتی می‌خواهید، اما هنوز به دلیل بودجه یا مهارت فنی محدود هستید، یک سینمای خانگی در جعبه یک انتخاب عالی است.

با این حال، از آنجا که آنها برای راحتی طراحی شده اند، به ندرت می‌توان مواردی را پیدا کرد که شامل تجهیزات بسیار پیشرفته باشد. شما می‌توانید انتظار داشته باشید که صدای بسیار باکیفیتی را از یک سینمای خانگی در جعبه دریافت کنید، اما اگر به دنبال بهترین صدا ممکن هستید، باید گزینه بعدی را انتخاب کنید.

سیستم صدای فراگیر سفارشی در سینمای خانگی:

این روشی است که هر خریدار سینمای خانگی باید انتخاب کند. اگر بودجه شما اجازه می‌دهد، یک سیستم صدای فراگیر کاملاً مشتری بهترین راه برای دریافت صدای با کیفیت سینما در سینمای خانگی شما است.

هنگام ساخت یک سیستم سینمای خانگی صدای فراگیر، باید هر جزء جداگانه را انتخاب کنید: بلندگوها، ساب ووفرها، گیرنده AV و تقویت کننده‌های اضافی (اختیاری) و حتی سیم بلندگو. این کار بیشتر می‌طلبد و گران‌ترین روش خواهد بود، اما به شما سطح کنترل نهایی را بر سفارشی‌سازی سیستم صوتی خود می‌دهد.
ابتدا به یک گیرنده AV نیاز دارید که مغز راه اندازی است. آنها انواع ویژگی‌های پیچیده را ارائه می‌دهند و در درجه اول بر اساس تعداد کانال‌هایی که پشتیبانی می‌کنند طبقه بندی می‌شوند.

ساده‌ترین راه برای انتخاب اولین گیرنده AV خود این است که آن را به مدل‌هایی محدود کنید که متناسب با بودجه شما هستند و کانال‌های صوتی کافی را ارائه می‌دهند، سپس برای توصیه‌ها با کارشناسان بررسی یا محصولات صوتی مشورت کنید.
هنگام انتخاب یک گیرنده صوتی، مهم است که برنامه‌های آینده خود را در نظر بگیرید. آیا سینمای خانگی شما رشد خواهد کرد؟ همیشه می‌توانید از کانال‌های صوتی کمتری نسبت به دریافت‌کننده AV خود استفاده کنید، اما افزودن کانال‌های اضافی با افزایش راه‌اندازی سینمای خانگی، پیچیده‌تر و پرهزینه‌تر خواهد بود.

حتما مطالعه کنید:  لیست کامل لوازم منزل

مطمئن شوید که ورودی‌های HDMI کافی برای رسیدگی به تمام اجزای اضافی که قصد دارید داشته باشید دارد. شماهمچنین باید با فرمت‌های مختلف صدای فراگیر (Dolby Atmos، DTS:X، و غیره) آشنا شوید و گیرنده ای را انتخاب کنید که موارد مورد نیاز شما را ارائه دهد.

سیستم بلندگوی صدای فراگیر در سینمای خانگی

دو راه اصلی برای انتخاب بلندگو برای سینمای خانگی وجود دارد. اول این است که هر یک از بلندگوهای خود را جداگانه انتخاب کنید. نکته اصلی که هنگام انجام این کار باید به آن توجه داشته باشید این است که صدای هر برندی از اسپیکر کمی متفاوت است.

هنگامی که بلندگوهای ناهماهنگ با هم در سینمای خانگی استفاده می‌شوند، این صداهای مختلف می‌توانند بسیار آشکار باشند. تصور کنید صدای یک بازیگر با حرکت از بلندگوی چپ به مرکز و سپس به سمت راست تغییر می‌کند. برای جلوگیری از این امر، باید برای همه بلندگوهای خود از یک برند استفاده کنید، و حتی در صورت امکان از یک مدل مدل استفاده کنید.
هنگام ساختن سیستم بلندگوی سینمای خانگی خود، ابتدا بلندگوهای جلوی راست و چپ را انتخاب کنید. شما باید بین قفسه کتاب یا بلندگوهای ایستاده تصمیم بگیرید. اندازه سینمای خانگی شما به بهترین وجه تعیین می‌کند که کدام یک را انتخاب کنید. هنگامی که روی بلندگوهای جلو قرار گرفتید، بلندگوی کانال مرکزی منطبق را طبق توصیه سازنده پیدا کنید.

در بلندگوی کانال مرکزی کوتاهی نکنید، بیشتر دیالوگ‌ها از آن کانال می آید، بنابراین داشتن یک بلندگوی باکیفیت تضمین می‌کند که تمام نکات ظریف در اجرای یک بازیگر را می‌شنوید.
تطبیق بلندگوهای کانال عقب، جانبی یا ارتفاعی با بلندگوهای جلویی شما اهمیت کمتری دارد، زیرا این بلندگوها معمولا فقط صداهای محیطی را ارائه می‌دهند. یک تاکتیک رایج برای کسانی که بودجه کمی دارند، انتخاب یک جفت بلندگوی مقرون به صرفه برای قفسه کتاب به عنوان جلو است.

همانطور که بودجه شما افزایش می‌یابد و سالن تئاتر شما پیشرفته‌تر می‌شود، می‌توانید آن بلندگوها را مجدداً به وظیفه کانال پشتی اختصاص دهید و روی برخی از مدل‌های رده بالاتر سرمایه‌گذاری کنید تا جای خود را در جلوی سینمای خانگی بگیرند.

بلندگوهای کانال مرکزی در سینمای خانگی

با انتخاب بلندگوهای اصلی، زمان پیدا کردن ساب ووفر فرا رسیده است. اینها بر اساس اندازه درایور اصلی خود دسته بندی می‌شوند. به عنوان یک قاعده کلی، هرچه درایور بزرگتر باشد، بیس عمیق‌تر و بلندتر است. و هرچه باس عمیق‌تر باشد، بیشتر آن را “احساس” می‌کنید.

یک ساب ووفر قدرتمند به معنای واقعی کلمه دیوارهای شما را تکان می‌دهد، چیزی که باید در نظر داشته باشید اگر سینمای خانگی شما با یک آپارتمان یا خانه همسایه دیوار مشترک دارد.
از طرف دیگر، می‌توانید به سادگی به دنبال بسته بلندگوی سینمای خانگی باشید که مفهومی مشابه سینمای خانگی در جعبه است. برخی از برندها بسته‌های بلندگوی از پیش تطبیقی را ارائه می‌کنند که شامل تمام پنج یا هفت کانال اصلی و یک ساب ووفر با یک قیمت است.

نشستن در مقابل سینمای خانگی

صندلی راحت به تبدیل یک اتاق از یک “اتاق تلویزیون” به یک سینمای خانگی با حسن نیت کمک می‌کند. صندلی‌های سینمای خانگی مانند صندلی‌های دارای جا لیوانی داخلی، نور LED یکپارچه و حتی عملکردهای ماساژ، انتخاب محبوبی هستند.
اگر بیش از چهار یا پنج نفر از سینمای خانگی شما استفاده می‌کنند، چیدمان صندلی خود در دو ردیف به همه بینندگان دید مستقیمی از صفحه نمایش می‌دهد. و اگر واقعاً در مورد نشستن جدی هستید، ساختن یک سینمای خانگی را برای ردیف دوم صندلی‌ها در نظر بگیرید.

نورپردازی

اگرچه کارشناسان در مورد توانایی کنترل نور بیرون از ورود به سالن شما بحث خواهند کرد، مهم است که اتاق سینمای خانگی خود را تاریک نکنید. تماشای تلویزیون در یک اتاق کاملا تاریک در واقع می‌تواند به چشمان شما فشار وارد کند.
در عوض، سینمای خانگی شما باید بسیار تاریک، اما با نورپردازی تاکیدی کنترل شده باشد. نورپردازی معمولی سینمای خانگی متشکل از دیوارکوب‌هایی با قابلیت کم نور یا نورپردازی برجسته ای است که در یک مبل تعبیه شده است. یکی دیگر از گزینه‌های رایج، نور پس زمینه قابل تنظیم پشت صفحه تلویزیون یا پروژکتور شما است.
به غیر از روشنایی تاکیدی، همه منابع نوری دیگر باید حذف شوند. این ممکن است به سادگی خاموش کردن چراغ سقف باشد، یا نیاز به انجام اقداماتی برای جلوگیری از نور سرگردانی که از پنجره مجاور به داخل نشت می‌کند، باشد.

رنگ دیوار

اگر به دنبال ایجاد بهترین محیط تماشای فیلم هستید، ارزش دارد که رنگ دیوارها و سقف سینمای خانگی خود را در نظر بگیرید. دیوارها باید تا حد امکان تاریک باشند تا نور منعکس شده به حداقل برسد

از هر رنگ تیره ای که با آن راحت هستید استفاده کنید، چیزی مانند آبی سرمه ای یا قرمز تیره یک انتخاب عالی است، حتی حسی لوکس به سینمای خانگی شما می‌بخشد.
اگر در سینمای خانگی خود از پروژکتور استفاده می‌کنید، سقف شما نیز باید رنگ تیره‌تری داشته باشد. سقف سفید نور را از پروژکتور شما منعکس می‌کند و کنتراست و کیفیت کلی تصویر ارائه شده را کاهش می‌دهد.
همچنین مراقب قرار دادن سطوح بازتابنده در اتاق باشید. عکس‌های قاب‌دار را از دیوار عقب دور نگه دارید، زیرا می‌توانند نور را به صفحه نمایش منعکس کنند. اگر بین صندلی و صفحه نمایش میز شیشه ای دارید، به همین دلیل روی آن را با رومیزی بپوشانید.

کلام آخر راهنمای خرید سینمای خانگی

در این مقاله سعی کردیم به راهنمای خرید سینمای خانگی بپردازیم و مواردی که باید در هنگام خرید سینمای خانگی رعایت کنید را به شما معرفی کنیم، اگر شما در منزل خود سینمای خانگی قدیمی دارید و قصد دارید آن را به فروش برسانید، سمساری طنین بزرگترین خریدار سینمای خانگی در سراسر کشور است.

شما می‌توانید سینمای خانگی خود را به بالاترین قیمت به ما بفروشید، برای شروع کافیست با کارشناسان ما تماس حاصل نموده و یا بر روی لینک خریدار لوازم صوتی و تصویری کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید